Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/81/2019

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 80/2016, 4270/2014, 4129/2013

Καταβολή αποζημίωσης υπερωριακής εργασίας:..Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην σκέψη II, το Κλιμάκιο κρίνει ότι, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από την Αναπληρώτρια Επίτροπο, οι εντελλόμενες δαπάνες είναι εν μέρει μη νομίμως εκκαθαρισμένες, καθόσον για τον μήνα Ιανουάριο του 2018 οι αναλήψεις υποχρέωσης αυτών έλαβαν χώρα στις 8 και 9.2.2018, ήτοι μετά την πραγματοποίηση των δαπανών που αντικρίζουν και συνίστανται στην παροχή εκ μέρους των άνω δημοτικών υπαλλήλων της υπερωριακής εργασίας. Ωστόσο το Κλιμάκιο, λαμβάνοντας υπόψη και τα διαλαμβανόμενα στο 17299/17.10.2018 έγγραφο του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου για την ανακύψασα ανάγκη παροχής συμπληρωματικών οικονομικών στοιχείων και διευκρινήσεων στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση …, η οποία οδήγησε στην καθυστέρηση της έγκρισης του προϋπολογισμού του Δήμου του έτους 2018 από την ανωτέρω Αρχή, διαπιστώνει ότι τα αρμόδια όργανα του Δήμου .. δεν ενήργησαν εν προκειμένω με πρόθεση παραβιάσεως των σχετικών διατάξεων. Κατά τη γνώμη, όμως, της Παρέδρου Χρυσούλας Μιχαλάκη, η συγγνωστή πλάνη των οργάνων του Δήμου δεν συνιστά κατά το νόμο λόγο θεώρησης των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής, δοθέντος ότι οι ως άνω εφαρμοστέες διατάξεις περί της μη πραγματοποίησης δαπανών χωρίς την ύπαρξη αντίστοιχων πιστώσεων, καθιερώνουν αυστηρούς κανόνες δημοσιονομικής πειθαρχίας, είναι δε απολύτως σαφείς και επιβάλλουν στον Δήμο να διευθετήσει τις οικονομικές του εκκρεμότητες κατά τη διαγραφόμενη σε αυτές διαδικασία. Η γνώμη, όμως, αυτή δεν εκράτησε.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες, όμως, τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής θα μπορούσαν να θεωρηθούν ένεκα της συνδρομής συγγνωστής πλάνης, εάν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνουν.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/133/2019

Καταβολή αποζημίωσης για υπερωριακή απασχόληση...Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν (υπό στοιχ. ΙΙ), το Κλιμάκιο άγεται στην κρίση ότι η εντελλόμενη δαπάνη παρίσταται μη κανονική, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα με την έκθεση διαφωνίας, καθόσον η ανάληψη υποχρέωσης συντελέστηκε στις 07.11.2018, δηλαδή μετά την πραγματοποίηση των πρόσθετων υπερωριών μηνών Μαΐου, Ιουνίου, Ιουλίου και Αυγούστου 2018. Την εν λόγω κρίση δεν δύναται να διαφοροποιήσει ο προβαλλόμενος, κατ’ εκτίμηση του εγγράφου επανυποβολής, λόγος περί συγγνωστής πλάνης, πρωτίστως διότι τέτοιος λόγος δεν μπορεί να γίνει δεκτός κατ’ επίκληση, κατά τρόπον αόριστο, υπηρεσιακών αναγκών που επέβαλαν την απασχόληση επιπλέον υπαλλήλων, πέραν αυτών που είχαν ήδη προγραμματιστεί να απασχοληθούν.Κατ’ ακολουθία αυτών, η εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες δεν είναι κανονικές και, ως εκ τούτου, οι οικείοι τίτλοι πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθούν.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/36/2019

