ΕλΣυν/Κλ.1/10/2015
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ- ΚΑΝΟΝIΚΟΤΗΤΑ ΔΑΠΑΝΩΝ :Μη κανονική η καταβολή δαπάνης για υπερωριακή αποζημίωση, σε υπαλλήλους ασφαλιστικού οργανισμού, καθόσον, κατά παράβαση των άρθρων 2 και 4 του ν.3861/2010, όπως ισχύεις, οι σχετικές αποφάσεις ανάληψης υποχρέωσης, των οποίων η ισχύς εκκινεί από την ανάρτησή τους στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ», αναρτήθηκαν σε αυτό στις 2 Μαίου 2014, δηλαδή σε χρόνο μεταγενέστερο της πραγματοποίησης των ως άνω δαπανών, (απογευματινές υπερωρίες ΕΥΠΕΑ, νυχτερινά και εξαιρέσιμα ΕΥΠΕΑ, μηνός Απριλίου 2014). (Ανακλήθηκε με την 29/2015 Πράξη του I Τμήματος)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)/56/2016
ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΔΑΠΑΝΩΝ -ΑΝΑΛΗΨΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗΣ:Μη νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης από υποκατάστημα ασφαλιστικού ιδρύματος για υπερωριακή απασχόληση, νυχτερινά και εξαιρέσιμα της Ειδικής Υπηρεσίας Ελέγχου Ασφάλισης Περιφέρειας, καθόσον η απόφαση του Διοικητή του ιδρύματος περί κατανομής των ωρών υπερωριακής απασχόλησης του προσωπικού της ΕΥΠΕΑ αναρτήθηκε στο διαδίκτυο σε χρόνο μεταγενέστερο της πραγματοποίησης των επίμαχων υπερωριών και όχι σε χρόνο προγενέστερο αυτής.(συγγνωστή πλάνη)
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)214/2014
Μη κανονικές οι δαπάνες που αφορούν στην καταβολή ποσού από Τοπικό Υποκατάστημα ΙΚΑ σε ιατρούς, ως ημερήσιες αποζημιώσεις και οδοιπορικά τους έξοδα, για τη συμμετοχή τους σε Επιτροπές ΚΕΠΑ, καθόσον οι αποφάσεις ανάληψης υποχρέωσης, των οποίων η ισχύς εκκινεί από την ανάρτησή τους στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ», εκδόθηκαν και αναρτήθηκαν σε χρόνο μεταγενέστερο της πραγματοποίησης των ανωτέρω δαπανών, κατά παρέκκλιση των διατάξεων περί της δέσμευσης πίστωσης πριν από την πραγματοποίηση της δαπάνης (άρθρο 2 παρ.1 και 2 του π.δ. 113/2010 και άρθρο 21 ν.3861/2010, όπως ισχύει.
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)162/2015
ΑΝΑΛΗΨΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗΣ – ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ - ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ:Μη κανονικές οι δαπάνες Περιφερειακής Διεύθυνσης του Ο.Α.Ε.Δ. που αφορούν στην καταβολή ποσών σε υπαλλήλους του ως οδοιπορικά έξοδα και ημερήσια αποζημίωση για μετακινήσεις τους, που έλαβαν χώρα τον Μάρτιο και τον Απρίλιο του έτους 2015, καθόσον, οι σχετικές αποφάσεις ανάληψης υποχρέωσης, των οποίων η ισχύς εκκινεί από την ανάρτησή τους στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ», αναρτήθηκαν σε αυτό σε χρόνο μεταγενέστερο της πραγματοποίησης των ως άνω δαπανών, ενώ έπρεπε να προηγείται χρονικά οποιασδήποτε διοικητικής πράξης ή υλικής ενέργειας που αφορά την πραγματοποίηση των δαπανών, δεδομένου ότι με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται ο σκοπός του νόμου που συνίσταται στην εκ των προτέρων δέσμευση των αναγκαίων δαπανών και στην αποτροπή της διενέργειας δαπανών καθ’ υπέρβαση αυτών.
