Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

2/91023/0022/2013

Τύπος: Έγγραφα

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 410/1988, 3996/2011
ΘΕΜΑ: " Αποζημίωση προσωπικού με σχέση εργασίας ΙΔΑΧ στο Δημόσιο που δικαιούται εφάπαξ από τον Τομέα Πρόνοιας Δημοσίων Υπάλληλων"

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/187/2020

Καταβολή αποζημίωσης άρθρου 55 π.δ. 410/1988 σε προσωπικό με σχέση εργασίας ΙΔΑΧ, κατηγορίας ΠΕ, ειδικότητας Μηχανικών, κατόπιν καταγγελίας της σύμβασης εργασίας τους, λόγω συνταξιοδότησης, το οποίο ταυτόχρονα είναι ασφαλισμένο και για την απόληψη εφάπαξ χρηματικής παροχής (βοηθήματος). Χρόνος δημόσιας υπηρεσίας που λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό της αποζημίωσης αυτής.(...)Υπάλληλοι με σχέση εργασίας ΙΔΑΧ, κατηγορίας ΠΕ, ειδικότητας Μηχανικών, δικαιούνται της οριζόμενης στο άρθρο 55 παρ.1, 2 και 4 του π.δ. 410/1988 μειωμένης αποζημίωσης, κατόπιν καταγγελίας της σύμβασης εργασίας τους, λόγω συνταξιοδότησης, χωρίς η πρόσθετη ασφάλισή τους για την απόληψη εφάπαξ χρηματικής παροχής (βοηθήματος) και η καταβολή αυτού, να κωλύει ή να περιορίζει την παράλληλη καταβολή και της ανωτέρω αποζημίωσης. Ο καθορισμός του ποσού της αποζημίωσης αυτής συναρτάται αποκλειστικά προς τον χρόνο συνεχούς υπηρεσίας τους σε ΝΠΔΔ ή/και στο Δημόσιο, χωρίς να ασκεί επιρροή ο χρόνος ασφάλισής τους σε κλάδο πρόνοιας για την καταβολή εφάπαξ χρηματικής παροχής (ομόφωνα).

8448/2021:Αποδοχή της 187/2020 Γνωμοδότησης του ΝΣΚ για την καταβολή αποζημίωσης απόλυσης Μηχανικών ΙΔΑΧ


ΕΦΚΑ/93772/2023

ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΑΠΟ 1/1/2023: α)του ανωτάτου ορίου ασφαλιστέων αποδοχών, β) των ποσών ασφαλιστικών κατηγοριών, κλάδου εφάπαξ παροχών (πρόνοιας), του e-ΕΦΚΑ έμμισθων δικηγόρων Δημοσίου και μηχανικών-υγειονομικών, που απασχολούνται στο Δημόσιο Τομέα με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου και γ) των ποσών ασφαλιστικών κατηγοριών, κλάδου επικουρικής ασφάλισης του e-ΕΦΚΑ και του Τ.Ε.Κ.Α., έμμισθων δικηγόρων Δημοσίου και μηχανικών που απασχολούνται στο Δημόσιο Τομέα με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου.-ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 17/2023 . ΑΔΑ:ΨΜ2Θ46ΜΑΠΣ-ΛΛΦ


212462/2024

«Αναπροσαρμογή από 1/1/2024: α) του ανωτάτου ορίου ασφαλιστέων αποδοχών , β) των ποσών ασφαλιστικών κατηγοριών, κλάδου εφάπαξ παροχών (πρόνοιας), του e-ΕΦΚΑ έμμισθων δικηγόρων Δημοσίου και μισθωτών μηχανικών- υγειονομικών, που απασχολούνται στο Δημόσιο Τομέα με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου και γ) των ποσών ασφαλιστικών κατηγοριών, κλάδου επικουρικής ασφάλισης του e-ΕΦΚΑ και του Τ.Ε.Κ.Α., έμμισθων δικηγόρων Δημοσίου και μισθωτών μηχανικών, που απασχολούνται στο Δημόσιο Τομέα με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου» ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 8/2024 ΑΔΑ:68Φ346ΜΑΠΣ-ΘΞ4


2/29643/0022/2013

ΘΕΜΑ: "Αποζημίωση άρθρου 55 του Π.Δ. 410/88"

ΔΙΠΙΔΔ/58/οικ10863/2005

Αποχώρηση λόγω συνταξιοδότησης του προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου που κατέχει οργανικές θέσεις στη δημόσιο , Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α α' και β' βαθμού.


