ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/3/2019
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Προμήθεια φυσικού αερίου...Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν συντρέχουν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες που να κωλύουν την υπογραφή του ελεγχόμενου σχεδίου σύμβασης κατά το μέρος που αφορά το έτος 2019. Αντιθέτως, κωλύεται η υπογραφή του ίδιου σχεδίου σύμβασης κατά το μέρος που αφορά το έτος 2020, δεδομένου ότι δεν δόθηκε έγκριση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας για το χρονικό αυτό διάστημα (βλ. και άρθρο 57 παρ. 4 του Κώδικα Διαχείρισης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου), έγκριση, άλλωστε, που είχε τεθεί ως αίρεση για την ανάθεση της προμήθειας κατά το έτος 2020 με τα άρθρα 2 και 4 της οικείας 809/18/ΔΔΠ διακήρυξης.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/4/2019
Προμήθεια φυσικού αερίου...Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν συντρέχουν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες που να κωλύουν την υπογραφή του ελεγχόμενου σχεδίου σύμβασης (συμφωνίας - πλαισίου) κατά το μέρος που αφορά το έτος 2019. Αντιθέτως, κωλύεται η υπογραφή του ίδιου σχεδίου σύμβασης κατά το μέρος που αφορά το έτος 2020, δεδομένου ότι δεν δόθηκε έγκριση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας για το χρονικό αυτό διάστημα, σύμφωνα με το άρθρο 47 του Κώδικα Διαχείρισης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (βλ. και άρθρο 8 παρ. 5 του Κανονισμού ΕΕ 312/2014), έγκριση, άλλωστε, που είχε τεθεί ως αίρεση για την ανάθεση της προμήθειας κατά το έτος 2020 με τα άρθρα 2 και 4 της οικείας 810/18/ΔΔΠ διακήρυξης.
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/242/2017
Νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου της 1080/17 συμφωνίας - πλαίσιο για την «Προμήθεια Φορτίου Υ.Φ.Α. για την Εξισορρόπηση του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου κατά το έτος 2018» από το «Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου Α.Ε.» (...)ΙV. Με τα δεδομένα αυτά, δεν διαπιστώνονται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στην ανωτέρω διενεργηθείσα διαγωνιστική διαδικασία και, ως εκ τούτου, δεν κωλύεται η υπογραφή του ελεγχόμενου σχεδίου συμφωνίας - πλαίσιο.Για τους λόγους αυτούςΔεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της 1080/17 συμφωνίας - πλαίσιο για την «Προμήθεια Φορτίου Υ.Φ.Α. για την Εξισορρόπηση του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου κατά το έτος 2018».
148/2024
Έγκριση Ετήσιου Σχεδιασμού Υπηρεσιών Εξισορρόπησης του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου για το έτος 2025.
Ε-152/2024
Έγκριση του Απαιτούμενου Εσόδου για το έτος 2025 για την Υπηρεσία Μεταφοράς και τη Βασική Υπηρεσία Εγκατάστασης ΥΦΑ, καθώς και Αναπροσαρμογή του Τιμολογίου Χρήσης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου για το έτος 2025
Ε-236/2023
Επικαιροποίηση των Τυπικών Καμπυλών Κατανάλωσης μη ωρομετρούμενων τελικών πελατών των Δικτύων Διανομής Φυσικού Αερίου της ΔΕΔΑ Μ.Α.Ε. για το έτος 2024, σύμφωνα με το άρθρο 21 του Κώδικα Διαχείρισης Δικτύων Διανομής Φυσικού Αερίου.
