Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν.Τμ.V/11/2017

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3883/2010, 1400/1973

ΚΑΤΑΛΟΓΙΣΜΟΙ:Ήδη ο εκκαλών με την κρινόμενη έφεση, επιδιώκοντας την ακύρωση της εκκαλούμενης πράξης, προβάλλει, μεταξύ άλλων, ότι αντίκειται στην αρχή της αναλογικότητας ο μη συνυπολογισμός του συνολικού χρονικού διαστήματος απόκτησης της ειδικότητάς του, στον χρόνο πραγματικής υπηρεσίας του. Εντούτοις, από την ως άνω καταλογιστική πράξη και τα λοιπά στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτουν τα χρονικά διαστήματα που διανύθηκαν για την εξειδίκευσή του στη χειρουργική στο εσωτερικό και το εξωτερικό ούτε εάν η αποστολή του στις .. έγινε στο πλαίσιο της εξειδίκευσής του, για την ολοκλήρωση του χρόνου των έξι ετών που απαιτείται από τις κείμενες διατάξεις (βλ. άρθρo 1 στοιχ. 33 του π.δ/τος 415/1994, Α΄ 236) για την απόκτηση της ειδικότητας της γενικής χειρουργικής ή για τη μετεκπαίδευσή του στο αντικείμενο αυτό, αφού είχε ήδη αποκτήσει την ως άνω ιατρική ειδικότητα. Ενόψει αυτών, το Τμήμα κρίνει ότι προκειμένου να σχηματισθεί ασφαλής δικανική πεποίθηση, πρέπει να αναβληθεί η έκδοση της οριστικής απόφασης για να προσκομισθούν από την αρμόδια Διεύθυνση του Γ.Ε.Σ. (Διεύθυνση Οικονομικού/3α) στοιχεία, από τα οποία θα προκύπτουν: α) τα χρονικά διαστήματα που διανύθηκαν για την ειδίκευσή του στη γενική χειρουργική σε νοσηλευτικά ιδρύματα του εσωτερικού και του εξωτερικού, με αναφορά των συγκεκριμένων ιδρυμάτων και του χρόνου που διανύθηκε σε καθένα από αυτά, β) αντίγραφα του υπηρεσιακού φακέλου του εκκαλούντος, με τα οποία πιστοποιούνται τα ως άνω στοιχεία, γ) ο χρόνος κτήσης του οικείου τίτλου ειδικότητας από τον εκκαλούντα και δ) οι διοικητικές πράξεις (εκπαιδευτικής άδειας, αποστολής στο εξωτερικό κ.λπ.), σε εκτέλεση των οποίων μετέβη στις …. για εκπαίδευση. Τα στοιχεία δε αυτά πρέπει να υποβληθούν στο Δικαστήριο εντός προθεσμίας δύο (2) μηνών από την κοινοποίηση στην αρμόδια Διεύθυνση του ΓΕΣ, με επιμέλεια της Γραμματέως του Δικαστηρίου, της παρούσας απόφασης. Μετά την εκτέλεση των ανωτέρω, πρέπει να ορισθεί αρμοδίως νέα δικάσιμος για τη συζήτηση της έφεσης, να εγγραφεί η υπόθεση στο οικείο πινάκιο και να γίνει η από το νόμο επιβαλλόμενη κλήτευση των διαδίκων.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΔΕΚ/C-555/2007

