Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/9/2020

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4024/2011, 3013/2002, 4354/2015/Α.20, 2/1757/0026/2017

Καταβολή αποζημίωσης...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι από το σύνολο των στοιχείων του φακέλου και ιδίως τις 4651/8.12.2016 και 971/1.3.2017 αποφάσεις του Περιφερειάρχη ..., όπως αυτές συμπληρώνονται με την 355/23.3.2017 απόφαση συγκρότησης συνεργείου υπερωριακής απασχόλησης και τη συνημμένη κατάσταση της Διεύθυνσης πολιτικής προστασίας της Περιφέρειας, όπου αναγράφονται αναλυτικά οι ημερομηνίες και το αντικείμενο της υπερωριακής απασχόλησης των υπαλλήλων της Διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας, είναι νομίμως αιτιολογημένες και, ως εκ τούτου, μπορούν να αποτελέσουν νόμιμο έρεισμα για την καταβολή αποζημίωσης στους φερόμενους στα εντάλματα ως δικαιούχους υπαλλήλους. Ειδικότερα, οι εργασίες που αναφέρθηκαν στην προηγούμενη σκέψη (αντιμετώπιση πυρκαγιών κλπ), λόγω του απρόβλεπτου και αιφνίδιου χαρακτήρα τους, λαμβανομένης υπόψη και της αποστολής των Διευθύνσεων Πολιτικής Προστασίας κατά την αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης (βλ. αρ. 1 και 2 του τότε ισχύοντος ν. 3013/2002 – Α´ 102) και του επείγοντος χαρακτήρα της δράσης του προσωπικού τους εν προκειμένω, παρασχέθηκαν προς αντιμετώπιση εκτάκτων και επειγουσών αναγκών που δικαιολογούν, κατά το νόμο, την υπερωριακή απασχόληση των ως άνω υπαλλήλων για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (Απρίλιος 2017).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

1215/2012

Σχεδιασμός και δράσεις πολιτικής προστασίας για αντιμετώπιση κινδύνων λόγω δασικών πυρκαγιών

ΥΠΕΣ/1720/2009

Σχεδιασμός και δράσεις Πολιτικής Προστασίας για την αντιμετώπιση δασικών πυρκαγιών


6658/2014

Σχεδιασμός και δράσεις Πολιτικής Προστασίας για την αντιμετώπιση κινδύνων από την εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων.

1521/2013

ΘΕΜΑ: Σχεδιασμός και δράσεις Πολιτικής Προστασίας για την αντιμετώπιση κινδύνων λόγω των δασικών πυρκαγιών

6768/2024

Καθιέρωση υπερωριακής εργασίας υπαλλήλων υπηρετούντων στις Διευθύνσεις της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας με έδρα τη Λαμία, στις Διευθύνσεις της Π. Ε. Φθιώτιδας, Δημοσιογράφων, Περιφερειακού Συντονιστή Πολιτικής Προστασίας, Επιστημονικών Συνεργατών, Ειδικών Συμβούλων, Ειδικών Συνεργατών και αποσπασμένων υπάλληλων στο Γραφείο Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας, του Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Φθιώτιδας και των Θεματικών Αντιπεριφερειαρχών, για το έτος 2024.


7002/2020

Σχεδιασμός και Δράσεις Πολιτικής Προστασίας για την αντιμετώπιση κινδύνων από την εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων


ΥΠΕΣ/4648/2009

Σχεδιασμός και δράσεις Πολιτικής Προστασίας για την αντιμετώπιση κινδύνων από την εκδήλωση σεισμικών φαινομένων.


