Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν.Κλ.Τμ.7/106/2018

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4412/2016/Α.117

Προμήθεια ηλεκτρολογικού υλικού: ...Με τα δεδομένα αυτά γίνονται δεκτά τα εξής: Αντικείμενο όλων των ανωτέρω ..συμβάσεων, που ανατέθηκαν στην ίδια ανάδοχο, αποτελεί η προμήθεια ειδών που, κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας και τις συναλλακτικές αντιλήψεις, είναι ομοειδή, υπό την έννοια ότι εντάσσονται στην ευρύτερη κατηγορία του ηλεκτρολογικού υλικού και προορίζονται για την εξυπηρέτηση του αυτού λειτουργικού σκοπού, ήτοι για την κάλυψη των αναγκών ηλεκτροφωτισμού  του Δήμου ... Ειδικότερα, η σύμβαση για την ενεργειακή αναβάθμιση των φωτιστικών οδοφωτισμού συνιστά μεικτή σύμβαση προμηθειών και υπηρεσιών με εφαρμοστέο νομοθετικό καθεστώς αυτό των προμηθειών, καθόσον σύμφωνα με το επισυναπτόμενο τιμολόγιο μελέτης η αξία των προς προμήθεια αγαθών ανέρχεται σε 694,33 ευρώ ανά τεμάχιο, εκ των οποίων τα 600 ευρώ αφορούν στην προμήθεια του φωτιστικού και τα υπόλοιπα στην αμοιβή τοποθέτησης. Η εκ των υστέρων και κατόπιν της επιστροφής των χρηματικών ενταλμάτων προσκομισθείσα ανάλυση τιμών, η οποία δεν φέρει ημερομηνία σύνταξης και σύμφωνα με την οποία η αξία της προμήθειας ανέρχεται στα 310 ευρώ ανά τεμάχιο, δεν επαρκεί για την ανατροπή της αποδεικτικής ισχύος του ως άνω τιμολογίου μελέτης, το οποίο αποτελούσε εξαρχής τμήμα της τεχνικής έκθεσης και αναπόσπαστο τμήμα της σύμβασης. Πέραν αυτών, το αντικείμενο των επίμαχων συμβάσεων, για την πληρωμή των οποίων εντέλλονται τα υπό κρίση χρηματικά εντάλματα, ταυτίζεται κατά ένα μέρος, καθόσον στην 20272/ 11.9.2017 σύμβαση που ανατέθηκε κατόπιν πρόχειρου διαγωνισμού περιλαμβάνεται και η προμήθεια φωτιστικών σωμάτων και ως εκ τούτου η ενεργειακή αναβάθμιση των φωτιστικών οδοφωτισμού μη νομίμως επιμερίσθηκε και ανατέθηκε με ξεχωριστή σύμβαση κατόπιν απευθείας ανάθεσης. Τέλος, και η ανάθεση λαμπτήρων συνιστά προμήθεια εν γένει ηλεκτρολογικού υλικού, υλικού δηλαδή ομοειδούς με αυτό των ελεγχόμενων συμβάσεων. Ενόψει αυτών οι προαναφερόμενες προμήθειες αποτελούν τμήματα ενός ενιαίου αντικειμένου,  η συνολική προϋπολογισθείσα δαπάνη του οποίου ανέρχεται στο ποσό των 123.163,40 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α. και υπερβαίνει το χρηματικό όριο των 60.000,00 ευρώ, μέχρι το οποίο επιτρέπεται η ανάθεση προμηθειών κατόπιν διενέργειας πρόχειρου διαγωνισμού. Επομένως, οι ελεγχόμενες δαπάνες, που αφορούν σε προμήθειες που ανατέθηκαν μέσω πρόχειρου διαγωνισμού η πρώτη και απευθείας ανάθεσης η δεύτερη, δεν είναι νόμιμες.ΔΕΝ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ  ΕΣ/ΤΜ.7/31/2018

 

