Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.4/51/2017

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

ΤΑΠΑ,μίσθωση πλοιαρίου για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Μυκόνου – Δήλου.(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η δαπάνη που απορρέει από την επίμαχη σύμβαση, η οποία συνήφθη μεταξύ του Τ.Α.Π.Α. και της φερόμενης ως δικαιούχου ναυτικής εταιρείας για την παροχή υπηρεσιών μεταφοράς με πλωτό μέσο (πλοιάριο) προσώπων και υλικών, μέσω της εκτέλεσης του δρομολογίου Μύκονος – Δήλος – Μύκονος, εξυπηρετεί, κατά τα βασίμως υποστηριζόμενα από αυτό, ανάγκες που συνδέονται με τους επιδιωκόμενους από το Τ.Α.Π.Α. σκοπούς, όπως αυτοί διαγράφονται στον Οργανισμό του. Τούτο ειδικότερα, διότι με την εν λόγω σύμβαση επιδιώχθηκε η εξασφάλιση της πρόσβασης στον αρχαιολογικό χώρο της Δήλου, η οποία, όπως προκύπτει, δεν ήταν με άλλο τρόπο δυνατή, προκειμένου να καταστεί εφικτός πρωτίστως ο προγραμματισμός των εργασιών που απαιτούνται, έτσι ώστε να αναδειχθεί και να προστατευθεί ο μεγάλης σπουδαιότητας αυτός αρχαιολογικός χώρος με την εκτέλεση ανασκαφικών και αναστηλωτικών έργων, καθώς και έργων συντήρησης των εγκαταστάσεων. (...) Κατόπιν τούτων, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη για τον βασίμως προβαλλόμενο δεύτερο λόγο διαφωνίας, όμως το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα θα μπορούσε να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής πλάνης, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτους, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/693/1995

Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων (ΤΑΠΑ). Προγραμματικές συμβάσεις. Οροι χρηματοδοτήσεως τούτων. Είναι νόμιμη η μη θεώρηση από το οικείο όργανο του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο ΥΠ.ΠΟ. χρηματικών ενταλμάτων των υπό του Τ.Α.Π.Α. χρηματοδοτήσεων των προγραμματικών συμβάσεων μεταξύ ΥΠ.ΠΟ. - ΤΑΠΑ - Δήμων/Κοινοτήτων, εφόσον αυτά δεν συνοδεύοντο από τα απαραίτητα κατά νόμο (άρθρο 5 π.δ.471/75) δικαιολογητικά που αποδεικνύουν τη βασιμότητά τους (ήτοι αποδεικνύουν τις διάφορες πληρωμές που έγιναν από τους φορείς εκτελέσεως των έργων των οικείων προγραμματικών συμβάσεων, την πρόοδο των σχετικών εργασιών κλπ.).

ΕλΣυν/Κλ.4(ΚΠΕ)123/2015

ΕΡΓΑΣΙΕΣ – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ:Μη νόμιμη η καταβολή συμβατικού τιμήματος από το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων (ΤΑΠΑ) σε ιδιωτική εταιρεία για την έκδοση δίτομου καταλόγου των Γλυπτών Μουσείου, καθόσον: α) σύμφωνα με τα άρθρα 27 και 38 του π.δ/τος 118/2007 για την παραλαβή των αντιτύπων του καταλόγου, ουδέποτε συντάχθηκε σχετικό πρωτόκολλο παραλαβής της αρμόδιας προς τούτο Επιτροπής, με το οποίο να πιστοποιείται η ποσοτική και ποιοτική παραλαβή των υπηρεσιών που εκτελέστηκαν και β) αφού το κοινοποιηθέν στην ανάδοχο εταιρεία έγγραφο του Τ.Α.Π.Α. δεν περιείχε όλα τα στοιχεία που ορίζει το άρθρο 23 του π.δ/τος 118/2007 (λ.χ. την ακριβή ποσότητα και την ταχθείσα προθεσμία για την υπογραφή της σύμβασης), με συνέπεια τη μη σύναψη - δια της κοινοποίησης του εν λόγω εγγράφου - της σύμβασης κατά το χρόνο αυτό. Συνεπώς, προκειμένου η σύμβαση αυτή να ήταν έγκυρη, απαιτείτο να συναφθεί εγγράφως, τύπος που εν προκειμένω δεν τηρήθηκε, με συνέπεια την ακυρότητά της.


