ΕλΣυν.Τμ.4(ΚΠΕ)/79/2014
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:..κατά το χρόνο έκδοσης της κατακυρωτικής του επίμαχου διαγωνισμού απόφασης (28.2.2013) είχε ήδη καταργηθεί, με τις διατάξεις της παρ. 7 του άρθρου 14 του ν. 4052/2012, η υποχρέωση σύγκριση των τιμών των οικονομικών προσφορών των διαγωνιζομένων με αυτές του Παρατηρητηρίου Τιμών όσον αφορά στους διαγωνισμούς που είχαν ενταχθεί στο Π.Π.Υ.Υ. του έτους 2010, όπως εν προκειμένω. Η υποχρέωση αυτή δεν δύναται να επαναφερθεί με τις κατώτερης τυπικής ισχύος διατάξεις της 573/2013 (ΦΕΚ 362 Β/19.2.2013) υπουργικής απόφασης, αφού η τελευταία δεν εκδόθηκε κατόπιν ειδικής προς τούτο εξουσιοδότησης...Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δαπάνες είναι νόμιμες και, ως εκ τούτου, τα εντάλματα αυτά πρέπει να θεωρηθούν.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕλΣυν.Tμ.6/3015/2013
ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ:Υπό τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις ΙΙ και ΙΙΙ, το Τμήμα κρίνει ότι:Α. Μετά την τροποποίηση του άρθρου 13 παρ. 1 του ν. 3918/2011 από το άρθρο 14 παρ. 7 του ν. 4052/2012, δεν υφίσταται πλέον υποχρέωση σύγκρισης της τιμής κατακύρωσης του ελεγχόμενου διαγωνισμού, ο οποίος έχει ενταχθεί στο Π.Π.Υ.Υ. του 2010, με την αντίστοιχη τιμή του Παρατηρητηρίου Τιμών, και προσαρμογής σε αυτή..Β. Το αιτούν δεν έχει αιτιολογήσει πλήρως, ενόψει της σημαντικής μείωσης του εργατικού κόστους, ότι εξυπηρετείται το δημόσιο συμφέρον με την κατακύρωση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού στη μειοδότρια εταιρεία,.. Γ. Οι περιλαμβανόμενοι στο ελεγχόμενο σχέδιο σύμβασης όροι, με τους οποίους παρέχεται η δυνατότητα επέκτασης της τελευταίας σε ποσό όχι πέραν του 50% του συνολικού ποσού της, αν παραστεί ανάγκη για καθαριότητα νέων χώρων ή χώρων που δεν περιλαμβάνονται στην προκήρυξη, καθώς και η δυνατότητα της αναθέτουσας αρχής να αναθέσει στον ανάδοχο πρόσθετες εργασίες σε ποσοστό μέχρι 25% πέραν των συμβατικών δεν είναι νόμιμοι και πρέπει να απαλειφθούν.... Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η υπό κρίση αίτηση και η παρέμβαση πρέπει να απορριφθούν...Δεν ανακαλεί την 73/2013 πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
25149/525/2012
Ρύθμιση όρων, προϋποθέσεων και διαδικασίας για την εφαρμογή των διατάξεων του Ν. 4052/2012 που αφορούν τις Επιχειρήσεις Προσωρινής Απασχόλησης.
Καταργήθηκε με το άρθρο 11της 1517/34/2013,ΦΕΚ: 155/Β/29.01.2013
ΙΚΑ/Σ60/74/2012
ΘΕΜΑ: «Προσδιορισμός του ποσού της προσαύξησης στη σύνταξη για σύζυγο καθώς και του ποσού της σύνταξης για τον υπολογισμό των περιορισμών σε περιπτώσεις εργαζόμενων συνταξιούχων.Κοινοποίηση των διατάξεων του άρθρου 138 περ. Ι του Ν.4052/2012 και παροχή οδηγιών» ΑΔΑ: Β4Γ74691ΩΓ-ΝΝΥ Εγκ.55/2012
Β2β/Γ.Π.οικ. 70808/2020
Καθορισμός των όρων, των προϋποθέσεων και της διαδικασίας είσπραξης των οφειλόμενων ποσών αυτόματης επιστροφής (claw back) του άρθρου 11 του ν. 4052/2012 (Α’ 41), των ΚΑΚ φαρμακευτικών προϊόντων και των φαρμακευτικών εταιρειών προς τον ΕΟΠΥΥ έτους 2019.
