ΕΣ/Κλ.Τμ.7/42/2017
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Καταβολή αποδοχών.(...) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τις νομικές σκέψεις που παρατέθηκαν, πρέπει να γίνουν δεκτά τα εξής: α) Ουδεμία από τις προαναφερθείσες αποφάσεις παράγει προσωρινό δεδικασμένο που δεσμεύει το Ελεγκτικό Συνέδριο, σύμφωνα το 28 παρ. 3 του κυρωθέντος με το άρθρο πρώτο του ν. 4129/2013 (Α΄ 52) "Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο", κατά την παρούσα διαδικασία προληπτικού ελέγχου δαπανών Ο.Τ.Α.. Ειδικότερα, η 236/2015 απόφαση ασφαλιστικών μέτρων του Μ. Πρωτ. ... έκρινε επί του προγενέστερου νομοθετικού καθεστώτος των ν. 4024/2011 και 4093/2012, ενώ η υπό κρίση διαφορά αφορά στην εφαρμογή του ν. 4354/2015, ο οποίος σημειωτέον κατήργησε τις κρίσιμες διατάξεις των άρθρων 12 έως 25, 28, 29, 30, 31 και 33 (με τις αναφερθείσες επιφυλάξεις) του ν. 4024/2011 και την περίπτωση 12 της υποπαραγράφου Γ1 της παρ. Γ` του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012, επομένως δεν υφίσταται ταυτότητα νομικής αιτίας.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕλΣυν.Κλ.Τμ.7/61/2017
Καταβολή αμοιβής-υπερωριακή εργασία:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τις νομικές σκέψεις που παρατέθηκαν, πρέπει να γίνουν δεκτά τα εξής: α) Ουδεμία από τις προαναφερθείσες αποφάσεις παράγει προσωρινό δεδικασμένο που δεσμεύει το Ελεγκτικό Συνέδριο, σύμφωνα το 28 παρ. 3 του κυρωθέντος με το άρθρο πρώτο του ν.4129/2013 (Α΄ 52) "Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο", κατά την παρούσα διαδικασία προληπτικού ελέγχου δαπανών Ο.Τ.Α.. Ειδικότερα, η 236/2015 απόφαση ασφαλιστικών μέτρων του Μον. Πρωτ. ........ έκρινε βάσει του προγενέστερου νομοθετικού καθεστώτος των ν. 4024/2011 και 4093/2012, ενώ η υπό κρίση διαφορά αφορά στην εφαρμογή του ν. 4354/2015, ο οποίος σημειωτέον κατήργησε τις κρίσιμες διατάξεις των άρθρων 12 έως 25, 28, 29, 30, 31 και 33 (με τις αναφερθείσες επιφυλάξεις) του ν. 4024/2011 και την περίπτωση 12 της υποπαραγράφου Γ1 της παρ. Γ΄ του άρθρου πρώτου του ν.4093/2012, επομένως δεν υφίσταται ταυτότητα νομικής αιτίας.(...) β) Ο υπολογισμός της αποζημίωσης για παροχή υπερωριακής εργασίας και εργασίας νυχτερινής και κατά τις Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες (βάρδιες) μηνός Αυγούστου 2016, των φερόμενων ως δικαιούχων υπαλλήλων σύμφωνα με την Κλαδική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας της ΠΟΕ - ΔΕΥΑ δεν είναι νόμιμη, διότι θα έπρεπε να γίνει σύμφωνα με τα διαλαμβανομένα στις διατάξεις του Κεφαλαίου Β΄ του ν. 4354/2015, οι οποίες εφαρμόζονται και στο προσωπικό της Δ.Ε.Υ.Α.Λ. δυνάμει του άρθρου 7 του ίδιου νόμου, από 1.1.2016. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες και τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δεν πρέπει να θεωρηθούν.
