ΕλΣυν.Τμ.7/12/2006
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
ΠΑΡΑΘΕΣΗ ΓΕΥΜΑΤΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, διότι δεν προβλέπεται από διάταξη νόμου, δεν εξυπηρετεί λειτουργικές ανάγκες του Δήμου, ούτε, τέλος, μπορεί να θεωρηθεί ότι συντελεί στην εκπλήρωση των σκοπών του, όπως αυτοί διαγράφονται στο άρθρο 24 του π.δ. 410/1995. Επειδή όμως, ο Δήμος ... πεπλανημένως πλην συγγνωστώς υπέλαβε ότι επρόκειτο για εκδήλωση του πολιτιστικού συλλόγου των υπαλλήλων του, ψυχαγωγικού χαρακτήρα, στην οποία θα μπορούσε να κριθεί ότι συμμετείχε επιτρεπτώς κατ’ άρθρο 218 παρ.4 εδάφιο β΄, το επίμαχο χρηματικό ένταλμα θα μπορούσε να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής πλάνης αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος τις πιστώσεις του οποίου βάρυνε.(συγνωστή πλάνη)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕλΣυν.Τμ.7/55/2007
ΠΑΡΑΘΕΣΗ ΓΕΥΜΑΤΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην μείζονα σκέψη, το Τμήμα κρίνει, ότι η εν λόγω δαπάνη δεν εμπίπτει στις προβλεπόμενες από το άρθρο 218 παρ.4 του π.δ/τος 410/1995 δαπάνες, αφού η παράθεση γεύματος σε επίσημους προσκεκλημένους δεν σχετίζεται άμεσα με τις εκδηλώσεις προς τιμή του αγωνιστή της Επανάστασης του 1821 … και δεν προκύπτει ότι αυτή συμβάλλει με οποιονδήποτε τρόπο στην προαγωγή των κοινωνικών συμφερόντων και των πολιτιστικών ενδιαφερόντων των κατοίκων του Δήμου, ενώ η δαπάνη αυτή δεν εξυπηρετεί τις λειτουργικές ανάγκες του Δήμου ούτε συντελεί στην εκπλήρωση των σκοπών αυτού, όπως αυτοί διαγράφονται στο άρθρο 24 του π.δ/τος 410/1995.(..)Το Τμήμα, όμως, κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα του δήμου, πεπλανημένως πλην συγγνωστώς υπέλαβαν ότι η εντελλόμενη δαπάνη, ανάγεται στην λειτουργική δραστηριότητα αυτού και επομένως, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα θα μπορούσε για το λόγο αυτό να θεωρηθεί..(συγγνωστή πλάνη)
ΕλΣυν.Τμ.7/62/2006
ΠΑΡΑΘΕΣΗ ΓΕΥΜΑΤΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά, το 261, οικονομικού έτους 2005, χρηματικό ένταλμα του δήμου ... δεν πρέπει να θεωρηθεί, για τους λόγους που αναφέρονται ανωτέρω. Αντιθέτως, οι δαπάνες που εντέλλονται με τα λοιπά χρηματικά εντάλματα είναι κατά τα ανωτέρω νόμιμες, πλην όμως αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν λόγω λήξεως του οικονομικού έτους 2005, σε βάρος των πιστώσεων του προϋπολογισμού του οποίου εκδόθηκαν.
ΕλΣυν.Τμ.7/44/2006
ΠΑΡΑΘΕΣΗ ΓΕΥΜΑΤΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η ελεγχόμενη δαπάνη βρίσκει νόμιμο έρεισμα στην προαναφερόμενη διάταξη του άρθρου 218 παρ.4 εδ. β΄ του Δ.Κ.Κ., καθόσον εγκρίθηκε με απόφαση του αρμόδιου κατά νόμο οργάνου, δηλαδή του Δημοτικού Συμβουλίου ..., σε βάρος της ως άνω εγγεγραμμένης στον οικείο προϋπολογισμό πίστωσης, και σχετίζεται με τη συμμετοχή του Δήμου σε διοργάνωση πολιτιστικής εκδήλωσης, που διενεργείται στην εδαφική του περιφέρεια και στο πλαίσιο της επίδειξης του πνεύματος φιλοξενίας εκ μέρους του Δήμου, συμβάλλει δε στην πολιτιστική κυρίως προαγωγή των ενδιαφερόντων των δημοτών, χωρίς να υπερβαίνει το προσήκον μέτρο.
ΕλΣυν.Τμ.7/392/2006
ΠΑΡΑΘΕΣΗ ΓΕΥΜΑΤΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη με το 1175/2006 χρηματικό ένταλμα δαπάνη για την προμήθεια εδεσμάτων βρίσκει νόμιμο έρεισμα στη διάταξη της παρ. 4 εδ. β΄ του άρθρου 218 του π.δ.410/1995 (όπως αυτή τροποποιήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 25 του ν. 3202/2003), καθόσον εγκρίθηκε με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και σχετίζεται με τη συμμετοχή του Δήμου σε εκδήλωση, που διενεργείται από αθλητικό φορέα του Δήμου στην εδαφική του περιφέρεια – αφιερωμένη στον εορτασμό των 80 χρόνων από την ίδρυση του … Συλλόγου, συμβάλλει δε στην προαγωγή των κοινωνικών, πολιτιστικών και ψυχαγωγικών ενδιαφερόντων των δημοτών του και κυρίως στην προαγωγή του αθλητικού ιδεώδους, χωρίς να υπερβαίνει το προσήκον μέτρο.
ΕλΣυν.Τμ.7/42/2006
ΠΑΡΑΘΕΣΗ ΓΕΥΜΑΤΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά , το Τμήμα, κατά πλειοψηφία, κρίνει, όσον αφορά στον πρώτο λόγο διαφωνίας, ότι η εντελλόμενη με το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη, κατά τις διατάξεις του άρθρου 218 παρ.4 περ.α΄ του π.δ.410/1995 ..διότι αυτή διενεργείται από το Δήμο, ύστερα από σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, στο πλαίσιο της κοινωνικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος εκδήλωσης της λαμπαδηδρομίας στα όρια του Δήμου, ενόψει της 19ης Αμφικτυονίας Συλλόγων Εθελοντών Αιμοδοτών Ελλάδας, κι επομένως σχετίζεται με την εδαφική περιφέρειά του και συνδέεται με την προαγωγή των κοινωνικών, πολιτιστικών και ψυχαγωγικών ενδιαφερόντων των δημοτών του, ενώ, περαιτέρω, δεν υπερβαίνει το προσήκον μέτρο ενόψει του μεγέθους και του πληθυσμού του Δήμου και της σημασίας της εκδήλωσης για τον ίδιο το Δήμο και τους δημότες του...(..)όσον αφορά στο δεύτερο λόγο διαφωνίας, το Δημοτικό Συμβούλιο… με τη 282/28.9.2005 απόφασή του τροποποίησε την προγενέστερη απόφασή του και πίστωσε την υπό κρίση δαπάνη σε βάρος του Κ.Α.Ε.00.6434.04 (δαπάνη για την παράθεση γεύματος εργασίας), χωρίς όμως στη συνέχεια ο Κ.Α.Ε. αυτός να αναγραφεί και στο υποβληθέν για θεώρηση χρηματικό ένταλμα. Κατ΄ ακολουθίαν των ανωτέρω και σύμφωνα με όσα έγινα δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει, κατά πλειοψηφία, ότι το 993, οικονομικού έτους 2005, χρηματικό ένταλμα πληρωμής του Δήμου … δεν μπορεί να θεωρηθεί, λόγω μη αναγραφής του ορθού Κ.Α.Ε. σε βάρος του οποίου αναλαμβάνεται η δαπάνη και λόγω λήξης του οικονομικού έτους 2005..
ΕλΣυν.Τμ.7/65/2007
Πολιτιστικές εκδηλώσεις Δήμου:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τα όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η ελεγχόμενη δαπάνη βρίσκει έρεισμα στις διατάξεις της παρ.4 περ.δ’ του άρθρου 218 του π.δ.410/1995, καθόσον πρόκειται για δαπάνη φιλοξενίας φυσικών προσώπων, τα οποία συνέβαλαν, όπως αναφέρεται αναλυτικά ανωτέρω, στην πολιτιστική, κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη του Δήμου. Κατ' ακολουθίαν των ανωτέρω, το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα θα μπορούσε να θεωρηθεί, πλην όμως δεν πρέπει να θεωρηθεί λόγω λήξης του οικονομικού έτους 2006, σε βάρος των πιστώσεων του προϋπολογισμού του οποίου αυτό εκδόθηκε.
ΕλΣυνΚλΤμ.7/147/2009
Μίσθωση μηχανήματος για συντήρηση αγροτικών δρόμων-ΕΚΠΡΟΘΕΣΜΗ ΕΚΔΟΣΗ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΟΥ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι ανεξαρτήτως του οργάνου που ενέκρινε την απευθείας συμφωνία, αυτή μπορούσε κατά νόμο να γίνει αφού η μίσθωση δεν υπερέβαινε τους τρεις (3) μήνες και δεν χρειαζόνταν η τήρηση της διαδικασίας του διαγωνισμού (όμοια διάταξη περιλαμβάνεται και στο άρθρο 199 παρ. 24 και 2 του ν. 3463/2006). Συνακόλουθα, η δαπάνη είναι μεν νόμιμη δεν είναι όμως κανονική αφού το συνοδευτικό αυτής τιμολόγιο εκδόθηκε κατά παράβαση του χρονικού ορίου που προβλέπεται στον ΚΒΣ. Επομένως, το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί
ΕλΣυν.Τμ.7/234/2006
ΠΑΡΑΘΕΣΗ ΓΕΥΜΑΤΩΝ: Με τα δεδομένα αυτά και βάσει των διατάξεων που προπαρατέθηκαν, το Τμήμα κρίνει ότι, όπως βασίμως προβάλλει η Επίτροπος, οι εντελόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες, δεδομένου ότι δεν βρίσκουν έρεισμα σε καμία διάταξη νόμου, εφόσον τα πρόσωπα στα οποία απονεμήθηκαν οι ανωτέρω τιμητικές διακρίσεις δεν εμπίπτουν στο ρυθμιστικό πεδίο του άρθρου 218 παρ. 4 περ. δ΄ του π.δ. 410/1995 (Δ.Κ.Κ.), ενώ επιπλέον αυτές (οι δαπάνες) δεν εξυπηρετούν τις λειτουργικές ανάγκες του Δήμου, ούτε συντελούν στην εκπλήρωση των επιδιωκόμενων από αυτόν σκοπών, δεδομένου ότι η εργασία που παρασχέθηκε στο Δήμο από τα ως άνω πρόσωπα αναγόταν στο συνήθη κύκλο των καθηκόντων τους. Συνεπώς οι εντελλόμενες για πληρωμή δαπάνες δεν είναι νόμιμες και τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δεν πρέπει να θεωρηθούν.
ΕλΣυν.Τμ.7/254/2006
ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΑΝΑΜΝΗΣΤΙΚΩΝ ΔΩΡΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει, ότι η εν λόγω δαπάνη δεν είναι νόμιμη, διότι δεν προβλέπεται από διάταξη νόμου, δεν εξυπηρετεί λειτουργικές ανάγκες του Δήμου, ούτε, τέλος, μπορεί να θεωρηθεί ότι συντελεί στην εκπλήρωση των σκοπών του, όπως αυτοί διαγράφονται στο άρθρο 24 του π.δ.410/1995. Κατά συνέπεια, τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δεν πρέπει να θεωρηθούν.
ΕΣ/ΤΜ.7/2/2008
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Με τα δεδομένα αυτά, και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, δεν είναι νόμιμη η εκτέλεση, με δαπάνες του Δήμου ....., του έργου της ανάπλασης και διαμόρφωσης του αυλείου χώρου του Ι.Ν. Κοιμήσεως της Θεοτόκου, καθόσον δεν προβλέπεται ούτε από το άρθρο 24 ΔΚΚ ούτε άλλη διάταξη νόμου, δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι εξυπηρετεί τη λειτουργική του δραστηριότητα ούτε ότι εξυπηρετεί την αποτελεσματικότερη εκπλήρωση των σκοπών του Δήμου. Και τούτο διότι δεν αποδεικνύεται κατά τρόπο αναμφισβήτητο ότι ο εν λόγω χώρος είναι κοινόχρηστος και ότι ανήκει κατά κυριότητα στο Δήμο, ενόψει και της προσκομισθείσας από 1.8.2008 βεβαίωσης του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου του Ι.Ν. Κοιμήσεως της Θεοτόκου, σύμφωνα με την οποία ο προαύλιος χώρος του ανωτέρω ιερού ναού ανήκει εξ ολοκλήρου σ’ αυτόν. Κατ’ ακολουθίαν, η εντελλόμενη με το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα δαπάνη δεν είναι νόμιμη και συνεπώς, το ένταλμα αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί.