Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

914.2/177093/Σ.1428/2021

Τύπος: Αποφάσεις

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: Φ.351/103/ 310959/2012, 2168/1993
ΦΕΚ: 4764/Β/15.10.2021

Τροποποίηση της υπό στοιχεία Φ.351/103/310959/7-8-2012 απόφασης του Υπουργού Εθνικής Άμυνας «Ρυθμίσεις θεμάτων λειτουργίας πεδίων βολής του Στρατού Ξηράς και διάθεσης αυτών για περιοδική χρήση σε τρίτους» (Β’ 2355).

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Φ.351/103/310959/2012

Ρυθμίσεις θεμάτων λειτουργίας πεδίων βολής του Στρατού Ξηράς και διάθεσης αυτών για περιοδική χρήση σε τρίτους.


Φ.351/4784/Σ673/2019

Ρυθμίσεις θεμάτων λειτουργίας πεδίων βολής φορητού οπλισμού και σκοπευτηρίων της Πολεμικής Αεροπορίας και διάθεσης αυτών για περιοδική χρήση σε τρίτους.


Φ.073.1/13/812170/Σ.543/2022

Κύρωση του Κανονισμού Λειτουργίας Κέντρων Δια Βίου Μάθησης (Κ.Δ.Β.Μ.) του Στρατού Ξηράς (ΣΞ) (ΣΚ 5-103/2022)


Φ.300/108/216814/Σ.4027/2019

Ακαδημαϊκή συνεργασία της Ανώτατης Διακλαδικής Σχολής Πολέμου, της Σχολής Εθνικής Άμυνας και των Σχολών Ανώτατης Τεχνικής Εκπαίδευσης του Στρατού Ξηράς με Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.)  


Φ.820/33/1233540/Σ.3628/2022

Τροποποίηση της υπό στοιχεία Φ.820/48/1408770/Σ.4176/21-09-2018 απόφασης του Υπουργού Εθνικής Άμυνας «Διάθεση κεφαλαίων του Ειδικού Κέντρου Εφοδιασμού Μονάδων Στρατού (Ε.Κ.Ε.Μ.Σ.) για την ανέγερση στρατιωτικών οικημάτων αξιωματικών, υπαξιωματικών και επαγγελματιών οπλιτών του Στρατού Ξηράς.» (Β’ 4299).


Φ.700/256/704068/Σ.516/2018

Παροχή δικαιώματος υγειονομικής περίθαλψης στους εν υπηρεσία τακτικούς δημόσιους πολιτικούς υπαλλήλους του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας από τους ιατρούς των ανεξάρτητων υπομονάδων, μονάδων, συγκροτημάτων και σχηματισμών του Στρατού Ξηράς (ΣΞ) και αντιστοίχων των άλλων Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ) καθώς και των Γενικών Επιτελείων (ΓΕ).


ΕΑΑΔΗΣΥ/ΓΝΩΜΗ Γ6/2021

Παροχή συμβουλής της Αρχής προς το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας σχετικά με ερωτήματά του τα οποία αφορούν στη δημοπράτηση συγχρηματοδοτούμενων από το ΕΣΠΑ 2014-2020 δημοσίων συμβάσεων με αντικείμενο την «Απομάκρυνση, Διαχείριση και Αντικατάσταση Προϊόντων Αμιάντου από Στρατιωτικές Εγκαταστάσεις» του Στρατού Ξηράς, του Πολεμικού Ναυτικού και της Πολεμικής Αεροπορίας, συνολικής εκτιμώμενης αξίας περίπου 10.000.000€ χωρίς ΦΠΑ.


Φ.421.4/1/503691/Σ.4000/2017

Οριστική απόλυση από τις τάξεις των Ενόπλων Δυνάμεων Επίκουρων Σημαιοφόρων και οπλιτών του Πολεμικού Ναυτικού που υπηρετούν σε πολεμικά πλοία.

Φ.421.4/1/322490/Σ.1493/2021- ΦΕΚ: 853/Β/2021 άρθρο 5 παρ. ε:Από την έναρξη ισχύος της απόφασης αυτής και με την επιφύλαξη του άρθρου 4, καταργούνται: ε) Η υπό στοιχεία Φ.421.4/1/503691/Σ.4000/23 Ιουν 2017 (Β΄2720) απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Άμυνας, καθώς και κάθε άλλη γενική και ειδική διάταξη, που ρυθμίζει τα ίδια θέματα με διαφορετικό τρόπο.