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΤΜ.7/31/2018

Προμήθεια ηλεκτρολογικού υλικού:επιδιώκεται η ανάκληση της 106/2018 πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο VII Τμήμα του Ελεγκτικού Με τα δεδομένα αυτά, το Τμήμα, μετά από νέα έρευνα της υπόθεσης, κρίνει ότι δεν συντρέχει νόμιμος λόγος να αποστεί από όσα ανωτέρω δέχθηκε το Κλιμάκιο με την προσβαλλόμενη με την αίτηση ανάκλησης πράξη του στις ορθές και νόμιμες σκέψεις της οποίας αναφέρεται προς αποφυγή επαναλήψεων. Όσα δε αντιθέτως υποστηρίζει ο Δήμος με την κρινόμενη αίτηση και συγκεκριμένα ότι δεν είναι ομοειδή υλικά οι προβολείς led με τα φωτιστικά σώματα και τους βραχίονές τους καθώς και αυτά με το λοιπό ηλεκτρολογικό υλικό που προμηθεύτηκε για τις ανάγκες ηλεκτροφωτισμού των δημοτικών οδών (καλώδια, πρίζες, ρελλέ, διακόπτες, μετασχηματιστές για φωτιστικά σώματα κ.λπ) είναι απορριπτέα ως αβάσιμα. Σε κάθε περίπτωση ακόμα και αν ήθελε κριθεί ότι οι λαμπτήρες με τα φωτιστικά σώματα και τους βραχίονές τους δεν αποτελούν ομοειδή υλικά και η προμήθειά τους με ξεχωριστές διαδικασίες δεν συνιστά κατάτμηση και περιγραφή της κείμενης περί ανάθεσης προμηθειών νομοθεσίας (βλ. ad. hoc Πράξη 14/2015 Κ.Π.Ε.Δ. στο VII Τμήμα), η αξία των λοιπών, πλην των λαμπτήρων, ομοειδών υλικών, που ανατέθηκαν στον ίδιο ανάδοχο με τις επίμαχες 20272/11.9.2017 και 18105/8.8.2017 συμβάσεις, υπερβαίνει το ποσό των 60.000 ευρώ. Ως εκ τούτου, η ανάθεσή τους κατόπιν κατάτμησης και χωρίς προηγουμένως τη διενέργεια ανοικτού διαγωνισμού αλλά μετά από πρόχειρο διαγωνισμό κι απευθείας ανάθεση, αντίστοιχα, είναι μη νόμιμη καθιστώντας και τις εντελλόμενες, με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα, δαπάνες ομοίως μη νόμιμες. Επιπλέον αβάσιμος και απορριπτέος καθίσταται και  ο ισχυρισμός του αιτούντος ότι η προσβαλλόμενη πράξη έσφαλε κατά το μέρος που δεν δέχθηκε ότι ο προέχων χαρακτήρας της 18105/8.8.2017 σύμβασης για την ενεργειακή αναβάθμιση φωτιστικών οδοφωτισμού μέσω της αντικατάστασης των υφιστάμενων φωτιστικών σωμάτων από αντίστοιχης φωτεινής έντασης  φωτιστικά τύπου led, είναι η παροχή υπηρεσιών και όχι η αγορά (προμήθεια των φωτιστικών σωμάτων. Τούτο, διότι η ανάλυση τιμών, που συνέταξε και προσκόμισε η τεχνική υπηρεσία του αιτούντος Δήμου μετά την πράξη επιστροφής ως αθεώρητου του 486/2017 χρηματικού εντάλματος από την Επίτροπο, προκειμένου να αποδείξει ότι η εκτιμώμενη συνολική αξία των παρεχόμενων από την ανάδοχο υπηρεσιών αποξήλωσης των παλαιών φωτιστικών σωμάτων και τοποθέτησης των νέων τύπου led είναι κατάτι μεγαλύτερη από την αξία της προμήθειας των φωτιστικών αυτών σωμάτων, δεν δύναται, όπως ορθά έκρινε και το Κλιμάκιο με την προσβαλλόμενη πράξη, να ανατρέψει το περιεχόμενο και την αποδεικτική ισχύ του αποτελούντος αναπόσπαστο τμήμα της ανωτέρω σύμβασης οικείου τιμολογίου μελέτης, από το οποίο προκύπτει το αντίθετο. Περαιτέρω, δοθέντος ότι με βάση την προαναφερόμενη 18105/8.8.2017 μεικτή σύμβαση τα συμβαλλόμενα σε αυτήν μέρη απέβλεψαν στην, κατόπιν προμήθειας και εγκατάστασης 16 φωτιστικών σωμάτων τύπου led, άπαξ αντικατάσταση ισάριθμων φωτιστικών σωμάτων παλαιού τύπου που βρίσκονται στους ιστούς φωτισμού επί της Λεωφόρου Δημοκρατίας στην Δ.Ε. Αμπελακίων του Δήμου ....., είναι ομοίως απορριπτέος ως αβάσιμος ο ισχυρισμός του αιτούντος Δήμου ότι η ως άνω προμήθεια έχει παρακολουθηματικό χαρακτήρα σε σχέση με το κύριο αντικείμενο της σύμβασης αυτής που, κατά τους ισχυρισμούς του, είναι η παροχή υπηρεσιών ενεργειακής αναβάθμισης και καλής λειτουργίας των φωτιστικών σωμάτων της ανωτέρω οδικής αρτηρίας. Τέλος, το επικαλούμενο με την κρινόμενη αίτηση γεγονός της έκδοσης των υπ. αρ. 1/4.1.2018 και 2/4.1.2018 διαταγών πληρωμής σε βάρος του αιτούντος Δήμου από τον ανακηρυχθέντα προμηθευτή, μολονότι αφορά στη συγκεκριμένη περίπτωση σε στάδιο προγενέστερο του προληπτικού ελέγχου που διενεργεί το παρόν Τμήμα, κατά πάγια νομολογία του Δικαστηρίου τούτου δεν δεσμεύουν το Ελεγκτικό Συνέδριο κατά τη διενέργεια του ελέγχου των δαπανών (βλ. Πράξεις VII Τμ. 293/2009, 237/2007, 47/2010 κ.ά.), και δεν μπορεί να οδηγήσει σε θεώρηση των ερειδόμενων σε μη νόμιμες δαπάνες χρηματικών ενταλμάτων. Απορρίπτει την αίτηση του Δήμου ..... για την ανάκληση της 106/2018 πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο Τμήμα τούτο​


