Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν/Κλ.ΣΤ/100/2015

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 59/2007

Προμήθεια οχημάτων:Κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ της ... και εταιρείας-εισαγωγέα οχημάτων, με αντικείμενο την προμήθεια πέντε (5) βυτιοφόρων οχημάτων υψηλής πίεσης και δύο (2) μικρών βυτιοφόρων οχημάτων υψηλής πίεσης καθώς και πέντε (5) οχημάτων τύπου VAN, καθόσον: Α) Κατά παράβαση του άρθρου 10 του π.δ. 59/2007 και των αρχών του ελεύθερου ανταγωνισμού και της ίσης μεταχείρισης των διαγωνιζομένων, περιλήφθηκε στο άρθρο 1 της διακήρυξης, και μάλιστα επί ποινή αποκλεισμού, όρος για υποχρεωτική υποβολή προσφοράς για όλους τους ζητούμενους τύπους οχημάτων, με συνέπεια την αυτόματη απόρριψη οιασδήποτε προσφοράς που δεν θα συμπεριλάμβανε έστω και έναν από τους τύπους οχημάτων, αλλά και την επιπλέον πρόβλεψη για απόρριψη της συνολικής προσφοράς του διαγωνιζομένου, σε περίπτωση μερικής απόρριψής της για έναν από τους ζητούμενους τύπων οχημάτων, Β) Κατά παράβαση των αρχών της διαφάνειας, της ίσης μεταχείρισης των διαγωνιζομένων και του ελεύθερου ανταγωνισμού, του άρθρου 26 παρ. 1 του π.δ. 59/2007 και του Παραρτήματος ΧΧΙ αυτού η, αναφερόμενη σε συγκεκριμένη και ευρύτατη τροποποίηση ουσιωδών όρων της διακήρυξης και των τεχνικών προδιαγραφών και των τριών ζητουμένων τύπων οχημάτων, η οποία απέβη τόσο μεγάλης έκτασης, σε βαθμό που αυτά να συνιστούν πλέον κατ' ουσία νέα συμβατικά τεύχη, στερείται σαφήνειας και δημοσιότητας και Γ) Μη νομίμως απορρίφθηκε ως εκπρόθεσμη προδικαστική προσφυγή εταιρείας, διότι, όπως προκύπτει από την σχετική εισήγηση της Επιτροπής διαγωνισμού που την απέρριψε, η εταιρεία παρέλαβε αντίγραφο της διακήρυξης στις 5.11.2014 και από την επομένη ημέρα της πραγματικής της γνώσης άρχισε η προβλεπόμενη από την παρ. 1 του άρθρου 4 του ν. 3886/2010 δεκαήμερη προθεσμία για την άσκηση εκ μέρους της προδικαστικής προσφυγής κατά της διακήρυξης.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/14/2020

Προμήθεια βυτιοφόρων οχημάτων...Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο διαπιστώνει ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στην υπό έλεγχο διαδικασία ανάδειξης αναδόχων με αντικείμενο την «Προμήθεια δεκαοκτώ (18) βυτιοφόρων οχημάτων αναρρόφησης και υψηλής πίεσης νερού από ανακύκλωση λυμάτων (τριαξονικών) και δέκα (10) βυτιοφόρων οχημάτων υψηλής πίεσης νερού και αναρρόφησης λυμάτων (μικτής χρήσης-διαξονικών)», και, συνεπώς, κρίνει ότι κωλύεται η υπογραφή των υποβληθέντος προς έλεγχο δύο σχεδίων σύμβασης.


