ΕλΣυν.Κλ.Ε/335/2015
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ:Με τα δεδομένα αυτά, εφόσον το υποβληθέν προς έλεγχο σχέδιο προγραμματικής σύμβασης έχει εγκριθεί από τα αρμόδια όργανα των συμβαλλομένων μερών και φέρει το ελάχιστο αναγκαίο κατά νόμο περιεχόμενο, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν συντρέχουν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες που να κωλύουν την υπογραφή του σχεδίου αυτού, το οποίο επισυνάπτεται στην παρούσα πράξη και αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της, υπό τον όρο, όμως, ότι, αφενός στο άρθρο 7 αυτού όπου αναφέρεται ότι «η σύμβαση μπορεί να παραταθεί με έγγραφη συμφωνία των συμβαλλομένων», θα προστεθεί όρος ότι η ενδεχόμενη παράταση της χρονικής διάρκειας της προγραμματικής σύμβασης δεν μπορεί να συνεπάγεται επέκταση του φυσικού ή οικονομικού αντικειμένου αυτής .., αφετέρου θα αντικατασταθούν στο προοίμιο του σχεδίου οι αναφερόμενες 303/2013 και 304/3013 αποφάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου … περί έγκρισης του προγράμματος εκτελεστέων έργων της Περιφέρειας … έτους 2014 και περί έγκρισης του προϋπολογισμού της Περιφέρειας … έτους 2014 και Ολοκληρωμένου Πλαισίου Δράσης Περιφέρειας … 2014 με τις αντίστοιχες αποφάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου … έτους 2015..
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΚΛΙΜ.Ε΄/357/2014 (Δ΄ΔΙΑΚΟΠΩΝ)
Προγραμματική σύμβαση.(..)Στον υποβληθέντα, όμως, ενώπιον του Κλιμακίου φάκελο δεν περιλαμβάνονται τα εξής στοιχεία: 1) απόφαση έγκρισης της ελεγχόμενης σύμβασης από τον Υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού ή από νόμιμα εξουσιοδοτημένο όργανο, με την οποία να δηλώνεται η βούλησή του για τη σύναψη της υπό έλεγχο προγραμματικής σύμβασης και να εγκρίνεται το σχέδιο αυτής, 2) το 388/14.4.2014 έγγραφο του Γραφείου Νομικής Υπηρεσίας Πειραιώς και Νήσων Περιφέρειας ..., 3) το 82803/1.7.14 έγγραφο της Περιφέρειας ..., και τo κείμενο της προγραμματικής σύμβασης που εγκρίθηκε από το Δ.Σ. της .... (συνεδρίαση της 3.7.2014, θέμα 1ο), 4) αναλυτικός προϋπολογισμός της μελέτης του έργου, 5) η 61/2014 απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ... περί έγκρισης της 2ης τροποποίησης του Προγράμματος Εκτελεστέων Έργων της Περιφέρειας ... οικονομικού έτους 2014 και η 62/2014 όμοια περί έγκρισης της 1ης τροποποίησης του Προϋπολογισμού της Περιφέρειας ... οικονομικού έτους 2014, 6) απόφαση δημοσιονομικής δέσμευσης (άρθρο 21 ν.2362/1995, όπως ισχύει, και ήδη άρθρο 66 ν.4270/2014, ΦΕΚ Α΄ 143/28.6.2014).(..) Τέλος, δεδομένου ότι η κατάρτιση των κατά το άρθρο 100 του ν. 3852/2010 προγραμματικών συμφωνιών θεμελιώνει μεν την συνεργασία πλειόνων φορέων, χωρίς όμως να μπορεί να αλλοιώσει το χάρτη των αρμοδιοτήτων τους, υπό την έννοια ότι δεν επιτρέπεται η αξιοποίηση των προγραμματικών συμβάσεων ως μέσου μεταβίβασης αρμοδιότητας από έναν συμβαλλόμενο φορέα στον αντισυμβαλλόμενό του, χωρίς να υφίσταται σχετική νομοθετική πρόβλεψη (πρβλ. αποφάσεις VI Τμ. Ελ. Συν. 289/2012, 4918/2013, 2655/2014, 2968/2014), να παρασχεθούν έγγραφες διευκρινίσεις σχετικά με το νομικό καθεστώς βάσει του οποίου η Περιφέρεια ... αναλαμβάνει την αρμοδιότητα για τη δημοπράτηση, την υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο και την κατασκευή του έργου σε έκταση που έχει περιέλθει στην κυριότητα της ...στην ..., ενόψει του ότι, σύμφωνα με άρθρο 2ζ του ν. 1079/1980, η .... είναι αρμόδια για την ίδρυση παραρτημάτων και σε άλλες εκτός των Αθηνών περιοχές. Επίσης, να παρασχεθούν διευκρινίσεις για το κατά πόσο εξετάστηκε η προσφυγή στη διαδικασία που περιγράφεται στο άρθρο 3 του ν.3316/2005. Ενόψει των ανωτέρω ουσιωδών ελλείψεων, το Κλιμάκιο δεν μπορεί να οδηγηθεί σε οριστική κρίση για τη νομιμότητα του ελεγχόμενου σχεδίου προγραμματικής σύμβασης και συνεπώς, κρίνει αναγκαία την έκδοση αναβλητικής πράξης, προκειμένου να προσκομιστούν τα ως άνω ελλείποντα στοιχεία, εντός προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερών από την κοινοποίηση της παρούσας Πράξης.