Αποζημίωση για υπερωριακή απασχόληση υπαλλήλων νοσοκομείου:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, καθόσον κατά τον χρόνο πραγματοποίησης της υπερωριακής απασχόλησης δεν υπήρχε επαρκής διαθέσιμη πίστωση στον προϋπολογισμό οικονομικού έτους 2018 του Γενικού Νοσοκομείου ... για την κάλυψη της αντίστοιχης δαπάνης. Τούτο δε διότι, όπως προκύπτει από την, κατά τα ανωτέρω, προσκομισθείσα καρτέλα του επίμαχου κωδικού εξόδων του Γενικού Νοσοκομείου ..., το Νοσοκομείο, πλην των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων, είχε πληρώσει δαπάνες συνολικού ποσού 134.271,29 ευρώ, με συνέπεια το ποσό των 5.728,71 ευρώ που απέμεινε από τις συνολικά αναληφθείσες με τις Β.....2018 αποφάσεις του Αναπληρωτή Διοικητή και του Διοικητή του Γενικού Νοσοκομείου ... πιστώσεις(140.000,00 ευρώ) να μην επαρκεί για την πληρωμή της επίμαχης δαπάνης, συνολικού ποσού 25.301,76ευρώ. Σε κάθε δε περίπτωση, η διαθέσιμη στον επίμαχο Κ.Α.Ε. 0261.01 πίστωση, κατά την 1η.8.2018, ανερχόταν στο ποσό των 10.956,70 ευρώ, και, ως εκ τούτου, δεν επαρκούσε ούτε για την πληρωμή του εντελλόμενου με το πρώτο χρηματικό ένταλμα ποσού (13.046,78 ευρώ). Περαιτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη παρίσταται και μη κανονική, καθόσον η ....2018 απόφαση ανάληψης υποχρέωσης, ποσού 75.834,99ευρώ, εκδόθηκε στις 9.11.2018, ήτοι σε χρόνο μεταγενέστερο της πραγματοποίησης της κρίσιμης υπερωριακής απασχόλησης κατά τους μήνες Αύγουστο και Σεπτέμβριο του έτους 2018, και, συνεπώς, δεν μπορεί να αναπληρώσει την κατά τα ανωτέρω ανεπάρκεια της οικείας πίστωσης. Το Νοσοκομείο δε αλυσιτελώς επικαλείται, με το έγγραφο επανυποβολής, την διάταξη του άρθρου 64 του ν. 4486/2017, που αφορά στη δυνατότητα της αναδρομικής ισχύος των Υπουργικών Αποφάσεων που εκδίδονται για τις εφημερίες και τις υπερωρίες των Νοσοκομείων, καθόσον η εν λόγω δυνατότητα δεν ασκεί επιρροή στην νομιμότητα και στην κανονικότητα της επίμαχης δαπάνης. Ωστόσο το Κλιμάκιο, λαμβάνοντας υπόψη ότι προέκυψαν έκτακτες υπηρεσιακές ανάγκες για την κάλυψη των οποίων πραγματοποιήθηκε η υπερωριακή απασχόληση των υπαλλήλων στα αντίστοιχα τμήματά τους προκειμένου να εξασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία του Νοσοκομείου, τις ανάγκες υγείας των πολιτών που καλύπτει το Νοσοκομείο, καθώς και ότι σύμφωνα με τις βεβαιώσεις του Διοικητή του Νοσοκομείου οι φερόμενοι ως δικαιούχοι υπάλληλοι παρείχαν εργασία πέραν του υποχρεωτικού ωραρίου τους, κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα του Νοσοκομείου, χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των κειμένων διατάξεων, υπέλαβαν ότι μπορούσαν, έστω και μετά την πραγματοποίηση της επίμαχης δαπάνης, να προχωρήσουν στην έκδοση απόφασης ανάληψης της σχετικής δημοσιονομικής υποχρέωσης, αφού είχε εξασφαλισθεί η επάρκεια των εγγεγραμμένων στον οικείο Κ.Α.Ε. πιστώσεων. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη και μη κανονική, όμως τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής θα μπορούσαν να θεωρηθούν λόγω συγγνωστής πλάνης, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνουν.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/109/2018