ΕλΣυν.Τμ.Μειζ-Επταμ.Συνθ/7380/2015

Προμήθεια βυτιοφόρων και οχημάτων:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙΙ Β της παρούσας απόφασης, το Τμήμα κρίνει, κατά πλειοψηφία, ότι το VI Τμήμα, με την προσβαλλόμενη απόφασή του, κατ’ εσφαλμένη εφαρμογή του νόμου, όπως βάσιμα προβάλλεται και με την ένδικη αίτηση, έκρινε ότι τόσο ο όρος της διακήρυξης περί υποχρεωτικής συμμετοχής, επί ποινή αποκλεισμού, μόνο για το σύνολο των ειδών όσο και η επιπλέον πρόβλεψη για απόρριψη της συνολικής προσφοράς του διαγωνιζομένου, σε περίπτωση μερικής απόρριψής της για έναν από τους ζητούμενους τύπους οχημάτων, συνιστά κακή χρήση της διακριτικής ευχέρειας της αναθέτουσας αρχής να καθορίζει την συμμετοχή για το σύνολο ή μέρος των προς προμήθεια ειδών, περιορίζοντας ανεπίτρεπτα τον κύκλο των δυνάμενων να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό προσώπων. Και τούτο, διότι νομίμως η αναθέτουσα αρχή ασκεί τη διακριτική ευχέρεια, που της παρέχει ο νόμος, να προβλέψει εν προκειμένω το αδιαίρετο της προμήθειας, αιτιολογώντας επαρκώς την επιλογή της αυτή, ενόψει της ειδικής φύσης και των εξειδικευμένων τεχνικών απαιτήσεων των ζητούμενων οχημάτων - στοιχεία που δικαιολογούν, άλλωστε, και την απόλυτη διάκρισή τους με την καταγραφή επιμέρους λεπτομερών για κάθε τύπο οχήματος τεχνικών προδιαγραφών και, κατά συνέπεια, και χωριστών προϋπολογισμών - σε συνδυασμό με την ανάγκη επίτευξης οικονομίας κλίμακας για την προμήθεια και την συντήρηση αυτών, σε συνεννόηση με έναν μόνο προμηθευτή, ώστε να εξασφαλισθεί με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο η αυξημένη επιχειρησιακή επάρκεια και ικανότητα που τα οχήματα της διακήρυξης πρέπει να διαθέτουν.(..)Σε κάθε περίπτωση, το Τμήμα κρίνει ότι, όπως βασίμως προβάλλεται με την κρινόμενη αίτηση, δεν συντρέχει περίπτωση παραβίασης των κανόνων δημοσιότητας από τη μη δημοσίευση στην περίληψη της διακήρυξης περί μετάθεσης της ημερομηνίας διενέργειας του διαγωνισμού των τροποποιήσεων των όρων της διακήρυξης και των τεχνικών προδιαγραφών των προς προμήθεια ειδών..Αναθεωρεί την 6021/2015 απόφαση του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου


178068/2018

Εγκατάσταση και διαδρομή του Αγωγού Φυσικού Αερίου (ΑΦΑ) Υψηλής Πίεσης διασύνδεσης του Διαδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου Υψηλής Πίεσης (TAP) με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) στη Δημοτική Ενότητα Νέας Μεσημβρίας του Δήμου Χαλκηδόνας Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.


