Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΛ.Ε/3/2015

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Λειτουργία και συντήρηση οδού...δεδομένου ότι ο διαγωνισμός διεξήχθη σε συντετμημένη προθεσμία, στοιχεία από τα οποία να προκύπτει ότι τηρήθηκαν τα προβλεπόμενα από τις διατάξεις των παρ.5 και 6 του άρθρου 32 του π.δ.60/2007 (ΦΕΚ Α' 64), 2) στοιχεία για τη χρηματοδότηση του έργου, καθώς, ενώ στα στοιχεία του φακέλου αναφέρεται ότι η χρηματοδότηση του έργου θα γίνει από το μετοχικό κεφάλαιο της «....» μέσω των πιστώσεων του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΣΑΕ 071/5) και ειδικότερα του εθνικού σκέλους αυτού, από το ενάριθμο έργο 2011ΣΕ07150000, δεν προσκομίζονται οι σχετικές αποφάσεις, 3) οι υπό εκτέλεση συμβάσεις για τη λειτουργία και συντήρηση του Δυτικού Τομέα της ... Οδού και των κάθετων αξόνων αυτού, από τις οποίες να προκύπτει ο ακριβής χρόνος περαίωσης των προαναφερόμενων εργολαβιών, και 4) στοιχεία για το αν έχει ξεκινήσει η διαδικασία παραχώρησης από το ..., και, σε καταφατική περίπτωση, σε ποιο στάδιο αυτή βρίσκεται και πότε υπολογίζεται να περαιωθεί.Ενόψει των ανωτέρω ελλείψεων, το Κλιμάκιο κρίνει ότι πρέπει να αναβληθεί η οριστική κρίση του προκειμένου ο ελεγχόμενος φορέας να προσκομίσει εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την κοινοποίηση της παρούσας πράξης τα ανωτέρω απαραίτητα για την άσκηση του ελέγχου στοιχεία.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Ν.5141/2024

Κύρωση Σύμβασης Παραχώρησης Υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού.


ΠΥΣ/42/2024

Συνυπογραφή από το Ελληνικό Δημόσιο της σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού, ορισμός των αρμόδιων οργάνων, καθώς και παροχή εξουσιοδότησης στους Υπουργούς Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών.


ΠΥΣ/2/2024

Συνυπογραφή από το Ελληνικό Δημόσιο της σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού και τριών (3) καθέτων οδικών αξόνων, καθώς και παροχή εξουσιοδότησης στους Υπουργούς Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών.  


Ο. 3053/2024

Κοινοποίηση του πρώτου, τέταρτου και έβδομου άρθρου του ν. 5141/2024 «Κύρωση Σύμβασης Παραχώρησης Υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού.» (Α'156) και του άρθρου 33 της Σύμβασης Παραχώρησης.


ΥΠ.ΕΣ/3363/2025

Τροποποίηση του με αριθ. 13892/29.7.2024 (ΑΔΑ: ΡΨΖ446ΜΤΛ6ΛΨΨ) Οδηγού για την υλοποίηση και χρηματοδότηση Δράσεων στο πλαίσιο του /Έργου «Εκσυγχρονισμός των ΚΕΠ» (με κωδικό ΟΠΣ ΤΑ 5190859 και ενάριθμο 2024ΤΑ01500000) από τους Δήμους της χώρας σύμφωνα με το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0 ΑΔΑ: Ψ8ΡΖ46ΜΤΛ6-7Σ9


21602/2024

Τροποποίηση του με αριθ. 13892/29.7.2024 (ΑΔΑ: ΡΨΖ446ΜΤΛ6-ΛΨΨ) Οδηγού για την υλοποίηση και χρηματοδότηση Δράσεων στο πλαίσιο του /Έργου «Εκσυγχρονισμός των ΚΕΠ» (με κωδικό ΟΠΣ ΤΑ 5190859 και ενάριθμο 2024ΤΑ01500000) από τους Δήμους της χώρας σύμφωνα με το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0. ΑΔΑ:ΨΘΣΝ46ΜΤΛ6-ΣΡΥ


13892/2024

Οδηγός για την υλοποίηση και χρηματοδότηση Δράσεων στο πλαίσιο του Έργου «Εκσυγχρονισμός των ΚΕΠ» (με κωδικό ΟΠΣ ΤΑ 5190859 και ενάριθμο 2024ΤΑ01500000) από τους Δήμους της χώρας σύμφωνα με το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0. ΑΔΑ:ΡΨΖ446ΜΤΛ6-ΛΨΨ


ΥΠ.ΕΣ/3363/2025:Τροποποίηση του με αριθ. 13892/29.7.2024 (ΑΔΑ: ΡΨΖ446ΜΤΛ6ΛΨΨ) Οδηγού για την υλοποίηση και χρηματοδότηση Δράσεων στο πλαίσιο του /Έργου «Εκσυγχρονισμός των ΚΕΠ» (με κωδικό ΟΠΣ ΤΑ 5190859 και ενάριθμο 2024ΤΑ01500000) από τους Δήμους της χώρας σύμφωνα με το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0 ΑΔΑ: Ψ8ΡΖ46ΜΤΛ6-7Σ9


21602/2024-24.12.2024:Τροποποίηση του με αριθ. 13892/29.7.2024 (ΑΔΑ: ΡΨΖ446ΜΤΛ6-ΛΨΨ) Οδηγού για την υλοποίηση και χρηματοδότηση Δράσεων στο πλαίσιο του /Έργου «Εκσυγχρονισμός των ΚΕΠ» (με κωδικό ΟΠΣ ΤΑ 5190859 και ενάριθμο 2024ΤΑ01500000) από τους Δήμους της χώρας σύμφωνα με το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0. ΑΔΑ:ΨΘΣΝ46ΜΤΛ6-ΣΡΥ


