Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν.Κλ.4/73/2016

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4254/2014, 4129/2013

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες δεν είναι νόμιμες, καθόσον οι συναφθείσες με τις φερόμενες ως δικαιούχους εταιρείες συμβάσεις, σε εκτέλεση των οποίων παραδόθηκαν τα επίμαχα είδη, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 35 παρ. 1 του Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο (ν. 4129/2013), όπως αυτές ισχύουν μετά την συμπλήρωσή τους με τις διατάξεις του άρθρου πρώτου υποπαρ. Γ.1. περ. 1 του ν. 4254/2014, δεν υπεβλήθησαν πριν από τη σύναψή τους στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τη διενέργεια προσυμβατικού ελέγχου νομιμότητας.(..). Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι ελεγχόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες και τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθούν.

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕλΣυν.Κλ.4/112/2016

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από τη διαφωνούσα Επίτροπο, κατά παράβαση του άρθρου 35 παρ. 1 του ν. 4129/2013, η υποκείμενη διαδικασία ανάδειξης αναδόχων, καθώς και οι οικείες συμβάσεις, λόγω του αντικειμένου τους, και μολονότι αυτές ερείδονται σε κοινή πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, με συνολικό συμβατικό τίμημα ανερχόμενο στο ποσό των 869.343,83 ευρώ, δεν υποβλήθηκαν πριν τη σύναψή τους για έλεγχο στον αρμόδιο Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, χωρίς να ασκεί έννομη επιρροή όσον αφορά στην υποχρέωση υποβολής στον ως άνω έλεγχο, η σύναψη, επί τη βάσει της πρόσκλησης αυτής, περισσότερων επιμέρους συμβάσεων, η αξία των οποίων μεμονωμένα δεν υπερβαίνει το ποσοτικό όριο των 500.000 ευρώ.(..)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δαπάνες δεν είναι νόμιμες και ως εκ τούτου, τα εντάλματα αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν.


ΕΣ/ΤΜ.1/188/2000

Έλεγχος δαπανων:Επειδή, σύμφωνα με όσα εκτίθενται στις προηγούμενες σκέψεις οι δαπάνες, προς συμψηφιστική τακτοποίηση των οποίων εκδόθηκαν τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα, είναι νόμιμες, δεν πρέπει όμως αυτά να θεωρηθούν, γιατί έχει λήξει το οικον. έτος 1999, εις βάρος  των πιστώσεων του προϋπολογισμού δημοσίων επενδύσεων του οποίου έχουν εκδοθεί τα εν λόγω τακτικά συμψηφιστικά χρηματικά εντάλματα.


ΕΣ/ΤΜ.1/244/2011

Με τα δεδομένα αυτά, το Τμήμα κρίνει ότι η πρόσληψη των φερόμενων ως δικαιούχων με τη διαδικασία του άρθρου 209 του ν.3584/2007 δεν είναι νόμιμη, κατά τον βασίμως προβαλλόμενο πρώτο λόγο διαφωνίας της Επιτρόπου, παρελκούσης της εξέτασης των λοιπών λόγων αυτής. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες δεν είναι νόμιμες και συνεπώς αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν.


ΕλΣυν.Τμ.7/234/2006

ΠΑΡΑΘΕΣΗ ΓΕΥΜΑΤΩΝ: Με τα δεδομένα αυτά και βάσει των διατάξεων που προπαρατέθηκαν, το Τμήμα κρίνει ότι, όπως βασίμως προβάλλει η Επίτροπος, οι εντελόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες, δεδομένου ότι δεν βρίσκουν έρεισμα σε καμία διάταξη νόμου, εφόσον τα πρόσωπα στα οποία απονεμήθηκαν οι ανωτέρω τιμητικές διακρίσεις δεν εμπίπτουν στο ρυθμιστικό πεδίο του άρθρου 218 παρ. 4 περ. δ΄ του π.δ. 410/1995 (Δ.Κ.Κ.), ενώ επιπλέον αυτές (οι δαπάνες) δεν εξυπηρετούν τις λειτουργικές ανάγκες του Δήμου, ούτε συντελούν στην εκπλήρωση των επιδιωκόμενων από αυτόν σκοπών, δεδομένου ότι η εργασία που παρασχέθηκε στο Δήμο από τα ως άνω πρόσωπα αναγόταν στο συνήθη κύκλο των καθηκόντων τους. Συνεπώς οι εντελλόμενες για πληρωμή δαπάνες δεν είναι νόμιμες και τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δεν πρέπει να θεωρηθούν.


