Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/100/2018

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4479/2017

Πρόσληψη συμβασιούχου κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 24 του ν. 4479/2017. Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι νομίμως συνήφθη η επίμαχη σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου με την φερόμενη ως δικαιούχο του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 24 παρ. 2 του ν. 4479/2017. Τούτο, καθόσον η δικαιολογημένη απουσία της από την υπηρεσία, λόγω αναρρωτικής άδειας, δεν αναιρούσε τη δυνατότητα αυτής να συμβάλει εμπράκτως, μετά την επιστροφή της στην υπηρεσία, στην ικανοποίηση των αναγκών καθαριότητας του ανωτέρω Δήμου... Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι νόμιμη και πρέπει αυτό να θεωρηθεί.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

23124/2017

Παροχή διευκρινήσεων σχετικά με το άρθρο 24 του Ν.4479/2017


29644/2017

Παροχή πρόσθετων διευκρινίσεων για την ερμηνεία και εφαρμογή του άρθρου 24 του ν. 4479/2017 (Α’ 94).(ΑΔΑ:ΩΑΙ5465ΧΘ7-ΩΗΒ) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 23/2017


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/282/2017

Καταβολή αποδοχών εργαζομένων με συμβάσεις καθαριότητας.(..)Με τα δεδομένα αυτά και ενόψει όσων έγιναν, κατά πλειοψηφία, δεκτά στην νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι νομίμως συνήφθησαν οι επίμαχες συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου με τους φερόμενους στο ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα ως δικαιούχους, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 24 παρ. 2 του ν. 4479/2017.Και τούτο, διότι, όπως προεκτέθηκε, με την κρίσιμη ως άνω διάταξη, η οποία εντάσσεται στο πλαίσιο της διαδικασίας πλήρωσης των οργανικών θέσεων των υπηρεσιών καθαριότητας των ΟΤΑ με τακτικό προσωπικό, δεν θεσπίζεται παράταση ή ανανέωση των προηγουμένων συμβάσεων, που κρίθηκαν άκυρες, ως στερούμενες νομίμου ερείσματος, με τα Πρακτικά της 9ης/10.5.2017 Γενικής Συνεδρίασης της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου (θέμα Β), αλλά παρέχεται επιτρεπτώς η δυνατότητα σύναψης εξαρχής νέων (αυτοτελών) συμβάσεων «προσωρινής απασχόλησης», με το μέχρι την έκδοση των ανωτέρω Πρακτικών απασχολούμενο στις υπηρεσίες αυτές προσωπικό, για την άμεση αντιμετώπιση των σχετικών αναγκών μέχρι την κατάρτιση των προσωρινών πινάκων προσληπτέων και όχι πέραν της 31ης  Μαρτίου 2018. Περαιτέρω, η ολοκλήρωση του προβλεπόμενου από τη διάταξη του άρθρου 24 παρ. 3 του ν. 4479/2017 ελέγχου του ΑΣΕΠ, ως προς τη συνδρομή των προϋποθέσεων πρόσληψης του ανωτέρω προσωπικού, δεν συνιστά προϋπόθεση για την έναρξη της εκτέλεσης των επίμαχων συμβάσεων ούτε για την πληρωμή των υπηρεσιών που παρέχονται δυνάμει αυτών. Τέλος, δεν προβλέπεται από τις ειδικές διατάξεις του άρθρου 24 του ν. 4479/2017 υποχρέωση υποβολής της 325/2017 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου ... προς διενέργεια ελέγχου νομιμότητας αυτής...Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι νόμιμη και πρέπει αυτό να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/280/2017

