Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

22598/2015

Τύπος: Έγγραφα

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4325/2015

ΘΕΜΑ: Eνημέρωση σχετικά με την έκδοση εγκυκλίου που αφορά στην καταγραφή των αποτελεσμάτων εφαρμογής του άρθρου 19 του ν.4325/2015 «Επανασύσταση Δημοτικής Αστυνομίας» από τους Δήμους της Χώρας


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

22175/2015

Καταγραφή των αποτελεσμάτων εφαρμογής του άρθρου 19 του ν.4325/2015 (Α’ 47) «Επανασύσταση Δημοτικής Αστυνομίας» από τους Δήμους της Χώρας (ΑΔΑ:ΒΧΟΥ465ΦΘΕ-Α2Η )


16773/2015

Επανασύσταση Δημοτικής Αστυνομίας (ΑΔΑ:7ΖΥΠ465ΦΘΕ-ΣΟ3) ΕΓΚ/14/2015


Αριθμ. 21208/2015

Διαδικασία επιλογής και κατάταξη υπαλλήλων της πρώην Δημοτικής Αστυνομίας των περιπτώσεων β΄, γ΄ και δ΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 19 του Ν. 4325/2015.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/315/2015

ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑΣ:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα εκτίθενται στη σκέψη 2, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, διότι μη νομίμως η δικαιούχος του χρηματικού εντάλματος υπάλληλος, κατατάχθηκε κατ’ εφαρμογή του άρθρου 19 παρ. 3β του ν.4325/2015 σε κατηγορία ΤΕ, ανώτερη της καταργηθείσας θέσης (ΔΕ) της Δημοτικής Αστυνομίας, από την οποία προερχόταν, δεδομένου ότι η ένταξή της στον Δήμο ... ..., δεν ήταν επιτρεπτό, κατά τα προβλεπόμενα στην εφαρμοστέα διάταξη, όπως αναλυτικά εκτίθεται στη σκέψη 2Β, να διενεργηθεί σε ανώτερη κατηγορία. Διαφορετικό, ωστόσο, είναι το ζήτημα μετάταξης της υπαλλήλου σε ανώτερη κατηγορία, εφόσον συντρέξουν οι όροι που διέπουν τις μετατάξεις τις προβλεπόμενες από τις διατάξεις των άρθρων 76 και 79 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 3584/2007). Αλυσιτελώς, εξάλλου ο Δήμος ...- ... επικαλείται το ΔΙΔΑΔ/Φ42Α/111/180 έγγραφο του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Κατάστασης Προσωπικού του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, με θέμα «Αυτοδίκαιη μετάταξη Δημοτικής Αστυνομικού κατόχου μεταπτυχιακού τίτλου σε Διοικητικό Κλάδο λόγω θέσης της σε διαθεσιμότητα» και επαναλαμβάνει το περιεχόμενό του προβάλλοντας ότι «α) δεν γίνεται ρητή μνεία περί περιορισμού οκταετίας από τον διορισμό της β) πρόκειται για μια κατ’ εξαίρεση μετάταξη, που δεν αποτελεί έκφραση της βούλησης του υπαλλήλου και γ) από τη γραμματική διατύπωση του νόμου προκύπτει σαφώς ότι πρόκειται για αυτοδίκαιη μετάταξη με βάση το τυπικό προσόν του υπαλλήλου και οποιαδήποτε παραπάνω προϋπόθεση θα ήταν αντίθετη με την έννοια του αυτοδίκαιου χαρακτήρα της μετάταξης». Τούτο διότι, το έγγραφο αυτό δεν αφορά την εφαρμογή του άρθρου 19 του ν. 4325/2015, αλλά την περίπτωση αυτοδίκαιης μετάταξης πρώην δημοτικού αστυνομικού, δυνάμει του άρθρου 81 παρ. 2 του ν. 4172/2013. Περαιτέρω, ομοίως, αλυσιτελώς ο Δήμος, επικαλείται την εγκύκλιο 14/15.5.2015 με θέμα «Επανασύσταση δημοτικής Αστυνομίας», δεδομένου ότι σε αυτήν διαλαμβάνεται η ως άνω διατύπωση του άρθρου 19 παρ. 3β του ν. 4325/2015. Κατ’ ακολουθία, η εντελλόμενη δαπάνη παρίσταται εν μέρει μη νόμιμη, κατά το μέρος που αφορά την καταβολή αποδοχών, πέραν αυτών που αντιστοιχούν στην κατηγορία ΔΕ και ως εκ τούτου, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/130/2018

ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΩΝ ΑΠΟΔΟΧΩΝ:.Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η εντελλόμενη δαπάνη, που αφορά στην καταβολή διαφοράς αποδοχών στον φερόμενο ως δικαιούχο του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος, κατόπιν αναδρομικής κατάταξής του σε ανώτερη εκπαιδευτική βαθμίδα από την ημερομηνία έναρξης ισχύος του ν. 4325/2015, παρίσταται μη νόμιμη, προεχόντως, διότι ερείδεται επί της διάταξης της παρ. 3 του άρθρου 99 του ν. 4483/2017, με την οποία αντικαταστάθηκε η περίπτωση β΄ της παρ. 3 του άρθρου 19 του ν. 4325/2015, η οποία, καθ’ ο μέρος προβλέπει, μετά την μη επανασύσταση υπηρεσίας Δημοτικής Αστυνομίας, την κατάταξη των πρώην δημοτικών αστυνομικών σε υπηρεσίες του οικείου Δήμου, σε κλάδους ανώτερης κατηγορίας, με βάση τα τυπικά προσόντα που κατείχαν κατά την έναρξη ισχύος του ν. 4325/2015, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, αντίκειται στις συνταγματικές αρχές της ισότητας (άρθρο 4 παρ. 1 και 4) και της αξιοκρατίας (άρθρο 5 παρ. 1), κατά τα ανωτέρω εκτεθέντα, και, ως εκ τούτου, είναι ανίσχυρη και μη εφαρμοστέα. Διαπιστωθείσας δε της ανωτέρω πλημμέλειας, η οποία (διαπίστωση) αποτελεί πρόκριμα εφαρμογής της επίμαχης διάταξης και ελέγχεται αυτεπαγγέλτως, παρέλκει ο έλεγχος νομιμότητας της κατάταξης του φερόμενου ως δικαιούχου του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος σε ανώτερη εκπαιδευτική βαθμίδα (κατηγορίας ΤΕ) αναδρομικά από την αρχική του κατάταξη σε συνιστώμενη προσωρινή -  προσωποπαγή μόνιμη θέση, κατηγορίας ΔΕ, της υπηρεσίας Καθαριότητας του Δήμου …, ήτοι από τις 10.5.2015.


82092/Ε2/2015

Επανασύσταση καταργηθέντων κλάδων και ειδικοτήτων εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
και οργανικών θέσεων σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ. 1 και 4 του άρθρου 18 και του άρθρου 21
του Ν. 4325/2015.


ΔΙΔΑΔ/Φ.42 Ε/4/οικ.17204/2015

Επανασύσταση κλάδων και επαναφορά προσωπικού σύμφωνα με τα άρθρα 17 και 18 του ν. 4325/2015 «Εκδημοκρατισμός της Διοίκησης – Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση. Αποκατάσταση αδικιών και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄ 47 )(ΑΔΑ:ΩΥΣΒ465ΦΘΕ-ΒΩΛ)


ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)54/2016

Μετατάξεις:Μη νόμιμη η καταβολή μηνιαίων αποδοχών σε πρώην δημοτικούς αστυνομικούς του Δήμου οι οποίοι, κατόπιν σχετικής απόφασης μη επανασύστασης της υπηρεσίας Δημοτικής Αστυνομίας, κατετάγησαν σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 19 παρ. 3β του ν. 4325/2015 (ΦΕΚ Α’  47/2015), σε άλλες υπηρεσίες του Δήμου, καθόσον μη προβλεπόμενης, κατά την ανωτέρω διάταξη, της δυνατότητας μετάταξης σε ανώτερη κατηγορία, οι ως άνω υπάλληλοι, μη νομίμως μετετάγησαν σε ανώτερη κατηγορία από αυτήν που κατείχαν κατά το χρόνο θέσης τους σε διαθεσιμότητα