ΝΣΚ/94/2016
Εφαρμογή του άρθρου 31 του ν. 4024/2011 και του άρθρου πρώτου του ν. 4093/20122) επί των πολυμετοχικών ανώνυμων εταιρειών ΟΤΑ και των αναπτυξιακών ανώνυμων εταιρειών ΟΤΑ.α) Επί των πολυμετοχικών ανωνύμων εταιρειών ΟΤΑ της παρ. 3.α. του άρθρου 252 του Κ.Δ.Κ. δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις της παρ.1α του άρθρου 31 του ν. 4024/2011 και της περ. 12 της υποπαραγράφου Γ1, της παραγράφου Γ του ν. 4093/2012, β) Αντιθέτως, επί των αναπτυξιακών ανωνύμων εταιρειών ΟΤΑ εφαρμόζονται οι ανωτέρω διατάξεις και επομένως, μέχρι τη θέση σε ισχύ του ν. 4093/2012, εφαρμόζονται, ως προς τις ανωτέρω εταιρείες οι κανόνες και οι περιορισμοί της παρ. 1α του άρθρου 31 του ν. 4024/2011. Εξ άλλου, μετά τη θέση σε ισχύ των διατάξεων του ν. 4093/2012, ήτοι από 1-1- 2013, εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 4 του ν. 4024/2011, που αφορούν το προσωπικό που υπηρετεί στο Δημόσιο και τέλος, μετά την έναρξη ισχύος του ν. 4354/2015, ήτοι από 1-1-2016, οι διατάξεις του άρθρου 7 του νόμου αυτού
ΕλΣυν/Τμ.7(ΚΠΕ)221/2014
ΑΠΟΔΟΧΕΣ - ΚΑΤΑΤΑΞΕΙΣ:Μη νόμιμη η καταβολή μηνιαίων αποδοχών σε Γενικό Διευθυντή ΔΕΥΑ, καθόσον η κατάταξη του ανωτέρω στον βαθμό Α΄ έγινε κατά παράβαση της διάταξης του άρθρου 28 του ν. 4024/2011, που από 1.1.2013 σύμφωνα με τον ν. 4093/2012 εφαρμόζεται στις δημοτικές επιχειρήσεις, δεδομένου ότι βάσει της συνολικής προϋπηρεσίας του, η οποία ήταν μικρότερη από είκοσι ένα (21) έτη, έπρεπε να είχε καταταγεί στο Βαθμό Γ΄. Το άρθρο 10 παρ.5 του ν.4024/2011 εντάσσεται στο νέο σύστημα βαθμολογικής και μισθολογικής εξέλιξης των υπαλλήλων και ως εκ τούτου αφορά νέες προαγωγές σε θέση Γενικού Διευθυντή και όχι την κατάταξη των ήδη υπηρετούντων υπαλλήλων στην ως άνω θέση, για τους οποίους λαμβάνεται ειδική πρόνοια από την παρ.1 τελευταίο εδάφιο του άρθ.28 ν.4024/2011
ΕλΣυυν/Τμ.1(ΚΠΕ)/149/2013
Στο πλαίσιο του κατ’ άρθρο 98 του Συντάγματος (βλ. και άρθρο 17 του Οργανισμού του Ελεγκτικού Συνεδρίου και ήδη άρθρο 28 του Κώδικος Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο) προληπτικού ελέγχου των δαπανών από το Ελεγκτικό Συνέδριο που προηγείται της εκταμιεύσεως του δημοσίου χρήματος, όταν πρόκειται για ικανοποίηση χρηματικής αξιώσεως αναγνωρισθείσης με τελεσίδικη δικαστική απόφαση ακόμη και όταν αυτή υπόκειται σε περαιτέρω ένδικα μέσα, το Ελεγκτικό Συνέδριο, κατά την εξέταση της υπάρξεως αξιώσεως στο πρόσωπο του φερομένου ως δικαιούχου δεσμεύεται από το δεδικασμένο της αποφάσεως αυτής που παρήχθη στο πλαίσιο διαγνωστικής δίκης (βλ. Πρακτικά Ολομ. Ελ. Συν. 7ης Γεν. Συν/σεως της 19.3.2003, Θέμα Α΄, άρθρο 17 παρ. 3 του Οργανισμού του Ελεγκτικού Συνεδρίου και ήδη άρθρο 28 παρ. 3). Συντρεχουσών δε και των λοιπών προϋποθέσεων νομιμότητος και κανονικότητος της δαπάνης το Ελεγκτικό Συνέδριο υποχρεούται σε θεώρηση του οικείου τίτλου πληρωμής, δοθέντος ότι η εκταμίευση συνιστά την αναγκαία πράξη συμμορφώσεως προς το περιεχόμενο της δικαστικής αποφάσεως κατά τα άρθρα 95 παρ. 5 του Συντάγματος και 1 του ν. 3068/2002, χωρίς να συνιστά πρόσθετο όρο νομιμότητος της δαπάνης και κανονικότητος της πληρωμής η προσκόμιση εγγυητικής επιστολής εκ μέρους του δικαιούχου της απαιτήσεως.
ΝΣΚ/4/2007
Μη κατάργηση του ορίου ηλικίας και προϋπηρεσίας για μετατάξεις προσωπικού στο Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών.Η διάταξη της παρ.11 του άρθρου 10 του Ν 3051/2002, καθ’ ο μέρος κατήργησε τα θεσπισθέντα «όρια ηλικίας διορισμού» στο Δημόσιο, είναι στενώς ερμηνευτέα και δεν κατήργησε τις διατάξεις της παρ.33 του άρθρου 9 του Ν 2266/1994, με τις οποίες έχει τεθεί περιορισμός τόσο του ορίου ηλικίας όσο και της προϋπηρεσίας για τις μετατάξεις προσωπικού στο Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών.