Καταβολή αποδοχών συμβασιούχων καθαριότητας.(..)Με τα δεδομένα αυτά και ενόψει όσων έγιναν, κατά πλειοψηφία, δεκτά στην νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι νομίμως συνήφθη η κρίσιμη σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου με τον φερόμενο ως δικαιούχο του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 24 παρ. 2 του ν. 4479/2017. Και τούτο, διότι, όπως προεκτέθηκε, με την κρίσιμη ως άνω διάταξη, η οποία εντάσσεται στο πλαίσιο της διαδικασίας πλήρωσης των οργανικών θέσεων των υπηρεσιών καθαριότητας των ΟΤΑ με τακτικό προσωπικό, δεν θεσπίζεται παράταση ή ανανέωση των προηγουμένων συμβάσεων, που κρίθηκαν άκυρες, ως στερούμενες νομίμου ερείσματος, με τα Πρακτικά της 9ης/10.5.2017 Γενικής Συνεδρίασης της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου (θέμα Β), αλλά παρέχεται επιτρεπτώς η δυνατότητα σύναψης εξαρχής νέων (αυτοτελών) συμβάσεων «προσωρινής απασχόλησης», με το μέχρι την έκδοση των ανωτέρω Πρακτικών απασχολούμενο στις υπηρεσίες αυτές προσωπικό, για την άμεση αντιμετώπιση των σχετικών αναγκών μέχρι την κατάρτιση των προσωρινών πινάκων προσληπτέων και όχι πέραν της 31ης  Μαρτίου 2018. Περαιτέρω, όπως προκύπτει από το 16094/28.9.2017 έγγραφο του ΑΣΕΠ διεξήχθη (επιτυχώς) ο προβλεπόμενος από τη διάταξη του άρθρου 24 παρ. 3 του ν. 4479/2017 έλεγχος ως προς τη συνδρομή των προϋποθέσεων πρόσληψης του ανωτέρω προσωπικού, ενώ από το 46422/28.7.2017 έγγραφο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης προκύπτει ότι η 325/2017 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου ... υποβλήθηκε σε αυτήν για τη διενέργεια ελέγχου νομιμότητας, ανεξαρτήτως του ότι τούτο δεν προβλέπεται από τις ειδικές διατάξεις του άρθρου 24 του ν. 4479/2017, και επεστράφη στο Δήμο. Ως εκ τούτου, η εντελλόμενη με το υπό έλεγχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη καταβολής στον προαναφερόμενο εργαζομένο των αποδοχών του,  για το μήνα Αύγουστο 2017, παρίσταται νόμιμη, ..Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι νόμιμη και πρέπει αυτό να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/291/2017

Καταβολή αποδοχών συμβασιούχων.(..) ο Επίτροπος προέβαλε ότι μη νομίμως ο Δήμος ...προέβη στην πρόσληψη των ...και ...σε θέσεις «ΔΕ Βοηθών Ηλεκτρολόγων», κατ’ επίκληση των διατάξεων της παραγράφου 2 του άρθρου 24 του ν. 4479/2017 (Α΄ 94). Και τούτο, διότι ως ανταποδοτικές υπηρεσίες καθαριότητας, για τις οποίες  παρέχεται με τις προαναφερθείσες διατάξεις η δυνατότητα στους Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού να απασχολούν προσωπικό με συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας Ι.Δ.Ο.Χ., νοούνται αυτές της καθαριότητας των κοινόχρηστων χώρων και της διαχείρισης των αποβλήτων, ...Με δεδομένα τα ανωτέρω και σε συνδυασμό με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙ της παρούσας κρίνεται ότι κατά τον βασίμως προβαλλλόμενο από τον Επίτροπο λόγο διαφωνίας, μη νομίμως ο … προέβη στη σύναψη συμβάσεων εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου με τους φερόμενους ως δικαιούχους του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος πληρωμής κατ’ επίκληση της παραγράφου 2 του άρθρου 24 του ν. 4479/2017. Και τούτο, προεχόντως, διότι εκ της ειδικότητας των εργαζομένων αυτών, συναφώς των καθηκόντων που προσιδιάζουν στην ειδικότητα αυτή (βλ. σχετ. και έντυπο της αναγγελίας πρόσληψης), στα οποία και απέβλεψε ο Δήμος ήδη από την πρώτη πράξη πρόσληψης αυτών, συνάγεται ότι δεν εμπίπτει στο ρυθμιστικό πεδίο της παραγράφου 2 του άρθρου 24 του ν. 4479/2017 η σύναψη των νέων συμβάσεων του Δήμου με τους φερόμενους ως δικαιούχους του 42/2017 χρηματικού εντάλματος πληρωμής, αφού η εκτέλεση των καθηκόντων αυτών  δεν συνδέεται άμεσα με τον τομέα καθαριότητας, αλλά με τον τομέα του ηλεκτροφωτισμού. (..)Ως εκ τούτου, πρέπει, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙΙ της παρούσας, να θεωρηθεί το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής, κατ’ εφαρμογή όσων ορίζονται στο εδάφιο α΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 7 του π.δ/τος 164/2004, το οποίο επιτάσσει, μεταξύ άλλων, την άμεση καταβολή στον εργαζόμενο των οφειλομένων βάσει άκυρης σύμβασης χρηματικών ποσών. Ωσαύτως, με την ίδια νομική βάση πρέπει να θεωρηθούν και όσα χρηματικά εντάλματα εκδοθούν για την καταβολή στους δικαιούχους των ενταλμάτων των δεδουλευμένων αποδοχών τους, μέχρι την κοινοποίηση της παρούσας Πράξης στο Δήμο ..Αποφαίνεται ότι το 42, οικονομικού έτους 2017, χρηματικό ένταλμα πληρωμής  του  Δήμου  ..., ποσού 1.649,46 ευρώ, καθώς και όσα όμοια εκδοθούν μέχρι την κοινοποίηση της παρούσας, πρέπει να θεωρηθούν, κατά τα ειδικότερα διαλαμβανόμενα στο σκεπτικό​