ΕΣ/ΤΜ.6/1243/2019

Συντήρηση οδικού δικτύου...Άλλωστε, δεν αίρεται η ως άνω παραδοχή εκ του λόγου ότι στη διαγωνιστική διαδικασία συμμετείχαν τρεις (3) οικονομικοί φορείς. Και τούτο διότι από τα προσκομισθέντα ενώπιον του Τμήματος στοιχεία προκύπτει ότι κατά τη διεξαγωγή και άλλων διαγωνισμών ανάθεσης έργων οδοποιίας της αιτούσας συμμετείχε αντίστοιχος αριθμός οικονομικών φορέων [βλ. σχετ. 18/2018 Πράξη της ιδίας Επιτρόπου, αλλά και από την 24/2019 Πράξη του Ε΄ Κλιμακίου του Δικαστηρίου, από τις οποίες προκύπτει ότι στη διεξαχθείσα διαγωνιστική διαδικασία για την ανάθεση του έργου της αιτούσας υπό τον τίτλο «Συντήρηση οδικού δικτύου .... (Β΄ Φάση)» συμμετείχε ταυτόσημος αριθμός οικονομικών φορέων, αντίστοιχα στο διαγωνισμό που διεξήχθη για την ανάθεση του έργου «Βελτίωση Επαρχιακής οδού ....» συμμετείχαν δύο (2) οικονομικοί φορείς, ομοίως, δύο οικονομικοί φορείς συμμετείχαν στη δημοπράτηση του έργου «Βελτίωση Εθνικής Οδού ....», βλ. σχετ. 1192/2018 απόφαση Ο.Ε. (ΑΔΑ: ΩΔΧΘ7ΛΩ-Ρ7Τ)]. Περαιτέρω, η παρεμβαίνουσα, προς αντίκρουση του ισχυρισμού της Επιτρόπου σχετικά με το προσφερόμενο ποσοστό έκπτωσης, ισχυρίζεται ότι για τη διαμόρφωση αυτού έλαβε υπόψη το φυσικό αντικείμενο του έργου, το οποίο, όπως προκύπτει και από τα αναρτηθέντα στην ιστοσελίδα της αιτούσας συμβατικά τεύχη του έργου (Τεχνική Έκθεση, ΕΣΥ) συνίσταται σε επεμβάσεις σε διαφορετικά σημεία του οδικού δικτύου του βορείου τμήματος της νήσου (βελτίωση, συντήρηση και ανακατασκευή επαρχιακών οδών που οδηγούν στους οικισμούς .... και ..., καθώς και στην παραλιακή οδό του Καρλοβάσου στο δρόμο που οδηγεί προς το λιμάνι), συγκεκριμένα δε προβλέπονται συνολικά είκοσι εννέα (29) διαφορετικά σημεία επέμβασης στο οδικό δίκτυο, με ασφαλτόστρωση μικρών τμημάτων του οδοστρώματος κατά περίπτωση (από 5 έως 400 τ.μ.) (βλ. σχετ. και την προσκομισθείσα «Προμέτρηση τμημάτων συντήρησης ...» καθώς και τον υποβληθέντα ενώπιον του Τμήματος χάρτη-συνολικό μήκος επέμβασης 2.603 τρέχοντα μέτρα/16.044 μ2). Ήτοι προβάλλεται ότι το προσφερόμενο ποσοστό έκπτωσης συναρτάται, μεταξύ άλλων, και από τις τεχνικές ιδιαιτερότητες εκάστου έργου. Συνεκτιμώντας τα προεκτεθέντα με τα λοιπά αποδεικτικά στοιχεία του φακέλου, ιδίως δε εκείνα που αφορούν στη δημοπράτηση των έργων «Συντήρηση οδικού δικτύου .... (Β΄ Φάση)» και «Συντήρηση οδικού δικτύου ... (Β΄ Φάση)» [βλ. σχετ. 429, 605/2019 αποφάσεις Ο.Ε. (ΑΔΑ: Ω9ΑΒ7ΛΩ-2ΧΒ, 6Υ2Μ7ΛΩ-ΘΔΑ)], από τα οποία προκύπτει ότι τα προσφερόμενα ποσοστά έκπτωσης για τα εν λόγω έργα κυμαίνονται από 7,22%-3,07%, αντίστοιχα από 6,13%-3,44%, κρίνεται ότι δεν αποδεικνύεται η αναδειχθείσα από την Επίτροπο συνάρτηση της διαπιστωθείσας πλημμέλειας περί μη προσήκουσας δημοσίευσης της προκήρυξης με τα προσφερόμενα ποσοστά έκπτωσης, τα οποία θεωρήθηκαν, σιωπηρώς, από την αιτούσα-αναθέτουσα αρχή ως εύλογα (βλ. κατ’ αντιδιαστολή απόφ. Γενικού Δικαστηρίου της 4ης.7.2017, European Dynamics Luxembourg κ.λπ. κατά Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων, T‑392/15, σκ. 93, απόφ. της 26ης.4.2018 European Dynamics Luxembourg κ.λπ. κατά Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων, Τ-752/15, σκ. 75). Τέλος, το Τμήμα δεν υπεισέρχεται στην εξέταση όσων αναφέρονται στην υπό κρίση αίτηση σχετικά με τις μικρές αριθμητικές ασυμφωνίες των ποσών των συμβατικών τευχών, καθόσον με την προσβαλλόμενη Πράξη δεν αναδείχθηκε σχετικός διακωλυτικός της υπογραφής του σχεδίου σύμβασης λόγος.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω η υπό κρίση αίτηση και η υπέρ αυτής ασκηθείσα παρέμβαση πρέπει να γίνουν δεκτές, να ανακληθεί η 10/2019 Πράξη της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στη Γενική Γραμματεία Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής και να κριθεί ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου σύμβασης μεταξύ της αιτούσας και της παρεμβαίνουσας ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «...» με αντικείμενο την εκτέλεση του έργου «Συντήρηση οδικού δικτύου .... (Β΄ Φάση)».


ΣΤΕ/1785/2021

Σύμβαση παραχώρησης υπηρεσιών, με αντικείμενο την «Ανάπτυξη, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση ζεύγους Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) ... της Εγνατίας Οδού»(...)Εξ άλλου, η προαναφερθείσα υποκατάσταση της παραχωρησιούχου στην από 23.7.2012 σύμβαση από τρίτο οικονομικό φορέα, ο οποίος δεν είχε μετάσχει στον διενεργηθέντα διαγωνισμό, πιθανολογείται σοβαρώς ως μη νόμιμη και για τον λόγο ότι αυτή έχει ως δικαιολογητικό έρεισμα την μη εκπλήρωση εκ μέρους της παραχωρησιούχου επί μακρύ χρονικό διάστημα (άνω των 7 ετών) των απορρεουσών από την ανωτέρω σύμβαση υποχρεώσεών της, γεγονός το οποίο στοιχειοθετεί λόγο καταγγελίας της εν λόγω σύμβασης από την παραχωρούσα αρχή. Συνεπώς, η ένδικη υποκατάσταση της παραχωρησιούχου, ανατρέπουσα την ισορροπία της ανωτέρω σύμβασης παραχώρησης, συνιστά ουσιώδη τροποποίηση της σύμβασης αυτής, κατά την έννοια της διατάξεως της παρ. 4 του άρθρου 51 του ν. 4413/2016 δύναται δε να διενεργηθεί μόνο κατόπιν προκηρύξεως νέας διαγωνιστικής διαδικασίας για την ανάθεσή της.Δέχεται την αίτηση ακυρώσεως.


ΣΤΕ/ΕΑ/690/2011

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:«Κατασκευή οδού Καράγιωργα, Τεχνικού Τ1 και Οδού Αεροδρομίου» στη Λάρισα,(...)Με το περιεχόμενο αυτό, η εν λόγω τραπεζική βεβαίωση πιθανολογείται σοβαρώς ότι, σύμφωνα με τα προεκτεθέντα, πληροί τις απαιτήσεις της διακηρύξεως, διότι, όπως νομίμως κρίθηκε με την προσβαλλόμενη πράξη, με το έγγραφο αυτό, στο οποίο αναφέρεται ρητώς ότι χορηγείται ενόψει του επίδικου διαγωνισμού, η Τράπεζα βεβαιώνει όχι απλώς ότι θα εξετάσει στο μέλλον τυχόν υποβαλλόμενη αίτηση της παρεμβαίνουσας για χρηματοδότηση, αλλά και ότι η εταιρεία μπορεί ήδη να πιστοδοτηθεί μέχρι του ποσού των 1.550.000,00 ευρώ, το οποίο υπερβαίνει το απαιτούμενο ελάχιστο, κατά τη διακήρυξη (προς εξέταση χρηματοδοτήσεως), ποσό των 1.515.000 ευρώ (18.634.500 μείον Φ.Π.Α. 3.484.500 = 15.150.000 επί 10% = 1.515.000). Συνεπώς, δεν φαίνεται βάσιμος και πρέπει να απορριφθεί ο περί του αντιθέτου προβαλλόμενος με την κρινόμενη αίτηση ισχυρισμός. Εξάλλου, ο ειδικότερος ισχυρισμός περί ασάφειας του περιεχομένου της τραπεζικής βεβαιώσεως, εφόσον δεν προσδιορίζεται εάν στο αναγραφόμενο ποσό χρηματοδοτήσεως συμπεριλαμβάνεται εκείνο που αντιστοιχεί στην έκδοση εγγυητικών επιστολών, απαραδέκτως προβάλλεται το πρώτον με το από 29.8.2011 υπόμνημα της αιτούσης, που υποβλήθηκε μετά την επ’ ακροατηρίου συζήτηση της υποθέσεως εντός της προς τούτο ταχθείσης προθεσμίας.Απορρίπτει την αίτηση.