ΕλΣυν.Τμ7(ΚΠΕ)398/2015

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ – ΑΓΟΡΕΣ:Α. Νόμιμη η δαπάνη που αφορά την εξόφληση ποσού από Δήμο σε ιδιωτική επιχείρηση για την προμήθεια χριστουγεννιάτικου ηλεκτρολογικού εξοπλισμού, καθόσον για την προμήθεια των ανωτέρω ειδών χριστουγεννιάτικου ηλεκτρολογικού εξοπλισμού (αξίας 27.000 ευρώ συμπεριλαμβανόμενου του ΦΠΑ), τηρήθηκε η διαδικασία του πρόχειρου διαγωνισμού (Π1/3305/3.11.2010 απόφαση του Υφυπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, ΦΕΚ Β΄ 1789/2010).Β. Μη νόμιμη η δαπάνη που αφορά εξόφληση της ίδιας εταιρείας για την προμήθεια χριστουγεννιάτικου διάκοσμου, καθόσον η προμήθεια των ειδών αυτών ανατέθηκε απευθείας, παρά το γεγονός ότι η συνολική δαπάνη για την κάλυψη των αναγκών του Δήμου σε υλικά χριστουγεννιάτικου στολισμού γενικά για το έτος 2014, υπερέβαινε το ποσό των 15.000 ευρώ συμπεριλαμβανόμενου του ΦΠΑ, πέραν του οποίου απαιτείται η διενέργεια πρόχειρου διαγωνισμού (27319/18.7.2002 απόφαση των Υφυπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Ανάπτυξης, ΦΕΚ Β΄ 945/2002).


ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.7/272/2018

Προμήθειες  α) σωλήνων ύδρευσης και σύνδεσης αφαλάτωσης, β) αντλητικών συστημάτων  και γ) αντλιών για τις μονάδες αφαλάτωσης :Με δεδομένα αυτά, οι προμήθειες των προαναφερόμενων ειδών μη νομίμως ανατέθηκαν στη φερόμενη ως δικαιούχο απευθείας και όχι κατόπιν διενέργειας πρόχειρου διαγωνισμού, δεδομένου ότι, κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας και τις συναλλακτικές αντιλήψεις, τα αγαθά αυτά λογίζονται ομοειδή, υπό την έννοια ότι εντάσσονται στην ευρύτερη κατηγορία των αντλιών – αντλητικών συστημάτων και λοιπού υδραυλικού και άλλου εξοπλισμού για την πραγματοποίηση γεωτρήσεων και τη λειτουργία των μονάδων αφαλάτωσης (πρβλ. ΚΠΕΔ στο VIIΤμ. 38/2017). Η κατηγοριοποίηση δε των εν λόγω ειδών σε διαφορετικούς κωδικούς cpv δεν ασκεί επιρροή, αφού αποτελούν μερικότερα είδη ενιαίας κατηγορίας αγαθών. Ως εκ τούτου, οι επίμαχες προμήθειες αποτελούν τμήματα ενός ενιαίου μείζονος αντικειμένου, η συνολική προϋπολογισθείσα δαπάνη του οποίου ανέρχεται στο ποσό των 34.572,00 (15.960,00 + 6.530,00 + 12.082,00 = 34.572,00) ευρώ πλέον Φ.Π.Α και υπερβαίνει το όριο των 20.000,00 ευρώ, μέχρι του οποίου είναι επιτρεπτή κατά νόμο η προσφυγή στη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης.


