Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΠΕ/Τ7/129/2013

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ο αναπληρωτής Επίτροπος του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Νομό … αρνήθηκε, με την 1/6.3.2013 πράξη του, να θεωρήσει το 68, οικονομικού έτους 2013, χρηματικό ένταλμα πληρωμής του Δήμου …, ποσού 10.200,14 ευρώ, που εκδόθηκε στο όνομα της φερόμενης ως  δικαιούχου εταιρείας με την επωνυμία «… Α.Ε.» και αφορά στην αμοιβή της για την υλοποίηση της αˊ φάσης του έργου «Δράσεις Ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τη διαχείριση των αστικών απορριμμάτων».(....)Συνεπώς, και μη προβαλλόμενου άλλου λόγου διαφωνίας, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη παρίσταται μη νόμιμη, πλην, όμως, το Κλιμάκιο εκτιμώντας τα όσα διαλαμβάνονται στο ανωτέρω έγγραφο αντιρρήσεων του Δήμου …, άγεται στην κρίση ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση τα αρμόδια όργανα του Δήμου πεπλανημένως πλην συγγνωστώς και χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων, υπέλαβαν ότι τήρησαν όλες τις απαραίτητες διατυπώσεις για την ενταλματοποίηση της επίμαχης δαπάνης. Κατ’ ακολουθίαν, συντρέχει λόγος θεώρησης του υπό κρίση χρηματικού εντάλματος λόγω συγγνωστής πλάνης.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)119/2014

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:(...)Με τα δεδομένα αυτά και λαμβάνοντας υπόψη όσα έγιναν δεκτά στην δεύτερη σκέψη της παρούσας, το Κλιμάκιο άγεται στην κρίση ότι οι εντελλόμενες με τα κρίσιμα χρηματικά εντάλματα δαπάνες παρίστανται μη νόμιμες, καθόσον, αφορούν μεν όμοιες προμήθειες με προϋπολογισθείσα δαπάνη μικρότερη του ποσού των 15.000 ευρώ (με Φ.Π.Α.), μέχρι του οποίου επιτρέπεται η απευθείας ανάθεση, οι οποίες δύνανται κατ’αρχήν να κατατμηθούν ανά δημοτική ενότητα, πλην, όμως, για την κατάτμηση αυτών δεν τηρήθηκε η προϋπόθεση της αναγραφής ξεχωριστών, ανά δημοτική ενότητα, πιστώσεων στον οικείο προϋπολογισμό έτους 2013 του Δήμου ….κατά παράβαση της διάταξης του άρθρου 6 παρ. 14 του ν. 4071/2012. Εντούτοις, το Κλιμάκιο εκτιμώντας τα όσα διαλαμβάνονται στο ανωτέρω έγγραφο αντιρρήσεων του Δήμου …., κρίνει ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση τα αρμόδια όργανα του Δήμου πεπλανημένως πλην συγγνωστώς και χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων, υπέλαβαν ότι τήρησαν όλες τις απαραίτητες διατυπώσεις για την ενταλματοποίηση των επίμαχων δαπανών. Κατ’ ακολουθίαν, συντρέχει λόγος θεώρησης των υπό κρίση χρηματικών ενταλμάτων λόγω συγγνωστής πλάνης.  


ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.7/119/2014

Προμήθεια  πλαστικών κάδων:Με δεδομένα αυτά και λαμβάνοντας υπόψη όσα έγιναν δεκτά στην δεύτερη σκέψη της παρούσας, το Κλιμάκιο άγεται στην κρίση ότι οι εντελλόμενες με τα κρίσιμα χρηματικά εντάλματα δαπάνες παρίστανται μη νόμιμες, καθόσον, αφορούν μεν όμοιες προμήθειες με προϋπολογισθείσα δαπάνη μικρότερη του ποσού των 15.000 ευρώ (με Φ.Π.Α.), μέχρι του οποίου επιτρέπεται η απευθείας ανάθεση, οι οποίες δύνανται κατ’αρχήν να κατατμηθούν ανά δημοτική ενότητα, πλην, όμως, για την κατάτμηση αυτών δεν τηρήθηκε η προϋπόθεση της αναγραφής ξεχωριστών, ανά δημοτική ενότητα, πιστώσεων στον οικείο προϋπολογισμό έτους 2013 του Δήμου ...... κατά παράβαση της διάταξης του άρθρου 6 παρ. 14 του ν. 4071/2012. Εντούτοις, το Κλιμάκιο εκτιμώντας τα όσα διαλαμβάνονται στο ανωτέρω έγγραφο αντιρρήσεων του Δήμου ......, κρίνει ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση τα αρμόδια όργανα του Δήμου πεπλανημένως πλην συγγνωστώς και χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων, υπέλαβαν ότι τήρησαν όλες τις απαραίτητες διατυπώσεις για την ενταλματοποίηση των επίμαχων δαπανών. Κατ’ ακολουθίαν, συντρέχει λόγος θεώρησης των υπό κρίση χρηματικών ενταλμάτων λόγω συγγνωστής πλάνης.  