ΕΣ/ΤΜ.Μ.ΕΠΤ.ΣΥΝΘ/3010/2012

Εργασίες αποκομιδής απορριμμάτων(...)΄Ηδη, το Τμήμα της Μείζονος Επταμελούς Σύνθεσης του Ελεγκτικού Συνεδρίου, επιληφθέν επί της κρινομένης από 21-9-2012 αίτησης Αναθεώρησης του Δήμου Μυκόνου, δέχεται τις παραδοχές της προσβαλλόμενης απόφασης του VI Τμήματος και άγεται στην κρίση ότι η υπ’  αριθμ. 188/2011 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Μυκόνου είναι αναιτιολόγητη, καθ΄ότι δεν τεκμηριώνει την αδυναμία εκτέλεσης των συγκεκριμένων υπηρεσιών καθαριότητας από το ήδη υπηρετούν στο Δήμο αυτό προσωπικό, (αριθμό εργατών καθαριότητας και οδηγών). Κατ΄ακολουθία των ανωτέρω, πρέπει ο σχετικός λόγος αναθεώρησης να απορριφθεί ως αβάσιμος, απορριπτομένου του σχετικού, περί του αντιθέτου, λόγου αναθεώρησης. Μετά ταύτα η υπό κρίση αίτηση αναθεώρησης πρέπει να απορριφθεί, παρελκούσης ως αλυσιτελούς της ερεύνης των λοιπών προβαλλόμενων λόγων αναθεώρησης. Κατόπιν των ανωτέρω, το παρόν Τμήμα της Μείζονος Επταμελούς Σύνθεσης κρίνει κατά πλειοψηφία ότι το VI Τμήμα (Ε΄) του Ελεγκτικού Συνεδρίου που με την προσβαλλόμενη κατά πλειοψηφία απόφασή του απέρριψε την ως άνω αναφερόμενη αίτηση ανάκλησης του Δήμου Μυκόνου κατά της 307/12 πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου, ορθώς ερμήνευσε και εφάρμοσε το νόμο


ΝΣΚ/434/2004

Το ΤΑΠΑ μπορεί να συμμετέχει νομίμως, ως συμβαλλόμενο μέρος, στις κατ' άρθρο 35 Π.Δ. 410/1995 προγραμματικές συμβάσεις, τις οποίες συνάπτει το Δημόσιο / Υπουργείο Πολιτισμού με τους Ο.Τ.Α., υπό την προϋπόθεση ότι το αντικείμενο των συμβάσεων αυτών (μελέτη και εκτέλεση έργων και προγραμμάτων ανάπτυξης μιας περιοχής, οργάνωση παροχής υπηρεσιών κάθε είδους σε μια περιοχή), εμπίπτει στους προβλεπόμενους εκάστοτε από το νόμο σκοπούς αυτού (ΤΑΠΑ).


ΕΑΔΗΣΥ/1073/2022

Υποέργο με τίτλο «Ψηφιακές εφαρμογές για τον αρχαιολογικό χώρο της …» στο πλαίσιο της πράξης με τίτλο «Ψηφιακό ταξίδι στη …». Η διάρκεια της σύμβασης ορίζεται σε 12 μήνες ... Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται στο ποσό των διακοσίων είκοσι δύο χιλιάδων πεντακοσίων ογδόντα ευρώ (222.580,00€) συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α. 24%


ΕΣ/Τμ4(ΚΠΕ)121/2015

ΔΑΠΑΝΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΗ:Νόμιμη η καταβολή συμβατικού τιμήματος από το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων (ΤΑΠΑ) σε ιδιωτική εταιρεία για την εκτύπωση των πρακτικών ημερίδων της Πανελλήνιας Ένωσης Συντηρητών Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης,, καθόσον νομίμως το Τ.Α.Π.Α., στους σκοπούς του οποίου περιλαμβάνεται - μεταξύ άλλων - η έκδοση και διάθεση αρχαιολογικών περιοδικών και παντός είδους αρχαιολογικών δημοσιευμάτων (άρθρο 2 παρ. 1 περ. στ΄ ν. 736/1977), ανέλαβε την έκδοση των πρακτικών ημερίδων της ανωτέρω Ένωσης, συνδράμοντας με τον τρόπο αυτό στη δημοσιοποίησή τους, καθώς το αντικείμενο των εν λόγω ημερίδων, συνίστατο στην παρουσίαση τεχνικών εκθέσεων και μελετών, επεμβάσεων συντήρησης και αποκατάστασης αρχαιοτήτων και έργων τέχνης, καθώς και ερευνητικών εργασιών, συμβάλλοντας κατά τούτο στον επιστημονικό διάλογο και στην ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των Συντηρητών Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης και των άλλων επιστημονικών κλάδων που ασχολούνται με τη διάσωση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Μη κανονική η δαπάνη, καθόσον, σύμφωνα με τα άρθρα 27 και 38 του π.δ/τος 118/2007, για την παραλαβή των αντιτύπων των πρακτικών ουδέποτε συντάχθηκε σχετικό πρωτόκολλο παραλαβής της αρμόδιας προς τούτο Επιτροπής, με το οποίο να πιστοποιείται η ποσοτική και ποιοτική παραλαβή των υπηρεσιών που εκτελέστηκαν.


ΕλΣυν/Τμ.4(ΚΠΕ)/116/2014

Σε περίπτωση έκτακτης επιχορήγησης ή χρηματοδότησης του Ταμείου Αλληλοβοηθείας Υπαλλήλων Υπουργείου Πολιτισμού από το Τ.Α.Π.Α., το σχετικό ποσό παραμένει στο αποθεματικό του Ταμείου, μέχρις ότου κατανεμηθεί με τον τρόπο που προβλέπεται στην παρ. 1 του άρθρου 4 της ΥΠΠΟ/ΓΝΟΣ/13914/8.3.2002 απόφασης (ήτοι, ποσοστό 90% αυτού για δαπάνες Β/Ν Σταθμού, Κατασκηνώσεων κ.λπ. και 10% για πολιτιστικές και κοινωνικές εκδηλώσεις κ.λπ.). Κατ’ εξαίρεση, δύναται να κατανεμηθεί διαφορετικά, εφόσον τούτο ορίζεται ρητά στην απόφαση επιχορήγησης ή χρηματοδότησης. Κατά συνέπεια, εκ μόνου του λόγου ότι ορισμένες κατηγορίες δαπανών, όπως το πρόγραμμα κατασκηνώσεων, καλύπτονται από την τακτική επιχορήγηση του Ταμείου Αλληλοβοηθείας από το Τ.Α.Π.Α. (ποσοστό 3,5% των εσόδων του τελευταίου), ουδόλως συνάγεται απαγόρευση όπως οι ίδιες αυτές δαπάνες καλυφθούν με κονδύλια προερχόμενα από την έκτακτη χρηματοδότηση του Ταμείου από το Τ.Α.Π.Α., όταν μάλιστα τούτο ορίζεται ρητά στη σχετική απόφαση έγκρισης της χρηματοδότησης.  

Δ1α/Γ.Π.οικ.51892/2020

Επιβολή των μέτρων της προσωρινής αναστολής λειτουργίας ιδιωτικών επιχειρήσεων και άλλων χώρων συνάθροισης κοινού, της υποχρεωτικής χρήσης μάσκας, καθώς και ειδικότερων μέτρων στον Δήμο Μυκόνου της Περιφερειακής Ενότητας Μυκόνου της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου καθώς και στην Περιφερειακή Ενότητα Χαλκιδικής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, για το χρονικό διάστημα από 21.8.2020 έως και 31.8.2020, προς περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19.

Αντικαταστάθηκε με την Δ1α/Γ.Π.οικ. 52976/2020, ΦΕΚ: 3577/Β/28.08.2020


Ο.3025/2024

Κοινοποίηση διατάξεων των άρθρων 3 και 4 του ν. 5109/2024 με τίτλο «Κύρωση της σύμβασης δωρεάς μεταξύ του Υπουργείου Πολιτισμού και του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο», ως δωρεοδόχων, και των Σπυρίδωνα Ι. Λάτση και Ντόροθυ συζ. Σ. Λάτση, ως δωρητών, σχετικά με τη χρηματοδότηση, εκ μέρους των δωρητών, της εκπόνησης μελετών για την αναβάθμιση και επέκταση του κτιρίου που στεγάζει το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο» (Α΄67/16.05.2024) και του άρθρου 13 της Σύμβασης Δωρεάς. 


ΝΣΚ/33/2015

Ν.Π.Δ.Δ. – Εκμίσθωση ακινήτων – Λήξη μίσθωσης – Παράταση – Διαγωνισμός.
Το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων (Τ.Α.Π.Α.), σε κάθε περίπτωση, δεν δύναται να παρατείνει εγγράφως ή σιωπηρώς την εκμίσθωση των υπό τη διαχείρισή του ακινήτων του Ελληνικού Δημοσίου (ΥΠ.ΠΟ.Α.), κείμενων σε αρχαιολογικούς χώρους ή μουσεία για την λειτουργία αναψυκτηρίων, μετά την λήξη της συνολικής χρονικής της διάρκειας, που έχει συμφωνηθεί, σύμφωνα με την προκήρυξη, η δε νέα εκμίσθωση πρέπει να γίνει με δημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό. (ομοφ.)