ΕλΣυν.Κλ.4/83/2015
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
ΕΡΓΑΣΙΕΣ - ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ Γενικά.Ανάθεση σε τρίτους:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Νοσοκομείο σε ιδιωτική εταιρεία για την κατασκευή εξατομικευμένων «μπλοκ» ακτινοπροστασίας για τις ανάγκες του Ακτινοθεραπευτικού Τμήματος του Νοσοκομείου, σε εκτέλεση σύμβασης, καθόσον οι ανωτέρω εργασίες μη νομίμως ανατέθηκαν σε ιδιώτη τρίτο, καθώς εντάσσονται στα καθήκοντα του προσωπικού του Τμήματος Ακτινοθεραπείας του Νοσοκομείου και, ιδίως, των υπαλλήλων των Κλάδων ΠΕ Φυσικών - Ακτινοφυσικής και ΤΕ Ραδιολογίας - Ακτινολογίας, οι οποίοι συνεργάζονται, κατά το νόμο, για την κατασκευή των προστατευτικών «μπλοκ».
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕλΣυν/Κλ.4(ΚΠΕ)/36/2015
ΕΡΓΑΣΙΕΣ – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Νοσοκομείο σε ιδιωτική εταιρεία για την παροχή υπηρεσιών λειτουργίας διπλογραφικού συστήματος του Νοσοκομείου, σύμφωνα με το π.δ. 146/2003 και την εφαρμογή των διεθνών λογιστικών προτύπων, καθόσον οι ανωτέρω εργασίες ανάγονται στα καθήκοντα του τακτικού προσωπικού του Τμήματος Οικονομικού του Νοσοκομείου και, ως εκ τούτου, μη νομίμως ανατέθηκαν σε ιδιώτη τρίτο (άρθρο 1 του ν. 2362/1995, ΦΕΚ Α΄ 247/1995, όπως ισχύει μετά την τροποποίησή του με το άρθρο 1 του ν. 3871/2010, ΦΕΚ Α΄ 141/2010).(ΣΥΓΓΝΩΣΤΗ ΠΛΑΝΗ)
ΕλΣυν.Τμ.4/63/2015
ΕΡΓΑΣΙΕΣ-ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ:Το Τμήμα κρίνει ότι μολονότι οι ανατεθείσες υπηρεσίες δεν έχουν εξειδικευμένο αντικείμενο, αλλά συνιστούν εργασίες που ανάγονται στα συνήθη καθήκοντα των υπαλλήλων του Τμήματος Προμηθειών, η υποστελέχωση του εν λόγω Τμήματος και εν γένει της Διοικητικής – Οικονομικής υπηρεσίας του Νοσοκομείου, στο οποίο, κατά τον κρίσιμο χρόνο, εκ των εξήντα τριών συνολικά οργανικών θέσεων που προβλέπονται στον Οργανισμό του, οι είκοσι δύο ήταν κενές και η πλήρωσή τους δεν κατέστη δυνατή, παρά την υποβολή αιτημάτων στους αρμόδιους φορείς, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι τέσσερις εκ των σαράντα ενός υπηρετούντων υπαλλήλων είχαν αποσπασθεί σε άλλες υπηρεσίες, με αποτέλεσμα να υπηρετούν στο Τμήμα Προμηθειών με διαπραγμάτευση δύο μόνο υπάλληλοι, αντί των τεσσάρων που απαιτούνταν συνολικά, συνιστά, στην προκειμένη περίπτωση, δικαιολογητικό λόγο για την ανάθεση των επίμαχων εργασιών σε ιδιώτη τρίτο..Κατόπιν τούτων, η προσβαλλόμενη πράξη πρέπει να ανακληθεί..
ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)407/2014
ΕΡΓΑΣΙΕΣ – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ:Nόμιμη η καταβολή αμοιβής από Δήμο σε ιδιωτική επιχείρηση για «εργασία, μελέτη και αξιολόγηση οικονομικής κατάστασης του Δήμου … με βάση στατιστικά στοιχεία», διότι ναι μεν οι εν λόγω εργασίες εντάσσονται στα καθήκοντα των υπαλλήλων του Δήμου με ειδικότητα ΤΕ πληροφορικής, εντούτοις, αφενός στο Δήμο, ο οποίος προέρχεται από τη συνένωση τεσσάρων Δήμων, υπηρετεί μόνο ένας υπάλληλος πληροφορικής, ο οποίος δεν επαρκεί για την εξυπηρέτηση όλων των αναγκών μηχανογραφικής υποστήριξης του Δήμου, αφετέρου για την εκτέλεση των ως άνω εργασιών απαιτείται η χρήση τεχνικών μέσων, τα οποία δε διαθέτει ο Δήμος.
ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)407/2015
ΕΡΓΑΣΙΕΣ – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ:Nόμιμη η καταβολή αμοιβής από Δήμο σε ιδιωτική επιχείρηση για «εργασία, μελέτη και αξιολόγηση οικονομικής κατάστασης του Δήμου … με βάση στατιστικά στοιχεία», διότι ναι μεν οι εν λόγω εργασίες εντάσσονται στα καθήκοντα των υπαλλήλων του Δήμου με ειδικότητα ΤΕ πληροφορικής, εντούτοις, αφενός στο Δήμο, ο οποίος προέρχεται από τη συνένωση τεσσάρων Δήμων, υπηρετεί μόνο ένας υπάλληλος πληροφορικής, ο οποίος δεν επαρκεί για την εξυπηρέτηση όλων των αναγκών μηχανογραφικής υποστήριξης του Δήμου, αφετέρου για την εκτέλεση των ως άνω εργασιών απαιτείται η χρήση τεχνικών μέσων, τα οποία δε διαθέτει ο Δήμος.
ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)137/2014
ΕΡΓΑΣΙΕΣ – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ:Νόμιμη η καταβολή μέρους δαπάνης από Δήμο σε ιδιωτική εταιρεία για περιφράξεις κοινόχρηστων και δημοτικών χώρων, καθόσον είναι νόμιμη η με απευθείας ανάθεση σύναψη σύμβασης παροχής υπηρεσιών, σύμφωνα με το άρθ.83 ν.2362/95 και το άρθρο 1 της κατ’εξουσιοδότηση αυτού εκδοθείσας 35130/739/9.8.2010 Υ.Α,, αφού παρά το ότι έχει μικτό χαρακτήρα, δηλαδή της προμήθειας των υλικών περίφραξης και των εργασιών τοποθέτησης αυτών, προέχων όμως χαρακτήρας και κύριο αντικείμενό της ανάθεσης είναι η εκτέλεση από τον ανάδοχο των εργασιών περίφραξης και όχι η προμήθεια των υλικών. Ο χαρακτήρας της ως άνω σύμβασης δεν αναιρείται από το γεγονός ότι εκδόθηκε τιμολόγιο πώλησης και όχι τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών.
ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)333/2015
ΕΡΓΑΣΙΕΣ – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ:Νόμιμη η καταβολή ποσού από Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο σε ιδιωτική εταιρεία, για την εκτέλεση της υπηρεσίας «Εργασία για δημιουργία Portal επικοινωνίας στο λιμάνι», καθόσον δόθηκε τελικά εκ των υστέρων η σύμφωνη γνώμη του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, όπως απαιτείται από το άρθρο 9 παρ. 1 του ν. 3270/2004 (ΦΕΚ Α΄ 187/2004), με έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης Προβολής του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, θεραπεύοντας κατά τον τρόπο αυτό την πλημμέλεια της μη έγκαιρης υποβολής των τεχνικών προδιαγραφών του υπό κατασκευή ιστοτόπου από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο προς το υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού.
ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)327/2015
ΕΡΓΑΣΙΕΣ – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ:Νόμιμη η καταβολή πληρωμής από Δήμο σε ιδιωτική επιχείρηση για την παροχή υπηρεσιών φύτευσης και συντήρησης κήπων και εμπορίας φυτών και λουλουδιών, σε εκτέλεση μέρους σύμβασης, καθόσον ο Δήμος δεν διαθέτει επαρκές προσωπικό για την εκτέλεση των ανατεθεισών υπηρεσιών, ενώ η εσφαλμένη αναφορά στη Δημοτική Κοινότητα, αντί του ορθού της Δημοτικής Ενότητας δεν επηρεάζει τη νομιμότητα της απευθείας ανάθεσης αυτών.
ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)324/2015
ΕΡΓΑΣΙΕΣ – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ:Μη νόμιμη η καταβολή ποσού από Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο σε ιδιωτική εταιρεία για την παροχή υπηρεσιών ασφαλείας λιμένα, δυνάμει σύμβασης, καθόσον αντικείμενο της σύμβασης ήταν η παροχή υπηρεσιών φύλαξης του λιμένα και όχι η προμήθεια και τοποθέτηση παγίου εξοπλισμού και υποδομών ασφαλείας. Δεδομένου δε, ότι δεν υπάρχει εννοιολογική αντιστοιχία μεταξύ του ως άνω σκοπού της πίστωσης που ενεγράφη στον προϋπολογισμό του Δ.Λ.Τ. και του περιεχομένου της ερειδομένης στην ανωτέρω σύμβαση δαπάνης, ανεπιτρέπτως αυτή βαρύνει τον προαναφερθέντα Κ.Α.Ε.
ΕλΣυν.Τμ.4(ΚΠΕ)/24/2016
ΕΡΓΑΣΙΕΣ – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Α.Ε.Ι., σε ιδιωτική εταιρεία σε εκτέλεση σύμβασης παροχής υπηρεσιών «Εφαρμογή του Κλαδικού Λογιστικού Σχεδίου των Ν.Π.Δ.Δ. (Π.Δ. 205/1998) διότι το αντικείμενο αυτών περιλαμβάνει συνήθεις λογιστικές εργασίες, οι οποίες στερούνται εξειδικευμένου χαρακτήρα και ανάγονται στην αρμοδιότητα των υπαλλήλων, από ουδεμία - κατά τον κρίσιμο χρόνο - διάταξη επιβάλλεται η υποχρέωση κατοχής άδειας Λογιστή-Φοροτεχνικού Α΄ τάξης, και η παρ. 4 του άρθρου 5 του ν. 4308/2014 (ΦΕΚ Α΄ 251/24.11.2014), έχει έναρξη ισχύος από 1.1.2015.(ΣΥΓΓΝΩΣΤΗ ΠΛΑΝΗ)
ΕλΣυν.Τμ.4(ΚΠΕ)/25/2016
ΕΡΓΑΣΙΕΣ – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Α.Ε.Ι., σε ιδιωτική εταιρεία για την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας διότι α) το ΑΕΙ προσέφυγε στη διαδικασία των απευθείας αναθέσεων, οι οποίες δεν βρίσκουν έρεισμα στη διάταξη του άρθρου 133 παρ. 3 περ. στ΄ του ν. 4270/2014. β) οικονομική προσφορά δεν πληροί τις απαιτήσεις που τίθενται από το άρθρο 68 παρ. 1 του ν. 3863/2010, γ) απαγορεύεται η αναδρομική ισχύς των διοικητικών πράξεων, κατά παράβαση της γενικής αρχής του διοικητικού δικαίου.