ΕΣ/ΤΜ.6/519/2020

Προμήθεια βυτιοφόρων οχημάτων...ζητείται η ανάκληση της 14/2020 Πράξης του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω υπό σκέψη 3, το Τμήμα κρίνει ότι η διαπιστωθείσα ελλείπουσα αιτιολογία της βαθμολογίας των τεχνικών προσφορών των διαγωνιζομένων (δεύτερης και τρίτης αιτουσών) συμπληρώθηκε με τους προσκομισθέντες, το πρώτον ενώπιον του Τμήματος, ηλεκτρονικούς πίνακες (υπολογιστικά φύλλα excel), που κατήρτισε η Επιτροπή του Διαγωνισμού, στους οποίους αιτιολογείται από αυτήν με αναλυτικό τρόπο η βαθμολόγηση των τεχνικών προσφορών των διαγωνιζομένων. Ειδικότερα, σε αυτούς εκτίθενται αναλυτικά ανά τμήμα του διαγωνισμού η κατανομή των κριτηρίων βαθμολόγησης, οι συντελεστές, η βαθμολογία κάθε διαγωνιζομένης εταιρείας ανά τμήμα του διαγωνισμού, καθώς και η αναλυτική λεκτική αιτιολογία της βαθμολογίας κάθε επιμέρους κριτηρίου. Η κατά τα ανωτέρω ανάλυση τεκμηριώνεται με αναφορά στα συγκεκριμένα στοιχεία των τεχνικών προσφορών, τα οποία αξιολόγησε η Επιτροπή σε σχέση με τα προβλεπόμενα και απαιτούμενα στη διακήρυξη επιμέρους χαρακτηριστικά και τις αντικειμενικές σταθμίσεις στις οποίες προέβη, κατόπιν των οποίων και βαθμολόγησε τις υποβληθείσες τεχνικές προσφορές, με αποτέλεσμα να καθίσταται επαληθεύσιμο ότι αυτές ανταποκρίνοναι στις οριζόμενες τεχνικές προδιαγραφές. Ενόψει δε της προσκόμισης των ως άνω πινάκων ενώπιον του Τμήματος, αυτό κρίνει ότι η διαπιστωθείσα ως άνω από το Κλιμάκιο πλημμέλεια δεν δύναται πλέον να θεωρηθεί ουσιώδης, κωλύουσα την υπογραφή των οικείων σχεδίων συμβάσεων.Κατ΄ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι συνεξεταζόμενες υπό κρίση αιτήσεις ανάκλησης και η υπό κρίση παρέμβαση πρέπει να γίνουν δεκτές για τον προδιαληφθέντα λόγο. Περαιτέρω, πρέπει να ανακληθεί η προσβαλλόμενη Πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου και να επιτραπεί η υπογραφή των υποβληθέντων για έλεγχο α) σχεδίου σύμβασης μεταξύ της «....» (....) και της δεύτερης αιτούσας «...» για την προμήθεια δέκα (10) βυτιοφόρων οχημάτων υψηλής πίεσης νερού και αναρρόφησης λυμάτων (μικτής χρήσης-διαξονικών) και β) σχεδίου σύμβασης μεταξύ της «....» (....) και της τρίτης αιτούσας «....» για την προμήθεια δεκαοκτώ (18) βυτιοφόρων οχημάτων αναρρόφησης και υψηλής πίεσης νερού από ανακύκλωση λυμάτων (τριαξονικών). Τέλος, πρέπει να διαταχθεί η απόδοση των κατατεθέντων παραβόλων στις αιτούσες (άρθρο 73 παρ. 4  Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 4129/2013, Α΄ 52).


