ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/100/2019
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Παροχή υπηρεσιών:..Με τα δεδομένα αυτά η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, καθόσον οι άνω υπηρεσίες ανατέθηκαν σε ιδιώτη δυνάμει σύμβασης, κατά παράβαση του άρθρου 90 παρ. 1 του ν. 4504/2017, όπως ίσχυε κατά τον κρίσιμο χρόνο υπογραφής της οικείας σύμβασης (27.4.2018), ήτοι πριν την αντικατάστασή του με το άρθρο 24 παρ. 1 του ν. 4551/2018 (ΦΕΚ Α΄116/2.7.2018), που προέβλεπε ότι οι υπηρεσίες αυτές διενεργούνται από το προσωπικό του οικείου Δημοτικού - Λιμενικού Ταμείου και σε περίπτωση μη επάρκειας αυτού από προσωπικό που προσλαμβάνεται προς το σκοπό αυτό, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου με τη διαδικασία του άρθρου 21 του ν. 2190/1994. Συναφώς δε, στο άρθρο 4 του ισχύοντος Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας του ως άνω Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου (3050/1408/14/21.2.21014 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης ... και ..., ΦΕΚ Β΄ 689/19.3.2014) προβλέπονται οκτώ (8) θέσεις με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου (Ι.Δ.Ο.Χ.) διαφόρων ειδικοτήτων για την αντιμετώπιση εποχιακών ή άλλων περιοδικών ή πρόσκαιρων αναγκών. Τέλος, ο προϋπολογισμός της σύμβασης είναι αόριστος και αντίκειται στην αρχή της οικονομικότητας, διότι εξ ουδενός στοιχείου προκύπτει, έστω και κατ’ εκτίμηση, η ποσότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών που πρέπει να παρασχεθούν καθώς και η τιμή μονάδας. Κατ’ ακολουθία αυτών, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/Τ7/41/2005
Oι φερόμενες ως δικαιούχοι των επίμαχων χρηματικών ενταλμάτων προσλήφθηκαν, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 21 του Ν.2190/1994, αφού απασχολούνται για την κάλυψη όχι εποχιακών ή περιοδικών ή πρόσκαιρων αναγκών αλλά παγίων και διαρκών, που δεν μπορούσαν να αντιμετωπιστούν από το υπηρετούν μόνιμο προσωπικό
3046/42195/2015
Θέμα: Προσδιορισμός εποχιακών αναγκών και καθορισμός αριθμού προσωπικού, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, για τη κάλυψη του προγράμματος δακοκτονίας έτους 2015, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 8 του άρθρου 9 του Ν. 3812/2009.
667/45940/2014
Θέμα: Προσδιορισμός εποχιακών αναγκών και καθορισμός αριθμού προσωπικού, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, για τη κάλυψη του προγράμματος Δακοκτονίας έτους 2014, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 8 του άρθρου 9 του Ν. 3812/2009.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/67/2019
Καταβολή αποδοχών:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, έρεισμα της εντελλόμενης δαπάνης αποτελούν συμβάσεις εργασίας επικουρικού προσωπικού ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, που έχουν συναφθεί μετά από παράταση προηγούμενων όμοιων, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 1 του άρθρου 16 του ν. 4551/2018, διαδοχικά, χωρίς η διαδοχή αυτή να δικαιολογείται από αντικειμενικούς λόγους, σε αδιάλειπτη ακολουθία προς προηγούμενες, περισσότερες από τρεις, όμοιες συμβάσεις, για την κάλυψη πάγιων και διαρκών αναγκών, καθ’ υπέρβαση του ανώτατου επιτρεπόμενου ορίου των είκοσι τεσσάρων μηνών συνολικής διάρκειας των διαδοχικών συμβάσεων. Τούτο δε χωρίς να συντρέχει η προβλεπόμενη από την κείμενη νομοθεσία εξαιρετική περίπτωση συνολικής απασχόλησης ειδικής κατηγορίας εργαζομένων άνω των είκοσι τεσσάρων μηνών. Επομένως, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, διότι στηρίζεται σε μη νόμιμες, αυτοδικαίως άκυρες συμβάσεις, σύμφωνα με τα ειδικότερα εκτιθέμενα στη σκέψη 3 ανωτέρω, και συγκεκριμένα, διότι οι διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 16 του ν. 4551/2018 είναι αντίθετες προς τις διατάξεις του άρθρου 103 παρ. 7 (εδ. α) και 8 (εδ. α και β) του Συντάγματος και προς τις διατάξεις των άρθρων 5 και 6 του π.δ. 164/2004.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη δεν είναι νόμιμη και αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί.