ΕλΣυν/Τμ.1/139/2015
ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ ΕΞΟΔΑ:Μη κανονική η δαπάνη για την καταβολή οδοιπορικών εξόδων ποσού 156,40 και 367,56 ευρώ αντίστοιχα, στην Διευθύντρια Πυρηνικής Ιατρικής και ιατρό Νοσοκομείου, για μετακινήσεις στην Αθήνα, καθόσον οι αποφάσεις ανάληψης υποχρέωσης, των οποίων η ισχύς εκκινεί από την ανάρτησή τους στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ», όχι μόνον αναρτήθηκαν, αλλά και εκδόθηκαν μετά την πραγματοποίηση των σχετικών δαπανών, ενώ αφορούν σε οδοιπορικά έξοδα κατά το χρονικό διάστημα από 8.1.2015 έως 6.2.2015 και έπρεπε να προηγούνται χρονικά οποιασδήποτε διοικητικής πράξης ή υλικής ενέργειας που αφορά την πραγματοποίηση των δαπανών. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται ο σκοπός του νόμου που συνίσταται στην εκ των προτέρων δέσμευση των αναγκαίων δαπανών και στην αποτροπή της διενέργειας αυτών καθ’ υπέρβαση του προϋπολογισμού.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/9/2018
Καταβολη προσαύξησης αποδοχών επιστημονικής άδειας .(..)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα αναπτύχθηκαν στη μείζονα σκέψη της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη κανονική, καθόσον η οικεία απόφαση ανάληψης υποχρέωσης, της οποίας η ισχύς εκκινεί από την ανάρτησή της στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ», αναρτήθηκε σε αυτό στις 22.10.2015, δηλαδή σε χρόνο κατά πολύ μεταγενέστερο της πραγματοποίησης της δαπάνης..
ΕλΣυν.Κλ.7/37/2016
ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΔΑΠΑΝΩΝ - ΑΝΑΛΗΨΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗΣ:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο σε ιδιώτες για τις υπηρεσίες είσπραξης και απόδοσης τελών ελλιμενισμού, καθόσον οι αποφάσεις ανάληψης υποχρέωσης και αποφάσεις ανάθεσης των ανωτέρω υπηρεσιών, αναρτήθηκαν στο διαδικτυακό τόπο του Προγράμματος Διαύγεια, σε χρόνο μεταγενέστερο της υπογραφής των οικείων συμβάσεών τους με το Ταμείο, με αποτέλεσμα να παραβιάζονται οι διατάξεις του άρθρου 2 παρ. 2 του π.δ/τος 113/2010 (ΦΕΚ Α΄ 194/2010) που επιβάλλουν την έκδοση της σχετικής απόφασης ανάληψης υποχρέωσης, σε κάθε περίπτωση, πριν από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης.(Συγγνωστή πλάνη)
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)112/2015
ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ:Α) Mη νόμιμη εν μέρει η καταβολή υπερωριακής αποζημίωσης από το Δημόσιο σε εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθόσον: α) δεν υπάρχει απόφαση ανάθεσης του Συλλόγου Διδασκόντων και β) η απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων εκδόθηκε μετά την πραγματοποίηση των υπερωριών και δεν μπορεί να αναπτύξει αναδρομική ισχύ, αφού στην προκειμένη περίπτωση, δεν συντρέχει κάποια από τις εξαιρέσεις αναγνώρισης αναδρομικότητας (άρθρο 14 του ν. 1566/1985, ΦΕΚ Α΄ 167/1985).
Β) Μη κανονική εν μέρει η δαπάνη καταβολής υπερωριακής αποζημίωσης σε εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, διότι από τα συνημμένα δικαιολογητικά δεν αποδεικνύεται ότι αυτές οι υπερωρίες έχουν πραγματοποιηθεί (άρθρο 91 του ν. 4270/2014, ΦΕΚ Α΄ 143/2014).