Καταβολή αποζημίωσης για νυκτερινή απασχόληση, καθώς και υπερωριακή απασχόληση (απογευματινή, Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες).Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δαπάνες παρίστανται μη κανονικές, καθόσον, όπως βασίμως διαλαμβάνει και η έκθεση διαφωνίας, οι σχετικές αποφάσεις ανάληψης υποχρέωσης έτους 2017 ελήφθησαν και αναρτήθηκαν στο πρόγραμμα Διαύγεια σε χρονικό σημείο (9.11.2017) μεταγενέστερο της πραγματοποίησης της, κατά τον Σεπτέμβριο και Οκτώβριο 2017, νυκτερινής απασχόλησης προς συμπλήρωση του υποχρεωτικού εβδομαδιαίου ωραρίου και υπερωριακής απασχόλησης (απογευματινής, Κυριακών και εξαιρέσιμων ημερών), ενώ, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, στην υπό στοιχείο ΙΙ νομική σκέψη, οι αποφάσεις αυτές έπρεπε να προηγούνται χρονικά οποιασδήποτε σχετικής με τις εν λόγω δαπάνες διοικητικής πράξης ή υλικής ενέργειας, δεδομένου ότι με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται ο σκοπός του νόμου που συνίσταται στην, εκ των προτέρων, δέσμευση των αναγκαίων πιστώσεων και στην αποτροπή της διενέργειας δαπανών καθ’ υπέρβαση αυτών, ενώ, περαιτέρω, η ανάρτηση των σχετικών αποφάσεων στη Διαύγεια έπρεπε, ομοίως, να προηγηθεί της πραγματοποίησης των σχετικών δαπανών. O ισχυρισμός, ως προς την διαπιστούμενη πλημμέλεια, ότι για την έγκαιρη έκδοση των αποφάσεων έπρεπε να προηγηθεί η ανατροπή εκθέσεων και αναμόρφωση του προϋπολογισμού, οι οποίες, εάν και οι σχετικές διαδικασίες ξεκίνησαν εγκαίρως, ολοκληρώθηκαν με καθυστέρηση λόγω των αλλεπάλληλων συνεδριάσεων των συλλογικών οργάνων, της αναγκαιότητας έκδοσης των σχετικών αποφάσεων των οργάνων αυτών και της μεσολάβησης της περιόδου των καλοκαιρινών αδειών δεν στοιχειοθετεί λόγο, που να δικαιολογεί πλάνη ως προς τη μη εφαρμογή των ως άνω ιδιαιτέρα σημαντικών και σαφών δημοσιονομικών διατάξεων, των οποίων η πιστή τήρηση εξασφαλίζει την ορθή δημοσιονομική διαχείριση του δημοσίου χρήματος ...Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δαπάνες είναι μη κανονικές και για το λόγο τούτο αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/72/2019

Αποζημίωση πρόσθετων εφημεριών:..Με τα δεδομένα αυτά και ενόψει της νομικής σκέψης που προηγήθηκε, η εντελλόμενη με τα υπό έλεγχο χρηματικά εντάλματα δαπάνη παρίσταται μη κανονική, καθόσον η ανάρτηση της ....2017 (ορθή επανάληψη 4η) απόφασης δέσμευσης πίστωσης στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» από την οποία (ανάρτηση) άλλωστε εξαρτάται και η έναρξη ισχύος αυτής (άρθρο 4 παρ. 2 του ν. 3861/2010), έγινε μεταγενέστερα της πραγματοποίησης των πρόσθετων εφημεριών, ήτοι στις 4.5.2017, ενώ αυτές έλαβαν χώρα κατά τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο 2017. Η ανωτέρω δε .....2017 (ορθή επανάληψη 4η) απόφαση δέσμευσης πίστωσης, κατ΄ορθή ερμηνεία, συνιστά τροποποίηση της αρχικής ....2017 απόφασης, καθόσον με την τελευταία αυτή απόφαση, μεταξύ άλλων, αναμορφώθηκε αυξητικά ο προϋπολογισμός εξόδων του Νοσοκομείου σε σχέση με την αρχική απόφαση. Ενόψει των ανωτέρω, οι προβαλλόμενοι, με το ....2018 έγγραφο, ισχυρισμοί του Νοσοκομείου, το οποίο είχε ληφθεί υπόψη από το παρόν Κλιμάκιο ως στοιχείο που δικαιολογούσε τη συγγνωστή πλάνη του Νοσοκομείου (βλ. Πρ. Κλιμ. Ι Τμ. 101/2018), αναφορικά με τις δαπάνες πρόσθετων εφημεριών του ιατρικού προσωπικού μηνός Ιανουαρίου 2017, δεν μπορεί να ληφθεί υπόψη στα πλαίσια της παρούσας διαφωνίας για τις δαπάνες πρόσθετων εφημεριών μηνών Μαρτίου και Απριλίου, καθόσον δεν αναφέρεται στην υπό κρίση απόφαση δέσμευσης πίστωσης που αναρτήθηκε στο πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ στις 4.5.2017, αλλά στην ανάρτηση στις 2.2.2017 της αρχικής 107/2.1.2017 απόφασης στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη κανονική και τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθούν.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/102/2018

