Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
66255/2024
Καθορισμός του ειδικότερου περιεχομένου των αιτήσεων των παρ. 1 και 2 του άρθρου 45Δ του ν. 4858/2021, καθώς και του χρόνου, του τρόπου και της αρμόδιας Υπηρεσίας προς υποβολή αυτών (παρ. 6 του άρθρου 45Δ του ν. 4858/2021, Α’ 220). Καθορισμός των πιστοποιητικών, των εγγράφων και στοιχείων που συνοδεύουν υποχρεωτικά την αναφορά της παρ. 2 του άρθρου 45.Η (παρ. 3 του άρθρου 45Η του ν. 4858/2021).
19073/2024
Καθορισμός αποζημίωσης Δικηγόρων του Δημοσίου - Προέδρων Επιτροπών της παρ. 6 του άρθρου 19 του ν. 4858/2021 του Υπουργείου Πολιτισμού, για το έτος 2024.
125716/2023
Καθορισμός αποζημίωσης Δικηγόρων του Δημοσίου - Προέδρων Επιτροπών της παρ. 6 του άρθρου 19 του ν. 4858/2021 του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, για το έτος 2023.
ΝΣΚ/2/2022
Αναγνώριση κυριότητας αρχαίων κινητών μνημείων.(...)Δεν μπορεί να γίνει δεκτή η από 2.8.2021 αίτηση της Ε.-Κ. Ι., και να αναγνωριστεί η κυριότητα των 17 αρχαίων αντικειμένων για τα οποία της έχει αναγνωριστεί η κατοχή τόσο με την παλιά, όσο και με τη νέα αρχαιολογική νομοθεσία, υπό τους όρους και τις προϋποθέσεις της παραγράφου 3 του άρθρου 33 του ν. 3028/2002, όπως κωδικοποιήθηκε και ισχύει με το ν. 4858/2021 (ομόφωνα).
ΥΠΠΟΑ/611264/2022
Τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΠΟΑ/ΓΔΑΠΚ/ΔΑΜΕΕΠ/ΤΑΜΣ/346553/247338/5874/3323/27.6.2019 κοινής υπουργικής απόφασης «Καθορισμός αντιτίμου επίσκεψης οργανωμένων αρχαιολογικών χώρων, ιστορικών τόπων, μνημείων και μουσείων - Απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής αντιτίμου» (Β’ 2666) ως προς το άρθρο 3.
ΝΣΚ/108/2023
Ερωτάται εάν το Δημόσιο εμποδίζεται να ασκεί την προβλεπόμενη στην παρ. 7 του άρθρου 7 του ν. 4858/2021 διοίκηση και διαχείριση των ακινήτων της παρ. 4 του ίδιου άρθρου στις περιπτώσεις εκείνες, κατά τις οποίες ορισμένα από τα ακίνητα αυτά που ανήκαν στην κυριότητα του Ελληνικού Δημοσίου, μεταβιβάστηκαν καταρχάς, με την υπ’ αριθμ. 243/14-11-2013 απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής, Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων (Δ.Ε.Α.Α.) (Β΄ 2883), κατά πλήρη κυριότητα, νομή και κατοχή στο ΤΑΙΠΕΔ και αργότερα, με βάση τη διάταξη της παρ. 7 του άρθρου 196 του ν. 4389/2016, μεταβιβάστηκαν περαιτέρω “αυτοδικαίως” κατά κυριότητα και νομή από το ΤΑΙΠΕΔ στην ΕΤΑΔ.(...)Το Δημόσιο δεν κωλύεται να ασκεί τη διοίκηση και διαχείριση των ακινήτων του ερωτήματος, τα οποία περιήλθαν στην κυριότητά του με απευθείας εξαγορά ή αναγκαστική απαλλοτρίωση, για αρχαιολογικούς σκοπούς, και, ως εκ τούτου, είναι εκτός συναλλαγής και εξαιρούνται της αυτοδίκαιης μεταβίβασης προς την ΕΤΑΔ, που προβλέπεται στο άρθρο 196 παρ. 7 του ν. 4389/2016. Σε κάθε περίπτωση, η κυριότητα και η διαχείριση των ακινήτων τελεί υπό τους όρους και τις προϋποθέσεις της αρχαιολογικής νομοθεσίας (ομόφωνα).