«Αρχή της απαγορεύσεως των διακρίσεων λόγω ηλικίας – Οδηγία 2000/78/ΕΚ – Εθνική νομοθεσία για τις απολύσεις η οποία δεν λαμβάνει υπόψη για τον υπολογισμό της διάρκειας της προθεσμίας καταγγελίας της συμβάσεως χρονικά διαστήματα εργασίας που διανύθηκαν πριν ο μισθωτός συμπληρώσει το 25ο έτος της ηλικίας του – Δικαιολόγηση του μέτρου – Εθνική νομοθετική ρύθμιση αντίθετη προς την οδηγία – Αποστολή του εθνικού δικαστή»(...) 1) Το δίκαιο της Ένωσης, και ειδικότερα η αρχή της απαγορεύσεως των διακρίσεων λόγω ηλικίας όπως η αρχή αυτή συγκεκριμενοποιείται με την οδηγία 2000/78/ΕΚ του Συμβουλίου, της 27ης Νοεμβρίου 2000, για τη διαμόρφωση γενικού πλαισίου για την ίση μεταχείριση στην απασχόληση και την εργασία, έχει την έννοια ότι απαγορεύει εθνική κανονιστική ρύθμιση, όπως η επίμαχη στην κύρια δίκη, η οποία προβλέπει ότι τα χρονικά διαστήματα απασχόλησης που διανύθηκαν πριν τη συμπλήρωση του 25ου έτους ηλικίας του εργαζομένου δεν λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό της προθεσμίας καταγγελίας της συμβάσεως εργασίας. 2) Απόκειται στον εθνικό δικαστή, οσάκις επιλαμβάνεται διαφοράς μεταξύ ιδιωτών, να διασφαλίζει την τήρηση της αρχής της απαγορεύσεως των διακρίσεων λόγω ηλικίας, όπως η αρχή αυτή συγκεκριμενοποιείται με την οδηγία 2000/78, μην εφαρμόζοντας, εφόσον παρίσταται ανάγκη, οποιαδήποτε αντίθετη διάταξη της εθνικής κανονιστικής ρυθμίσεως, ανεξαρτήτως της αποφάσεώς του να κάνει χρήση της δυνατότητας που έχει, στις περιπτώσεις του άρθρου 267, δεύτερο εδάφιο, ΣΛΕΕ, να υποβάλει στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης προδικαστικό ερώτημα σχετικό με την ερμηνεία της αρχής αυτής. 


ΝΣΚ/97/2016

Υπάλληλοι δημοσίου τομέα με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου - Ανώτατη Διάρκεια Συμβάσεων έως 24 μήνες – Προσμέτρηση, στο όριο των 24 μηνών, του χρονικού διαστήματος της απασχόλησης σε εκτέλεση δικαστικών αποφάσεων, προσωρινά εκτελεστών. Ο συνολικός χρόνος διάρκειας απασχόλησης των υπαλλήλων δημοσίου τομέα ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου απαγορεύεται να υπερβαίνει τους 24 μήνες. Στο όριο των 24 μηνών, που τίθεται με τις διατάξεις των άρθρων 5, 6 και 7 του π.δ. 164/2004, δεν συνυπολογίζονται τα χρονικά διαστήματα απασχόλησης που διανύθηκαν σε εκτέλεση οριστικών δικαστικών αποφάσεων που είχαν κηρυχθεί προσωρινά εκτελεστές και προσωρινών διαταγών που εκδόθηκαν με τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων (πλειοψ.). Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια από την 76/2016 Γνωμ. του Ε’ Τμήματος του Ν.Σ.Κ.


ΕλΣυν.Κλ.Ε/142/2017

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Κατόπιν τούτων, το Κλιμάκιο κρίνει ότι πρέπει να αναβληθεί η οριστική κρίση επί της ελεγχόμενης σύμβασης, προκειμένου να προσκομιστούν από την αρμόδια Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών του Ο.Α.Ε.Δ., εντός δεκαπέντε ημερών από της κοινοποιήσεως της παρούσης, τα ανωτέρω απαραίτητα για την ολοκλήρωση του ελέγχου στοιχεία.


Φ.3/6/11589/807/2018

Προσδιορισμός της διαδικασίας μεταφοράς των μεταβιβαζόμενων πόρων για τη χρηματοδότηση του προγράμματος «Βοήθεια στο σπίτι» για τα χρονικά διαστήματα από 1.1.2018 - 31.12.2018 και 1.1.2019 - 31.12.2019.


ΝΣΚ/76/2016

Υπάλληλοι δημοσίου τομέα με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου - Ανώτατη Διάρκεια Συμβάσεων έως 24 μήνες – Προσμέτρηση, στο όριο των 24 μηνών, του χρονικού διαστήματος της απασχόλησης σε εκτέλεση δικαστικών αποφάσεων, προσωρινά εκτελεστών. Ο συνολικός χρόνος διάρκειας απασχόλησης των υπαλλήλων δημοσίου τομέα ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου απαγορεύεται να υπερβαίνει τους 24 μήνες. Στο όριο των 24 μηνών, που τίθεται με τις διατάξεις των άρθρων 5, 6 και 7 του π.δ. 164/2004, δεν συνυπολογίζονται τα χρονικά διαστήματα απασχόλησης που διανύθηκαν σε εκτέλεση οριστικών δικαστικών αποφάσεων που είχαν κηρυχθεί προσωρινά εκτελεστές και προσωρινών διαταγών που εκδόθηκαν με τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων (πλειοψ.). Το ερώτημα παραπέμπεται στην Ολομέλεια του ΝΣΚ, σύμφωνα με το άρθρο 6 παρ. 3 του Ν. 3086/2002 (ομόφ). Εκδόθηκε η υπ' αριθμ. 97/2016 Γνωμ. Ολομ. Β'.