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/295/2017

Παράταση σύμβασης καθαριότητας.(ΙΔΟΧ).(..)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η απασχόληση της προαναφερόμενης υπαλλήλου στην ως άνω Δημοτική Επιχείρηση, κατ’ επίκληση των διατάξεων του άρθρου 24 του ν. 4479/2017, δεν είναι νόμιμη, διότι,...., η εν λόγω υπάλληλος εργαζόταν μεν, κατά τις 7.6.2017, σε υπηρεσίες καθαριότητας της Δημοτικής Επιχείρησης χωρίς, όμως, ανταποδοτικό χαρακτήρα, όπως απαιτείται από τις ως άνω διατάξεις, οι οποίες δεν έλκονται εν προκειμένω σε εφαρμογή, ώστε να παράσχουν νόμιμο έρεισμα για τη σύναψη της 4642/31.7.2017 σύμβασης εργασίας ορισμένου χρόνου.(..)Ενόψει αυτών, η εντελλόμενη με το υπό έλεγχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη παρίσταται μη νόμιμη, το Κλιμάκιο, ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη την αμφίσημη διατύπωση του προαναφερόμενου 23124/10.7.2017 εγγράφου του Υπουργείου Εσωτερικών (βλ. ανωτέρω υπό ΙΙΙ), το οποίο μνημονεύεται στην  248/25.7.2017 πράξη του Διοικητικού Συμβουλίου της Επιχείρησης και στην, εγκριτική αυτής, 497/25.7.2017 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, κρίνει, κατά πλειοψηφία, ότι τα ανωτέρω αρμόδια όργανα δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης της κρίσιμης διάταξης του άρθρου 24 του ν. 4479/2017, αλλ’ υπολαμβάνοντας συγγνωστώς ότι ήταν εφαρμοστέα στη συγκεκριμένη περίπτωση, και, κατά συνέπεια, το υπό έλεγχο χρηματικό ένταλμα μπορεί να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής πλάνης.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/294/2017

Παράταση συμβάσεων  καθαριότητας (ΟΤΑ).Με τα δεδομένα αυτά και ενόψει όσων έγιναν, κατά πλειοψηφία, δεκτά στην νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι, αν και τυγχάνει εν προκειμένω εφαρμογής το άρθρο 24 παρ. 2 του ν. 4479/2017, με το οποίο δεν θεσπίζεται παράταση ή ανανέωση των προηγουμένων συμβάσεων, που κρίθηκαν άκυρες με τα Πρακτικά της 14ης/30.6.2016 Γενικής Συνεδρίασης της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, αλλά παρέχεται επιτρεπτώς η δυνατότητα σύναψης εξαρχής νέων (αυτοτελών) συμβάσεων «προσωρινής απασχόλησης», για την άμεση αντιμετώπιση των σχετικών αναγκών μέχρι την κατάρτιση των προσωρινών πινάκων προσληπτέων και όχι πέραν της 31ης Μαρτίου 2018, η υπό κρίση δαπάνη παρίσταται στη συγκεκριμένη περίπτωση μη νόμιμη, καθόσον οι εν λόγω υπάλληλοι δεν παρείχαν στο Δήμο πραγματική εργασία έως την αναφερόμενη στην παρ. 2 του ως άνω άρθρου ημερομηνία, ήτοι έως τις 7.6.2017, δοθέντος ότι οι συμβάσεις τους είχαν λήξει ήδη από 3.5.2017, δυνάμει της μετέπειτα ακυρωθείσας 8374/3.5.2017 απόφασης του Δημάρχου, η οποία ωστόσο εκτελέστηκε κανονικά έως τις 6.7.2017, οπότε οι ενδιαφερόμενοι επανήλθαν στην υπηρεσία του Δήμου. Τούτο όμως έχει ως αποτέλεσμα να μην πληρούται η ρητή προϋπόθεση που τίθεται στην προαναφερόμενη διάταξη του άρθρου 24 παρ. 2 του ν. 4479/2017, σύμφωνα με την οποία για την κάλυψη πάγιων και διαρκών αναγκών των υπηρεσιών καθαριότητας των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού, έως την κατάρτιση των προσωρινών πινάκων για την πλήρωση κενών οργανικών θέσεων, επιτρέπεται η απασχόληση του προσωπικού εκείνου που παρείχε υπηρεσίες έως τις 7.6.2017.(Συγγνωστή πλάνη)