464450/2024
Εκ νέου χαρακτηρισμός των αντικειμένων που χρονολογούνται μετά το 1830 από τη συλλογή της Οικίας Ρώμα στη Ζάκυνθο σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 20 των παρ. 1δ, 1ε, 6 και 7 και της παρ. 10 του άρθρου 73 του ν. 4858/2021.
117624/2024
Καθορισμός τιμολογιακής πολιτικής για το σύνολο των αρχαιολογικών χώρων, ιστορικών τόπων, μνημείων και μουσείων που ανήκουν στο Δημόσιο και διαχειρίζεται το Υπουργείο Πολιτισμού.
Άρθρο 5 Έναρξη ισχύος Η ισχύς της παρούσας αρχίζει όσον αφορά τις διατάξεις του Κεφαλαίου Α’ από την 1η Απριλίου 2024, με την εξαίρεση της παρ. 3 αυτού, η ισχύς της οποίας αρχίζει από τη δημοσίευση της παρούσας. Η ισχύς των διατάξεων του Κεφαλαίου Β’ αρχίζει από την 1η Απριλίου 2025.
Ν. 2344/1995
Οργάνωση πολιτικής προστασίας και άλλες διατάξεις .ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ Ο Ν. 2344/1995 (ΦΕΚ-212 Α') με το Ν. 3013/2002, ΦΕΚ-102 Α’, Παρ. 2α Αρθρου 30 όπως αντικ με την παρ. 5 α άρθρου 22 Ν. 3051/2002, ΦΕΚ-220 Α’ με εξαίρεση εκείνες των άρθρων 4 παρ. 1, 13 παρ. 1, 18 και 19 αυτού
ΝΣΚ/32/2023
Ερωτάται εάν είναι επιτρεπτό η αρμόδια Εφορεία Αρχαιοτήτων Πρέβεζας να εξετάσει το αίτημα: α) αλλαγής χρήσης του υφιστάμενου ισόγειου κτηρίου, ιδρυμένου σε θέση κηρυγμένου μνημείου, σχεδόν στο σύνολό του κατεδαφισμένου σήμερα, επί των οδών Μπάλκου & Περδικάρη, εντός της πόλης της Πρέβεζας, Δ.Ε. Πρέβεζας, Δήμου Πρέβεζας, Π.Ε. Πρέβεζας, από Λέσχη Σώματος Ελλήνων Προσκόπων (Σ.Ε.Π.) σε επιπλωμένα διαμερίσματα, και β) εργασιών ανακαίνισης του εν λόγω κτηρίου, καθώς η διαδικασία τακτοποίησης του εν λόγω κτηρίου, βάσει του άρθρου 116 του ν. 4495/2017, σε συνδυασμό με το άρθρο 10 του ν. 4858/2021, προέκυψε χωρίς την προηγούμενη γνωμοδότηση - έγκριση από τα αρμόδια όργανα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.(....)Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Πρέβεζας, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της για τη διατήρηση, προστασία, προβολή και ανάδειξη των σωζομένων τμημάτων του αρχαίου κηρυγμένου μνημείου (οθωμανικό τέμενος Εσκί Τζαμί) είναι αρμόδια, σύμφωνα και με την διάταξη του άρθρου 10 του Αρχαιολογικού Νόμου (ν. 4858/2021), να εξετάσει το αίτημα της εταιρείας «T. Ε.Ε.», μισθώτριας του επίμαχου ακινήτου, για : 1) αλλαγή χρήσης του υφιστάμενου ισόγειου κτηρίου, ιδρυμένου σε θέση κηρυγμένου μνημείου, από Λέσχη Σώματος Ελλήνων Προσκόπων (Σ.Ε.Π.), σε επιπλωμένα διαμερίσματα και 2) έγκριση εργασιών ανακαίνισης του εν λόγω κτηρίου. Ενόψει όμως των πραγματικών δεδομένων του εν θέματι ερωτήματος, η ως άνω Αρχαιολογική Υπηρεσία οφείλει, προεχόντως, να ενημερώσει την αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης περί της μη νομιμότητας υπαγωγής του επίμαχου κτίσματος στις διατάξεις του ν. 4495/2017, διότι τούτη έλαβε χώρα χωρίς προηγούμενη έγκριση από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, προκειμένου η ανωτέρω Υπηρεσία Δόμησης ενεργήσει τα νόμιμα για την ανάκληση της υπαγωγής του εν λόγω αυθαιρέτου κτίσματος στις διατάξεις του ν. 4495/2017 (ομόφωνα).