ΕλΣυν.Κλ.4/25/2015

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ - ΑΓΟΡΕΣ.Διακήρυξη:Μη νόμιμη η καταβολή συμβατικού τιμήματος από Νοσοκομείο σε ιδιωτική εταιρεία για την προμήθεια υγειονομικού υλικού (ιατρικών αερίων), καθόσον: α) κατά παράβαση ουσιώδους όρου της διακήρυξης συνομολογήθηκε συμβατικός όρος περί επιβάρυνσης του Νοσοκομείου με μεταφορικά έξοδα ανά δρομολόγιο και β) τα προς προμήθεια είδη είναι ομοειδή με εκείνα της από 18.5.2012, κατόπιν διαγωνισμού, συναφθείσας σύμβασης για την προμήθεια υγρού οξυγόνου και, συνεπώς, μη νομίμως επιμερίσθηκαν και ανατέθηκε η προμήθειά τους χωριστά, κατόπιν πρόχειρου διαγωνισμού


ΕλΣυν.Κλ.7/38/2017

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:Αντικείμενο ..των .. συμβάσεων αποτελεί η προμήθεια ειδών που, κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας και τις συναλλακτικές αντιλήψεις, είναι ομοειδή, υπό την έννοια ότι εντάσσονται στην ευρύτερη κατηγορία των υλικών ύδρευσης και προορίζονται για την εξυπηρέτηση του αυτού λειτουργικού σκοπού, ήτοι για την κάλυψη των αναγκών των δικτύων ύδρευσης του Δήμου ..., αρμοδιότητας της Δ.Ε.Υ.Α.Χ., περισσότερα δε εξ αυτών σημειωτέον ανατέθηκαν στον ίδιο προμηθευτή ... Ως εκ τούτου, οι επίμαχες προμήθειες αποτελούν τμήματα ενός ενιαίου μείζονος αντικειμένου, η συνολική προϋπολογισθείσα δαπάνη του οποίου ανέρχεται στο ποσό των 170.755,00 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α. και υπερβαίνει το χρηματικό όριο των 60.000,00 ευρώ, μέχρι το οποίο επιτρέπεται η ανάθεση προμηθειών κατόπιν διενέργειας πρόχειρου διαγωνισμού. Συνεπώς, η ελεγχόμενη δαπάνη για την εξόφληση προμήθειας, η οποία αποτελεί επιμέρους τμήμα του ίδιου ευρύτερου ενιαίου αντικειμένου και ανατέθηκε ανεπιτρέπτως μέσω διαδικασίας πρόχειρου διαγωνισμού, δεν είναι νόμιμη.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/13/2019