-Φ.421.4/1/322490/Σ.1493/2021- ΦΕΚ: 853/Β/2021 άρθρο 4:Άρθρο 4 Μεταβατικές διατάξεις Όσοι οπλίτες και πρότακτοι οπλίτες υπόχρεοι πλήρους ή μειωμένης στρατεύσιμης στρατιωτικής υποχρέωσης εννεάμηνης διάρκειας και Έφεδροι Αξιωματικοί (Δόκιμοι Έφεδροι Αξιωματικοί-Έφεδροι Ανθυπολοχαγοί του Στρατού Ξηράς), υπηρετούν στις τάξεις των Ενόπλων Δυνάμεων κατά την ημερομηνία έναρξης ισχύος της παρούσας απόφασης, απολύονται οριστικά από αυτές μετά τη συμπλήρωση του χρόνου πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας, όπως καθορίστηκε με τις προϊσχύσασες διατάξεις.


ΕΣ/ΤΜ.6/2651/2012

Επιχορήγηση αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας...Με τα δεδομένα αυτά, είναι πρόδηλο ότι η επίμαχη σύμβαση συνιστά έμμεση και μη προβλεπόμενη εκ του νόμου χρηματοδότηση της ... από το Δήμο .... μέσω της Π.Ε.Δ. .... για την πρόσληψη προσωπικού, παρά το γεγονός ότι πλέον ο νομοθέτης, ιδίως με τις διατάξεις του άρθρου 267 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων και 111 του Καλλικράτη, περιορίζει την ευχέρεια των δήμων να συστήνουν ή να συμμετέχουν, πέραν από τις ρητώς αναφερόμενες περιπτώσεις, σε εταιρείες ή επιχειρήσεις (μία κοινωφελή, μία υδρεύσεως, μία επιχειρηματική κ.λπ.), ενώ η όποια συμμετοχή τους σε ήδη υφιστάμενες περιορίζεται στην ήδη προβλεπόμενη στο καταστατικό τους ετήσια εισφορά, απαγορευομένης κάθε περαιτέρω επιχορήγησης ή χρηματοδότησης. Επιπλέον, από τα στοιχεία του φακέλου προκύπτει ότι η πρόσληψη του προσωπικού αυτού θα γίνει με αδιαφανείς διαδικασίες, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 267 του Κ.Δ.Κ., οι οποίες, όπως ορθά επισημαίνει το Κλιμάκιο, ορίζουν ότι στις αστικές μη κερδοσκοπικές εταιρείες των Ο.Τ.Α., στην έννοια των οποίων ανήκει και η Π.Ε.Δ. Νοτίου Αιγαίου, εφαρμόζονται οι διατάξεις περί δημοτικών κοινωφελών επιχειρήσεων. Συνεπώς, η όλη σύμβαση κατ' ουσίαν συνιστά έναν ευρηματικό, πλην μη νόμιμο, τρόπο για την καταστρατήγηση του συνόλου των διατάξεων, οι οποίες αφενός μεν θέτουν περιορισμούς στις προσλήψεις προσωπικού, αφετέρου δε θεσπίζουν όρους και προϋποθέσεις για την τήρηση της διαφάνειας και αμεροληψίας κατά την εν λόγω πρόσληψη. Σε κάθε δε περίπτωση, θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ... συνιστά αναντίρρητα εταιρεία Ο.Τ.Α., καθώς, όπως προκύπτει από το άρθρο 8 του καταστατικού της, υπάγεται στο διοικητικό έλεγχο της Π.Ε.Δ. Νοτίου Αιγαίου, η οποία διορίζει την πλειοψηφία των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας, υποδεικνύει δε τον Πρόεδρο, τον Αντιπρόεδρο και το Γραμματέα αυτού. Κατά συνέπεια, για την πρόσληψη προσωπικού πρέπει να τηρούνται οι προϋποθέσεις και η διαδικασία των παρ. 2−17 του άρθρου 21 του ν. 2190/1994, καθώς επίσης και οι προϋποθέσεις των διατάξεων του άρθρου 6 παρ. 1 του π.