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/128/2018
Καταβολή οδοιπορικών εξόδων και ημερήσιας αποζημίωσης.Με δεδομένα αυτά το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη είναι εν μέρει μη κανονική, καθόσον, όπως βασίμως προβάλλει η Αναπληρώτρια Επίτροπος, οι σχετικές αποφάσεις ανάληψης υποχρέωσης εκδόθηκαν μεν εγκαίρως στις 1.1.2018, η ισχύς αυτών, όμως, εκκινεί από την ανάρτησή τους στο πρόγραμμα «Διαύγεια» στις 25.1.2018, δηλαδή μετά από την πραγματοποίηση των περισσότερων μετακινήσεων των φερόμενων ως δικαιούχων των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής. Σύμφωνα, όμως, με όσα έγιναν δεκτά παραπάνω η έκδοση, αλλά και η ανάρτηση στη «Διαύγεια» των αποφάσεων αυτών έπρεπε να προηγούνται χρονικά οποιασδήποτε διοικητικής πράξης ή υλικής ενέργειας που αφορά στην πραγματοποίηση τους και όλα τα περί του αντιθέτου προβαλλόμενα από την Περιφερειακή Ενότητα ... είναι απορριπτέα.... Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνη είναι εν μέρει μη κανονική και τα εντάλματα αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/250/2017
Δαπανες μετακίνησης. (..). Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι οι ως άνω εγκριτικές των μετακινήσεων των φερόμενων ως δικαιούχων αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου ... δεν είναι εκ των αναφερομένων στο άρθρο 2 του ν. 3861/2010, όπως ισχύει, και, συνεπώς, δεν υπήρχε υποχρέωση ανάρτησής τους στο πρόγραμμα «Διαύγεια», απορριπτομένου ως αβάσιμου του σχετικού λόγου του αναπληρωτή Επιτρόπου. Πλην όμως, κατά τον βασίμως προβαλλόμενο δεύτερο λόγο διαφωνίας, οι εντελλόμενες δαπάνες είναι μη κανονικές, καθόσον η 796/27.2.2015 απόφαση ανάληψης υποχρέωσης, με την οποία δεσμεύθηκαν οι αναγκαίες πιστώσεις σε βάρος του Κ.Α.Ε. 00.6421, για την κάλυψη των εξόδων μετάβασης και διαμονής των φερόμενων ως δικαιούχων, της οποίας η ισχύς εκκινεί από την ανάρτησή της στο πρόγραμμα «Διαύγεια», αναρτήθηκε σε αυτό σε χρόνο μεταγενέστερο της πραγματοποίησης των εν λόγω μετακινήσεων,..στην περίπτωση μάλιστα του χρηματικού εντάλματος 42/17 με φερόμενο ως δικαιούχο τον .., εκτός της εκ των υστέρων ανάρτησης, η ως άνω απόφαση ανάληψης υποχρέωσης εκδόθηκε μετά την πραγματοποίηση της οικείας μετακίνησης...Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες είναι μη κανονικές και αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν.
ΕλΣυν.Τμ.1/29/2015
ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ- ΚΑΝΟΝIΚΟΤΗΤΑ ΔΑΠΑΝΩΝ :Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν ανωτέρω δεκτά, το Τμήμα κρίνει, κατ’ αρχάς, ότι ορθώς κρίθηκε από το Κλιμάκιο ότι οι εντελλόμενες δαπάνες είναι μη κανονικές, δεδομένης της μεταγενέστερης της πραγματοποίησης της δαπάνης ανάρτησής τους στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ», ενώ έπρεπε η ανάρτηση αυτή να προηγείται χρονικά οποιασδήποτε διοικητικής πράξης ή υλικής ενέργειας που αφορά την πραγματοποίηση των εν λόγω δαπανών. Περαιτέρω, όμως, λαμβανομένου υπ’ όψιν του εγγράφου του Διευθυντή Οικονομικών Υπηρεσιών της Διοίκησης του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, το πρώτον προσκομιζόμενου ενώπιον του παρόντος Τμήματος, σύμφωνα με το οποίο «λόγω τεχνικών προβλημάτων στο μηχανογραφικό σύστημα και την αδυναμία αυτόματης μετατροπής των αποφάσεων ανάληψης υποχρέωσης σε αρχεία με μορφή pdf που απαιτείται από το πρόγραμμα της ΔΙΑΥΓΕΙΑΣ, κατέστησαν ανέφικτη την έγκαιρη ανάρτηση στο Διαδίκτυο των σχετικών Αποφάσεων. ..... το Τμήμα άγεται στην κρίση, κατά τα βασίμως σχετικώς προβαλλόμενα από το αιτούν, ότι τα όργανα αυτού, αναρτώντας τις επίμαχες αποφάσεις ανάληψης υποχρέωσης στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» μετά την πραγματοποίηση των οικείων δαπανών, ενήργησαν χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των προεκτεθεισών διατάξεων, ανακαλουμένης, ως εκ τούτου, της υπό ανάκληση πράξης του Κλιμακίου, για λόγους συγγνωστής πλάνης.