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/292/2017

Καταβολή αποδοχών συμβασιούχων.(..)ο Αναπληρωτής Επίτροπος προέβαλε ότι οι ως άνω εργαζόμενοι μη νόμιμα προσλήφθηκαν, διότι δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της παραγράφου 2 του άρθρου 24 του ν. 4479/2017, δοθέντος ότι δεν απασχολούνται σε ανταποδοτικές υπηρεσίες καθαριότητας, ..Με τα δεδομένα αυτά και ενόψει όσων έγιναν δεκτά στην νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι νομίμως συνήφθησαν οι επίμαχες συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου με τους φερόμενους ως δικαιούχους των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 24 παρ. 2 του ν. 4479/2017. Και τούτο, διότι, όπως προεκτέθηκε, με την κρίσιμη ως άνω διάταξη, η οποία εντάσσεται στο πλαίσιο της διαδικασίας πλήρωσης των οργανικών θέσεων των υπηρεσιών καθαριότητας των ΟΤΑ με τακτικό προσωπικό, δεν θεσπίζεται παράταση ή ανανέωση των προηγουμένων συμβάσεων, που κρίθηκαν άκυρες, ως στερούμενες νομίμου ερείσματος, με τα Πρακτικά της 9ης/10.5.2017 Γενικής Συνεδρίασης της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου (θέμα Β), αλλά παρέχεται επιτρεπτώς η δυνατότητα σύναψης εξαρχής νέων (αυτοτελών) συμβάσεων «προσωρινής απασχόλησης», με το μέχρι την έκδοση των ανωτέρω πρακτικών απασχολούμενο στις υπηρεσίες αυτές προσωπικό, για την άμεση αντιμετώπιση των σχετικών αναγκών, μέχρι την κατάρτιση των προσωρινών πινάκων προσληπτέων και όχι πέραν της 31ης  Μαρτίου 2018. Εξάλλου, απορριπτέος ως αβάσιμος είναι ο λόγος διαφωνίας του Αναπληρωτή Επιτρόπου, σύμφωνα με τον οποίο οι φερόμενοι ως δικαιούχοι των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων δεν εμπίπτουν στο ρυθμιστικό πεδίο της παραγράφου 2 του άρθρου 24 του ν. 4479/2017, με την αιτιολογία ότι δεν απασχολούνται σε ανταποδοτικές υπηρεσίες καθαριότητας, διότι, όπως συνάγεται από τα έγγραφα επανυποβολής του Δήμου ..., τα καθήκοντα που έχουν ανατεθεί στο προσωπικό αυτό  συνδέονται άμεσα με τον τομέα καθαριότητας και καλύπτονται από ανταποδοτικά έσοδα του Δήμου. Ειδικότερα, στα καθήκοντα που έχουν ανατεθεί στους ως άνω εργάτες ταφών – εκταφών περιλαμβάνονται, όπως συνάγεται και από την ειδικότητά τους, υπηρεσίες ταφής και εκταφής νεκρών και εργασίες καθαρισμού και ευπρεπισμού πέριξ των ταφικών χώρων, οι οποίες ως εκ της φύσεώς τους συνδέονται άμεσα με την καθαριότητα των κοιμητηρίων και συμβάλλουν εν τοις πράγμασι στην προστασία της δημόσιας υγείας, ...  Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνη είναι νόμιμη και πρέπει αυτά να θεωρηθούν.


ΥΠΠΟΑ/273029/15521/1903/387/2017

Κατηγοριοποίηση και αδειοδότηση των αθλητικών εγκαταστάσεων – ν.4479/2017 (Α’ 94) «Τροποποιήσεις του ν.2725/1999 (Α’ 121) και άλλες διατάξεις».(ΑΔΑ:6ΩΟ54653Π4-ΙΝΜ)


558576/27822/3786/867/2017

Κατηγοριοποίηση και αδειοδότηση των αθλητικών εγκαταστάσεων – ν.4479/2017 (Α’ 94) «Τροποποιήσεις του ν.2725/1999 (Α’ 121) και άλλες διατάξεις ΑΔΑ: ΩΡΙ44653Π4-ΡΝΧ