Ανάληψη υποχρέωσης δαπάνης Ύδρευσης.Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις που προηγήθηκαν, κατά τον βασίμως προβαλλόμενο από την Αναπληρώτρια Επίτροπο λόγο διαφωνίας, οι εντελλόμενες με τα 20 και 133, οικονομικού έτους 2018, χρηματικά εντάλματα δαπάνες ύδρευσης δεν έχουν αναληφθεί νομίμως, δεδομένου ότι δεν τηρήθηκε η προπεριγραφείσα, προβλεπόμενη στα άρθρα 66 παρ. 8 του ν. 4270/2014 και 9 παρ. 1 του π.δ. 80/2016, διαδικασία για τη νόμιμη ανάληψη της σχετικής υποχρέωσης κατά το οικονομικό έτος 2017. Συνακόλουθα, οι δαπάνες αυτές δεν ηδύναντο να αναληφθούν το πρώτον και να εξοφληθούν νομίμως κατά το οικονομικό έτος 2018· επομένως, η περιλαμβανόμενη στα δικαιολογητικά των ελεγχόμενων ενταλμάτων 1046 (α/α 99)/5.2.2018 απόφαση ανάληψης υποχρέωσης, η οποία στερείται αναδρομικής ισχύος και εκδόθηκε μετά τη διενέργεια της προαναφερόμενης κατανάλωσης ύδατος, δεν δύναται να θεραπεύσει την ανωτέρω αναδειχθείσα πλημμέλεια της έλλειψης κανονικότητας των ελεγχόμενων δαπανών. Το Κλιμάκιο, όμως, συνεκτιμώντας την ανεπάρκεια των διαθέσιμων κατά το έτος 2017 πιστώσεων για την κάλυψη των ανελαστικών δαπανών του Νοσοκομείου, τον πάγιο χαρακτήρα των επίμαχων δαπανών, καθώς και την επιτακτική ανάγκη εξόφλησης των εν λόγω λογαριασμών ύδρευσης, κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα του Νοσοκομείου ενήργησαν πεπλανημένως πλην συγγνωστώς και χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων ...(συγγνωστή πλάνη)


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/279/2019

Καταβολή αποζημίωσης σε δημοτικούς συμβούλους για τη συμμετοχή σε συνεδριάσεις..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι μη κανονική, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από τη διαφωνούσα Αναπληρώτρια Επίτροπο. Και τούτο διότι, πριν την πραγματοποίηση των επίμαχων συνεδριάσεων, το Νοέμβριο και Δεκέμβριο του έτους 2018, στις οποίες συμμετείχαν οι φερόμενοι ως δικαιούχοι δημοτικοί σύμβουλοι, δεν εκδόθηκε απόφαση ανάληψης της σχετικής υποχρέωσης, ώστε στη συνέχεια να ανατραπεί και η οικεία υποχρέωση να αναληφθεί εκ νέου σε βάρος των πιστώσεων του προϋπολογισμού του επόμενου οικονομικού έτους (2019). Και τούτο, παρά το γεγονός ότι η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, με την οποία ορίστηκαν οι δικαιούχοι και προσδιορίστηκε το ύψος της καταβαλλόμενης αποζημίωσης ανά συνεδρίαση, είχε εκδοθεί ήδη από τις 23.7.2018. Ωστόσο, το Κλιμάκιο, λαμβάνοντας υπόψη ότι: α) για την καταβολή των σχετικών αποζημιώσεων ενεγράφη στον προϋπολογισμό του Δήμου …, οικονομικού έτους 2018, πίστωση ύψους 20.000,00 ευρώ, αλλά δεν εκδόθηκε απόφαση ανάληψης της σχετικής υποχρέωσης, διότι τα όργανα του ως άνω Δήμου θεώρησαν ότι δεν μπορούσαν να προβούν στην έκδοσή της μέχρι τη διαβίβαση, στην Oικονομική Yπηρεσία του Δήμου, της κατάστασης των δικαιούχων αποζημίωσης δημοτικών συμβούλων με τις ημέρες συμμετοχής εκάστου στις συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου, και β) αμέσως μετά τη διαβίβαση στην Oικονομική Yπηρεσία του Δήμου της κατάστασης των ως άνω δικαιούχων αποζημίωσης δημοτικών συμβούλων, τον Ιανουάριο του έτους 2019, δεσμεύτηκε η σχετική πίστωση, κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα του Δήμου … ενήργησαν συγγνωστώς και χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη, με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη δεν είναι κανονική, πλην όμως αυτό θα μπορούσε να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής πλάνης.