Προμήθεια υγειονομικού υλικού:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από τον Επίτροπο, το Νοσοκομείο μη νομίμως προσέφυγε για την προμήθεια υγειονομικού υλικού (ραμμάτων) σε διαδικασία διαπραγμάτευσης και όχι σε συνοπτικό διαγωνισμό, αφού η συνολική προϋπολογιζόμενη δαπάνη αυτής υπερβαίνει το όριο των 20.000,00 ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α., μέχρι του οποίου επιτρέπεται η, άνευ ειδικών λόγων, προσφυγή στην εξαιρετική αυτή διαδικασία. Περαιτέρω, από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει ότι συνέτρεξαν λόγοι επείγοντες, οφειλόμενοι σε αυταπόδεικτα απρόβλεπτες περιστάσεις, οι οποίοι κατέστησαν αδύνατη τη διενέργεια νόμιμης διαγωνιστικής διαδικασίας για την κάλυψη των αναγκών του. Ωστόσο, το Κλιμάκιο κρίνει ότι οι εντελλόμενες δαπάνες, πρέπει να θεωρηθούν νόμιμες κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 66 παρ. 28 του ν. 3984/2011, η οποία ίσχυε και κατά τον χρόνο διενέργειας της υπό κρίση προμήθειας, αφού το Νοσοκομείο έχει προσκομίσει εκτυπώσεις από το Παρατηρητήριο Τιμών, εκ των οποίων προκύπτει ότι η συμβατική τιμή των περιλαμβανομένων στα επίμαχα χρηματικά εντάλματα ειδών υγειονομικού υλικού (ραμμάτων) δεν υπερβαίνουν τις αντίστοιχες καταχωρημένες για αυτά τιμές στο Παρατηρητήριο Τιμών, τα δε ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής θα μπορούσαν να θεωρηθούν, εάν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2018, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνουν.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/105/2019

Προμήθεια “φυτοπαθολογικού υλικού(...)Με δεδομένα αυτά, οι επίμαχες προμήθειες, που ανατέθηκαν στην ίδια ανάδοχο σε χρονική απόσταση μικρότερη των δέκα (10) ημερών και προορίζονται για την κάλυψη των αναγκών του φυτωρίου και των χώρων πρασίνου του Δήμου, είναι ομοειδείς, χωρίς ο διαφορετικός CPV και ο διαφορετικός συντελεστής Φ.Π.Α. να δύνανται, εν προκειμένω, να αναιρέσουν αυτήν την κρίση. Συνεπώς, πέραν του ότι η προμήθεια “σπόρων, φυτών και δενδρυλλίων” παρανόμως ανατέθηκε απευθείας διότι η εκτιμώμενη αξία της, χωρίς Φ.Π.Α., υπερβαίνει τις 20.000 ευρώ, αμφότερες οι επίμαχες προμήθειες παρανόμως κατατμήθηκαν και ανατέθηκαν απευθείας στην ίδια ανάδοχο, ενώ θα έπρεπε, ως εκ της συνολικής εκτιμώμενης δαπάνης τους που δεν υπερβαίνει τις 60.000 ευρώ, να ανατεθούν με τη διαδικασία του συνοπτικού διαγωνισμού.

