Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΜΗΜΑ/416/2024

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Με την υπό κρίση έφεση και το από 6.10.2023 (ΑΒΔ: 3332/2023) δικόγραφο πρόσθετων λόγων, το οποίο έχει ασκηθεί παραδεκτώς, ζητείται η ακύρωση της 24351/21.12.2020 πράξης του Προέδρου της Επιτροπής Ερευνών και Διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με την οποία καταλογίστηκε σε βάρος του εκκαλούντος, καθηγητή του Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, ως εκ της ιδιότητάς του ως Επιστημονικά Υπευθύνου του έργου «The Democracy Network Demonet IST – 2005 – 27219» (Κωδικός ResCom 80269), το ποσό των 107.189,93 ευρώ, το οποίο προέρχεται από την δημοσιονομική διόρθωση ύψους 80.390,65 ευρώ που επιβλήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο ως άνω έργο και τις δανειακές διευκολύνσεις ύψους 26.799,28 ευρώ που χορηγήθηκαν από το αποθεματικό του ΕΛΚΕ και για την καταβολή των οποίων ο εκκαλών θεωρήθηκε αποκλειστικά υπαίτιος. 


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

3862/2024

Έγκριση του Οδηγού Χρηματοδότησης και Διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (ΕΛΚΕ ΠΑΜΑΚ).


ΕΣ/ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΜΗΜΑ/143/2024

Με την κρινόμενη έφεση ζητείται η ακύρωση της 1/2.6.2020 Πράξης της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Υπουργείο Εσωτερικών (Τομέας Μακεδονίας-Θράκης), με την οποία καταλογίστηκαν οι εκκαλούσες υπέρ του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), υπό την ιδιότητά τους ως κληρονόμοι του θανόντα Τιμολέοντα Ράλλη, εν ζωή καθηγητή του Τμήματος Κτηνιατρικής της Σχολής Επιστημών Υγείας του Α.Π.Θ. και τακτικού μέλους της Επιτροπής Ερευνών του ΕΛΚΕ του ΑΠΘ, αλληλεγγύως και εις ολόκληρον, με άλλα πρόσωπα, με το ποσό των 29.671,44 ευρώ, κατά το λόγο της κληρονομικής τους μερίδας, (ήτοι σε βάρος της πρώτης εκκαλούσας το ποσό των 7.417,86 ευρώ, που αντιστοιχεί στο 25% του συνολικού ποσού των 29.671,44 ευρώ και σε βάρος της δεύτερης εκκαλούσας το ποσό των 22.253,58 ευρώ, που αντιστοιχεί στο 75% του ποσού των 29.671,44), με την αιτιολογία ότι ο θανών δικαιοπάροχός τους, …, ενέκρινε ισόποση δαπάνη, η οποία δεν εξυπηρετούσε τους σκοπούς του εν λόγω Ειδικού Λογαριασμού, αλλά της Πανεπιστημιακής Φοιτητικής Λέσχης (ΠΦΛ) του ως άνω Ιδρύματος.    


ΔΦ 2.1/1086/2024

Έγκριση 2ης τροποποίησης του Οδηγού Χρηματοδότησης και Διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος (ΕΛΚΕ / Δι.Πα.Ε.) σύμφωνα με το ν. 4957/2022.


237/2024

Έγκριση του Εσωτερικού Κανονισμού Μεταφοράς Τεχνολογίας και Διαχείρισης Διανοητικής Ιδιοκτησίας του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) του Πανεπιστημίου Πατρών.


21207 ΕΞ 2024

Διάθεση της διαδικτυακής υπηρεσίας «Διασταύρωση IBAN-ΑΦΜ» στο πληροφοριακό σύστημα «Πληροφοριακό σύστημα ΕΛΚΕ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης. 


ΝΣΚ/14/2017

Δυνατότητα προσμέτρησης χρόνου προϋπηρεσίας από συμβάσεις έργου σε συμβάσεις εργασίας στους εργαζόμενους στον ΕΛΚΕ (Ειδικό Λογαριασμό Κονδυλίων Έρευνας) του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. (..)Σύμφωνα με το άρθρο 93 του Ν. 4310/2014, όπως έχει αντικατασταθεί με το άρθρο 24 του Ν. 4386/2016, κατά τη σύναψη συμβάσεων εργασίας εργαζομένων στον ΕΛΚΕ, δεν μπορεί να προσμετρηθεί η προϋπηρεσία σε αυτόν με συμβάσεις έργου (ομοφ.)


