Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΑΔΗΣΥ/1545/2023

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της η υπ’ αρ. ……. απόφασης της Αναθέτουσας Αρχής, περί «Κατακύρωσης Επαναληπτικού Διαγωνισμού με Ανοικτή Διαδικασία για την Παροχή Υπηρεσιών Καθαρισμού Κτηριακών Εγκαταστάσεων και Χώρων του Ναυτικού Νοσοκομείου Αθηνών (ΝΝΑ) - Ναυτικού Νοσοκομείου Πειραιά (ΝΝΠ) - ΝΝΑ/ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ», καθ’ ο μέρος αποφασίστηκε, κατ’ έγκριση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού, σύμφωνα με τις σχετικές (κδ) (Παράρτημα «Α»), (κε) (Παράρτημα «Β») και (κστ) (Παράρτημα «Γ») Αποφάσεις και το σχετικό (κζ) Πρακτικό (Παράρτημα «Δ»), η αποδοχή της προσφοράς της παρεμβαίνουσας εταιρείας και η ανάδειξή της ως προσωρινής αναδόχου.


ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΛ.Ζ/683/2022

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Να ελέγξει τη νομιμότητα του σχεδίου τροποποίησης της σύμβασης με αντικείμενο την ανάθεση, από το Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «…» (εφεξής, το Νοσοκομείο), των υπηρεσιών καθαριότητας των κτηριακών εγκαταστάσεων και του περιβάλλοντος χώρου του Νοσοκομείου, για ένα έτος (1) με δικαίωμα παράτασης (προαίρεσης) για επιπλέον δώδεκα (12) μήνες, ποσού 300.208,68 ευρώ πλέον ΦΠΑ ετησίως (372.258,76 ευρώ με τον ΦΠΑ).(....)Με την επισήμανση που αναφέρεται στο σκεπτικό της παρούσας, δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου τροποποίησης της από 28.6.2022 σύμβασης, με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας των κτηριακών εγκαταστάσεων και του περιβάλλοντος χώρου του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου «…».


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/206/2015

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ:To σχέδιο σύμβασης και η διαδικασία ανάδειξης αναδόχου παροχής υπηρεσιών καθαριότητας των κτιριακών εγκαταστάσεων και του περιβάλλοντος χώρου του Γενικού Νοσοκομείου … «…» (…, Κέντρο Υγείας …, Κέντρο Υγείας …), για χρονικό διάστημα ενός (1) έτους, προϋπολογιζόμενης δαπάνης 1.453.215,78 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.)(....)Ο περιληφθείς στη διακήρυξη όρος (Παράρτημα Β΄, Γενικές Τεχνικές Προδιαγραφές, άρθρο 1 παρ. 4) που αποτελεί και συμβατικό όρο κατά παραπομπή από το 14ο άρθρο του σχεδίου σύμβασης (παρ. 3), περί του δικαιώματος του Νοσοκομείου να αναθέσει στον ανάδοχο πρόσθετες εργασίες, πέραν των συμβατικών, σε ποσοστό μέχρι 30% για την κάλυψη τυχόν έκτακτων αναγκών, είναι μη νόμιμος και δεν δύναται να ενεργοποιηθεί, προεχόντως διότι δεν προκύπτει ότι το δικαίωμα αυτό έχει περιληφθεί στη συνολική προϋπολογιζόμενη δαπάνη της σύμβασης, κατά παράβαση του άρθρου 8 παρ. 1 και 2 του π.δ 60/2007, ούτε βεβαίως έχει τύχει των απαιτούμενων διατυπώσεων δημοσιότητας σε εθνικό και κοινοτικό επίπεδο. Δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης για την ανάθεση υπηρεσιών καθαριότητας των κτηριακών εγκαταστάσεων και του περιβάλλοντος χώρου του Γενικού Νοσοκομείου … «…», για χρονικό διάστημα ενός έτους, κατά τα ειδικότερα αναφερόμενα στο σκεπτικό.