ΔΕΝ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.7/25/2019


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/126/2014

Προμήθεια κρεάτων...Η οικεία διακήρυξη πάσχει ασάφειας καθόσον, ναι μεν αναγράφεται η συνολική προϋπολογιζόμενη δαπάνη εκάστου προκηρυσσόμενου είδους·, όπως απαιτείται στο άρθρο 2 παρ. 2 περ. β΄του π.δ. 118/2007, πλην όμως η συνολική αξία των προς προμήθεια ειδών, όπως προκύπτει από τον περιλαμβανόμενο στο Παράρτημα Δ΄ αυτής πίνακα, ανέρχεται στο ποσό των 1.666.468,07 ευρώ, ενώ στη διακήρυξη αναφέρεται ότι ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται στο ποσό των 1.666.474 ευρώ. Περαιτέρω, η προϋπολογισθείσα δαπάνη ανά νοσοκομείο που αναγράφεται στον Πίνακα Α΄ της διακήρυξης διαφοροποιείται από την συνολική εκτιμώμενη αξία των προς προμήθεια ειδών ανά νοσοκομείο του Πίνακα Δ΄ αυτής, όπως αυτή προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό των ποσοτήτων του Πίνακα Δ΄ επί την εκτιμώμενη τιμή μονάδος ανά είδος (νωπό βόειο νεαρό ζώο χωρίς οστά 12-24 μηνών 6,63 ευρώ, νωπό χοιρινό μπούτι Α/Ο 3,78 ευρώ, νωπές χοιρινές μπριζόλες 3,81 ευρώ, νωπές μπριζόλες λαιμού χοιρινές 3,19 ευρώ, νωπό ρολό χοιρινό 3,78, νωπά αιγοπροβατοειδή 6,94 ευρώ, νωπή συκωταριά 9,88 ευρώ, κατεψυγμένο μπούτι μόσχου Α/Ο 7,11 ευρώ και κατεψυγμένο μπούτι χοιρινό Α/Ο 5,14 ευρώ). Ειδικότερα: 1) για το Γ.Ν. ... «...» η συνολική εκτιμώμενη αξία των προς προμήθεια ειδών με βάση τον πίνακα στο Παράρτημα Δ΄ ανέρχεται σε 78.538,20 ευρώ ενώ η προϋπολογισθείσα δαπάνη σύμφωνα με τον πίνακα του Παραρτήματος Α΄ σε 60.000 ευρώ , 2) για το Γ.Α. «...» η συνολική εκτιμώμενη αξία των προς προμήθεια ειδών με βάση τον πίνακα στο Παράρτημα Δ΄ ανέρχεται σε 79.050 ευρώ ενώ η προϋπολογισθείσα δαπάνη σύμφωνα με τον πίνακα του Παραρτήματος Α΄ σε 100.000 ευρώ, 3) για το Γ.Ν.Π. ... η συνολική εκτιμώμενη αξία των προς προμήθεια ειδών με βάση τον πίνακα στο Παράρτημα Δ΄ ανέρχεται σε 21.396,80 ευρώ ενώ η προϋπολογισθείσα δαπάνη σύμφωνα με τον πίνακα του Παραρτήματος Α΄ σε 21.500 ευρώ, 4) για το Γ.Ν ... «...» η συνολική εκτιμώμενη αξία των προς προμήθεια ειδών με βάση τον πίνακα στο Παράρτημα Δ΄ ανέρχεται σε 74.581 ευρώ ενώ η προϋπολογισθείσα δαπάνη σύμφωνα με τον πίνακα του Παραρτήματος Α΄ σε 79.970 ευρώ, 5) για το Γ.Ν. «...» η συνολική εκτιμώμενη αξία των προς προμήθεια ειδών με βάση τον πίνακα στο Παράρτημα Δ΄ ανέρχεται σε 43.431 ευρώ ενώ η προϋπολογισθείσα δαπάνη σύμφωνα με τον πίνακα του Παραρτήματος Α΄ σε 270.000 ευρώ, 6) για το .... «...» η συνολική εκτιμώμενη αξία των προς προμήθεια ειδών με βάση τον πίνακα στο Παράρτημα Δ΄ ανέρχεται σε 57.476 ευρώ ενώ η προϋπολογισθείσα δαπάνη σύμφωνα με τον πίνακα του Παραρτήματος Α΄ σε 60.000 ευρώ, 7) για το ... «...» η συνολική εκτιμώμενη αξία των προς προμήθεια ειδών με βάση τον πίνακα στο Παράρτημα Δ΄ ανέρχεται σε 249.622 ευρώ ενώ η προϋπολογισθείσα δαπάνη σύμφωνα με τον πίνακα του Παραρτήματος Α΄ σε 176.103 ευρώ, 8) για το ... η συνολική εκτιμώμενη αξία των προς προμήθεια ειδών με βάση τον πίνακα στο Παράρτημα Δ΄ ανέρχεται σε 106.899 ευρώ ενώ η προϋπολογισθείσα δαπάνη σύμφωνα με τον πίνακα του Παραρτήματος Α΄ σε 127.500 ευρώ, 9) για το ... Ε.Ε.Σ. η συνολική εκτιμώμενη αξία των προς προμήθεια ειδών με βάση τον πίνακα στο Παράρτημα Δ΄ ανέρχεται σε 131.890 ευρώ ενώ η προϋπολογισθείσα δαπάνη σύμφωνα με τον πίνακα του Παραρτήματος Α΄ σε 134.901 ευρώ, 10) για το ... η συνολική εκτιμώμενη αξία των προς προμήθεια ειδών με βάση τον πίνακα στο Παράρτημα Δ΄ ανέρχεται σε 141.465 ευρώ ενώ η προϋπολογισθείσα δαπάνη σύμφωνα με τον πίνακα του Παραρτήματος Α΄ σε 183.000 ευρώ, 11) για το ... η συνολική εκτιμώμενη αξία των προς προμήθεια ειδών με βάση τον πίνακα στο Παράρτημα Δ΄ ανέρχεται σε 123.689 ευρώ ενώ η προϋπολογισθείσα δαπάνη σύμφωνα με τον πίνακα του Παραρτήματος Α΄ σε 116.000 ευρώ, 12) για το νοσοκομείο αφροδίσιων και δερμ. παθήσεων Αθηνών «...» η συνολική εκτιμώμενη αξία των προς προμήθεια ειδών με βάση τον πίνακα στο Παράρτημα Δ΄ ανέρχεται σε 29.217,80 ευρώ ενώ η προϋπολογισθείσα δαπάνη σύμφωνα με τον πίνακα του Παραρτήματος Α΄ σε 35.000 ευρώ, 13) για το το παθολογικό νοσοκομείο ... «...» η συνολική εκτιμώμενη αξία των προς προμήθεια ειδών με βάση τον πίνακα στο Παράρτημα Δ΄ ανέρχεται σε 6.631,62 ευρώ ενώ η προϋπολογισθείσα δαπάνη σύμφωνα με τον πίνακα του Παραρτήματος Α΄ σε 2.500 ευρώ και 14) για το Γ.Ν. .... και Γ.Ν. .... η συνολική εκτιμώμενη αξία των προς προμήθεια ειδών με βάση τον πίνακα στο Παράρτημα Δ΄ ανέρχεται σε 233.960 ευρώ ενώ η προϋπολογισθείσα δαπάνη σύμφωνα με τον πίνακα του Παραρτήματος Α΄ σε 300.000 ευρώ.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η ελεγχόμενη διαδικασία δεν είναι νόμιμη και ότι κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος για έλεγχο σχεδίου σύμβασης.

ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.6/3035/2014


ΕλΣυν.Κλ.4/92/2015

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ-ΑΓΟΡΕΣ.Ανάθεση - Διαδικασία διαγωνισμού - κατάτμηση:Α. Μη νόμιμη η καταβολή ποσού από Νοσοκομείο σε ιδιωτική εταιρεία για την προμήθεια γραφικής ύλης, εντύπων και δελτίων μηχανογράφησης και φωτογραφικού και φωτοτυπικού υλικού, καθόσον μη νομίμως το Νοσοκομείο προέβη στις ανωτέρω απευθείας αναθέσεις, οι οποίες διενεργήθηκαν κατά κατάτμηση της συνολικής ετήσιας δαπάνης ομοειδών αγαθών, δυνάμενα να κατακυρωθούν σε έναν ή περισσότερους προμηθευτές κατόπιν διενέργειας πρόχειρου διαγωνισμού (άρθρο 2 παρ. 12 και 13 του ν. 2286/1995, ΦΕΚ Α' 19/1995).Β. Νόμιμη η καταβολή από Νοσοκομείο σε ιδιωτική εταιρεία για την προμήθεια αναλωσίμων εκτυπωτών και φωτοαντιγραφικών μηχανημάτων, καθόσον η δαπάνη δεν υπερβαίνει το ποσό των 20.000 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α. που τίθεται ως όριο για τη προμήθεια ειδών με απευθείας ανάθεση.(συγγνωστή πλάνη)


ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)143/2014

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ - ΑΓΟΡΕΣ: Μη νόμιμη η καταβολή δαπάνης για προμήθεια γραφικής ύλης και λοιπών ειδών γραφείου για τις ανάγκες των υπηρεσιών Δήμου, κατόπιν πρόχειρου διαγωνισμού αντί της διενέργειας τακτικού διαγωνισμού, κατά παράβαση του άρθ.2 της 11389/8-3-1993 Υ.Α. (Ε.Κ.Π.Ο.Τ.Α.) και της Π1/3305/3.11.2010 ΚΥΑ (ΦΕΚ Β΄ 1789/12.11.2010)  καθόσον πρόκειται για προμήθεια ειδών, τα οποία, κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας και τις συναλλακτικές αντιλήψεις, είναι ομοειδή, αφού εντάσσονται στην ευρύτερη κατηγορία αγαθών «γραφική ύλη και είδη γραφείου» και προορίζονται, στο σύνολό τους, για την εξυπηρέτηση των σχετικών αναγκών των υπηρεσιών του Δήμου, η δε προϋπολογισθείσα δαπάνη του ως άνω πρόχειρου διαγωνισμού  συναθροιζόμενη με την αξία των ειδών που αποτέλεσαν αντικείμενο προηγηθεισών απευθείας αναθέσεων υπερβαίνει το τιθέμενο με την ως άνω Κ.Υ.Α., όριο των 60.000 ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α., μέχρι το οποίο επιτρέπεται η ανάθεση προμηθειών κατόπιν διενέργειας πρόχειρου διαγωνισμού.