ΕλΣυν.Κλ.Τμ.4/171/2017

Παροχή υπηρεσιών συντήρησης λογισμικού:Με τα δεδομένα αυτά, ο πρώτος λόγος διαφωνίας της αναπληρώτριας Επιτρόπου είναι βάσιμος. Τούτο, διότι η χρηματοδότηση από τις πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού του οικείου Πανεπιστημίου της συντήρησης του εξοπλισμού και του λογισμικού του έργου "Το Ψηφιακό Άλμα του Πανεπιστημίου ..: Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες μίας Στάσης", το οποίο εντάχθηκε σε επιχειρησιακό πρόγραμμα και συγχρηματοδοτήθηκε από το ΕΤΠΑ με τελικό δικαιούχο τον ΕΛΚΕ, τα όργανα του οποίου δημοπράτησαν το έργο, συμβλήθηκαν με τον ανάδοχο, προέβησαν στην οριστική παραλαβή του και στη συνέχεια στην εγγραφή του στο μητρώο παγίων του ΕΛΚΕ, συνιστά, κατ΄ ουσίαν, επιχορήγηση ... του λογαριασμού αυτού από το Πανεπιστήμιο για την κάλυψη των αναγκών συντήρησης ενός έργου (εξοπλισμός και λογισμικό) που ανήκει στην περιουσία του (του ΕΛΚΕ), η οποία όμως δεν επιτρέπεται κατά τα αναφερόμενα στη σκέψη ΙΙ της παρούσας. Ο ισχυρισμός του Πανεπιστημίου ότι η χρηματοδότηση αυτή αποσκοπεί στη συντήρηση ενός έργου, το οποίο εξυπηρετεί αποκλειστικά τις ανάγκες του είναι απορριπτέος ως αλυσιτελής και δεν ασκεί, εν προκειμένω, επιρροή για τη νομιμότητα της δαπάνης. Και τούτο διότι, οι Ε.Λ.Κ.Ε. ως αυτοτελείς, σε σχέση με τα οικεία Πανεπιστημιακά και Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, χρηματικές διαχειρίσεις υπόκεινται ως προς τη χρηματοδότησή τους στο ανωτέρω εκτιθέμενο αυστηρό νομοθετικό καθεστώς που ισχύει για τους πόρους τους, των οποίων η με οποιονδήποτε τρόπο επιχορήγηση από τα οικεία Πανεπιστημιακά Ιδρύματα δεν επιτρέπεται ..(..)Κατ΄ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, πλην όμως το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής πλάνης.(συγγνωστή πλάνη)


19325 ΕΞ 2023

Διάθεση των διαδικτυακών υπηρεσιών «Υπηρεσίες Βεβαίωσης Εσόδων υπέρ Δημοσίου και τρίτων» και «Υπηρεσίες Αποβεβαίωσης Εσόδων» της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, στο πληροφοριακό σύστημα «resCom ΕΛΚΕ ΑΠΘ» του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης μέσω του κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/435/2022