2450/2012

Σχεδιασμός και δράσεις Πολιτικής Προστασίας για την αντιμετώπιση κινδύνων από την εκδήλωση σεισμικών φαινομένων.(ΑΔΑ:Β4ΩΗΙ-ΤΞ3

ΕΓΚ 1470/2014

ΘΕΜΑ: Σχεδιασμός και δράσεις Πολιτικής Προστασίας για την αντιμετώπιση κινδύνων λόγω των δασικών πυρκαγιών.ΑΔΑ: ΒΙΚΑΙ-ΣΚ1

ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/114/2019

Καταβολή αποζημίωσης λόγω υπερωριακής απασχόλησης...Με δεδομένα τα ανωτέρω, σε συνδυασμό με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙ της παρούσας, κρίνεται ότι τόσο η 12473/7.6.2018 απόφαση του Περιφερειάρχη ..., όσο και η 14169/3.7.2018 απόφαση συγκρότησης του οικείου συνεργείου υπερωριακής απασχόλησης, δεν δύνανται να αποτελέσουν νόμιμο έρεισμα για την καταβολή αποζημίωσης στους ανωτέρω υπαλλήλους, κατ’ αποδοχή του σχετικού λόγου διαφωνίας του Επιτρόπου, αφού στερούνται νόμιμης αιτιολογίας. Ειδικότερα, δεν αναφέρονται συγκεκριμένα στοιχεία, από τα οποία προκύπτει η συνδρομή ειδικών περιστάσεων (εκτάκτων, εποχικών ή επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών), που δικαιολογούν την καθιέρωση υπερωριακής απασχόλησης των υπαλλήλων αυτών κατά το επίμαχο χρονικό διάστημα. Αντιθέτως, στην προαναφερθείσα απόφαση καθιέρωσης, που έχει πανομοιότυπο περιεχόμενο με εκείνο της  2812/27.1.2017 απόφασης του Περιφερειάρχη ... (Β΄ 687), που αφορά στο προηγούμενο οικονομικό έτος, περιγράφονται τα συνήθη καθήκοντα του προσωπικού που υπηρετεί στο Τμήμα Ποιοτικού και Φυτοϋγειονομικού Ελέγχου, όπως αυτά προκύπτουν από τις προπαρατεθείσες διατάξεις του οικείου Ο.Ε.Υ. Επιπροσθέτως, πέραν του ότι αορίστως αναφέρεται ότι υφίσταντο αυξημένες υπηρεσιακές ανάγκες, δεν προκύπτει για ποιό λόγο δεν ήταν δυνατός ο χρονικός προγραμματισμός και η εκτέλεση των σχετικών εργασιών από τους υπηρετούντες υπαλλήλους στο πλαίσιο του υποχρεωτικού ωραρίου τους, κατόπιν προγραμματισμού των τακτικών βαρδιών, λαμβανομένης υπόψη και της λειτουργίας σε 24ωρη βάση του Τμήματος αυτού. Εντούτοις, λαμβάνοντας υπόψη τη φύση των καθηκόντων του προσωπικού που υπηρετεί στο Τμήμα Ποιοτικού και Φυτοϋγειονομικού Ελέγχου, τα διαλαμβανόμενα στο 6258/16.5.2018 έγγραφο του ΕΦΕΤ με θέμα «Έλεγχοι στη μαζική εστίαση ενόψει θερινής περιόδου 2018», συναφώς τον επισυναπτόμενο κατάλογο διενεργηθέντων ελέγχων σε επιχειρήσεις μαζικής εστίασης, επιπροσθέτως το 423/11.1.2018 έγγραφο του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων περί εντατικοποιήσεως των ελέγχων σε φορτία νωπών οπωροκηπευτικών που διέρχονται από το Μεθοριακό Σταθμό του ..., κρίνεται ότι τα αρμόδια όργανα του φορέα, χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των κειμένων διατάξεων, υπέλαβαν ότι μπορούσαν νομίμως να προχωρήσουν στην ανάθεση πρόσθετης υπερωριακής εργασίας στους ανωτέρω υπαλλήλους.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη δεν είναι νόμιμη, πλην όμως αυτό θα μπορούσε να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής πλάνης, εάν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2018, σε βάρος των πιστώσεων του προϋπολογισμού του οποίου εκδόθηκε.