ΕΣ/Κλ.Τμ.7/1/2017
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Καταβολή μισθοδοσίας έκτακτου προσωπικού ορισμένου χρόνου (δίμηνης απασχόλησης).(...) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, αβασίμως προβάλλεται από τον Επίτροπο ότι η πρόσληψη των φερόμενων ως δικαιούχων του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος είναι μη νόμιμη, διότι δεν προκύπτουν από την απόφαση πρόσληψης οι εργασίες που θα εκτελεστούν (λόγος διαφωνίας υπό στοιχ. α΄), καθόσον στην 79/18.7.2016 απόφαση της ΔΕΥΑΤ παρατίθενται, έστω και συνοπτικώς, οι εργασίες που πρέπει να διεκπεραιωθούν από τους προσληφθέντες, ενόψει της κήρυξης μέρους της περιοχής αρμοδιότητας της επιχείρησης σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας. (...)Εξάλλου, βάσιμος είναι ο ανωτέρω υπό στοιχ. γ΄ λόγος διαφωνίας του Επιτρόπου, δεδομένου ότι η 2613/2.9.2016 ανακοίνωση για την πρόσληψη των τεσσάρων ατόμων δεν αναρτήθηκε στο διαδίκτυο, όπως επιβάλλει το άρθρο 2 παρ. 4 του ν. 3861/2010, πλην αναρτήθηκε μόνο στον χώρο ανακοινώσεων της επιχείρησης. (...)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη δεν είναι νόμιμη και αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί, λόγω της πλημμέλειας της μη ανάρτησης της ανακοίνωσης πρόσληψης στο διαδίκτυο (πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ»). Όμως, λαμβάνοντας υπόψη ότι η εν λόγω ανακοίνωση έλαβε τοπικά δημοσιότητα μέσω της ανάρτησής της στον χώρο ανακοινώσεων της επιχείρησης, κρίνεται ότι χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των διατάξεων του άρθρου 2 του ν. 3861/2010 παραλήφθηκε από τη ΔΕΥΑΤ η πραγματοποίηση της επίμαχης διαδικτυακής ανάρτησης και, ως εκ τούτου, το επίμαχο χρηματικό ένταλμα θα μπορούσε να θεωρηθεί
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
48356/912/2010
Υποχρέωση ανάρτησης στο διαδίκτυο σύμφωνα με το Ν.3861/2010
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/133/2018
Αποζημίωση υπερωριών και εξαιρέσιμων ημερών. Στην εν λόγω απόφαση, η οποία αναρτήθηκε στο διαδίκτυο στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» στις 30.3.2018, δεν περιλαμβάνονται οι φερόμενοι ως δικαιούχοι υπάλληλοι … και …, η πληρωμή των υπερωριών και εξαιρέσιμων ημερών των οποίων εντέλλεται με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής. Κατόπιν δε κοινοποίησης στη Δ.Ε.Υ.Α. της 56/4.5.2018 πράξης της Επιτρόπου, αναρτήθηκε στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» στις 8.5.2018, η, φέρουσα τον ίδιο Αριθμό Διαδικτυακής Ανάρτησης (Α.Δ.Α.), «ορθή επανάληψη» της ως άνω απόφασης του Δ.Σ. περί έγκρισης της συγκρότησης συνεργείου υπερωριακής απασχόλησης της Δ.Ε.Υ.Α., στην οποία συμπεριλαμβάνονται τα ονόματα των ανωτέρω φερόμενων ως δικαιούχων…. Σύμφωνα με όσα προαναφέρθηκαν, η νεότερη αυτή πράξη, έστω και αν εκδόθηκε υπό τον τίτλο και τη μορφή της «ορθής επανάληψης» της αρχικής 37/29.3.2018 απόφασης του Δ.Σ. της Επιχείρησης, αποτελεί πράγματι νέα αυτοτελή πράξη, με την οποία τροποποιείται η αρχική, δεδομένου ότι δεν περιορίσθηκε σε απλή διόρθωση ή απάλειψη γραφικών ή λογιστικών σφαλμάτων της, αλλά επέφερε ουσιώδη μεταβολή στο περιεχόμενό της (πρβλ. ΣτΕ 3891/2000), αφού με αυτήν κατ’ ουσία διαμορφώνεται εκ νέου το περιεχόμενο του εγκριθέντος πίνακα συγκρότησης του συνεργείου υπερωριακής απασχόλησης της εν λόγω Δ.Ε.Υ.Α., με την προσθήκη των στοιχείων των ανωτέρω δύο υπαλλήλων. Ως εκ τούτου, ως προς τους συγκεκριμένους υπαλλήλους δεν υπάρχει κατά τον κρίσιμο χρόνο, πριν δηλαδή την πραγματοποίηση της υπερωριακής απασχόλησης, απόφαση του οργάνου διοίκησης της Επιχείρησης περί συγκρότησης του συνεργείου της απασχόλησης, η οποία να έχει αναρτηθεί στο διαδίκτυο, κατά παράβαση των διατάξεων των άρθρων 2, 3 και 4 του ν. 3861/2010. Ακολούθως, η εντελλόμενη με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνη είναι μη νόμιμη και τα χρηματικά αυτά εντάλματα δεν πρέπει να θεωρηθούν.