ΕΣ/ΚΛ.Ε/629/2019
Αποκατάσταση βλάβων..Ενόψει αυτού τo Κλιμάκιο κρίνει ότι προκειμένου να οδηγηθεί σε οριστική κρίση για τη νομιμότητα της υποβληθείσας προς έλεγχο προγραμματικής σύμβασης, πρέπει να προσκομισθεί αναλυτικό χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης αυτής (υλοποίησης του αντικειμένου της), το οποίο δεν μπορεί να εξαντλείται μόνο στην ως άνω οριζόμενη διάρκεια της σύμβασης, αλλά πρέπει να περιέχει αναλυτικό χρονικό προγραμματισμό των επιμέρους δράσεων (υποέργων και ενεργειών) της προγραμματικής σύμβασης (όπως π.χ. χρόνος έγκρισης των απαιτούμενων μελετών για την εκτέλεση του έργου, χρόνος δημοπράτησης του έργου, διάρκεια εκτέλεσης του έργου κ.λπ.). Το χρονοδιάγραμμα αυτό δύναται είτε να περιληφθεί στο ως άνω άρθρο του σχεδίου προγραμματικής σύμβασης που αφορά στη διάρκεια αυτής είτε να προσαρτηθεί σε Παράρτημα αυτής, το οποίο θα ορισθεί ότι αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της. Εξυπακούεται τέλος, ότι το κατά τα ανωτέρω νέο σχέδιο προγραμματικής σύμβασης που θα συνταχθεί και στο οποίο θα ενσωματώνεται το σχετικό αναλυτικό χρονοδιάγραμμα ως όρος αυτής, πρέπει να εγκριθεί από τα αρμόδια για τη σύναψη αυτής όργανα των συμβαλλομένων φορέων.
ΕΣ/ΚΛ.Ε/320/2015
Προγραμματική σύμβαση...Το εγκεκριμένο από τα αρμόδια για τη σύναψη της προγραμματικής σύμβασης όργανα των συμβαλλομένων φορέων αναλυτικό χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης αυτής, το οποίο, κατ’ άρθρο 100 παρ. 2.α΄ του ν. 3852/2010, περιλαμβάνεται στο ελάχιστο νόμιμο περιεχόμενό της και δεν μπορεί να εξαντλείται μόνο στην οριζόμενη διάρκεια της σύμβασης (βλ. άρθρο 7 του σχεδίου σύμβασης), αλλά πρέπει να περιέχει αναλυτικό χρονικό προγραμματισμό των επιμέρους δράσεων της προγραμματικής σύμβασης (όπως π.χ. χρόνος έγκρισης των απαιτούμενων μελετών για την εκτέλεση του έργου, χρόνος δημοπράτησης του έργου, διάρκεια εκτέλεσης του έργου κ.λπ.)...Ενόψει των ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι πρέπει να αναβάλει την οριστική του κρίση προκειμένου η Περιφέρεια ...να προσκομίσει, εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την κοινοποίηση της παρούσας πράξης, τα ανωτέρω έγγραφα
14695/2024
Έγκριση της υπ’ αρ. 57/2024 απόφασης του Περιφερειακού Συμβουλίου Βορείου Αιγαίου περί έγκρισης - τροποποίησης του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΟΕΥ) της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου.
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/102/2019
Παροχή υπηρεσιών ενεργειακής αναβάθμισης συστήματος...Ενόψει των ανωτέρω και δεδομένου ότι δεν έχουν τηρηθεί οι όροι που τέθηκαν για την έγκριση του σχεδίου της ελεγχόμενης προγραμματικής σύμβασης, καθόσον αφενός δεν υπάρχει (και εάν τυχόν υφίσταται, δεν έχει ληφθεί υπόψη) η χρηματοοικονομική ανάλυση που έθεσαν ως προαπαιτούμενο για την υπογραφή αυτής τα Δημοτικά Συμβούλια των αντισυμβαλλόμενων Δήμων .... και .... και αφετέρου στο ελεγχόμενο σχέδιο (στο άρθρο 2 αυτού) δεν γίνεται ρητή αναφορά περί έγκρισης των τευχών δημοπράτησης από τα Δημοτικά Συμβούλια αυτών, το Κλιμάκιο κρίνει ότι πρέπει να αναβάλει την οριστική του κρίση προκειμένου να προσκομισθούν στο Κλιμάκιο οι –άνευ όρων- εγκριτικές του σχεδίου της προγραμματικής σύμβασης αποφάσεις των αρμοδίων οργάνων των αντισυμβαλλομένων (Περιφέρειας και Δήμων), αφού υποβληθούν σε αυτά η ζητηθείσα ως άνω χρηματοοικονομική ανάλυση και νέο επικαιροποιημένο σχέδιο της ελεγχόμενης προγραμματικής σύμβασης με βάση τα ανωτέρω προαπαιτούμενα.Ενόψει των ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι πρέπει να αναβάλει την οριστική του κρίση προκειμένου να προσκομιστούν τα ανωτέρω στοιχεία.
140608/2021
Έγκριση Περιφερειακού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΠΠΑ) της Περιφέρειας Θεσσαλίας προγραμματικής περιόδου 2021-2025.
139284/2021
Έγκριση Περιφερειακού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΠΠΑ) της Περιφέρειας Αττικής προγραμματικής περιόδου 2021 - 2025.
141244/2021
Έγκριση Περιφερειακού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΠΠΑ) της Περιφέρειας Πελοποννήσου προγραμματικής περιόδου 2021 - 2025.
5586/20222
Έγκριση Περιφερειακού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΠΠΑ) της Περιφέρειας Ηπείρου προγραμματικής περιόδου 2021 - 2025.
124512/2021
Έγκριση Περιφερειακού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΠΠΑ) της Περιφέρειας Κρήτης προγραμματικής περιόδου 2021 - 2025.