ΕΣ/Τμ.4(ΚΠΕ)134/2014

Μη νόμιμη η καταβολή δαπάνης για αμοιβή σε ιδιωτική εταιρεία για την παροχή υπηρεσιών καθαρισμού των χώρων  Νοσοκομείου και τριών (3) Κέντρων Υγείας, κατόπιν αναθέσεως με διαπραγμάτευση, μετά από κήρυξη ως άγονου του διενεργηθέντος ανοιχτού διαγωνισμού και προκήρυξης επαναληπτικού ομοίου και μέχρι της διαδικασίας ολοκλήρωσης αυτού, καθόσον η ανάθεση των επίμαχων υπηρεσιών έγινε με μηνιαίο τίμημα που υπερέβαινε την αντίστοιχη μηνιαία προυπολογιζόμενη δαπάνη τόσο του αρχικού όσο και του επαναληπτικού διαγωνισμού κατά 6.078 ευρώ, χωρίς να αιτιολογείται από την άποψη των αρχών της χρηστής και οικονομικής διαχείρισης και οικονομικότητας κατ’άρθρο 1 του ν.2362/1995, όπως ισχύει, ενώ μπορούσε να το διαπραγματευτεί, παρά το γεγονός ότι δε δεσμεύετο,  ως αυτοτελής και ανεξάρτητη διαδικασία ανάθεσης, από τη διακήρυξη του ανοιχτού διαγωνισμού. Η κατάθεση αιτήσεως ασφαλιστικών μέτρων από συμμετέχοντα στο διαγωνισμό εμποδίζει την σύναψη της συμβάσεως και όχι την πρόοδο της διαγωνιστικής διαδικασίας, ούτως ώστε δε δύναται να θεωρηθεί ως εμπλοκή που καθυστερεί την προκήρυξη του επαναληπτικού διαγωνισμού. Η μη υπέρβαση του Παρατηρητηρίου τιμών της Ε.Π.Υ., δεν επαρκεί για την αιτιολογία της επιιβάρυνσης του προυπολογισμού του Νοσοκομείου με το ως άνω αυξημένο μηνιαίο τίμημα και δεν απαλλάσσει την αναθέτουσα αρχή από την υποχρέωση τήρησης των εν λόγω αρχών. (άρθρο 13 ν.3918/2011)  Μη εφαρμογή, εν προκειμένω, του άρθρου 37 του ν.4237/2014, αφού δε συντρέχουν οι απαιτούμενες σε αυτό προυποθέσεις. 

ΕΑΔΗΣΥ/1087/2023

Με την υπό εξέταση προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα αιτείται όπως ακυρωθεί η απόφαση της 1ης/05.04.2023 συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής, που εκδόθηκε στο πλαίσιο του δημόσιου ανοικτού επαναληπτικού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την ανάδειξη προμηθευτή … για τις ανάγκες του … Τμήματος του Νοσοκομείου, εκτιμώμενης προϋπολογισθείσας αξίας 150.000,00€ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, συνολικού προϋπολογισμού 5.000.000,00€, κωδικός cpv: …, με κριτήριο επιλογής την πλέον συμφέρουσα οικονομική προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας-τιμής (υπ΄ αριθμ. …/2022 διακήρυξη, συστημικός αριθμός ΕΣΗΔΗΣ …).


ΕΑΔΗΣΥ/193/2022

Με την υπό εξέταση προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα διώκει την ακύρωση της, κοινοποιηθείσας την 6η .12.2021 μέσω της λειτουργικότητας «επικοινωνία» του ΕΣΗΔΗΣ, υπ’ αριθ. 1609/1.12.2021 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της Αναθέτουσας Αρχής (απόσπασμα εκ του πρακτικού 46/1.12.2021 -θέμα έκτακτο 1ο), με την οποία ενεκρίθη το Πρακτικό 3 της Επιτροπής του Διαγωνισμού και αποφασίστηκε η κατακύρωση της σύμβασης στον οικονομικό φορέα με την επωνυμία “…”, ως και της ενσωματωθείσας στην άνω κατακυρωτική απόφαση υπ’ αριθ. 1457/26-10- 2021 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της Αναθέτουσας Αρχής πέρι έγκρισης των Πρακτικών 1 και 2, στο πλαίσιο επαναληπτικού ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την προμήθεια «Εξοπλισμού (Οπτικοακουστικός Εξοπλισμός – Ομάδα Β’) για το ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ – ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗΣ …», με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα προσφορά βάσει τιμής, προϋπολογισθείσας δαπάνης €97.511,00, μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, που καταχωρήθηκε στο ΚΗΜΔΗΣ στις 21.7.2021 με ΑΔΑΜ …, καθώς και στη διαδικτυακή πύλη του ΕΣΗΔΗΣ, όπου o επίμαχος διαγωνισμός έλαβε συστημικό αριθμό ….


ΕΑΔΗΣΥ/1245/2023

Με την υπό εξέταση προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα αιτείται όπως ακυρωθεί η με αριθμ. πρωτ. …/…/34747 …/30.05.2023,απόφαση της αναθέτουσας αρχής, με την οποία έγιναν αποδεκτά τα, από 29.05.2023 και, από 30.05.2023, πρακτικά αποσφράγισης των δικαιολογητικών κατακύρωσης, (στην οποία ενσωματώνεται και η με αριθμ. πρωτ. …/…/33392 …/17.05.2023 απόφαση κατακύρωσης της αναθέτουσας αρχής, κατ΄ αποδοχή των, από 16.05.2023, πρακτικών αξιολόγησης των δικαιολογητικών συμμετοχής, των τεχνικών και των οικονομικών προσφορών (αντίστοιχα), καθώς και κάθε άλλη συναφής πράξη ή παράλειψη, που εκδόθηκε στο πλαίσιο του δημόσιου ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου για την παροχή υπηρεσιών … των κτηριακών εγκαταστάσεων του … Νοσοκομείου …, του Οδοντιατρείου … και … Φαρμακείου)/ … για 12 μήνες, εκτιμώμενης αξίας 115.000,00€, συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α 24%, κωδικός CPV: … (Υπηρεσίες …), με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει της τιμής - χαμηλότερη τιμή (με αριθμ. …/2023 διακήρυξη, συστημικός αριθμός ΕΣΗΔΗΣ: …). 