ΕλΣυν/Τμ.VII/194/2007 (Γ ΔΙΑΚΟΠΩΝ)

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, κατά τη γνώμη που επικράτησε στο Τμήμα, οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δαπάνες είναι νόμιμες, σύμφωνα με το άρθρο 218 παρ. 4 περ. α΄ του π.δ. 410/1995, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 25 παρ. 2 του ν. 3202/2003, περαιτέρω δε, δεν υπερβαίνουν το προσήκον μέτρο, ενόψει του μεγέθους και του πληθυσμού του Δήμου και της σπουδαιότητας της εορτής των Χριστουγέννων. Συνεπώς, τα υπό κρίση χρηματικά εντάλματα πρέπει να θεωρηθούν.


ΕΣ/ΤΜ.4/79/2009

Προμήθεια ορθοπεδικών υλικών (...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι τα ως άνω φωτοαντίγραφα των αντίστοιχων απολεσθέντων με υπαιτιότητα των οργάνων του Νοσοκομείου πρωτότυπων δελτίων αποστολής δεν αποτελούν νόμιμα δικαιολογητικά εκκαθάρισης και πληρωμής των εντελλόμενων με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπανών, καθώς, παρότι συνοδεύονται από υπεύθυνη δήλωση του νομίμου εκπροσώπου της εκδότριας αυτών εταιρείας και από το πόρισμα της αρμοδίως διενεργηθείσας Ε.Δ.Ε., όπου και, όπως προαναφέρθηκε, διευκρινίζονται οι συνθήκες της απώλειάς τους, δεν είναι θεωρημένα από δημόσια αρχή αλλά από την εκδότρια των πρωτοτύπων εταιρεία. Επομένως, ο λόγος διαφωνίας της Επιτρόπου είναι βάσιμος, οι εντελλόμενες με τα επίμαχα 1483/2007 και 1484/2007 χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες είναι μη νόμιμες και δεν πρέπει αυτά να θεωρηθούν.


ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)/38/2016

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Με τα ανωτέρω δεδομένα και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει τα ακόλουθα:Α. Ως προς τα 39 και 40, οικονομικού έτους 2015, χρηματικά εντάλματα: Οι δαπάνες που εντέλλονται με τα 39 και 40, οικονομικού έτους 2015, χρηματικά εντάλματα είναι μη νόμιμες, διότι, ανεξαρτήτως εάν οι παρασχεθείσες υπηρεσίες, όπως αυτές αναφέρονται στα οικεία τιμολόγια, προς εξόφληση των οποίων εκδόθηκαν τα εν λόγω εντάλματα («αξιολόγηση αιτήσεων κοινωνικού τιμολογίου πελατών Δ.Ε.Υ.Α.Λ.» και «στατιστική ανάλυση στοιχείων κοινωνικού τιμολογίου πελατών Δ.Ε.Υ.Α.Λ», αντιστοίχως) εμπίπτουν ή όχι στο συμβατικό αντικείμενο των ανατεθεισών υπηρεσιών (βλ. προηγούμενη σκέψη), η παροχή των επίμαχων υπηρεσιών «Υπευθύνου Διαφάνειας» και «Υπευθύνου Παραπόνων και Υποστήριξης του Καταναλωτή», μη νομίμως ανατέθηκε στους φερόμενους ως δικαιούχους των ενταλμάτων αυτών. Και τούτο διότι, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από την Αναπληρώτρια Επίτροπο, οι εν λόγω υπηρεσίες εμπίπτουν στα καθήκοντα του προσωπικού της Δ.Ε.Υ.Α.Λ., όπως αυτά περιγράφονται στις προπαρατεθείσες οργανικές διατάξεις ..., η δε διεκπεραίωσή τους δεν απαιτεί, όπως προκύπτει από το αντικείμενο των σχετικών συμβάσεων και τα διδάγματα της κοινής πείρας, εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρία.(..)Β. Ως προς το 41, οικονομικού έτους 2015, χρηματικό ένταλμα: Η εντελλόμενη με το εν λόγω ένταλμα δαπάνη είναι μη νόμιμη, καθώς οι επίμαχες υπηρεσίες «Υπεύθυνης Δημοσίων Σχέσεων» μη νομίμως ανατέθηκαν στη φερόμενη ως δικαιούχο του εντάλματος. Και τούτο, διότι μέρος των ανατεθεισών στην ανάδοχο εργασιών και, συγκεκριμένα, η ανατεθείσα υποχρέωση συνεργασίας και ενημέρωσης για τις δραστηριότητες και για τα θέματα των οργανισμών ύδρευσης - αποχέτευσης άλλων χωρών, καθώς και η υποχρέωση συνεργασίας με φορείς στην Ελλάδα και το εξωτερικό, για την προαγωγή της διαπεριφερειακής και διασυνοριακής συνεργασίας, τη συμμετοχή της Δ.Ε.Υ.Α.Λ. σε δίκτυα για το νερό και για την αξιοποίηση των προσφερόμενων δυνατοτήτων, εμπίπτουν στα συνήθη καθήκοντα του Διευθυντή της Υπηρεσίας Περιβάλλοντος, όπως αυτά περιγράφονται στο άρθρο 12 του Ο.Ε.Υ.(..)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες και τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθούν.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/7/2020

