Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.7/362/2016

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Καταβολή ποσού ως μέρος της αμοιβή για την παροχή υπηρεσιών λειτουργίας ασθενοφόρου.(...)Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η λειτουργία ασθενοφόρου από το Δήμο ..... εμπίπτει στην προβλεπόμενη από το άρθρο 75 του ν. 3463/2006 αρμοδιότητα των δήμων για την λήψη μέτρων για την προαγωγή της πρωτοβάθμιας υγείας των δημοτών, στα οποία περιλαμβάνεται όχι μόνο η δημιουργία και λειτουργία ιατρείων αλλά και η απόκτηση και λειτουργία ασθενοφόρων. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη και, επομένως, το χρηματικό ένταλμα αυτό πρέπει να θεωρηθεί.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕλΣυν.Τμ.7/16/2011

ΔΑΠΑΝΕΣ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ (...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη με το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα δαπάνη βρίσκει νόμιμο έρεισμα στη διάταξη της παρ.3 εδ. α΄ και β΄ του άρθρου 158 του ν.3463/2006, καθόσον εγκρίθηκε με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, σχετίζεται με τη συμμετοχή του Δήμου σε εκδήλωση που διοργανώνεται εντός της εδαφικής του περιφέρειας, συνδέεται με την προαγωγή των κοινωνικών και πολιτιστικών ενδιαφερόντων των δημοτών του, ενόψει και της θεματικής του ως άνω συνεδρίου, που αφορά στην ανάδειξη και προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, το οποίο αποτελεί βασική συνιστώσα στην προαγωγή της πολιτιστικής ανάπτυξης ενός τόπου και περαιτέρω, συμβάλλει στην επίδειξη πνεύματος φιλοξενίας εκ μέρους του Δήμου. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα θα μπορούσε να θεωρηθεί, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2010, σε βάρος των πιστώσεων του προϋπολογισμού του οποίου εκδόθηκε.


ΕλΣυν.Τμ.7/9/2008

Πολιτιστικές εκδηλώσεις Δήμων:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη με το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα δαπάνη βρίσκει, κατ’ αρχήν, νόμιμο έρεισμα στη διάταξη της παρ.3 εδ.α΄και β΄του άρθρου 158 του ν.3463/2006, καθόσον εγκρίθηκε με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, σχετίζεται με τη συμμετοχή του Δήμου σε εκδήλωση που διοργανώνεται εντός της εδαφικής του περιφέρειας, συνδέεται με την προαγωγή των κοινωνικών και πολιτιστικών ενδιαφερόντων των δημοτών του και συμβάλλει στην επίδειξη πνεύματος φιλοξενίας εκ μέρους του Δήμου .. Πλην όμως.. υπερβαίνει κατά πολύ το προσήκον μέτρο που επιβάλλεται από τις ειδικές περιστάσεις διοργάνωσης ενός συνεδρίου, ενόψει της διάρκειας αυτού, της ποικιλίας και της ποσότητας των ειδών που προσφέρθηκαν ..


ΕλΣυν.Τμ.7/41/2009

Πληρωμή δαπάνης για προμήθεια catering:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, διότι δεν βρίσκει έρεισμα στις διατάξεις της παρ. 3 περ. γ΄ του άρθρου 158 του ν. 3463/2006 ή σε άλλη γενική ή ειδική διάταξη νόμου ούτε συντελεί άμεσα ή έμμεσα στην καλύτερη εκπλήρωση των σκοπών του Δήμου, όπως αυτοί καθορίζονται στο άρθρο 75 παρ. 1 του προαναφερόμενου ν. 3463/2006, καθόσον η εκδήλωση που διοργανώθηκε από το Δήμο ... με αφορμή την παρουσίαση του προαναφερόμενου βιβλίου έχει μεν πολιτιστικό χαρακτήρα, πλην όμως, όπως ευχερώς συνάγεται από τον τίτλο αυτού, δεν αναφέρεται στην πολιτιστική ή ιστορική ιδιαιτερότητα του ανωτέρω Δήμου, η δε πραγματοποίηση της εν λόγω εκδήλωσης, η οποία αναμφισβήτητα παρουσιάζει γενικότερο ενδιαφέρον για το σύνολο των Ελλήνων πολιτών, δεν αποσκοπεί προεχόντως στην προαγωγή των πνευματικών ενδιαφερόντων των δημοτών υπό την ανωτέρω εκτεθείσα έννοια, της διασύνδεσης δηλαδή με την τοπική περιφέρεια του Δήμου. Περαιτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη δεν δύναται να θεωρηθεί ούτε λειτουργική, καθόσον δεν προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου ότι συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία του Δήμου. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το κρινόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΤΜ.7/22/2010

Προμήθεια εντύπων  που μοιράσθηκαν στους μαθητές ώστε να ενημερωθούν για το πρόβλημα της εξοικονόμησης ενέργειας(..) Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη με το άνω χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι λειτουργική καθόσον συμβάλλει στην εκπλήρωση των σκοπών του Δήμου για την προστασία του περιβάλλοντος που έχουν αφενός πρωταρχική σημασία και αφετέρου εμπίπτουν στις αρμοδιότητές του όπως αυτές περιγράφονται στο άρθρο 75 του ν. 3463/2006. Απαραίτητη δε προϋπόθεση για την επιτυχή εκπλήρωση των παραπάνω στόχων είναι η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των δημοτών και ιδίως των νέων. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω και δεδομένου ότι η επίμαχη δαπάνη δεν υπερβαίνει το προσήκον μέτρο θα μπορούσε το κρινόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής να θεωρηθεί, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος.