ΕΣ/ΤΜ.4/104/2014

Νόμιμη η δαπάνη Νοσοκομείου, που αφορά στην καταβολή αμοιβής σε εταιρεία   για την  παραχώρηση της χρήσης δύο φωτοτυπικών μηχανημάτων και την παροχή υπηρεσιών συντήρησής τους, καθόσον το Κλιμάκιο κρίνει τα ακόλουθα ως προς τη βασιμότητα των προβαλλόμενων λόγων διαφωνίας: 1) το φυσικό  αντικείμενο της επίμαχης διακήρυξης, όπως αυτό  εξειδικεύεται στο Παράρτημα  των Τεχνικών Προδιαγραφών, είναι απολύτως σαφές και ορισμένο, 2) Ο λόγος διαφωνίας ότι «λανθασμένα» ορίζεται στο άρθρο 3 της σύμβασης, ότι η μέση και όχι η  ανώτατη μηνιαία δαπάνη θα είναι 1.833,33 ευρώ   είναι αόριστος, διότι δεν εξειδικεύεται  σε ποιο συγκεκριμένα όρο της διακήρυξης αντίκειται τούτο. 3) Τα προσκομιζόμενα δελτία τεχνικού ελέγχου, υπογεγραμμένα από τον ανάδοχο και τον αρμόδιο υπάλληλο του Νοσοκομείου καθώς και το σχετικό πρωτόκολλο της τριμελούς επιτροπής παραλαβής, συνιστούν, μαζί με το  προσκομιζόμενο τιμολόγιο, νόμιμα και επαρκή δικαιολογητικά πληρωμής της εντελλόμενης δαπάνης.   

ΕλΣυν/Ζ Κλ/187/2015

Υπηρεσίες Συντήρησης :Κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης και της υποκείμενης διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου για την παροχή υπηρεσιών «επισκευής και συντήρησης ηλεκτρομηχανολογικών (Η/Μ) εγκαταστάσεων» Νοσοκομείου, καθόσον: α) η ελεγχόμενη διαδικασία παρίσταται πλημμελής, διότι δεν δημοσιεύθηκε σε κοινοτικό επίπεδο η προϋπολογισθείσα δαπάνη, που, αποτελεί ουσιώδες στοιχείο του ελάχιστου περιεχομένου της διακήρυξης, καθορίζει επακριβώς το οικονομικό αντικείμενο του διαγωνισμού και παρέχει στους υποψηφίους τη δυνατότητα να πληροφορηθούν το οικονομικό μέγεθος της προς υπογραφή σύμβασης, ώστε να επιτευχθεί η ευρύτερη δυνατή συμμετοχή και να διασφαλιστεί η ανάπτυξη υγιούς ανταγωνισμού προς εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος, β) δεν δημοσιεύτηκε ούτε ο όρος, αλλά ούτε και το ποσό που αντιστοιχεί στο δικαίωμα μονομερούς παράτασης της σύμβασης για τρεις ακόμη μήνες, γεγονός που δημιουργεί ανάλογη πλημμέλεια για την παράταση της σύμβασης, γ) ο διαγωνισμός διενεργήθηκε κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 32 του π.δ/τος 60/2007, αφού δεν τηρήθηκε η υποχρεωτική ελάχιστη προθεσμία των πενήντα δύο (52) ημερών από την ημερομηνία αποστολής της προκήρυξης στην Ε.Ε. μέχρι τη διενέργεια (του επαναληπτικού) διαγωνισμού, καθόσον η τήρηση εξ αρχής των πιο πάνω διατυπώσεων δημοσιότητας απαιτείται και στην περίπτωση ματαίωσης των αποτελεσμάτων διαγωνισμού και επανάληψής του σε μεταγενέστερη ημερομηνία και δ) κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 38 του π.δ/τος 118/2007, τόσο η επιτροπή διενέργειας, όσο και η επιτροπή αξιολόγησης των ενστάσεων συγκροτήθηκαν με σχετικές αποφάσεις του Διοικητή του Νοσοκομείου για το συγκεκριμένο διαγωνισμό (ad hoc) και όχι για ένα έτος, χωρίς από τις αποφάσεις αυτές, ή από τα στοιχεία του φακέλου να προκύπτει η συνδρομή των ειδικών περιστάσεων, που αιτιολογούν λόγω της φύσης και των χαρακτηριστικών των προς προμήθεια ειδών, τη συγκρότηση ειδικής επιτροπής και επιπλέον, χωρίς να διενεργηθεί κλήρωση για την ανάδειξη των μελών τους, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 26 του ν.4024/2011.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/100/2017