ΕλΣυν.Κλ.Τμ.1/237/2017

ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΥΠΕΡΩΡΙΑΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ:Με δεδομένα τα ανωτέρω και σε συνδυασμό με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας το Κλιμάκιο κρίνει ότι κατά τον βασίμως προβαλλόμενο από την Επίτροπο λόγο διαφωνίας οι εντελλόμενες δαπάνες είναι μη κανονικές, καθόσον δεν έχει τηρηθεί η περιγραφόμενη στην προηγούμενη σκέψη της παρούσας διαδικασία ως προς τη δημοσιονομική δέσμευση των αναγκαίων πιστώσεων. Και τούτο, ειδικότερα, διότι οι 1538 και 1539/2016 Π.Α.Υ., οι οποίες είναι εν προκειμένω οι κρίσιμες, αφού οι πιστώσεις που αναφέρονται στις λοιπές δεν επαρκούσαν για την καταβολή αποζημιώσεων υπερωριακής απασχόλησης κατά το μήνα Δεκέμβριο, εκδόθηκαν μετά την πραγματοποίηση της υπερωριακής απασχόλησης των εργαζομένων (30.12.2016), κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 66 του ν. 4270/2014, αναρτήθηκαν δε στο διαδικτυακό τόπο «Διαύγεια» στις 18.1.2017 και, συνεπώς, απέκτησαν ισχύ από το χρόνο αυτό, σύμφωνα με το άρθρο 4 παρ. 2 του ν. 3861/2010. Άλλωστε, ο προβαλλόμενος με το έγγραφο επανυποβολής λόγος περί θεώρησης των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων λόγω συγγνωστής πλάνης είναι απορριπτέος. Ειδικότερα, προβάλλεται ότι εκ παραδρομής δεν τηρήθηκε η προβλεπόμενη εκ του νόμου διαδικασία, καθόσον η αρμόδια υπηρεσία δεν είχε ενημερωθεί για την κατάργηση της παρ. 9 του άρθρου 66 του ν. 4470/2014. Όμως, πέραν του ότι η επίκληση άγνοιας νόμου δεν δικαιολογεί την άρση των συνεπειών της ως άνω διαπιστωθείσας παρατυπίας, η διάταξη την οποία επικαλείται η διοίκηση παρείχε τη δυνατότητα επιβάρυνσης των πιστώσεων του προϋπολογισμού του επόμενου οικονομικού έτους με τις δαπάνες υπερωριακής απασχόλησης του τελευταίου διμήνου του προηγούμενου, στην προκειμένη, όμως, περίπτωση οι επίμαχες Π.Α.Υ. εκδόθηκαν σε βάρος των πιστώσεων του οικονομικού έτους 2016, χωρίς να έχει τηρηθεί η προβλεπόμενη στην παρ. 1 του άρθρου 66 του ν. 4470/2014 διαδικασία.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/229/2017

Υπερωριακή απασχόληση.(..)Με δεδομένα τα πραγματικά αυτά περιστατικά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, εφόσον οι αποφάσεις συγκρότησης συνεργείων υπερωριακής απασχόλησης δεν αναρτήθηκαν στο πρόγραμμα «Διαύγεια», οι κρίσιμες υπερωριακές εργασίες παρασχέθηκαν από προσωπικό που δεν είχε νομίμως οριστεί προς τούτο, και για το λόγο αυτόν οι εντελλόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες (Ε.Σ. Κλιμ. Προλ. Ελ. Δαπ. στο Ι Τμ. 77/2016).  Πλην όμως, το Κλιμάκιο, λαμβάνοντας υπόψη το προαναφερόμενο με αρ. ΠΕΑ -921/6.4.2017 ενημερωτικό έγγραφο που εξέδωσε η Υπεύθυνη Συντονισμού για το πρόγραμμα «Διαύγεια» του ως άνω Δήμου ..-.., που στηρίχθηκε  στην προμνησθείσα 14/18.7.2014 γνωμοδότηση της Ομάδας Διοίκησης Έργου για το Πρόγραμμα «Διαύγεια» του Υπουργείου Οικονομικών, κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα του Δήμου μη αναρτώντας την ως άνω απόφαση στο πρόγραμμα «Διαύγεια» ενήργησαν χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των προεκτεθεισών διατάξεων... Κατόπιν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες δεν είναι νόμιμες, πλην όμως αυτά θα μπορούσαν να θεωρηθούν λόγω συγγνωστής πλάνης.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/282/2019