ΕΣ/ΤΜ.6/6021/2015

Προμήθεια  οχημάτων.(..)VIΙ. Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά σε προηγούμενη (υπό III) νομική σκέψη, το Τμήμα κρίνει τα ακόλουθα:  Α. Λαμβανομένου υπόψη ότι, κατά τη διακήρυξη, διακρίνονται απολύτως οι ομάδες των ζητούμενων ειδών και προβλέπονται αφενός χωριστός για κάθε ομάδα προϋπολογισμός και αφετέρου επιμέρους για κάθε τύπο οχήματος τεχνικές προδιαγραφές, ο όρος περί υποχρεωτικής συμμετοχής μόνο για το σύνολο των ειδών συνιστά κακή χρήση της διακριτικής ευχέρειας της αναθέτουσας αρχής να καθορίζει τη συμμετοχή για το σύνολο ή μέρος των προς προμήθεια ειδών, καθώς περιορίζει ανεπίτρεπτα τον κύκλο των δυνάμενων να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό προσώπων, ενώ η δεύτερη πρόβλεψη, περί απόρριψης της συνολικής προσφοράς του διαγωνιζομένου σε περίπτωση μερικής απόρριψής της για έναν από τους ζητούμενους τύπους οχημάτων, παρίσταται απολύτως αναιτιολόγητη και συνιστά κατ’ ουσία κύρωση σε βάρος των διαγωνιζομένων, των οποίων η προσφορά θα κρινόταν απαράδεκτη για έναν από τους τύπους οχημάτων.(..)Εξάλλου, οι ανωτέρω σκοποί της αναθέτουσας αρχής θα μπορούσαν να εκπληρωθούν εξίσου αποτελεσματικά με την παροχή στους υποψηφίους της επιλογής να καταθέσουν προσφορά για μέρος ή τμήμα της επίμαχης προμήθειας και τη διατήρηση της δυνατότητας τμηματικής ή συνολικής κατακύρωσης(..)Β. Οι ουσιώδεις, εν προκειμένω, λόγω της έκτασης και του χαρακτήρα τους τροποποιήσεις των όρων της διακήρυξης αποτυπώθηκαν στη 18494/11.12.2014 απόφαση του Δ.Σ. της ...Α.Ε. και στο «Τεύχος Διευκρινίσεων», το οποίο αναρτήθηκε μεν στην ιστοσελίδα της αλλά αφορά και σε άλλη διακήρυξη πλην αυτής του ελεγχόμενου διαγωνισμού, με συνέπεια να μην είναι απολύτως σαφές ποιες ακριβώς τροποποιήσεις έλαβαν χώρα σε σχέση με τον ελεγχόμενο διαγωνισμό.(..)Γ. Κατά τα βασίμως προβαλλόμενα με τις κρινόμενες αιτήσεις η απόρριψη της προδικαστικής προσφυγής της εταιρείας «…» ως εκπρόθεσμης δεν συνιστά εν προκειμένω ουσιώδη πλημμέλεια διακωλυτική της υπογραφής του υποβληθέντος για έλεγχο σχεδίου σύμβασης(..) Δ. Τέλος, το Τμήμα κρίνει ότι πρέπει να απορριφθεί ο προβαλλόμενος παραδεκτώς με την αίτηση της ...Α.Ε. λόγος περί συγγνωστής πλάνης των οργάνων της, λόγω της σοβαρότητας των διαπιστωθεισών ανωτέρω...(..). Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, το Τμήμα κρίνει ότι οι συνεκδικαζόμενες αιτήσεις ανάκλησης της ανώνυμης εταιρείας  «...Α.Ε.» και της εταιρείας «…» πρέπει απορριφθούν και η προσβαλλόμενη απόφαση 100/2015 του ΣΤ΄ Κλιμακίου δεν πρέπει να ανακληθεί


151639/2023

Προϋποθέσεις και διαδικασία αναγγελίας έναρξης άσκησης επαγγέλματος τεχνίτη οχημάτων υψηλής τάσης για συντήρηση και επισκευή οχημάτων υψηλής τάσης.  


ΕΣ/ΚΛ.Ε/519/2011

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης του έργου «Λεπτομερής Σχεδιασμός Προμήθεια Υλικών και Κατασκευή του Έργου του … ¨Αγωγός Φυσικού Αερίου Υψηλής Πίεσης από Αγίους Θεοδώρους έως τη ΔΕΗ Μεγαλόπολης¨»(....)Με τα δεδομένα αυτά και εφόσον...κατά της διαδικασίας του διαγωνισμού και της κατακυρωτικής απόφασης δεν εκκρεμούν ενστάσεις, αντιρρήσεις και άλλα ένδικα βοηθήματα το Κλιμάκιο δε διαπιστώνει ουσιώδη νομική πλημμέλεια, η οποία να κωλύει την υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου σύμβασης το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της παρούσας Πράξης.Δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου σύμβασης για το έργο «Λεπτομερής Σχεδιασμός Προμήθεια Υλικών και Κατασκευή του Έργου του … ¨Αγωγός Φυσικού Αερίου Υψηλής Πίεσης από Αγίους Θεοδώρους έως τη ΔΕΗ Μεγαλόπολης¨».