δ. 164/2004. Πέραν όμως των ανωτέρω λόγων, για τους οποίους η επίμαχη σύμβαση κρίνεται μη νόμιμη, επισημαίνεται, - δεδομένου ότι οι δήμοι, ως νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, υπόκεινται στη συνταγματική αρχή της δημοσιονομικής νομιμότητας -, ότι η επίμαχη σύμβαση δεν περιέχει σαφή και αναλυτική πρόβλεψη τόσο για το αντικείμενο της χρηματοδότησης όσο και για τον τρόπο διάθεσης των χρημάτων που παρέχει ο Δήμος, καθώς δεν αρκεί η αναφορά στη σύμβαση ότι ο Δήμος χρηματοδοτεί την ΠΕΔ Νοτίου Αιγαίου μέχρι του ποσού των 1.300.000 και ότι η καταβολή του ποσού θα γίνει σε ποσοστό 10% με την υπογραφή της σύμβασης και στη συνέχεια σε μηνιαίες δόσεις σύμφωνα με το πρακτικό πιστοποίησης εργασιών. Τούτο δε διότι, με τον τρόπο αυτό δεν διασφαλίζεται η διαφανής διαχείριση του χρήματος που παρέχεται από το Δήμο και η συγκεκριμένη σύμβαση καθίσταται όχημα παροχής ανεξέλεγκτης χρηματοδότησης από το Δήμο σε τρίτους, χωρίς να εξειδικεύεται ο τρόπος περαιτέρω διάθεσης των χορηγούμενων πιστώσεων, να θεσπίζεται ενδελεχής τρόπος διαχείρισης του δημοτικού χρήματος και να τίθενται συγκεκριμένοι κανόνες που να καθορίζουν τον τρόπο εξέτασης της προόδου της δράσης από την προβλεπόμενη στη σύμβαση Επιτροπή Παρακολούθησης. Συγκεκριμένα, όπως ορθώς έκρινε το Κλιμάκιο, κατά παράβαση των αρχών της διαφάνειας και της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης, δεν προσδιορίζεται ποιό από τα συμβαλλόμενα μέρη αναλαμβάνει την ευθύνη για τη διάθεση των χρημάτων που θα καταβληθούν από το Δήμο .... για την κάλυψη δαπανών που αφορούν στην πληρωμή του προσωπικού, σε καύσιμα-ανταλλακτικά-λιπαντικά-συντήρηση οχημάτων, τέλη κυκλοφορίας-ασφάλιση αυτοκινήτων, τηλεπικοινωνίες-χρήση συχνοτήτων ασυρμάτων, αγορά εξοπλισμού-ρουχισμού προσωπικού, αναλώσιμα γραφείου-συντήρηση εξοπλισμού γραφείων, αγορές προγραμμάτων Η/Υ, καθώς επίσης και την ευθύνη για το συντονισμό των σχετικών ενεργειών. Επίσης, ορθώς κρίθηκε από το Κλιμάκιο ότι ο όρος του ελεγχόμενου σχεδίου συμβάσεως, σύμφωνα με τον οποίο τα συμβαλλόμενα μέρη δύνανται να τροποποιήσουν, παρατείνουν ή ανανεώσουν τη σύμβαση με έγγραφη συμφωνία (βλ. άρθρα 4 και 8 του σχεδίου συμβάσεως), έχει τεθεί κατά παράβαση των αρχών της διαφάνειας και της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης. Τούτο δε διότι, με τον όρο αυτό καταλείπεται πλήρης ευχέρεια στα μέρη να τροποποιήσουν ή να επεκτείνουν χρονικώς την εν λόγω σύμβαση, χωρίς να έχει προσδιορισθεί εκ των προτέρων το περιεχόμενο των τροποποιήσεων, ο χρονικός ορίζοντας των παρατάσεων ή ανανεώσεων, καθώς επίσης και το ακριβές κόστος αυτών (πρβλ. Ελ. Συν. VI Τμ. 258/2007, VII Tμ. 117/2010).