Παροχή υπηρεσιών εστίασης.Με τα δεδομένα αυτά, και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει τα ακόλουθα:μη νομίμως ανατέθηκαν οι επίμαχες υπηρεσίες με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης στη φερόμενη ως δικαιούχο του χρηματικού εντάλματος εταιρεία, διότι η σε ετήσια βάση δαπάνη του Νοσοκομείου για την κάλυψη των αναγκών του σε υπηρεσίες εστίασης υπερβαίνει τόσο το ποσό των 20.000 ευρώ..Ο προβαλλόμενος λόγος ότι η επίμαχη σύμβαση συνήφθη κατά παράβαση ουσιώδους τύπου της διαδικασίας, καθόσον δεν προηγήθηκε η απαιτούμενη από τις διατάξεις του άρθρου 2 παρ. 2, περίπτωση γ΄ υποπερίπτωση δδ΄ του ν. 4013/2011 σύμφωνη γνώμη της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων είναι απορριπτέος ως αβάσιμος. Τούτο διότι οι υπηρεσίες εστίασης δεν περιλαμβάνονται στο Παράρτημα ΙΙ Α αλλά στο Παράρτημα ΙΙ Β του π.δ. 60/2007, σύμφωνα δε με το άρθρο 20 του προαναφερόμενου π.δ. εξαιρούνται του πεδίου εφαρμογής αυτού (πλην των διατάξεων των άρθρων 53 και 29 παρ. 4) και συνεπώς δεν συντρέχει για αυτές η προαναφερόμενη γνωμοδοτική αρμοδιότητα της Αρχής....το Κλιμάκιο κρίνει, κατ’ εκτίμηση του σχετικού λόγου διαφωνίας, ότι μη νομίμως το Νοσοκομείο προέβη στην ανάθεση των επίμαχων υπηρεσιών με την ανωτέρω εξαιρετική διαδικασία, καθώς δεν είχε παρασχεθεί σ’ αυτό σχετική δυνατότητα, στο πλαίσιο του συστήματος της ανάθεσης παροχής υπηρεσιών που θεσπίζει ο ν. 3580/2007.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η ελεγχόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη και το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί


Δ.Εφ.Θεσ./74/2023

Παροχή υπηρεσιών καθαριότητας των κτιριακών εγκαταστάσεων του νοσοκομείου και των συνακόλουθων κτιρίων (...)Επειδή, από την ένδικη διακήρυξη και τη λεκτική διατύπωση των επίμαχων όρων της (άρθρο 7), προκύπτει ότι οι λειτουργικές απαιτήσεις καθαριότητας που τίθενται στο Παράρτημα Γ της διακήρυξης αποτελούν απαράβατους όρους που, ως εκ τούτου, είναι ουσιώδεις. Σύμφωνα δε με αυτούς έκαστος οικονομικός φορέας όφειλε επί ποινή απόρριψης της προσφοράς του, να υποβάλλει με την τεχνική προσφορά του, όσον αφορά τα προϊόντα καθαρισμού και απολύμανσης, πιστοποιητικό από έγκυρους διεθνείς οργανισμούς, που να βεβαιώνει ότι οι προτεινόμενες από τον κατασκευαστή προς χρήση πυκνότητες δεν είναι επικίνδυνες για το χρήστη και είναι αποτελεσματικές στον προτεινόμενο χρόνο δράσης. Μάλιστα, στην επίμαχη διακήρυξη διευκρινίζονταν ότι τα δελτία δεδομένων ασφαλείας (MSDS) καλύπτουν τις λειτουργικές απαιτήσεις του Νοσοκομείου εφόσον πιστοποιούν ότι οι προτεινόμενες από τον κατασκευαστή πυκνότητες δεν είναι επικίνδυνες για τον χρήστη και είναι αποτελεσματικές στον προτεινόμενο χρόνο δράσης. Συνεπώς, εφόσον η αιτούσα δεν προσκόμισε το αντίστοιχο δελτίο δεδομένων ασφαλείας για το καθαριστικό ανοξείδωτων επιφανειών, ... ..., το οποίο προσέφερε με την τεχνική προσφορά της, όπως άλλωστε και η ίδια συνομολογεί, δεδομένου ότι προσκόμισε δελτίο που αφορά άλλο προϊόν, η προσφορά της είναι μη νόμιμα ενόψει της προαναφερθείσας απόκλισής της. ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ Απορρίπτει την αίτηση ακυρώσεως