ΕΣ/ΚΠΕΔ/ΤΜ.7/256/2016

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ-ΕΛΕΓΧΟΣ ΔΑΠΑΝΩΝ:αρνήθηκε ... να θεωρήσει το 91, οικονομικού έτους 2016, χρηματικό ένταλμα του Δήμου …, ποσού 4.324,93 ευρώ, που εκδόθηκε υπέρ της εταιρείας «… Α.Ε.» και αφορά στην καταβολή μέρους του τιμήματος για την προμήθεια εξοπλισμού, συνολικού ύψους 30.647,20 ευρώ (μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.), για τη λειτουργία του βρεφονηπιακού σταθμού Νέων Εργατικών Κατοικιών ....Ως αιτιολογία της άρνησής της, η Επίτροπος προέβαλε ότι, καθόσον η λειτουργία των βρεφονηπιακών σταθμών εμπίπτει στους σκοπούς και στις αρμοδιότητες του Δημοτικού Οργανισμού Κοινωνικής Πρόνοιας και Αλληλεγγύης … (ΔΟΚΟΙΠΑΝ), η δαπάνη για την επίμαχη προμήθεια έπρεπε να βαρύνει τον προϋπολογισμό του νομικού προσώπου αυτού και όχι του Δήμου.(...)Με τα δεδομένα αυτά, η επιβάρυνση του Δήμου με τη δαπάνη της προμήθειας του επίμαχου εξοπλισμού παρίσταται νόμιμη, αφού, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, η σύσταση του ΔΟΚΟΙΠΑΝ, που έχει ως αντικείμενο, μεταξύ άλλων, τη δημιουργία και λειτουργία βρεφονηπιακών σταθμών, δεν κωλύει το Δήμο να ασκήσει τις κατά το άρθρο 75 του Κ.Δ.Κ. και τον Ο.Ε.Υ. αρμοδιότητές του στον τομέα της κοινωνικής προστασίας και παιδείας για την πληρέστερη ικανοποίηση των αναγκών των δημοτών. Κατ’ ακολουθίαν, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΤΜ.7/257/2006 (Δ΄ ΔΙΑΚΟΠΩΝ)

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Με τα δεδομένα αυτά, και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η εκτέλεση με δαπάνες του Δήμου ..... του έργου της πλακόστρωσης του αυλείου χώρου του Ιερού Ναού Προφήτη Ηλία, ο οποίος, ως ενοριακός, έχει ιδία νομική προσωπικότητα (ΝΠΔΔ), δεν προβλέπεται από καμία διάταξη νόμου, ούτε εξυπηρετεί την αποτελεσματικότερη εκπλήρωση των σκοπών του Δήμου. Εξάλλου, η διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 262 π.δ/τος 410/1995, δεν εφαρμόζεται εν προκειμένω σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στη μείζονα πρόταση της παρούσας. Κατ’ ακολουθία το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα που εκδόθηκε στο όνομα του αναδόχου του έργου είναι μη νόμιμο. Το Τμήμα, όμως, λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι τα αρμόδια όργανα  πεπλανημένα, πλην συγγνωστώς, υπέλαβαν ότι η δαπάνη αυτή συντελεί στην αποτελεσματικότερη εκπλήρωση των σκοπών του Δήμου και ως επιχορήγηση σε ΝΠΔΔ της περιφέρειας του Δήμου, στα οποία υπάγονται και οι Ιεροί Ναοί, εμπίπτει στις διατάξεις του άρθρου 262 του π.δ/τος 410/1995, κρίνει θεωρητέο το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα.


ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.7/234/2013

Καταβολή της αμοιβής της για την προμήθεια ειδών ατομικής προστασίας (ειδών ένδυσης) για τις ανάγκες του προσωπικού. (...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η εντελλόμενη με το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα δαπάνη δεν είναι νόμιμη κατά το μέρος που αφορά στην προμήθεια οκτώ (8) ζευγαριών αρβύλων για το επιστημονικό προσωπικό της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου, καθόσον οι υπάλληλοι αυτοί δεν δικαιούνται της παροχής αυτής, αφούδεν περιλαμβάνονται στο προβλεπόμενο από τις διατάξεις της 53361/2.10.2006 κ.υ.α.,προσωπικό που δικαιούται τα προβλεπόμενα σ’ αυτήν είδη ατομικής προστασίας, ούτε απασχολούνται κατ’ αποκλειστικότητα στις οριζόμενες σ’ αυτήν εργασίες ή χώρους. Πλην, όμως, το Κλιμάκιο κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα του Δήμου δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης των κειμένων διατάξεων κατά το μέρος αυτό της δαπάνης , αλλά διότι συγγνωστώς, μετά και από το σχετικό έγγραφο του τεχνικού ασφαλείας, υπέλαβαν ότι μπορούσαν νομίμως να προβούν στη διενέργεια του συνόλου της εντελλόμενης με το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα δαπάνης. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πληρωμής πρέπει να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής πλάνης.


ΕλΣυν.Κλ.Τμ.7/119/2018

Προμήθεια ελαιολιπαντικών:. Με τα ανωτέρω δεδομένα, μη νομίμως προέβη η ειδική Επιτροπή περί Καθορισμού διαδικασίας επισκευής, συντηρήσεως, αγοράς ανταλλακτικών και προμήθειας καυσίμων λιπαντικών κ.λπ. στη διενέργεια της υπό κρίση προμήθειας ελαιολιπαντικών, καθόσον αυτή συνιστά το κατά νόμο αρμόδιο όργανο για την προμήθεια των αναγκαίων υλικών με την εξαιρετική διαδικασία της απευθείας ανάθεσης στην ειδικότερη περίπτωση της επισκευής συγκεκριμένων οχημάτων δήμου που έχουν ήδη παρουσιάσει βλάβη ή έχουν ήδη διαπιστωμένη ανάγκη συντήρησης ή επισκευής και δεν ορίζεται αρμόδια όταν η προμήθεια έχει ως αντικείμενο την αγορά ελαιολιπαντικών για τις ανάγκες εν γένει των οχημάτων του Δήμου, λόγω εξάντλησης των ποσοτήτων. Πλην όμως, τα επιληφθέντα όργανα του Δήμου .. δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων, αλλά υπέλαβαν πεπλανημένα, πλην συγγνωστώς, ότι αρμόδια και για την προμήθεια της αναγκαίας ποσότητας ελαιολιπαντικών για τα οχήματα του Δήμου ήταν η Επιτροπή που ορίζεται στην προπαρατεθείσα Υ.Α.. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η δαπάνη προς πληρωμή της οποίας εκδόθηκε το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν είναι νόμιμη, το χρηματικό αυτό ένταλμα όμως πρέπει να θεωρηθεί, λόγω συγγνωστής πλάνης.(συγγνωστή πλάνη)


ΕλΣυν.Κλ7/12/2012

Παράθεση γεύματος(...)Με τα δεδομένα αυτά το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη, καθόσον, συνιστά δαπάνη παρεπόμενη, συνάδουσα με τους κανόνες της σύγχρονης εθιμοτυπίας, που συνέβαλε στην αποτελεσματικότερη επίτευξη του στόχου της ως άνω εκδήλωσης η οποία διοργανώθηκε για την παγκόσμια ημέρα της μουσικής, και με την οποία προάγεται η μουσική παιδεία των δημοτών του Δήμου ........, ενώ δεν υπερβαίνει και το επιβαλλόμενο από την υπάρχουσα οικονομική συγκυρία και τα διδάγματα της κοινής πείρας και λογικής, προσήκον μέτρο (πρβλ. Ελ.Συν. VII Τμ. πραξ. 26/2011, 10/2010). Κατ’ ακολουθίαν των προεκτεθέντων, η υπό κρίση δαπάνη κρίνεται  νόμιμη, πλην όμως, το χρηματικό ένταλμα δεν μπορεί να θεωρηθεί λόγω λήξεως του οικονομικού έτους 2011, τις πιστώσεις του οποίου βάρυνε.


ΕλΣυν.Τμ.7/65/2007

Πολιτιστικές εκδηλώσεις Δήμου:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τα όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η ελεγχόμενη δαπάνη βρίσκει έρεισμα στις διατάξεις της παρ.4 περ.δ’ του άρθρου 218 του π.δ.410/1995, καθόσον πρόκειται για δαπάνη φιλοξενίας φυσικών προσώπων, τα οποία συνέβαλαν, όπως αναφέρεται αναλυτικά ανωτέρω, στην πολιτιστική, κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη του Δήμου. Κατ' ακολουθίαν των ανωτέρω, το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα θα μπορούσε να θεωρηθεί, πλην όμως δεν πρέπει να θεωρηθεί λόγω λήξης του οικονομικού έτους 2006, σε βάρος των πιστώσεων του προϋπολογισμού του οποίου αυτό εκδόθηκε.


ΕΣ/ΤΜ.4/ΚΠΕ/95/2015

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Ο Επίτροπος του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Νομό … αρνήθηκε, με την 4/2015 πράξη του, να θεωρήσει το 19, οικονομικού έτους 2015, χρηματικό ένταλμα πληρωμής του Πανεπιστημίου …, που αφορά την καταβολή ποσού 27.668,85 ευρώ στη φερόμενη ως δικαιούχο εταιρεία «… Α.Ε.», ως αμοιβή της για τον καθαρισμό των κτιριακών εγκαταστάσεων του ως άνω Πανεπιστημίου(....)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙ της παρούσης, εφόσον το προϋπολογιζόμενο οικονομικό αντικείμενο των υπό ανάθεση υπηρεσιών υπερέβαινε το ισχύον, κατά τον κρίσιμο χρόνο της κατακύρωσης του αποτελέσματος του διαγωνισμού, ήτοι κατά την 12η.9.2014, όριο των 500.000,00 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.), η επίμαχη σύμβαση έπρεπε να υποβληθεί σε προηγούμενο της σύναψής της έλεγχο από τον αρμόδιο Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με συνέπεια, λόγω της παράλειψης αυτού, η σύμβαση να πάσχει ακυρότητα και η εντελλόμενη, σε εκτέλεσή της, δαπάνη να μην είναι νόμιμη. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, για το βασίμως προβαλλόμενο από την Επίτροπο λόγο, αλλά, εφόσον η τελευταία δεν προβάλλει άλλο λόγο διαφωνίας, το επίμαχο χρηματικό ένταλμα μπορεί να θεωρηθεί, λόγω συγγνωστής πλάνης.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/193/2018

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:..Με δεδομένα αυτά, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, αφού ο εφοδιασμός των σχολείων της … με εξοπλιστικά είδη, στα οποία σαφώς συμπεριλαμβάνονται οι πίνακες μαρκαδόρου, δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητες του εν λόγω Δήμου, αντιθέτως, υπάγεται στους σκοπούς της εταιρείας «….», κατόπιν εισήγησης της οικείας Σχολικής Επιτροπής προς τις αρμόδιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Πλην όμως, χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των εφαρμοστέων διατάξεων τα αρμόδια όργανα του Δήμου θεώρησαν εν προκειμένω ότι μπορούσαν να προβούν στην επίμαχη προμήθεια, εντάσσοντας αυτήν στο πλαίσιο της ανάληψης δράσεων για τη βελτίωση του εξοπλισμού των σχολείων αρμοδιότητάς του, έχοντας ως στόχο την εξασφάλιση καλύτερων συνθηκών εκπαίδευσης των δημοτών του.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι μη νόμιμη, πλην αυτό πρέπει να θεωρηθεί, λόγω συγγνωστής πλάνης.