Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/210/2017

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4336/2015, 4270/2014

Καταβολή οδοιπορικών εξόδων. (..)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, οι εντελλόμενες, με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής, δαπάνες είναι νόμιμες και κανονικές. Τούτο δε διότι, των επίμαχων μετακινήσεων προηγήθηκε η έκδοση σχετικών αποφάσεων ανάληψης υποχρέωσης σε βάρος των Κ.Α.Ε. .., οι οποίες ανετράπησαν, κατά την προβλεπόμενη διαδικασία, στο τέλος του οικονομικού έτους 2016. Εξάλλου, εφόσον, μετά την κατά τα ανωτέρω ανατροπή των αποφάσεων ανάληψης υποχρέωσης, υπήρχε στους προαναφερθέντες Κ.Α.Ε. υπόλοιπο πίστωσης 1.767,27 ευρώ και 4.037,92 ευρώ, νομίμως οι ως άνω δαπάνες βαρύνουν τον προϋπολογισμό του Δήμου ..., οικονομικού έτους 2017, κατά τα οριζόμενα στη διάταξη του άρθρου 23 παρ. 2 της υποπαραγράφου Δ.9 της παραγράφου Δ´ του άρθρου 2  του ν. 4336/2015, δεδομένου ότι είχαν προβλεφθεί επαρκείς σχετικές πιστώσεις στον προϋπολογισμό του προηγούμενου έτους, για την πληρωμή των εν λόγω δαπανών, απορριπτομένου ως αβασίμου του σχετικού λόγου διαφωνίας της Αναπληρώτριας Επιτρόπου.IV. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες, με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής, δαπάνες είναι νόμιμες και, ως εκ τούτου, πρέπει αυτά να θεωρηθούν


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕλΣυν/Κλ.1/28/2017

Ανάληψη υποχρέωσης.(...)ΙΙΙ. Ο λόγος διαφωνίας είναι βάσιμος, διότι πράγματι η έκδοση των 1829/17.9.2014 και 1023/17.6.2015 αποφάσεων του Διευθυντή της ΚΟΘ περί ανάληψης της δημοσιονομικής υποχρέωσης (δημοσιονομικής δέσμευσης) για τις εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δαπάνες σε βάρος των αντίστοιχων πιστώσεων των κρατικών προϋπολογισμών των ετών 2014 και 2015, αντίστοιχα, καθώς και η 70/19.1.2015 όμοια απόφαση ανάκλησης (ανατροπής) της πρώτης απόφασης, λόγω λήξης του οικονομικού έτους 2014, δεν έγινε εντός των αντίστοιχων οικονομικών ετών (2014, 2015) αλλά συντελέστηκε στις 7.3.2016, ήτοι, όταν οι αποφάσεις αυτές αναρτήθηκαν (δημοσιεύτηκαν) στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» (με ΑΔΑ: 6Μ4Τ469ΗΥ8-ΠΤΣ, ΩΠ5Ζ469ΗΥ8-ΝΑ3 και 75Μ4469ΗΥ8-Θ3Φ, αντίστοιχα), χωρίς αναδρομική ισχύ. Επομένως, οι εντελλόμενες δαπάνες είναι μη κανονικές.Συγγνωστή πλάνη


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/29/2018

Προμηθεια εξοπλισμου ΧΥΤΑ.(..)Με τα δεδομένα αυτά, οι ελεγχόμενες δαπάνες δεν είναι κανονικές, διότι: α) Οι άνω αναφερθείσες .. και .. συμβάσεις του Συνδέσμου Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων ..., επί των οποίων ερείδονται τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα, δεν αναρτήθηκαν στο ΚΗΜΔΗΣ,...β) Ως προς το ..ένταλμα, η αρχική απόφαση ανάληψης υποχρέωσης (δημοσιονομική δέσμευση) αναρτήθηκε στο πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ και απέκτησε ισχύ στις 6.7.2016, σε χρονικό δηλαδή σημείο μεταγενέστερο της .. σύμβασης γ) Ως προς το .. ένταλμα, ομοίως η .. απόφαση του Δ.Σ. περί έγκρισης της δέσμευσης της πίστωσης δεν αναρτήθηκε στο πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ, ως εκ τούτου δεν απέκτησε ισχύ,.....ακόμα όμως και στην περίπτωση που θεωρηθεί ότι η υποχρέωση προς ανάρτηση εκπληρώθηκε με τη δημοσίευση στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ της 20/15.2.2017 πρότασης ανάληψης υποχρέωσης, το χρονικό σημείο δημοσίευσής της (30.10.2017),...απείχε ομοίως κατά πολύ της έναρξης του οικονομικού έτους, κατά την οποία ο φορέας είχε την υποχρέωση να δεσμεύσει κατά προτεραιότητα την ανεξόφλητη αυτή πίστωση περασμένων ετών... Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, οι εντελλόμενες δαπάνες είναι μη κανονικές και τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθούν.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/65/2016

Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην σκέψη ΙΙ οι εντελλόμενες με τα χρηματικά εντάλματα πληρωμής 17/15 και 19/15 δαπάνες (σκέψη V.1,2) είναι μη νόμιμες, δεδομένου ότι η 139/21.11.2014 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου (ΑΔΑ:....-ΕΜΕ), με την οποία εγκρίθηκαν αναδρομικά οι μετακινήσεις των Αντιδημάρχων, δεν διαλαμβάνει καμία αιτιολογία ως προς τους κατεπείγοντες υπηρεσιακούς λόγους, που κατέστησαν αναγκαία την άμεση και χωρίς καθυστέρηση μετακίνηση αυτών, ώστε να μην είναι δυνατή η προηγούμενη έγκρισή τους από το Δημοτικό Συμβούλιο. Περαιτέρω, και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙV οι εντελλόμενες με τα ως άνω χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες είναι και μη κανονικές, διότι οι σχετικές αποφάσεις ανάληψης υποχρέωσης εκδόθηκαν και αναρτήθηκαν στο πρόγραμμα «Διαύγεια» μετά την πραγματοποίηση των δαπανών.(..)Τέλος, οι εντελλόμενες με το 157, οικονομικού έτους 2015, χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνες (σκέψη VI 2) είναι μη νόμιμες, διότι η 160/21.12.2014 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου (ΑΔΑ:....-ΘΚ7), με την οποία εγκρίθηκαν αναδρομικά οι μετακινήσεις του Δημάρχου, δεν φέρει καμία αιτιολογία ως προς τους κατεπείγοντες υπηρεσιακούς λόγους που κατέστησαν αναγκαία την άμεση και χωρίς καθυστέρηση μετακίνηση αυτού, ώστε να μην είναι δυνατή η προηγούμενη έγκρισή τους από το Δημοτικό Συμβούλιο. Περαιτέρω, οι εντελλόμενες με τo ως άνω χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνες είναι και μη κανονικές, διότι η σχετική απόφαση ανάληψης υποχρέωσης εκδόθηκε και αναρτήθηκε στο πρόγραμμα «Διαύγεια» μετά την πραγματοποίηση των δαπανών.(..)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα 17, 19 και 157, οικονομικού έτους 2015, χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες είναι μη νόμιμες και μη κανονικές καθώς και οι εντελλόμενες με το 18/2015 χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνες είναι εν μέρει μη νόμιμες και μη κανονικές και, συνεπώς, αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/82/2018

ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΔΑΠΑΝΩΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ:.Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη II, το Κλιμάκιο κρίνει ότι οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δαπάνες που διενεργήθηκαν προ της 8.3.2017, είναι μη κανονικές (οι δαπάνες των χρηματικών ενταλμάτων 24/17 και 25/17 και εκ του χρηματικού εντάλματος 26/17 εκείνες που αφορούν στις μετακινήσεις του …και .. κατά τις 2.3.2017). Και τούτο, διότι από τα επισυναπτόμενα στα εντάλματα δικαιολογητικά δεν αποδεικνύεται ότι οι εν λόγω δαπάνες αναλήφθηκαν νομίμως, καθόσον η σχετική απόφαση ανάληψης υποχρεώσεων εκδόθηκε το πρώτον στις 7.3.2017, ήτοι σε χρόνο μεταγενέστερο της πραγματοποίησης των επίμαχων δαπανών. Η απόφαση ανάληψης όμως πάσχει και για το λόγο ότι με αυτήν δεσμεύεται όχι μόνο το απαιτούμενο ποσό για την πληρωμή των συγκεκριμένων δαπανών, αλλά, ανεπιτρέπτως, το σύνολο των διαθέσιμων πιστώσεων, με συνέπεια να παρίστανται μη κανονικές και οι μεταγενέστερες αυτής δαπάνες (εκ του χρηματικού εντάλματος 26/17 εκείνες που αφορούν στις μετακινήσεις των .. και .., που πραγματοποιήθηκαν από 16.3.2017 έως 29.3.2017). Σύμφωνα όμως με όσα διαλαμβάνονται στο ΔΙΟΙΔ/Φ.01/4474/26.10.2017 έγγραφο του Διευθυντή Οικονομικής Διαχείρισης του ..., κατά την έναρξη λειτουργίας του νομικού προσώπου την 1.1.2017, έγιναν τροποποιήσεις των μηχανογραφικών συστημάτων των ενταχθέντων φορέων, προκειμένου να ενοποιηθούν και να προσαρμοστούν στα δεδομένα του νέου Οργανισμού, κατά τη διάρκεια υλοποίησης των οποίων δεν υπήρχε η δυνατότητα μεταβίβασης πιστώσεων και έκδοσης των οικείων αποφάσεων ανάληψης υποχρεώσεων σε περιφερειακό επίπεδο. Κατά τη μεταβατική αυτή περίοδο των πρώτων μηνών του έτους 2017, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η μεταγενέστερη και για το σύνολο των διαθέσιμων πιστώσεων ανάληψη της δαπάνης δεν έγινε με σκοπό την καταστρατήγηση των κειμένων διατάξεων, αλλά επειδή τα αρμόδια όργανα των οικονομικών υπηρεσιών του Γ΄ Τοπικού Υποκαταστήματος Μισθωτών … υπέλαβαν συγγνωστώς ότι δύνανται να καλύψουν με τον τρόπο αυτό τις υπηρεσιακές τους ανάγκες, τη στιγμή που και η ίδια η Κεντρική Διοίκηση του .. προέβη στην έκδοση της Μ1/3.1.2017 απόφασης ανάληψης υποχρέωσης δεσμεύοντας το σύνολο των εγγεγραμμένων στον προϋπολογισμό πιστώσεων και με την ολοκλήρωση των μηχανογραφικών τροποποιήσεων απομείωσε την αρχική απόφαση ανάληψης μεταβιβάζοντας τις σχετικές πιστώσεις στα υποκαταστήματα. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες είναι εν μέρει μη κανονικές, όμως αυτά θα μπορούσαν να θεωρηθούν, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2017, τις πιστώσεις του προϋπολογισμού του οποίου αυτές βαρύνουν


ΕλΣυν.Κλ.4/76/2016

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά το Κλιμάκιο κρίνει ότι, όπως βάσιμα με το σχετικό λόγο διαφωνίας η Επίτροπος προβάλλει, τα ποσά των ανωτέρω αποφάσεων ανάληψης υποχρέωσης, που αφορούν στη σύναψη των αντίστοιχων επίμαχων συμβάσεων με τις ανωτέρω αντίστοιχες αναδόχους εταιρείες, μη νομίμως, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙV, υπολείπονται των αντίστοιχων συνολικών συμβατικών αμοιβών των εταιρειών αυτών, ήτοι των συνολικών ποσών των αντίστοιχων δαπανών... Επομένως, οι εντελλόμενες δαπάνες είναι μη νόμιμες και τα ελεγχόμενα εντάλματα (58, 366/2016) δεν πρέπει να θεωρηθούν


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/250/2017

Δαπανες μετακίνησης. (..). Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι οι ως άνω εγκριτικές των μετακινήσεων των φερόμενων ως δικαιούχων αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου ... δεν είναι εκ των αναφερομένων στο άρθρο 2 του ν. 3861/2010, όπως ισχύει, και, συνεπώς, δεν υπήρχε υποχρέωση ανάρτησής τους στο πρόγραμμα «Διαύγεια», απορριπτομένου ως αβάσιμου του σχετικού λόγου του αναπληρωτή Επιτρόπου. Πλην όμως, κατά τον βασίμως προβαλλόμενο δεύτερο λόγο διαφωνίας, οι εντελλόμενες δαπάνες είναι μη κανονικές, καθόσον η 796/27.2.2015 απόφαση ανάληψης υποχρέωσης, με την οποία δεσμεύθηκαν οι αναγκαίες πιστώσεις σε βάρος του Κ.Α.Ε. 00.6421, για την κάλυψη των εξόδων μετάβασης και διαμονής των φερόμενων ως δικαιούχων, της οποίας η ισχύς εκκινεί από την ανάρτησή της στο πρόγραμμα «Διαύγεια», αναρτήθηκε σε αυτό σε χρόνο μεταγενέστερο της πραγματοποίησης των εν λόγω μετακινήσεων,..στην περίπτωση μάλιστα του χρηματικού εντάλματος 42/17 με φερόμενο ως δικαιούχο τον .., εκτός της εκ των υστέρων ανάρτησης, η ως άνω απόφαση ανάληψης υποχρέωσης εκδόθηκε μετά την πραγματοποίηση της οικείας μετακίνησης​...Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες είναι μη κανονικές και αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/162/2018

ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΩΝ ΕΞΟΔΩΝ:.. Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δαπάνες παρίστανται μη κανονικές, καθόσον, όπως βασίμως διαλαμβάνει και η έκθεση διαφωνίας, ακολουθήθηκε ως προς την ανάληψη αυτών η διαδικασία του άρθρου 160 Κ.Δ.Κ., χωρίς να περιλαμβάνονται στις περιοριστικά απαριθμούμενες στο άρθρο 158 παρ. 1 του ιδίου κώδικα υποχρεωτικές δαπάνες των δήμων, που δύνανται να εκτελεστούν πριν την ψήφιση του προϋπολογισμού του τρέχοντος οικονομικού έτους με την κατ’ εξαίρεση επέκταση της ισχύος του προϋπολογισμού του προηγούμενου οικονομικού έτους έως τα τέλη Μαρτίου το αργότερο. Συνεπεία δε αυτού, η μεν σχετική απόφαση ανάληψης υποχρέωσης των δαπανών μετακίνησης του Δημάρχου ελήφθη και αναρτήθηκε στο πρόγραμμα Διαύγεια σε χρονικό σημείο (14.3.2018) μεταγενέστερο της πραγματοποίησης τους, ενώ για τις δαπάνες μετακίνησης του υπαλλήλου του Δήμου δεν προκύπτει ότι έγινε εκ νέου ανάληψή τους. Επιπροσθέτως, η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με την οποία εγκρίθηκαν αναδρομικά οι μετακινήσεις Δημάρχου, δεν διαλαμβάνει καμία αιτιολογία ως προς τους κατεπείγοντες υπηρεσιακούς λόγους, που κατέστησαν αναγκαία την άμεση και χωρίς καθυστέρηση μετακίνηση αυτού, ώστε να μην είναι δυνατή η προηγούμενη έγκριση από το Δημοτικό Συμβούλιο. Η επικαλούμενη, προγενέστερη των κρίσιμων μετακινήσεων, απόφαση 246/27.11.2017 του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου …, με την οποία εγκρίθηκε αόριστα η μετακίνηση του Δημάρχου, για το μήνα Δεκέμβριο του έτους 2017, για συναντήσεις με τον Υπουργό Εσωτερικών και τους Γενικούς Γραμματείς των Υπουργείων Πολιτισμού και Αθλητισμού, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σε ημερομηνίες που δεν είχαν καθοριστεί  ακόμη για θέματα πληρωμής έργων που είχαν ολοκληρωθεί και για εντάξεις νέων έργων στο ΕΣΠΑ 2014-2020, δεν φέρει το αναγκαίο περιεχόμενο, καθώς δεν προσδιορίζονται σε αυτήν οι ημερομηνίες των συναντήσεων, οι απαιτούμενες για τις μετακινήσεις ημέρες εκτός έδρας και το σχετικό μέσο μετακίνησης, με συνέπεια να μην δύναται (η 246/27.11.2017 απόφαση) να καλύψει την έλλειψη της προηγούμενης, εγκριτικής των μετακινήσεων, απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δαπάνες είναι μη κανονικές και εν μέρει (ως προς τις δαπάνες μετακίνησης του Δημάρχου) μη νόμιμες και για το λόγο τούτο αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν.