Καταβολή αποζημίωσης σε δημοτικούς συμβούλους για τη συμμετοχή σε συνεδριάσεις..Με τα δεδομένα αυτά, σε συνδυασμό με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω (βλ. σκ. ΙΙΙ της παρούσας), το Κλιμάκιο κρίνει ότι ο προβαλλόμενος από τον αναπληρωτή Επίτροπο λόγος διαφωνίας είναι απορριπτέος. Και τούτο ειδικότερα διότι επιτρεπτώς, δυνάμει της πρόσδοσης αναδρομικής ισχύος στις διατάξεις της προαναφερθείσας Κ.Υ.Α., εκδόθηκαν οι αποφάσεις ανάληψης (δημοσιονομικής δέσμευσης) των εντελλόμενων με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπανών το έτος 2018 ήτοι σε χρόνο μετά την πραγματοποίηση των αντίστοιχων συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου, στις οποίες οι ως άνω δικαιούχοι δημοτικοί σύμβουλοι συμμετείχαν. Και τούτο καθόσον η ανάληψη των σχετικών δαπανών, που αφορούν στην πρώτη καταβολή της αποζημίωσης για το προηγούμενο οικονομικό έτος (2017), δεν ήταν εφικτό να προηγηθεί των ως 231/2018, 358/2018 και 150/2019 αποφάσεων του δημοτικού συμβουλίου …, με τις οποίες ορίστηκαν οι δικαιούχοι δημοτικοί σύμβουλοι και το ύψος της αποζημίωσης. Απορριπτομένου συνεπώς του λόγου αυτού, οι εντελλόμενες με τα 1181 και 1185, οικονομικού έτους 2019, χρηματικά εντάλματα πληρωμής του Δήμου … δαπάνες είναι νόμιμες και για το λόγο αυτό οι υπό έλεγχο τίτλοι πληρωμής πρέπει να θεωρηθούν.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/26/2019

Καταβολή εξόδων κίνησης:..Με τα δεδομένα αυτά, η εντελλόμενη δαπάνη κρίνεται μη νόμιμη, για τους προβαλλόμενους από την Επίτροπο λόγους που κρίθηκαν βάσιμοι από το Κλιμάκιο, δηλαδή λόγω μη αναγραφής στις οικίες εντολές μετακίνησης του ποσού της εκτιμώμενης δαπάνης και μη αναφοράς, στην .....2017 εντολή μετακίνησης του Διοικητή του Γ.Ν. ... της ημέρας συνάντησής του με υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου Υγείας στην ... και της ημέρας λήξης των εργασιών. Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη το είδος των ελλείψεων αυτών που διαπιστώνονται στο περιεχόμενο των εντολών μετακίνησης, καθώς και το γεγονός ότι καταβάλλεται εν τέλει ημερήσια αποζημίωση δύο και όχι τριών ημερών εκτός έδρας του Διοικητή, που κρίνεται δικαιολογημένη, ενόψει της διαδοχικής μετακίνησής του από την ..., στην ... και εν συνεχεία την ..., το Κλιμάκιο άγεται, περαιτέρω, στην κρίση ότι τα αρμόδια όργανα του Γ.Ν. ... δεν ενήργησαν με σκοπό την καταστρατήγηση των σχετικών διατάξεων, αλλά με την πεποίθηση ότι ενεργούν συννόμως, ως εκ τούτου, η πλάνη τους αυτή είναι συγγνωστή.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, ωστόσο, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής θα μπορούσε να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής πλάνης, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2018, τις πιστώσεις του προϋπολογισμού του οποίου βαρύνει.