Προμήθεια πόσιμου νερού...Με τα δεδομένα αυτά, και ανεξαρτήτως ενδεχόμενης υπαιτιότητας των οργάνων της Δ.Ε.Υ.Α.  ..., οι εντελλόμενες δαπάνες είναι νόμιμες, αφού η πληρωμή τους προβλέπεται ως υποχρεωτική από τις διατάξεις που εκτέθηκαν και τη σύμβαση μεταξύ αυτής και της προμηθεύτριας εταιρείας. Συνεπώς, τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα θα μπορούσαν να θεωρηθούν, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2019, σε βάρος των πιστώσεων του οποίου εκδόθηκαν.


ΕλΣυν/Τμ.7/142/2006

ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι οι εντελλόμενες με τα ανωτέρω χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες για την προμήθεια παιχνιδιών και κυπέλλων, αντίστοιχα, δεν είναι νόμιμες, καθόσον δεν προβλέπονται από διάταξη νόμου, ούτε βρίσκουν έρεισμα στις επικαλούμενες από το Δήμο διατάξεις του άρθρου 218 παρ.4 περ. α και β, δεδομένου ότι αυτές (δαπάνες) δεν προκύπτει ότι συμβάλλουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο στην προαγωγή των κοινωνικών συμφερόντων, καθώς και των πνευματικών και πολιτιστικών ενδιαφερόντων των κατοίκων του Δήμου. Περαιτέρω, οι δαπάνες αυτές δεν εξυπηρετούν λειτουργικές ανάγκες του ως άνω Δήμου, ούτε τέλος, μπορεί να θεωρηθεί ότι συντελούν άμεσα ή έμμεσα στην εκπλήρωση των σκοπών του, όπως αυτοί περιγράφονται στο άρθρο 24 του π.δ.410/1995. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα 17Α, 18Α, 19Α και 29Α, οικονομικού έτους 2006, χρηματικά εντάλματα πληρωμής του Δήμου ..., δαπάνες δεν είναι νόμιμες και τα χρηματικά αυτά εντάλματα δεν πρέπει να θεωρηθούν.


ΕΣ/ΤΜ.7/410/2010

Εκτέλεση  απολογιστικών εργασιών για την  προμήθεια ασφάλτου:..Με  δεδομένα αυτά και αφού σύμφωνα με όσα έγιναν ανωτέρω δεκτά ο ανάδοχος δεν δικαιούται την πραγματική δαπάνη και τις λοιπές αμοιβές που αντιστοιχούν σε απολογιστικές - ασφαλτικές εργασίες που εκτελέστηκαν χωρίς προηγούμενη ειδική εντολή από τη Διευθύνουσα Υπηρεσία, το Τμήμα κρίνει ότι  οι εντελλόμενες με τα υπό κρίση χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες είναι μη νόμιμες. Εξάλλου,  τα επισυναπτόμενα στα δικαιολογητικά  των  επίμαχων χρηματικών ενταλμάτων τιμολόγια αγοράς ασφάλτου δεν είναι πρωτότυπα, αλλά φωτοαντίγραφα και δεν αποτελούν, ως εκ τούτου, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην τρίτη σκέψη της παρούσας, νόμιμα δικαιολογητικά εκκαθάρισης της δαπάνης. Συνεπώς, οι  εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες είναι μη νόμιμες και μη κανονικές, κατά τους βασίμως προβαλλόμενους από την Επίτροπο σχετικούς λόγους, και, ως εκ τούτου, δεν πρέπει αυτά να θεωρηθούν.