ΝΣΚ/141/2020

α) Αν ως Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ) και Ανώτατα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΤΕΙ), κατά την παράγραφο 6 του άρθρου 34 του ν.δ/τος 1400/1973 (όπως αυτό αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 7 του ν. 2913/2001 και ισχύει) νοούνται τα περιοριστικά αναφερόμενα στον ν. 4485/2017 και β) αν μπορούν να υπαχθούν στην ανωτέρω διάταξη Αξιωματικοί που εκλέγονται μέλη Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ), Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΕΙ) και Ανωτάτων Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΤΕΙ) της αλλοδαπής.(...)α) Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ) και Ανώτατα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΤΕΙ) της διάταξης της παραγράφου 6 του άρθρου 34 του ν.δ/τος 1400/1973 (όπως αυτό αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 7 του ν. 2913/2001 και ισχύει) νοούνται τα περιοριστικά αναφερόμενα στον ν. 4485/2017, ήτοι τα ανώτατα ιδρύματα της ημεδαπής (κατά πλειοψηφία). β) Δεν μπορούν να υπαχθούν στην ανωτέρω διάταξη Αξιωματικοί που εκλέγονται μέλη Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ), Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΕΙ) και Ανωτάτων Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΤΕΙ) της αλλοδαπής, προκειμένου να απαλλαγούν της υποχρέωσης αποζημίωσης του άρθρου 64 του ιδίου ν.δ/τος (όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 1 του ν. 3257/2004 και ισχύει) (κατά πλειοψηφία).


ΝΣΚ/111/2020

Αν είναι νόμιμη η χορήγηση σε αιτούσα: α) αντιγράφων των δικαιολογητικών που ανήρτησε στο πληροφοριακό σύστημα ΑΠΕΛΛΑ συνυποψήφιός της σε κενή οργανική θέση Καθηγητή ΑΕΙ της βαθμίδας του Επίκουρου Καθηγητή, δεδομένου ότι είχε παρεμποδίσει την πληροφόρηση των συνυποψηφίων του σχετικά με τα αναρτηθέντα από τον ίδιο δικαιολογητικά υποψηφιότητάς του, και β) της Διεύθυνσης IP (Διεύθυνση Διαδικτυακού Πρωτοκόλλου) όλων των συσκευών από τις οποίες συνδέθηκαν όλα τα μέλη του Εκλεκτορικού Σώματος, που ήταν παρόντα στη συνεδρίαση μέσω τηλεδιάσκεψης.(...)Η Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων-Μεταλλουργών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου: α) δύναται να χορηγήσει στην αιτούσα μόνο τα αντίγραφα των δικαιολογητικών, τα οποία ανήρτησε με ευθύνη του στο πληροφοριακό σύστημα ΑΠΕΛΛΑ ο συνυποψήφιός της και λήφθηκαν υπόψη για την κρίση και την αξιολόγησή του, με τις ειδικότερες προϋποθέσεις της ενημέρωσής του, της δέσμευσης της αιτούσας ότι θα τα επεξεργαστεί μόνο για το σκοπό για τον οποίο της χορηγήθηκαν και της καταβολής της απαιτούμενης δαπάνης αναπαραγωγής τους, και β) δεν υποχρεούται να χορηγήσει στην αιτούσα τη Διεύθυνση ΙP (Διεύθυνση Διαδικτυακού Πρωτοκόλλου) όλων των συσκευών από τις οποίες συνδέθηκαν όλα τα μέλη του Εκλεκτορικού Σώματος, που ήταν παρόντα στη συνεδρίαση μέσω τηλεδιάσκεψης (ομόφωνα).


ΕΣ/τμ.1(ΚΠΕ)/120/2014

ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ:Μη νόμιμη η καταβολή επιδομάτων εκ των εσόδων από τα παράβολα για τη χορήγηση και ανανέωση αδειών διαμονής υπηκόων τρίτων χωρών, σε υπαλλήλους Δήμου που απασχολούνται στις οικείες υπηρεσίες των ΟΤΑ, κατά τα χρονικά διαστήματα των ετών 2009 ή/και 2010, καθόσον, για το μεν έτος 2009, κατά το μέρος που η δαπάνη αφορά χρονικά διαστήματα πριν από τις 27.8.2009 για το δε έτος 2010, κατά το μέρος που αφορά χρονικά διαστήματα πριν από τις 28.4.2010, οι περί καθορισμού τους Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις που δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 27.8.2010 και 28.4.2010 αντίστοιχα, δεν δύνανται, κατά το άρθρο 40 του ν. 849/1978 (ΦΕΚ Α΄ 232/1979), να έχουν αναδρομική ισχύ πέραν του ενός (1) έτους πριν από τη δημοσίευσή τους.


ΕλΣυν.Τμ.4/60/2015

Τα χρηματικά εντάλματα αφορούν δαπάνες που πραγματοποιήθηκαν σε χρονικά διαστήματα τα οποία δεν καλύπτονται από έγγραφες συμβάσεις μεταξύ του ... και των ανωτέρω ιδιωτών παρόχων υπηρεσιών υγείας...τέτοιες συμβάσεις είτε δεν περιλαμβάνονταν καθόλου μεταξύ των δικαιολογητικών των ανωτέρω χρηματικών ενταλμάτων, είτε, καλύπτουν μεταγενέστερα διαστήματα από αυτά των αντιστοίχως εντελλομένων δαπανών, χωρίς να έχει προηγηθεί σε όλες ανεξαιρέτως τις παραπάνω περιπτώσεις, έγγραφη πρόταση προς κατάρτιση σύμβασης, σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στο άρθρο 80 του ν. 2362/1995. Με τα δεδομένα αυτά και ενόψει της νομιμοποιητικής διάταξης του άρθρου 49 του ν. 4316/2004,οι εν λόγω δαπάνες, οι οποίες αφορούσαν στην καταβολή ποσού συνολικού ύψους 229.649,63 ευρώ στους φερόμενους ως δικαιούχους ιδιώτες παρόχους υπηρεσιών υγείας για την εξόφληση δαπανών νοσηλείας των ασφαλισμένων του …. κατά τα έτη 2009 έως 2011 είναι νόμιμες. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η αίτηση ανάκλησης ( της 50/2015 πράξης του κλιμακίου) του ως άνω Ταμείου πρέπει να γίνει δεκτή.


ΕΣ/τμ.1/91/2012

Δημοσιονομική διόρθωση ποσού...Ενόψει των ανωτέρω πραγματικών περιστατικών και δεδομένου ότι στα στοιχεία του φακέλου της υπόθεσης, ο οποίος υποβλήθηκε στο Δικαστήριο με το 9313/ΕΦΑ2008/19.5.2008 έγγραφο της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας (ΓΓΕΤ) του Υπουργείου Ανάπτυξης δεν περιλαμβάνονται κρίσιμα για τη διάγνωση της υπόθεσης, έγγραφα και στοιχεία, πρέπει το Δικαστήριο να αναβάλει την έκδοση οριστικής απόφασης στην κρινόμενη έφεση προκειμένου, με επιμέλεια της Γραμματείας του Δικαστηρίου, να προσκομισθούν από τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας (ΓΓΕΤ) του Υπουργείου Ανάπτυξης τα πιο κάτω έγγραφα και στοιχεία..(..)Τα ανωτέρω στοιχεία και διευκρινίσεις, τα οποία κατά την κρίση του Δικαστηρίου είναι αναγκαία για την οριστική διάγνωση της ουσίας της υπόθεσης, πρέπει να προσκομιστούν στο Δικαστήριο τούτο μέσα σε προθεσμία δύο μηνών από την κοινοποίηση της παρούσας απόφασης, με επιμέλεια της Γραμματέα του Δικαστηρίου τούτου, στην Γενική Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας (ΓΓΕΤ) του Υπουργείου Ανάπτυξης και στο … Πανεπιστήμιο ….. Μετά την εκτέλεση αυτών, με επιμέλεια του Γραμματέα του Δικαστηρίου τούτου, πρέπει να ορισθεί αρμοδίως νέα δικάσιμος για τη συζήτηση της υπό κρίση έφεσης, να εγγραφεί η υπόθεση στο οικείο πινάκιο και να γίνει η από το νόμο επιβαλλόμενη κλήτευση των διαδίκων.