ΝΣΚ/143/2019
Ζητήματα που γεννώνται κατά την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 17 του ν. 4551/2018 και του άρθρου 65 του ν. 4504/2017, σχετικά με την αναδρομική διοικητική αποκατάσταση βαθμοφόρων του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, οι οποίοι προέρχονται από τη Σχολή Δοκίμων Υπαξιωματικών Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ. και τη Σχολή Δοκίμων Λιμενοφυλάκων. (...) α) Η διοικητική αποκατάσταση, λόγω σύντμησης του χρόνου παραμονής στο βαθμό που κατέχουν οι ως άνω βαθμοφόροι Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ., είναι υποχρεωτική εκ του νόμου, γίνεται δε αυτεπάγγελτα και κατά παρέκκλιση της διαδικασίας κρίσεων από τα αρμόδια κατά περίπτωση Συμβούλια Κρίσεων. β) Η ως άνω διοικητική αποκατάσταση γίνεται αναδρομικά και έχει ως αποτέλεσμα την απονομή του κατεχόμενου βαθμού ένα έτος νωρίτερα. γ) Η Διοίκηση δεν οφείλει να ανακαλέσει τις διοικητικές πράξεις εγγραφής ορισμένων από τους ανωτέρω βαθμοφόρους Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ. σε πίνακα κρίσεων «Παραμενόντων στον ίδιο βαθμό». δ) Η ως άνω διοικητική αποκατάσταση δεν γίνεται κατά παρέκκλιση των διατάξεων των άρθρων 11 και 19 του π.δ/τος 81/2012 (ομόφ.).
2/17589/0022/2012
ΘΕΜΑ: «Κοινοποίηση μισθολογικών διατάξεων».(Aχρεωστήτως καταβληθείσες αποδοχές,αποζημίωση εφημεριών,προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου του Δημοσίου
3122.3-2.11/27492/2019
Έγκριση του συστήματος επιβολής τελών για την παραλαβή και διαχείριση των υγρών και στερεών αποβλήτων και καταλοίπων φορτίων των πλοίων, τα οποία καταπλέουν στη θαλάσσια περιοχή αρμοδιότητας και ευθύνης του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Κορινθίων.
ΔΙΠΙΔΔ/13715/2008
Διευκρινήσεις για τη χορήγηση της άδειας σύμφωνα με το αρ.53 του Υ.Κ. στο προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου μερικής απασχόλησης .
ΕΣ/Τ7/0003/2007
Νομίμως συνήφθη η από 20.7.2005 προγραμματική σύμβαση μεταξύ του Δήμου Θήρας, του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, της Δημοτικής Επιχείρησης Τουριστικής Πολιτιστικής Ανάπτυξης και της Δημοτικής Επιχείρησης Ανάπτυξης Θήρας, καθόσον το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θήρας δεν συμμετέχει τυπικά, αλλά συμβάλλει ουσιαστικά στην υλοποίηση του αντικειμένου αυτής.
ΝΣΚ/115/2010
Ασυμβίβαστο ή μη μεταξύ της ιδιότητας του υπαλλήλου ΔΟΥ και αυτής α) του Προέδρου Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, β) του μέλους Διοικητικού Συμβουλίου ανώνυμης εταιρείας.
α) Ασυμβίβαστο της ιδιότητας υπαλλήλου της ΔΟΥ Θήρας με τα καθήκοντα του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του Λιμενικού Ταμείου Θήρας, το οποίο αποτελεί δημοτικό Ν.Π.Δ.Δ., βάσει των άρθρων 56 παρ. 1 και 57 παρ. 3 του Συντάγματος και του άρθρου 33 του Ν 3528/2007 (Υπαλληλικός Κώδικας). Δεν υπάρχει πεδίο εφαρμογής του άρθρου 31 του Ν 3528/2007, με το οποίο επιτρέπεται σε δημόσιο υπάλληλο η άσκηση ιδιωτικού έργου με αμοιβή κατόπιν χορήγησης αδείας. β) Δεν υπάρχει ασυμβίβαστο της ιδιότητας υπαλλήλου της ΔΟΥ Σκάλας Λακωνίας με αυτή του μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου ανώνυμης εταιρείας με έδρα τον Κοσμά Ν. Αρκαδίας καθώς επιτρέπεται, κατόπιν χορήγησης αδείας, μετά από σύμφωνη αιτιολογημένη γνώμη του οικείου Υπηρεσιακού Συμβουλίου, η συμμετοχή δημοσίου υπαλλήλου ως μέλους του Δ.Σ. ανώνυμης εταιρείας, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 32 παρ. 2 του Υπαλληλικού Κώδικα.