ΥΠΕΣ/467/2023

ΘΕΜΑ: Έγκριση προσλήψεων ειδικού ένστολου προσωπικού δημοτικής αστυνομίας στους Δήμους  ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 10/2022 ΑΔΑ:6ΚΘΗ46ΜΤΛ6-ΧΟΦ

ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΒΛΕΠΕ ΕΔΩ:ΥΠΕΣ/467/2023/ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/259/2019

Καταβολή αναδρομικών αποδοχών μισθοδοσίας:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω (βλ. σκ. ΙΙ.Β.), το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη, που αφορά στην καταβολή διαφοράς αποδοχών στη φερόμενη ως δικαιούχο του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος, κατόπιν αναδρομικής κατάταξής της σε ανώτερη εκπαιδευτική κατηγορία από την ημερομηνία έναρξης ισχύος του ν. 4129/2013 (23.9.2013), παρίσταται μη νόμιμη. Και τούτο διότι, όπως ορθώς προέβαλε ο Επίτροπος, μη νομίμως  με την 37/1.2.2017 απόφαση του Δημάρχου ... τροποποιήθηκε η 3060/5.9.2013 προηγούμενη πράξη του και διαπιστώθηκε η αυτοδίκαιη μετάταξή της, από 23.9.2013, σε συνιστώμενη προσωποπαγή θέση στο Δήμο ... κλάδου ΤΕ Διοικητικού, καθόσον ως κρίσιμος βασικός τίτλος σπουδών, που λαμβάνεται υπόψη για την αυτοδίκαιη μετάταξη, είναι αυτός που αντιστοιχεί στην κατηγορία της καταργούμενης θέσης από την οποία προέρχεται. Η δε διάταξη της παρ. 3 του άρθρου 99 του ν. 4483/2017, με την οποία αντικαταστάθηκε η περίπτωση β΄ της παρ. 3 του άρθρου 19 του ν. 4325/2015, η οποία, καθ’ ο μέρος προβλέπει, μετά την μη επανασύσταση Υπηρεσίας Δημοτικής Αστυνομίας, την κατάταξη των πρώην δημοτικών αστυνομικών σε υπηρεσίες του οικείου Δήμου, σε κλάδους ανώτερης κατηγορίας, με βάση τα τυπικά προσόντα που κατείχαν κατά την έναρξη ισχύος του ν. 4325/2015, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, ανεξαρτήτως της συμβατότητας της με τις συνταγματικές αρχές της ισότητας και τις αξιοκρατίας (πρβλ. Ε.Σ. Κ.Π.Ε.Δ. στο Ι Τμ. 113, 130, 186/2018), δεν καταλαμβάνει την περίπτωση της φερόμενης ως δικαιούχο του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος. Και τούτο διότι δεν προκύπτει ότι αυτή, μετά τη δημοσίευση του ν.4325/2015 και την αυτοδίκαιη επανασύσταση των θέσεων και των κλάδων της Δημοτικής Αστυνομίας, κατέλαβε επασυσταθείσα θέση δημοτικού αστυνομικού, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 4 του άρθρου 19 του ν.4325/2015. Πέραν τούτου, δεν προκύπτει ότι για την ως άνω κατάταξη της φερόμενης ως δικαιούχου του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος σε θέση εκπαιδευτικής κατηγορίας ανώτερης εκείνης που κατείχε, τηρήθηκε η διαδικασία και οι οριζόμενες στο άρθρο 76 του ν.3584/2007 προϋποθέσεις μετάταξης σε κενή θέση κλάδου ανώτερης κατηγορίας. Συνεπώς, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, καθόσον η φερόμενη ως δικαιούχος του επίμαχου χρηματικού εντάλματος μετατάχθηκε αυτοδικαίως αναδρομικά σε κατηγορία ανώτερη της καταργηθείσας θέσης Δημοτικής Αστυνομίας από την οποία προερχόταν, ενώ αυτό δεν ήταν επιτρεπτό κατά τα προβλεπόμενα στις εφαρμοστέες διατάξεις.