ΕλΣυν.Τμ.7/392/2006

ΠΑΡΑΘΕΣΗ ΓΕΥΜΑΤΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη με το 1175/2006 χρηματικό ένταλμα δαπάνη για την προμήθεια εδεσμάτων βρίσκει νόμιμο έρεισμα στη διάταξη της παρ. 4 εδ. β΄ του άρθρου 218 του π.δ.410/1995 (όπως αυτή τροποποιήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 25 του ν. 3202/2003), καθόσον εγκρίθηκε με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και σχετίζεται με τη συμμετοχή του Δήμου σε εκδήλωση, που διενεργείται από αθλητικό φορέα του Δήμου στην εδαφική του περιφέρεια – αφιερωμένη στον εορτασμό των 80 χρόνων από την ίδρυση του … Συλλόγου, συμβάλλει δε στην προαγωγή των κοινωνικών, πολιτιστικών και ψυχαγωγικών ενδιαφερόντων των δημοτών του και κυρίως στην προαγωγή του αθλητικού ιδεώδους, χωρίς να υπερβαίνει το προσήκον μέτρο.


ΕΣ/ΤΜ.7/311/2009

Αθλητικές διοργανώσεις των Ο.Τ.Α. (..) Με δεδομένα αυτά και συμφωνά με όσα έγιναν δεκτά στην προηγουμένη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλομένη δαπάνη είναι νόμιμη, ως λειτουργική, καθόσον η προμήθεια των ανωτέρω ειδών (καρτελών puzzle και επιτραπέζιων παιχνιδιών), για τη διανομή τους, ως επιβράβευση, στα παιδιά που συμμετείχαν στους άνω αγώνες, συμβάλει στην ανάπτυξη και προώθηση των αθλητικών αξιών και, ως εκ τούτου, συνάδει τόσο με τη μέριμνα για την προαγωγή των πολιτιστικών και πνευματικών ενδιαφερόντων των δημοτών, όσο και με την υποχρέωση προώθησης και εφαρμογής προγραμμάτων ενίσχυσης του μαζικού αθλητισμού. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πληρωμής πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΤΜ.7/231/2008

Προμήθεια προσκλήσεων για εκδηλώσεις.(..)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη δεν είναι νόμιμη, καθόσον οι εκδηλώσεις που διοργανώθηκαν από το Δήμο με αφορμή την παρουσίαση βιβλίων έχουν μεν πολιτιστικό χαρακτήρα, πλην όμως, όπως συνάγεται ευχερώς από τους οικείους τίτλους, αυτά δεν αναφέρονται στην πολιτιστική ή ιστορική ιδιαιτερότητα του Δήμου ..., η δε πραγματοποίησή των εν λόγω εκδηλώσεων, η οποία αναμφισβήτητα παρουσιάζει γενικότερο ενδιαφέρον για το σύνολο των Ελλήνων πολιτών, δεν αποδεικνύεται ότι αποσκοπεί προεχόντως στην προαγωγή των πνευματικών ενδιαφερόντων των δημοτών υπό την ανωτέρω εκτεθείσα έννοια της διασύνδεσης, δηλαδή, με την τοπική περιφέρεια του Δήμου. Ομοίως, όσον αφορά την εκδήλωση του Ευρωμερικανικού Συμβουλίου Γυναικών, το Τμήμα κρίνει ότι τόσο από τους ισχυρισμούς του Δήμου ... όσο και από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει το ακριβές αντικείμενο αυτής καθώς επίσης και το ιδιαίτερο στοιχείο τοπικού ενδιαφέροντος, στην προβολή του οποίου η εκδήλωση αυτή αποσκοπούσε, ούτε ο τρόπος κατά τον οποίο συνέβαλε στην πολιτιστική ανάπτυξη του Δήμου και συνεπώς, στην ανάπτυξη και βελτίωση της ποιότητας ζωής της τοπικής κοινωνίας...Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη δεν είναι νόμιμη και επομένως το ένταλμα αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΠΕΔ/ΤΜ.7/256/2016

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ-ΕΛΕΓΧΟΣ ΔΑΠΑΝΩΝ:αρνήθηκε ... να θεωρήσει το 91, οικονομικού έτους 2016, χρηματικό ένταλμα του Δήμου …, ποσού 4.324,93 ευρώ, που εκδόθηκε υπέρ της εταιρείας «… Α.Ε.» και αφορά στην καταβολή μέρους του τιμήματος για την προμήθεια εξοπλισμού, συνολικού ύψους 30.647,20 ευρώ (μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.), για τη λειτουργία του βρεφονηπιακού σταθμού Νέων Εργατικών Κατοικιών ....Ως αιτιολογία της άρνησής της, η Επίτροπος προέβαλε ότι, καθόσον η λειτουργία των βρεφονηπιακών σταθμών εμπίπτει στους σκοπούς και στις αρμοδιότητες του Δημοτικού Οργανισμού Κοινωνικής Πρόνοιας και Αλληλεγγύης … (ΔΟΚΟΙΠΑΝ), η δαπάνη για την επίμαχη προμήθεια έπρεπε να βαρύνει τον προϋπολογισμό του νομικού προσώπου αυτού και όχι του Δήμου.(...)Με τα δεδομένα αυτά, η επιβάρυνση του Δήμου με τη δαπάνη της προμήθειας του επίμαχου εξοπλισμού παρίσταται νόμιμη, αφού, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, η σύσταση του ΔΟΚΟΙΠΑΝ, που έχει ως αντικείμενο, μεταξύ άλλων, τη δημιουργία και λειτουργία βρεφονηπιακών σταθμών, δεν κωλύει το Δήμο να ασκήσει τις κατά το άρθρο 75 του Κ.Δ.Κ. και τον Ο.Ε.Υ. αρμοδιότητές του στον τομέα της κοινωνικής προστασίας και παιδείας για την πληρέστερη ικανοποίηση των αναγκών των δημοτών. Κατ’ ακολουθίαν, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/Τμ.7/360/2006

ΠΑΡΑΘΕΣΗ ΓΕΥΜΑΤΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι οι εντελλόμενες με τα 1022 και 1024/2006 χρηματικά εντάλματα δαπάνες για την παράθεση γεύματος και τη διανυκτέρευση των παικτών του τουρνουά βρίσκουν νόμιμο έρεισμα στη διάταξη της παραγρ. 4 εδ. α΄ και β΄ του άρθρου 218 του π.δ/τος 410/1995, καθόσον εγκρίθηκαν με απόφαση του Κοινοτικού Συμβουλίου και πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της ως άνω αθλητικής εκδήλωσης που συνδιοργάνωσαν η Ελληνική Ομοσπονδία Πετοσφαίρισης και η Κοινότητα στην εδαφική της περιφέρεια, συμβάλλουν δε στην προαγωγή των κοινωνικών, πολιτιστικών και ψυχαγωγικών ενδιαφερόντων των δημοτών του και κυρίως στην προαγωγή του αθλητικού ιδεώδους, χωρίς να υπερβαίνουν το προσήκον μέτρο. Αντιθέτως, η εντελλόμενη με το 1025/2006 χρηματικό ένταλμα δαπάνη δεν είναι νόμιμη, καθόσον αορίστως αναφέρεται τόσο στο πρωτόκολλο παραλαβής όσο και στο σχετικό τιμολόγιο της Ε.Ο.ΠΕ. ότι το εν λόγω ποσό καταβάλλεται για δαπάνες συνδιοργάνωσης, χωρίς να προκύπτει σε τι συνίστανται οι δαπάνες αυτές, ώστε να μπορεί να διαπιστωθεί εάν ισχύουν ως προς αυτές οι προϋποθέσεις εφαρμογής της παραγρ. 4 περιπτ.α΄ και β΄ του άρθρου 218 του π.δ/τος 410/1995. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα 1022 και 1024, οικονομικού έτους 2006, χρηματικά εντάλματα δαπάνες είναι νόμιμες και αυτά πρέπει να θεωρηθούν, ενώ η εντελλόμενη με το 1025 χρηματικό ένταλμα δαπάνη δεν είναι νόμιμη και αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΠΕΔ/ΤΜ.7/77/2019

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ-ΕΛΕΓΧΟΣ ΔΑΠΑΝΩΝ:θεώρηση του ανωτέρω χρηματικού εντάλματος, ποσού 17.388,05 ευρώ, που αφορά σε αμοιβή για την προμήθεια ειδών εξοπλισμού γηπέδου. Κατά τον Επίτροπο, η προμήθεια δεν εμπίπτει στην αρμοδιότητα του Δήμου, αλλά του «ΝΠΔΔ Δήμου …».(...)Με τα δεδομένα αυτά η επίμαχη δαπάνη είναι νόμιμη, διότι η σύσταση του «ΝΠΔΔ Δήμου …» δεν εμποδίζει τον Δήμο … να ασκήσει τις αρμοδιότητές του στον τομέα του αθλητισμού για την πληρέστερη ικανοποίηση των αναγκών των δημοτών του. Συνεπώς, το χρηματικό ένταλμα θα μπορούσε να θεωρηθεί, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2018, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.