Ε.2199/2021
Φορολογική μεταχείριση των ποσών επιστροφής (rebate) που καταβάλλονται κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 35 του ν. 3918/2011, καθώς και των ποσών της αυτόματης επιστροφής (clawback) που καταβάλλονται με βάση τις διατάξεις του άρθρου 11 του ν.4052/2012 για το φορολογικό έτος 2020. ΑΔΑ:ΩΞΞΑ46ΜΠ3Ζ-ΠΥΖ
Ε.2198/2021
ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛ. 1113/2015 ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΠΟΣΩΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ (REBATE) ΠΟΥ ΚΑΤΑΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΚΑΤ' ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ 34 ΚΑΙ 35 ΤΟΥ ν.3918/2011, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΟΣΩΝ ΤΗΣ ΑΥΤΟΜΑΤΗΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ (CLAWBACK)ΠΟΥ ΚΑΤΑΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 11 ΤΟΥ ν.4052/2012 ΑΔΑ:ΨΡΛΝ46ΜΠ3Ζ-ΒΦΑ
ΕΑΛΕ/Γ.Π.84193/2018
Τροποποίηση (1η) της ΕΑΛΕ/Γ.Π.30452/12-06-2018 (2214/Β') απόφασης, με θέμα «Καθορισμός διαδικασίας είσπραξης με τη μορφή δόσεων, των οφειλόμενων ποσών επιστροφής (rebate) του άρθρου 35 του ν. 3918/2011 (Α' 31) και αυτόματης επιστροφής (claw back) του άρθρου 11 του ν. 4052/2012 (Α' 41), των Κατόχων Άδειας Κυκλοφορίας (Κ.Α.Κ.) φαρμακευτικών προϊόντων και των φαρμακευτικών εταιρειών προς τον ΕΟΠΥΥ, για τα έτη 2012-2017.
ΕλΣυν/Τμ.6/7786/2015
Προμήθεια αντιδραστηρίων και αναλωσίμων:..ζητείται η ανάκληση της 197/2015 Πράξης του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Δεν ασκεί ουσιώδη επιρροή στη διαγωνιστική διαδικασία η παράλειψη αναφοράς στο από 19.10.2010 πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού, ότι τα δικαιολογητικά συμμετοχής κατατέθηκαν νομίμως, αφού από το σύνολο των στοιχείων του φακέλου προκύπτει ότι αυτά υποβλήθηκαν νομοτύπως και πληρούν τις απαιτήσεις του νόμου και της διακήρυξης και συνακόλουθα ο σχετικός πρώτος λόγος ανάκλησης πρέπει να γίνει δεκτός.Μετά την τροποποίηση του άρθρου 13 παρ. 1 του ν. 3918/2011 από το άρθρο 14 παρ. 7 του ν. 4052/2012, δεν υφίσταται πλέον υποχρέωση σύγκρισης της τιμής κατακύρωσης του ελεγχόμενου διαγωνισμού, ο οποίος έχει ενταχθεί στο Π.Π.Υ.Υ. του 2010, με την αντίστοιχη τιμή του Παρατηρητηρίου Τιμών, και προσαρμογής σε αυτή, δεδομένου ότι το ως άνω ζήτημα ρυθμίστηκε ρητώς με τη διάταξη του άρθρου 14 παρ. 7 του ν. 4052/2012.(..)Όπως προκύπτει από το 3.11.2015 Πρακτικό της Επιτροπής Αξιολόγησης τα δικαιολογητικά κατακύρωσης επανυποβλήθηκαν επικαιροποιημένα και κατόπιν τούτου ο τέταρτος λόγος ανάκλησης πρέπει να γίνει δεκτός.Μη νομίμως κατακυρώθηκε στην εταιρεία «.....» το είδος υπ’ αριθμ. 1 (αναλυτικά συστήματα ρουτίνας εφημερίας), καθόσον η προσφορά της ανερχόμενη στο συνολικό ποσό των 2.191.731,00 ευρώ, υπερέβαινε την προϋπολογισθείσα για το είδος αυτό συνολική δαπάνη (1.482.000,00 ευρώ) σε ποσοστό μεγαλτου 10%. (..)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η υπό κρίση αίτηση και η παρέμβαση της εταιρείας «.....» πρέπει να γίνουν εν μέρει δεκτές και εν όλω δεκτή η παρέμβαση της εταιρείας «....» να ανακληθεί εν μέρει η 197/2015 πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου ..ΔΕΝ ΑΝΑΘΕΩΡΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.Μ.Ε.Σ./1745/2016
ΕΣ/Τμ.4(ΚΠΕ)26/2015
Μη νόμιμη η με απευθείας ανάθεση από Νοσοκομείο σε ιδιωτική εταιρεία προμήθεια υγειονομικού υλικού, καθόσον μη νομίμως προμηθεύτηκε το Νοσοκομείο υγρό ιατρικό οξυγόνο σε συμβατική τιμή που υπερέβαινε την αντίστοιχη του Παρατηρητηρίου Τιμών της Ε.Π.Υ. (άρθρο 13 του ν. 3918/2011, ΦΕΚ Α΄ 31/2011, όπως ισχύει μετά την τροποποίησή του με το άρθρο 14 παρ. 7 του ν. 4052/2012, ΦΕΚ Α΄ 41/2012).
ΕΣ/ΤΜ.6/1786/2016
Ανάθεση υπηρεσιών καθαριότητας:..Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 21 του ν. 2362/1995 «Περί Δημοσίου Λογιστικού, ελέγχου των δαπανών του Κράτους τους και άλλες διατάξεις» (Α΄ 247), όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 21 του ν. 3871/2010 (Α΄ 141) και εκείνες των άρθρων 1, 2, 3, 4, 9 και 11 του π.δ. 113/2010 «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους Διατάκτες» (Α΄ 194), και ίσχυε κατά τον κρίσιμο χρόνο δημοσίευσης της οικείας διακήρυξης, για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε δαπάνης σε βάρος των πιστώσεων του προϋπολογισμού των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης, απαιτείται η προηγουμένη έγκριση διαθέσεως της σχετικής πιστώσεως, με την έκδοση αντίστοιχης απόφασης ανάληψης υποχρέωσης. Κατά το στάδιο αυτό της δημοσιονομικής ανάληψης της δαπάνης, ο αρμόδιος διατάκτης χορηγεί την έγκρισή του, που συνεπάγεται τη δέσμευση των πιστώσεων του οικείου προϋπολογισμού και συντάσσεται έκθεση ανάληψης της δαπάνης, στην οποία αναφέρονται υποχρεωτικά, μεταξύ άλλων, το είδος και η αιτία της δαπάνης, το ύψος της συνολικής επιβάρυνσης που προκαλείται στον προϋπολογισμό του φορέα, το οικονομικό έτος πραγματοποίησης της δαπάνης, ο τίτλος και ο κωδικός αριθμός του φορέα καθώς και του ειδικού φορέα, καθώς και ο κωδικός αριθμός εξόδου, ενώ πρέπει να μνημονεύονται και οι σχετικές διατάξεις ή αποφάσεις των αρμοδίων οργάνων τους, στις οποίες αυτή στηρίζεται, έτσι ώστε να αποδεικνύεται η γέννηση και η ύπαρξη του χρέους. Το στάδιο δε αυτό προηγείται και διακρίνεται από εκείνο της διοικητικής ανάληψης της σχετικής υποχρέωσης, που συνίσταται στην έκδοση σχετικής απόφασης του, κατά περίπτωση, ανάλογα με το είδος της δαπάνης, αρμοδίου οργάνου, που συνιστά την γενεσιουργό αιτία της δαπάνης και δημιουργεί υποχρέωση προς πληρωμή της. Επομένως, η μη τήρηση της ανωτέρω υποχρεωτικής για τους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης διαδικασίας, ήτοι η μη σύνταξη της έκθεσης ανάληψης της δαπάνης, καθιστά τη διενέργεια της δαπάνης μη νόμιμη. Συνεπώς, ορθώς κρίθηκε με την προσβαλλόμενη Πράξη ότι η αναθέτουσα αρχή παραβίασε τις ως άνω διατάξεις, αφού από τα στοιχεία του φακέλου προκύπτει ότι δεν έχει τηρηθεί η ως άνω διαδικασία έκδοσης της αναγκαίας απόφασης δημοσιονομικής δέσμευσης. Εντούτοις, συνεκτιμώντας τον προβαλλόμενο με την αίτηση ανάκλησης ισχυρισμό ότι στον προϋπολογισμό του Νοσοκομείου έχει προβλεφθεί πίστωση για τις υπηρεσίες καθαριότητας, στην ισχύουσα δε σύμβαση που έχει συνάψει το Νοσοκομείο για την απευθείας ανάθεση των υπηρεσιών αυτών έχει τεθεί όρος ότι αυτή θα λήξει αυτοδίκαια μόλις υπογραφεί η σύμβαση του επίμαχου διαγωνισμού, κρίνεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του ελεγχόμενου σχεδίου σύμβασης υπό τον όρο ότι πριν από την υπογραφή θα έχει εκδοθεί η αναγκαία απόφαση δημοσιονομικής δέσμευσης. Τέλος, ενόψει των ανωτέρω και σε συνδυασμό με το ότι το Πρόγραμμα Προμηθειών και Υπηρεσιών Υγείας έτους 2011 παρατάθηκε εκ νέου με την 3215/7-6-2016 Απόφαση του Υπουργού Υγείας (Β΄ 1767), κρίνεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης, υπό τον όρο ότι οι εγγεγραμμένες στον προϋπολογισμό οικονομικού έτους 2016 πιστώσεις επαρκούν για την εκτέλεση της σύμβασης.Κατ’ ακολουθία όσων κρίθηκαν προηγουμένως δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ του «ΓΕΝΙΚΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ...» και της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «...», υπό τον όρο ότι πριν από την υπογραφή θα έχει εκδοθεί η αναγκαία απόφαση δημοσιονομικής δέσμευσης και ότι οι εγγεγραμμένες στον προϋπολογισμό οικονομικού έτους 2016 πιστώσεις επαρκούν για την εκτέλεση της σύμβασης, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο σκεπτικό. Ως εκ τούτου η κρινόμενη αίτηση και η ασκηθείσα παρέμβαση, πρέπει να γίνουν δεκτές και να ανακληθεί η 17/2015 πράξης του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Νομό ...