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/30/2013
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ:Να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας απευθείας ανάθεσης, καθώς και του σχεδίου σύμβασης μεταξύ του Δήμου Αθηναίων και της Δημόσιας Επιχείρησης «… Α.Ε.», με αντικείμενο την «προμήθεια φυσικού αερίου για τις ανάγκες κίνησης των τριάντα δύο (32) αεριοκίνητων απορριμματοφόρων του Δήμου Αθηναίων»(....)το Κλιμάκιο κρίνει ότι μη νομίμως δεν εντάχθηκε η εν λόγω προμήθεια φυσικού αερίου κίνησης στο Ενιαίο Πρόγραμμα Προμηθειών, η δε παράλειψη αυτή καθιστά μη νόμιμη όλη τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης.(....)Ενόψει των ανωτέρω πλημμελειών, το Κλιμάκιο α) απέχει του ελέγχου νομιμότητας του σχεδίου σύμβασης για το έτος 2012 και β) κρίνει ότι κωλύεται η υπογραφή του υποβαλλόμενου προς έλεγχο νομιμότητας σχεδίου σύμβασης μεταξύ του Δήμου Αθηναίων και της προμηθεύτριας εταιρείας «… Α.Ε.» με αντικείμενο την προμήθεια φυσικού αερίου κίνησης για τις ανάγκες τριάντα δύο (32) αεριοκίνητων απορριμματοφόρων του Δήμου Αθηναίων για τα έτη 2013 και 2014.
ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΕΝ ΜΕΡΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.6/1908/2013.
ΕΣ/ΚΛ.Ε/519/2011
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης του έργου «Λεπτομερής Σχεδιασμός Προμήθεια Υλικών και Κατασκευή του Έργου του … ¨Αγωγός Φυσικού Αερίου Υψηλής Πίεσης από Αγίους Θεοδώρους έως τη ΔΕΗ Μεγαλόπολης¨»(....)Με τα δεδομένα αυτά και εφόσον...κατά της διαδικασίας του διαγωνισμού και της κατακυρωτικής απόφασης δεν εκκρεμούν ενστάσεις, αντιρρήσεις και άλλα ένδικα βοηθήματα το Κλιμάκιο δε διαπιστώνει ουσιώδη νομική πλημμέλεια, η οποία να κωλύει την υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου σύμβασης το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της παρούσας Πράξης.Δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου σύμβασης για το έργο «Λεπτομερής Σχεδιασμός Προμήθεια Υλικών και Κατασκευή του Έργου του … ¨Αγωγός Φυσικού Αερίου Υψηλής Πίεσης από Αγίους Θεοδώρους έως τη ΔΕΗ Μεγαλόπολης¨».
245Α/2021
Έγκριση Καταλόγου Επικουρικών και Τιμολογουμένων Υπηρεσιών των Δικτύων Διανομής Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας και των μοναδιαίων τιμών αυτών σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13 του Κώδικα Διαχείρισης Δικτύου Διανομής Φυσικού Αερίου (Β’ 1507/2018) για το έτος 2021 .
ΝΣΚ/35/2020
Αν η ένταξη υπόγειου φυσικού χώρου που μετατρέπεται σε χώρο αποθήκευσης φυσικού αερίου στο Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) ή σε Ανεξάρτητο Σύστημα Φυσικού Αερίου (AΣΦΑ), ευρίσκεται εντός των ορίων της χορηγηθείσας, με το άρθρο 93 του ν. 4001/2011, εξουσιοδότησης για την έκδοση κοινής υπουργικής απόφασης.(...)Η ένταξη υπόγειου φυσικού χώρου που μετατρέπεται σε χώρο αποθήκευσης φυσικού αερίου στο ΕΣΦΑ ή σε ΑΣΦΑ, δεν εμπίπτει στο πλαίσιο της νομοθετικής εξουσιοδότησης που χορηγείται βάσει του τρίτου εδαφίου του άρθρου 93 του ν. 4001/2011. Δεδομένου όμως ότι η, κατά τα ανωτέρω παρασχεθείσα νομοθετική εξουσιοδότηση περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, και τον καθορισμό με την έκδοση κ.υ.α. των προϋποθέσεων για την ανάπτυξη του υπόγειου φυσικού χώρου ως χώρου αποθήκευσης φυσικού αερίου, βασική παράμετρο της οποίας αποτελεί ο τρόπος ανάπτυξής του, θα πρέπει να περιλαμβάνεται στην κ.υ.α. και η πρόβλεψη αν ο υπόγειος φυσικός χώρος τον οποίο αφορά η παραχώρηση, θα αναπτυχθεί ως τμήμα του ΕΣΦΑ ή αυτόνομα υπό τη μορφή ΑΣΦΑ (ομόφωνα).
235/2019
Έγκριση Κανονισμού Μετρήσεων Δικτύου Διανομής Φυσικού Αερίου.