Α.1158/2024

Όροι και προϋποθέσεις, υπόχρεοι, στοιχεία που καταχωρίζονται και διαδικασία της ηλεκτρονικής απογραφής των δεξαμενών μεταφορικών μέσων, βυτιοφόρων Φορτηγών Ιδιωτικής Χρήσης (Φ.Ι.Χ.) και Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης (Φ.Δ.Χ.), που διακινούν ενεργειακά προϊόντα, στη ψηφιακή εφαρμογή του Μητρώου Δεξαμενών Βυτιοφόρων Οχημάτων Ενεργειακών Προϊόντων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), ακριβές χρονοδιάγραμμα εφαρμογής, καθώς και πρόσβαση των υπηρεσιών στα δεδομένα του Μητρώου.


ΕΑΔΗΣΥ/616/2023

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση, άλλως τροποποίηση της α) με ΑΔΑΜ 2… 2023-02-01 διακήρυξης της Αναθέτουσας Αρχής, β) κάθε άλλης συναφούς προγενέστερης ή μεταγενέστερης πράξης ή παράλειψης της Διοίκησης, ειδικότερα, να ακυρωθεί ο όρος 1.3 και το Παράρτημα Ι αυτής, καθ’ ο μέρος με αυτούς δεν ορίζεται ο αριθμός των υπόγειων διαβάσεων οχημάτων που αντιστοιχούν σε κάθε έναν από τους οκτώ (8) διαφορετικούς τύπους σηράγγων.


ΕλΣυν.Τμ.6/1784/2011

ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΑΝΑΘΕΣΗ. Απορρίπτει αίτηση ανάκλησης της 52/2011 πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου (..) Με τα παραπάνω δεδομένα,  μη νομίμως η ….. ΑΕ προχώρησε στη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης  των επίμαχων υπηρεσιών, χωρίς προηγούμενη δημοσίευση διακήρυξης, διότι δεν συνέτρεχαν οι προϋποθέσεις που θέτουν οι διατάξεις του άρθρου 25 παρ. 3 στ. α του π.δ. 59/2007 για τη νόμιμη προσφυγή στην εν λόγω διαδικασία.  Ειδικότερα, δεν συνέτρεχε η προϋπόθεση της μη υποβολής στο διενεργηθέντα στις 2.12.2010  διαγωνισμό καμίας κατάλληλης προσφοράς, δοθέντος ότι καμία από τις ως άνω τέσσερεις υποβληθείσες προσφορές δεν εμπίπτει στην έννοια της ακατάλληλης προσφοράς, σύμφωνα με όσα γίνονται δεκτά στη σκέψη ΙΙ, αλλά ήταν απορριπτέες η μεν μια λόγω ελλείψεως τυπικών δικαιολογητικών συμμετοχής, οι δε άλλες τρεις λόγω υπέρβασης του προϋπολογισμού της διακήρυξης.(..)Περαιτέρω, δεν συντρέχουν απρόβλεπτες περιστάσεις, ανεξάρτητες από υπαιτιότητα της αναθέτουσας αρχής, που να δικαιολογούν την ανάθεση των επίμαχων υπηρεσιών, λόγω κατεπείγουσας ανάγκης, με την ως άνω εξαιρετική διαδικασία. Αντίθετα, συντρέχει πλημμελής προγραμματισμός εκ μέρους της αναθέτουσας αρχής, καθώς, παρότι  ήταν γνωστό ότι στις 11.12.2010 έληγε η ισχύς των από 11.12.2007 συμβάσεων  με τους «ΚΞ ……..- AE» και «……. ΑΤΕ», η διενέργεια του σχετικού διαγωνισμού προγραμματίστηκε μόλις για τις 2.12.2010, οπότε ήταν αδύνατη η έγκαιρη ολοκλήρωσή του ακόμα και χωρίς την παρεμβολή οποιουδήποτε εκ των γεγονότων που προκαλούν καθυστερήσεις και κωλύματα στις σχετικές διαδικασίες και το ενδεχόμενο εμφάνισης των οποίων οφείλει να λαμβάνεται υπόψη από τις αναθέτουσες αρχές. (..)Απορρίπτει την αίτηση ανάκλησης καθώς και την παρέμβαση.