ΔΙΔΑΔ/Φ.31.18/919/οικ.27427/2011
ΘΕΜΑ: Υπενθύμιση παροχής στοιχείων για την εφαρμογή των μεταβατικών διατάξεων (άρθρο 28) του ν. 4024/2011 (ΦΕΚ 226 Α’/ 27-10-2011).
ΥΠ.ΕΣ/285/2016
Αποδοχή Γνωμοδότησης: Υπαγωγή ή μη των Φορέων Διαχειρίσεως Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ), οι οποίοι έχουν συσταθεί ή λειτουργούν ως ανώνυμες εταιρείες, στις διατάξεις της παρ.1α του άρθρου 31 του ν. 4024/2011 και της περιπτ. 12, της υποπαρ. Γ1, της παρ. Γ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012.
ΕλΣυν/Τμ.1/149/2013
Εκτέλεση δικαστικής απόφασης-προσκόμιση εγγυητικής επιστολής.Κατά την συμμόρφωση της Διοικήσεως σε τελεσίδικη απόφαση διοικητικού δικαστηρίου που υπόκειται σε ένδικα μέσα, διά της οποίας αναγνωρίζεται χρηματική αξίωση σε βάρος του Δημοσίου, δεν απαιτείται η κατάθεση από τον δικαιούχο εγγυητικής επιστολής, ισόποσης προς την αναγνωριζόμενη με την απόφαση αξίωση, καθόσον η προσκόμιση τέτοιων επιστολών απαιτείται μόνο σε περίπτωση εκτελέσεως δικαστικών αποφάσεων ή άλλων εκτελεστών τίτλων. Συνακόλουθα, στο πλαίσιο του κατ’ άρθρο 98 του Συντάγματος (βλ. και άρθρο 17 του Οργανισμού του Ελεγκτικού Συνεδρίου και ήδη άρθρο 28 του Κώδικος Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο) προληπτικού ελέγχου των δαπανών από το Ελεγκτικό Συνέδριο που προηγείται της εκταμιεύσεως του δημοσίου χρήματος, όταν πρόκειται για ικανοποίηση χρηματικής αξιώσεως αναγνωρισθείσης με τελεσίδικη δικαστική απόφαση ακόμη και όταν αυτή υπόκειται σε περαιτέρω ένδικα μέσα, το Ελεγκτικό Συνέδριο, κατά την εξέταση της υπάρξεως αξιώσεως στο πρόσωπο του φερομένου ως δικαιούχου δεσμεύεται από το δεδικασμένο της αποφάσεως αυτής που παρήχθη στο πλαίσιο διαγνωστικής δίκης (βλ. Πρακτικά Ολομ. Ελ. Συν. 7ης Γεν. Συν/σεως της 19.3.2003, Θέμα Α΄, άρθρο 17 παρ. 3 του Οργανισμού του Ελεγκτικού Συνεδρίου και ήδη άρθρο 28 παρ. 3). Συντρεχουσών δε και των λοιπών προϋποθέσεων νομιμότητος και κανονικότητος της δαπάνης το Ελεγκτικό Συνέδριο υποχρεούται σε θεώρηση του οικείου τίτλου πληρωμής, δοθέντος ότι η εκταμίευση συνιστά την αναγκαία πράξη συμμορφώσεως προς το περιεχόμενο της δικαστικής αποφάσεως κατά τα άρθρα 95 παρ. 5 του Συντάγματος και 1 του ν. 3068/2002, χωρίς να συνιστά πρόσθετο όρο νομιμότητος της δαπάνης και κανονικότητος της πληρωμής η προσκόμιση εγγυητικής επιστολής εκ μέρους του δικαιούχου της απαιτήσεως.
ΔΙΔΑΔ/Φ.31.18/941/οικ.2517/2012
ΘΕΜΑ: Διευκρινίσεις για την κατάταξη των υπηρετούντων υπαλλήλων στους βαθμούς βάσει των μεταβατικών διατάξεων (άρθρο 28) του ν. 4024/2011 ΦΕΚ 226 Α’/ 27-10-2011)
ΝΣΚ/54/2013
Εφαρμογή ή μη της διάταξης της παρ.4 του άρθρου 28 του Ν. 4024/2011, για τη βαθμολογική κατάταξη των εκπαιδευτικών που υπηρετούσαν την 1.11.2011 στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Τυγχάνουν εφαρμογής, για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούσαν την 1.11.2011 στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι διατάξεις του δεύτερου κεφαλαίου του Ν. 4024/2011. (ομοφ.)