ΕλΣυνΚλ.Τμ.1/23/2017

Καταβολή ημερήσιας αποζημίωσης και οδοιπορικών εξόδων: ..Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει τα εξής: Οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα Α 135, Α 136 και Α 137 δαπάνες είναι μη κανονικές. Και τούτο, διότι οι αποφάσεις ανάληψης υποχρέωσης όσον αφορά τόσο στη δαπάνη ημερήσιας αποζημίωσης, όσο και στη δαπάνη των οδοιπορικών εξόδων εκδόθηκαν σε χρόνο μεταγενέστερο της πραγματοποίησής των επίμαχων δαπανών που αφορούν σε μετακινήσεις εκτός έδρας, κατά τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο του 2014. Συγκεκριμένα, όσον αφορά στη δαπάνη ημερήσιας αποζημίωσης, η σχετική απόφαση ανάληψης υποχρέωσης εκδόθηκε το πρώτον στις 12.8.2015, ενώ όσον αφορά τη δαπάνη των οδοιπορικών εξόδων η σχετική απόφαση εκδόθηκε το πρώτον 9.12.2015, κατά τα προεκτεθέντα στην ΙΙΙ σκέψη της παρούσας, καθιστώντας πλημμελείς τις προμνησθείσες επιγενόμενες αποφάσεις ανατροπής των οικείων αναλήψεων και τις επιγενόμενες αναλήψεις των δαπανών αυτών για το έτος 2016.(..)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα Α 135, Α 136 και Α 137 δαπάνη είναι μη κανονική, η εντελλόμενη δε με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα Α 138 είναι εν μέρει μη κανονική και, συνεπώς, αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν, ενώ η εντελλόμενη με το Α 139 ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι κανονική και, επομένως, αυτό θα μπορούσε να θεωρηθεί εάν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.


ΕλΣυν.Κλ.Τμ.1/165/2016

Αποζημίωση για συμμετοχή σε συμβούλια ή επιτροπές:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η ΑΑΥ Μ2/12.1.2016 απόφαση ανάληψης υποχρέωσης της Διευθύντριας του Υποκαταστήματος Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. .., με την οποία δεσμεύτηκαν οι αναγκαίες πιστώσεις σε βάρος των Κ.Α.Ε. 10.0264, 10.0551 και 10.0552, για την πληρωμή της αποζημίωσης των μελών που συμμετείχαν στις συνεδριάσεις της Α΄ και Β΄ Τ.Δ.Ε. μηνός Ιανουαρίου 2016 είναι νόμιμη, καθόσον οι πιστώσεις αυτές διατίθενται σύμφωνα με την αρχή της ειδικότητας των πιστώσεων για την αντιμετώπιση των δαπανών που κατονομάζονται στους οικείους Κ.Α.Ε. που βαρύνουν και, επιπλέον, όπως προκύπτει από το 13768/27.4.2016 έγγραφο της Προϊσταμένης της Οικονομικής Υποδιεύθυνσης του Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ … και δεν αμφισβητείται από την Επίτροπο, η ανάληψη των νέων υποχρεώσεων που αφορούν το έτος 2016 έγινε σε βάρος του εναπομείναντος υπολοίπου της πίστωσης που μεταβιβάστηκε με το Λ4/79/11.1.2016 επιτροπικό ένταλμα και έχει εγγραφεί στους οικείους Κ.Α.Ε., όπως αυτό (το υπόλοιπο) προέκυψε μετά την ΑΑΑΥ Μ1/12.1.2016 ανακλητική απόφαση ανάληψης υποχρέωσης. Συνεπώς, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πρέπει να θεωρηθούν.


ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)/36/2015

ΕΦΗΜΕΡΙΕΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν ανωτέρω (σκέψη ΙΙ), εφόσον οι αμοιβές που αφορούν τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα έχουν ήδη καταβληθεί με άλλους τίτλους πληρωμής στους ως άνω ιατρούς του ... Νοσοκομείου, δεν δικαιολογείται η έκδοση των επίμαχων χρηματικών ενταλμάτων, δεδομένου ότι οι αξιώσεις των φερόμενων ως δικαιούχων έχουν αποσβεσθεί. Αβασίμως δε ισχυρίζεται το νοσοκομείο ότι η έκδοση των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων εξυπηρετεί τη λογιστική τακτοποίηση των γενομένων πληρωμών, αφού τέτοια διαδικασία δεν προβλέπεται από το υφιστάμενο κανονιστικό πλαίσιο, ούτε ασκεί επιρροή το γεγονός ότι οι εντελλόμενες δαπάνες αφορούν σε δεδουλευμένες εφημερίες με κύριο και πρωταρχικό σκοπό την απρόσκοπτη λειτουργία του Νοσοκομείου. Κατόπιν τούτων, οι εντελλόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες και τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθούν