Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν.ΚΛ.Τμ.7/140/2017

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ Λογιστικές και Συμβουλευτικές Υπηρεσίες που αφορούν το Διπλογραφικό ​:Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην σκέψη 2, νομίμως ανατέθηκαν στη φερόμενη ως δικαιούχο εταιρεία οι λογιστικές εργασίες που απορρέουν από την εφαρμογή του διπλογραφικού συστήματος, δεδομένου ότι κατά τον κρίσιμο χρόνο δεν υπηρετούσε στο Δήμο υπάλληλος που διέθετε την απαιτούμενη άδεια λογιστή Α΄ τάξης για τη σύνταξη των σχετικών οικονομικών καταστάσεων του Δήμου σύμφωνα με την παράγραφο 7 της υποπαραγράφου Η2 του ν. 4152/2013. Το Κλιμάκιο, πάντως, ανεξαρτήτως των ανωτέρω, επισημαίνει ότι η προσφυγή του Δήμου σε εξωτερικό συνεργάτη για την κάλυψη των συγκεκριμένων αναγκών εφαρμογής του Διπλογραφικού Συστήματος, οι οποίες, άλλωστε, δεν ανέκυψαν, βάσει των σχετικών διατάξεων, αιφνιδίως, ώστε να μην εντάσσονται λογικά στο πλαίσιο ενός ορθού και έγκαιρου προγραμματισμού των σχετικών ενεργειών, ανάγεται σε πλημμελή εκπλήρωση της υποχρέωσης του Δήμου να μεριμνά εγκαίρως για την αποτελεσματική λειτουργία των Οικονομικών Υπηρεσιών του και τη συμμόρφωσή του με τις απορρέουσες από τις ως άνω διατάξεις υποχρεώσεις, μέσω πρόσληψης του απαραίτητου για την εκτέλεση των επίμαχων εργασιών προσωπικού, προκειμένου να εξασφαλίζει την τήρηση των αρχών της ορθής δημοσιονομικής διαχείρισης κατά την εκτέλεση του προϋπολογισμού του.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/Τ7/20/2007

Η ανάθεση σε ιδιωτική εταιρεία λογιστικών εργασιών που αποσκοπούν στην εφαρμογή του διπλογραφικού συστήματος δεν είναι νόμιμη, καθόσον οι εργασίες αυτές αφορούν σε αντικείμενο που ανάγεται στα συνήθη καθήκοντα και αρμοδιότητες των υπηρεσιών του Δήμου


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/14/2018

Λογιστικές υπηρεσίες. (..)  παροχή υπηρεσιών υποστήριξης και λειτουργίας του διπλογραφικού λογιστικού συστήματος στη νοσοκομειακή μονάδα...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι οι επίμαχες εργασίες λογιστικής υποστήριξης του Γενικού Νοσοκομείου – Κέντρου Υγείας .... «....» μη νομίμως ανατέθηκαν σε ιδιώτη τρίτο, καθότι συνιστούν συνήθεις λογιστικές εργασίες, που εμπίπτουν στα καθήκοντα των υπαλλήλων του Τμήματος Οικονομικού (..)Σημειωτέον, τέλος, ότι η μη νομιμότητα της ανάθεσης των υπηρεσιών αυτών σε τρίτους ιδιώτες έχει επισημανθεί με σειρά πράξεων του Κλιμακίου κατά τα προηγούμενα έτη αναφορικά με τις λοιπές νοσοκομειακές μονάδες ....(βλ. Ελ.Συν. ΚΠΕΔ στο IV 200/2013, 155/2014, 120/2016), με αποτέλεσμα να μη δύναται να αναγνωριστεί συγγνωστή πλάνη στα όργανα αυτού.


62008/ΕΓΔΕΚΟ 1992/2008

Ανάθεση παροχής υπηρεσιών λειτουργίας του διπλογραφικού συστήματος.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/71/2018

Παροχή λογιστικής υποστήριξης και τήρησης του διπλογραφικού συστήματός.(..)Με δεδομένα τα ανωτέρω μη νομίμως το ΚΑΠΗ προέβη στην ανάθεση της παροχής όλων των προαναφερόμενων υπηρεσιών στο φερόμενο ως δικαιούχο του ελεγχόμενου εντάλματος, καθόσον με τη συναφθείσα σύμβαση σκοπείται η κάλυψη των πάγιων και διαρκών αναγκών λειτουργίας του, που ανήκουν στην αρμοδιότητα των υπαλλήλων του, και από τα έγγραφα του φακέλου δεν αποδεικνύεται ότι η μη κάλυψη των κενών οργανικών του θέσεων δεν οφείλεται σε υπαιτιότητά του. Ειδικότερα, το ΚΑΠΗ μπορούσε να αναθέσει σε τρίτους - λογιστές μόνο τις λογιστικές υπηρεσίες που συνδέονται με την τήρηση του Διπλογραφικού Συστήματος, καθόσον δεν υπηρετεί προσωπικό με τα απαραίτητα τυπικά προσόντα. Αντίθετα, για την ανάθεση σε τρίτο και των λοιπών αρμοδιοτήτων του Τομέα Οικονομικών, λόγω των κενών οργανικών θέσεων του Τομέα αυτού, θα έπρεπε προηγουμένως να έχει προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την πλήρωσή τους. ...Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί


ΕλΣυν.Τμ.4(ΚΠΕ)34/2016

Ανάθεση σε τρίτους:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Νοσοκομείο σε εταιρεία για παροχή υπηρεσιών λειτουργίας του διπλογραφικού συστήματος κατόπιν πρόχειρου διαγωνισμού διότι αυτές συνιστούν συνήθεις λογιστικές εργασίες, που εμπίπτουν στα καθήκοντα των υπαλλήλων του Τμήματος Οικονομικού. Εξάλλου, επειδή η υποχρέωση του νόμου ( άρθρο 3 π.δ/τος 146/2003) δεν είναι χρονικά πρόσφατη,  το Νοσοκομείο όφειλε να έχει επιτύχει την επίλυση του προβλήματος, μέσω: είτε της πρόσληψης νέων έμπειρων υπαλλήλων, είτε της σύστασης νέων θέσεων, ή της μετάταξης προσωπικού με τα απαιτούμενα προσόντα, είτε με πιστοποίηση των υπαλλήλων από το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος, προκειμένου να αποκτήσουν την απαιτούμενη άδεια.ΣΥΓΓΝΩΣΤΗ ΠΛΑΝΗ


ΕλΣυν.Κλ.4/60/2015

Υπηρεσίες πληροφορικής - λογιστικής υποστήριξης -Εσωτερικού Ελεγκτή:Μη νόμιμη η καταβολή ποσού 41.305,24 ευρώ, από Νοσοκομείο σε ανώνυμη εταιρεία, ως αμοιβή της για την παροχή υπηρεσιών συνεχής υποστήριξης της λειτουργίας του Διπλογραφικού Λογιστικού Συστήματος και την εφαρμογή της Αναλυτικής Λογιστικής για το χρονικό διάστημα από 21.6.2013 έως 21.6.2014, καθόσον οι ανωτέρω υπηρεσίες συνιστούν συνήθεις λογιστικές εργασίες, που εμπίπτουν στα καθήκοντα των υπαλλήλων του Τμήματος Οικονομικού του Νοσοκομείου, οι οποίοι, σύμφωνα με αναφερθείσες προβλέψεις του Οργανισμού αυτού, είναι επιφορτισμένοι με τη λογιστική υποστήριξη του Νοσοκομείου. Περαιτέρω, δεν προκύπτει έλλειψη προσωπικού σε τέτοια έκταση, ώστε να καθίσταται αδύνατη η εκτέλεση της συγκεκριμένης λειτουργικής δραστηριότητας από το προσωπικό του Νοσοκομείου.(συγγνωστή πλάνη)


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/131/2019

Παροχή λογιστικών υπηρεσιών:Με δεδομένα αυτά, εφόσον, οι επίμαχες υπηρεσίες σύνταξης οικονο-μικών καταστάσεων σύμφωνα με το Κλαδικό Λογιστικό Σχέδιο Δήμων και Κοινοτήτων και εφαρμογής του διπλογραφικού μηχανογραφικού συστήματος εμπίπτουν στα συνήθη καθήκοντα των υπαλλήλων του Τμήματος Λογιστηρίου και Μισθοδοσίας του Δήμου ..... για την παροχή των οποίων αυτοί είχαν λάβει σχετική εκπαίδευση, στον Δήμο υπηρετεί υπάλληλος με άδεια λογιστή          Α΄ τάξης και στον Οργανισμό της Εσωτερικής του Υπηρεσίας προβλέπεται ικανός αριθμός οργανικών θέσεων υπαλλήλων με αντίστοιχες ειδικότητες, αυτές παρα-νόμως ανατέθηκαν σε τρίτο ιδιώτη. Εξάλλου, το άρθρο 22 παρ. 9 του ν. 3051/ 2002 αναφέρεται στη σύσταση δύο (2) θέσεων Οικονομικού - Λογιστικού για την τήρηση του διπλογραφικού συστήματος σε Δήμους άνω των 10.000 κατοίκων και όχι στην απασχόληση δύο (2) υπαλλήλων με πτυχίο Λογιστή Α΄ Τάξης, με αποτέλεσμα η απασχόληση ενός (1), αντί (2), υπαλλήλων με αυτό το προσόν να μην τεκμηριώνει, άνευ ετέρου, υποστελέχωση του Τμήματος Λογιστηρίου, όπως αβασίμως επικαλείται ο Δήμος.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/130/2019

Παροχή λογιστικών υπηρεσιών:Με δεδομένα αυτά, εφόσον, οι επίμαχες υπηρεσίες εφαρμογής διπλογραφικού συστήματος σύμφωνα με το Κλαδικό Λογιστικό Σχέδιο Δήμων και Κοινοτήτων και σύνταξης οικονομικών καταστάσεων εμπίπτουν στα συνήθη καθήκοντα των υπαλλήλων του Τμήματος Λογιστηρίου και Μισθοδοσίας του Δήμου ..... για την παροχή των οποίων αυτοί είχαν λάβει σχετική εκπαίδευση, στο Δήμο υπηρετεί υπάλληλος με άδεια λογιστή Α΄ τάξης και στον Οργανισμό της Εσωτερικής του Υπηρεσίας προβλέπεται ικανός αριθμός οργανικών θέσεων υπαλλήλων με αντίστοιχες ειδικότητες, αυτές παρανόμως ανατέθηκαν σε τρίτο ιδιώτη. Εξάλλου, το άρθρο 22 παρ. 9 του ν. 3051/2002 αναφέρεται στη σύσταση δύο (2) θέσεων Οικονομικού - Λογιστικού για την τήρηση του διπλογραφικού συστήματος σε Δήμους άνω των 10.000 κατοίκων και όχι στην απασχόληση δύο (2) υπαλλήλων με πτυχίο Λογιστή Α΄ Τάξης, με αποτέλεσμα η απασχόληση ενός (1), αντί (2), υπαλλήλων με αυτό το προσόν   να μην τεκμηριώνει, άνευ ετέρου, υποστελέχωση του Τμήματος Λογιστηρίου, όπως αβασίμως επικαλείται ο Δήμος.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/120/2019

Παροχή λογιστικών υπηρεσιών:Με δεδομένα τα ανωτέρω, μη νομίμως ο Δήμος ...... ανέθεσε τις προαναφερόμενες υπηρεσίες στη δικαιούχο του ελεγχόμενου εντάλματος, καθόσον δεν είναι εξειδικευμένες αλλά εμπίπτουν στις αρμοδιότητες του Τμήματος Προϋπολογισμού - Λογιστηρίου και στα καθήκοντα των εκεί υπηρετούντων υπαλλήλων. Όπως δε προεκτέθηκε, στο Τμήμα υπηρετούν τρεις (3) υπάλληλοι που μπορούν να ασκήσουν τις λογιστικές υπηρεσίες που συνδέονται με την τήρηση του Διπλογραφικού Συστήματος, ενώ οι λοιπές εργασίες δύνανται να υλοποιηθούν από τους λοιπούς υπαλλήλους Οικονομικού ή Λογιστικού, οι οποίοι υπηρετούν στον Δήμο (22240/28.7.2016 πράξη κατάταξης). Τέλος, σύμφωνα με το άρθρο 38 του Οργανισμού, η κατανομή του προσωπικού στις επί μέρους οργανικές μονάδες γίνεται με απόφαση του Δημάρχου, λαμβάνοντας υπόψη τις λειτουργικές ανάγκες των μονάδων, τα προσόντα, την πείρα και τις ειδικές γνώσεις των υπαλλήλων και επομένως, ανάγεται στην ευθύνη του Δημάρχου η μη ορθολογική κατανομή του υπηρετούντος προσωπικού.


ΕλΣυν.Κλ.4/1/2015

ΕΡΓΑΣΙΕΣ - ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ.Γενικά:Ανάθεση σε τρίτους:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Νοσοκομείο σε ιδιωτική εταιρεία, για τη λογιστική υποστήριξη και εφαρμογή του διπλογραφικού συστήματος και για τη σύνταξη ισολογισμού, καθόσον οι ανωτέρω εργασίες μη νομίμως ανατέθηκαν σε ιδιώτη τρίτο, διότι συνιστούν συνήθεις λογιστικές εργασίες και εμπίπτουν στις αρμοδιότητες του Τμήματος Οικονομικού, όπου υπηρετεί ικανός αριθμός υπαλλήλων (π.δ. 146/2003, ΦΕΚ Α' 122/2003, άρθρο 1 του ν. 3871/2010, ΦΕΚ Α' 141/2010 και ΚΥΑ 62008/ΕΓΔΕΚΟ/1992/2008, ΦΕΚ Β' 2657/2008).Όμοιες οι 30, 36 (συγγνωστή πλάνη) και 74/2015 (συγγνωστή πλάνη) Πράξεις του ιδίου ως άνω Κλιμακίου.Όμοια η 45/2015 Πράξη του ιδίου ως άνω Κλιμακίου (Ανακλήθηκε με την 49/2015 Πράξη του IV Τμήματος). Όμοια η 73/2015 Πράξη του ιδίου ως άνω Κλιμακίου (Ανακλήθηκε με την 63/2015 του IV Τμήματος).