ΣΤΕ/1080/2013
Επειδή, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου, η προσβαλλόμενη πράξη, η οποία διαθέτει κανονιστικό χαρακτήρα, έχει μεν αναρτηθεί στο διαδίκτυο, σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις του ν. 3861/2010, δεν έχει όμως δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ( βλ. το από 21.1.2013 έγγραφο της Προϊσταμένης της Διεύθυνσης Οργάνωσης και Απλούστευσης Διαδικασιών ... προς το Συμβούλιο της Επικρατείας), ενώ δεν προβλέπεται από τη νομοθεσία άλλος νόμιμος τρόπος για τη δημοσίευσή της. Εξάλλου, οι ανωτέρω διατάξεις του ν. 3861/2010 για την υποχρεωτική ανάρτηση πράξεων στο διαδίκτυο δεν θίγουν τις διατάξεις του ν. 3469/2006 όσον αφορά τη δημοσίευση των κανονιστικών πράξεων στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ( βλ.την εισηγητική έκθεση του ν. 3861/2010). Για το λόγο αυτό, ο οποίος λαμβάνεται αυτεπαγγέλτως υπόψη, η κρινόμενη αίτηση πρέπει να γίνει δεκτή και να ακυρωθεί η προσβαλλόμενη πράξη.
ΔΙΣΚΠΟ/16752/2010
Ενίσχυση της διαφάνειας με την υποχρεωτική ανάρτηση νόμων και πράξεων των κυβερνητικών, διοικητικών και αυτοδιοικητικών οργάνων στο διαδίκτυο "Πρόγραμμα Διαύγεια"(3861/2010)
ΝΣΚ/16/2011
Υποχρέωση ή μη αναρτήσεως στο Διαδίκτυο των ατομικών διοικητικών πράξεων με τις οποίες εγκρίνεται η σύσταση και το καταστατικό ανωνύμου εταιρείας ή η τροποποίηση αυτού, καθώς και η συγχώνευση, μετατροπή ή διάσπαση αυτής.Οι ατομικές διοικητικές πράξεις με τις οποίες η Διοίκηση εγκρίνει την σύσταση και το καταστατικό ανωνύμου εταιρείας ή την τροποποίηση καταστατικού, επί ανωνύμων εταιρειών με μετοχικό κεφάλαιο άνω των 3.000.000 ευρώ καθώς και η μετατροπή, συγχώνευση ή διάσπαση αυτών ανεξαρτήτως ποσού αναρτώνται υποχρεωτικά στο Διαδίκτυο. Οι ανακοινώσεις περί καταχωρίσεως των ως άνω διαδικαστικών πράξεων στο Μητρώο Ανωνύμων Εταιρειών δεν αναρτώνται στο Διαδίκτυο. Η ανάρτηση των προμνημονευθέντων ατομικών διοικητικών πράξεων πρέπει να προηγείται της δημοσιεύσεως των σχετικών ανακοινώσεων στο τεύχος Α.Ε. και Ε.Π.Ε.
ΣΤΕ/2252/2013
Δημοσίευση κανονιστικής πράξης:..Επειδή, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου, η προσβαλλόμενη πράξη, η οποία διαθέτει κανονιστικό χαρακτήρα, έχει μεν αναρτηθεί στο διαδίκτυο (ΑΔΑ: ...-52), σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις του ν. 3861/2010, δεν έχει όμως δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (βλ. το από 22.3.2013 έγγραφο της Προϊσταμένης της Διεύθυνσης Οργάνωσης και Απλούστευσης Διαδικασιών του Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. προς το Συμβούλιο της Επικρατείας), ενώ δεν προβλέπεται από τη νομοθεσία άλλος νόμιμος τρόπος για τη δημοσίευσή της. Εξάλλου, οι ανωτέρω διατάξεις του ν. 3861/2010 για την υποχρεωτική ανάρτηση πράξεων στο διαδίκτυο δεν θίγουν τις διατάξεις του ν. 3469/2006, όσον αφορά τη δημοσίευση των κανονιστικών πράξεων στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (βλ. την εισηγητική έκθεση του ν. 3861/2010). Για το λόγο αυτό ακυρώσεως, ο οποίος λαμβάνεται αυτεπαγγέλτως υπόψη, η κρινόμενη αίτηση πρέπει να γίνει δεκτή και να ακυρωθεί η προσβαλλόμενη πράξη (ΣτΕ 1080,1082/2013).
ΝΣΚ/28/2012(Ατομ)
Απόρριψη ένστασης κατά της διαδικασίας διενέργειας πρόχειρου διαγωνισμού, με την οποία ο ενιστάμενος ζήτησε την ακύρωση της διαδικασίας αυτής για το λόγο ότι δεν αναρτήθηκε στο διαδίκτυο περίληψη της διακήρυξης του πρόχειρου διαγωνισμού.Από τις προπαρατεθείσες διατάξεις(3861/2010,118/2007), που ερμηνεύονται σε συνδυασμό μεταξύ τους και στα πλαίσια του ερωτήματος, προκύπτει ότι στις εκδιδόμενες από το δημόσιο ή Ν.Π.Δ.Δ., συνεπώς και στις εκδιδόμενες από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, και απαριθμούμενες στο άρθρο 2 του Ν. 3861/2010 πράξεις, οι οποίες υποχρεωτικώς αναρτώνται και μάλιστα «αμελλητί» στον οικείο διαδικτυακό τόπο κάθε δημόσιου φορέα με μέριμνα του οργάνου που τις εξέδωσε, δεν περιλαμβάνονται και οι περιλήψεις διακηρύξεων, της περίπτωσης 16 της παραγράφου 4 του άρθρου 2 του νόμου αυτού, των οποίων η δημοσίευση δεν θεσπίζεται ως υποχρεωτική από το πλαίσιο των διατάξεων με βάση τις οποίες διεξάγεται κάθε φορά ο συγκεκριμένος διαγωνισμός. Συναφώς έχει γίνει δεκτό ( Ατομ. Γνωμ. ΝΣΚ 65/2011) ότι, εφόσον στην κείμενη ειδική νομοθεσία δεν προβλέπεται, ως υποχρεωτική η δημοσίευση, δεν είναι υποχρεωτική ούτε και η καθ’ υποκατάσταση αυτής ανάρτηση στο διαδίκτυο, της σχετικής δημοσιότητας εξασφαλιζομένης, σε κάθε περίπτωση, με την τήρηση της διαδικασίας που διαγράφεται από τις εφαρμοστέες διατάξεις, στα όρια και στην έκταση που κατά περίπτωση διαγράφεται.
2/64386/0026/2010
Κοινοποίηση διατάξεων του 3861/2010 «Ενίσχυση της διαφάνειας με την υποχρεωτική ανάρτηση νόμων και πράξεων των κυβερνητικών, διοικητικών και αυτοδιοικητικών οργάνων στο διαδίκτυο «Πρόγραμμα Διαύγεια» και άλλες διατάξεις».
2/46371/0026/2014
Παροχή Απόψεων αναφορικά με την υποχρέωση ανάρτησης των εντολών μετακίνησης στο Διαδίκτυο Πρόγραμμα "ΔΙΑΥΓΕΙΑ"
2/70809/0026/2011
ΘΕΜΑ: Έλεγχος της ανάρτησης πράξεων στο Διαδίκτυο από τις Υ.Δ.Ε ΣΧΕΤ. Έγγραφο μας αριθ. 2/64386/0026/30-9-2010