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:Εν προκειμένω, η 7984/23.2.2022 σύμβαση μεταξύ του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) του Πανεπιστημίου Κρήτης και της …..(…..) Α.Ε. για την προμήθεια εργαστηριακών αναλωσίμων για τον μοριακό έλεγχο του COVID-19 και την ανίχνευση μεταλλαγμένων στελεχών του ιού SARS-COV-2 για δώδεκα (12) μήνες, είναι σύμβαση προμήθειας νπδδ, ήτοι του ανωτέρω Πανεπιστημίου, δεδομένου ότι ο ως άνω ΕΛΚΕ δεν έχει χωριστή νομική προσωπικότητα αλλά είναι ενταγμένος στο νομικό πρόσωπο αυτού του Πανεπιστημίου (βλ. άρθρα 50 έως 68 του ν. 4485/2017 «Οργάνωση και λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης, ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις», Α΄ 114, όπως ισχύουν), η προϋπολογιζόμενη δαπάνη της είναι 728.000,00 ευρώ χωρίς ΦΠΑ και αυτή έχει ανατεθεί (κατακυρωθεί) στις 24.1.2022 στην ανωτέρω ανάδοχο εταιρεία κατόπιν διαδικασίας ανοικτού (τακτικού) διαγωνισμού, κατ’ άρθρο 27 του ν. 4412/2016, ο οποίος προκηρύχθηκε με τη 49644/6.12.2021 διακήρυξη του ως άνω ΕΛΚΕ και την αντίστοιχη προκήρυξη, που εστάλη το πρώτον για δημοσίευση στην ΕΕΕΕ στις 6.12.2021, (βλ. τα πρακτικά της 707/24.1.2022 συνεδρίασης της Επιτροπής Ερευνών και Διαχείρισης του ως άνω ΕΛΚΕ, Θέμα Α.3.8). Δεν έχει, δηλαδή, ανατεθεί με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς δημοσίευση διακήρυξης, κατ’ άρθρο 32 παρ. 2 περ. γ΄ του ν. 4412/2016, για επείγοντες λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας για την αντιμετώπιση του άμεσου κινδύνου εμφάνισης και διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19. Παρότι, όμως, η προϋπολογιζόμενη δαπάνη της υπερέβαινε το οικείο ισχύον οικονομικό όριο υπαγωγής στον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ήτοι το ποσό των 300.000,00 ευρώ χωρίς ΦΠΑ (βλ. σκέψη 2), αυτή δεν υποβλήθηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας (βλ. το 34507/6.9.2022 έγγραφο της Προϊσταμένης του Τμήματος Ανθρωπίνων Πόρων, Προμηθειών και Συναλλαγών της Διεύθυνσης της Μονάδας Οικονομικής & Διοικητικής Υποστήριξης του ως άνω ΕΛΚΕ). Επομένως, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη 2, απαραδέκτως έχει υποβληθεί για έλεγχο η από 11.7.2022 εγκριθείσα τροποποίησή της, ποσού 363.712,00 ευρώ χωρίς ΦΠΑ (βλ. τα πρακτικά της 725/11.7.2022 συνεδρίασης της Επιτροπής Ερευνών και Διαχείρισης του ως άνω ΕΛΚΕ, Θέμα Α.3.15, και το σχετικό υποβληθέν για έλεγχο σχέδιο τροποποιητικής σύμβασης).Άλλωστε, κατά την πάγια νομολογία του Ελεγκτικού Συνεδρίου, δεν ελέγχονται προσυμβατικώς οι τροποποιήσεις συμβάσεων που δεν έχουν υποβληθεί σε προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας, ήτοι αυτοδικαίως άκυρων συμβάσεων, διότι η τροποποιητική σύμβαση τελεί σε άμεση λειτουργική συσχέτιση με την αρχική, με συνέπεια να μην έχει τον χαρακτήρα αυτοτελούς σύμβασης αλλά να αποτελεί ένα ενιαίο σύνολο με την αρχική, στην 4 Α.Κ./prx.kl.6.22/ 407 φ οποία ενσωματώνεται, ο τυχόν δε έλεγχος νομιμότητας μόνον αυτής (της τροποποίησης) θα είχε ως αποτέλεσμα να ελέγχεται ευθέως ή παρεμπιπτόντως η αρχική σύμβαση, η οποία έχει ήδη συναφθεί, παρότι αυτοδικαίως άκυρη, αλλοιώνοντας κατά τούτο τον αμιγώς προσυμβατικό χαρακτήρα του ανωτέρω ελέγχου και κατατείνοντας σε μη επιτρεπόμενη εκ των υστέρων παρεμπίπτουσα θετική ή αρνητική κρίση περί του κύρους της οικείας αυτοδικαίως άκυρης αρχικής σύμβασης, που ήδη εκτελείται (πρβλ. ΕλΣυν Ολομ. 2135/2020, Τμ. Μειζ. Επταμ. Σύνθ. 1028/2019, VI Tμ. 597/2019, 1463/2017, 2552/2013, 2440/2012, Ε΄ Κλιμ. 777, 613/2019, 130/2017, 313/2015, 76/2014, 233/2013, ΣΤ΄ Κλιμ. 78, 38, 4/2021, 438/2020, Ζ΄ Κλιμ. 281/2019). 


8380/2021

Ενημέρωση για το αποθεματικό του πόρου.