ΕλΣυν/Τμ.1/57/2014

Αποζημίωση άρθρου 55 πδ.410/1988.Οι με σχέση ΙΔΑΧ υπάλληλοι του Δημοσίου που δεν έχουν υπαχθεί για τη χορήγηση σύνταξης στην ασφάλιση του Δημοσίου, λαμβάνουν από το Δημόσιο, κατά την αποχώρησή τους λόγω συνταξιοδότησης αποζημίωση, μειωμένη κατά 60% στην περίπτωση που είναι και επικουρικά ασφαλισμένοι, ακόμα κι αν αυτοί δεν αποτελούν ειδικό επιστημονικό ή τεχνικό ή βοηθητικό προσωπικό του Δημοσίου με σχέση ΙΔΑΧ ή λοιπό προσωπικό με την ίδια σχέση που υπηρετούσε στο Δημόσιο κατά την ημερομηνία δημοσίευσης του ν. 993/1979 (21.12.1979). Η καταβολή της αποζημίωσης αυτής προϋποθέτει τουλάχιστον ενός έτους συνεχή υπηρεσία του οικείου υπαλλήλου με σχέση ΙΔΑΧ στο Δημόσιο και ο καθορισμός του ποσού της συναρτάται προς τον χρόνο της συνεχούς αυτής υπηρεσίας. Στο χρόνο όμως αυτό δεν συνυπολογίζεται, στην περίπτωση που ο οικείος υπάλληλος έχει μεταταχθεί στο Δημόσιο από την ... Α.Ε., ως πλεονάζον τακτικό προσωπικό της, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 15 και 16 του ν. 3891/2010, ο χρόνος της υπό το ίδιο ως άνω ασφαλιστικό καθεστώς προγενέστερης της μετάταξης του υπαλλήλου στο Δημόσιο προϋπηρεσίας του, είτε στην εταιρία αυτή είτε στην ... Α.Ε., έστω κι αν αυτή έχει αναγνωριστεί για τη μισθολογική και βαθμολογική, ενόψει της μετάταξής του, κατάταξή του στην αντίστοιχη με σχέση ΙΔΑΧ θέση του Δημοσίου. Τούτο δε, διότι αφενός καμία διάταξη δεν προβλέπει ρητώς τον συνυπολογισμό της άνω προϋπηρεσίας για την εκπλήρωση των προϋποθέσεων καταβολής και τον καθορισμό του ποσού της ως άνω αποζημίωσης (πρβλ. τις διατάξεις του άρθρου 56 του 3518/2006, Α΄ 272, όπως ισχύει, και της κατ’ εξουσιοδότησή του εκδοθείσας ΚΥΑ Φ.80000/26268/1488/19.2.2008, Β΄ 326, σύμφωνα με τις οποίες χορηγείται αναλογία αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης από τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης στους υπαλλήλους του καταργηθέντος Εθνικού Οργανισμού Κοινωνικής Φροντίδας, οι οποίοι έχουν μεταταχθεί ή μεταφερθεί σε άλλους φορείς του δημοσίου κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του ν. 3106/2003, Α΄ 30), αφετέρου δε η εν λόγω αποζημίωση έχει προνοιακό μη σχετιζόμενο με το ασφαλιστικό καθεστώς του οικείου υπαλλήλου χαρακτήρα και παρέχεται σ’ αυτόν αποκλειστικά εξαιτίας του δεσμού του με το Δημόσιο, προκειμένου, μεταξύ άλλων, να διευκολυνθεί η ανανέωση του εργατικού δυναμικού του τελευταίου, ενώ δεν σχετίζεται με την υπηρεσιακή του κατάσταση στο Δημόσιο αλλά αντιθέτως με την λόγω συνταξιοδότησης λύση κάθε υπηρεσιακής σχέσης του μ’ αυτό, κι επομένως δεν συνυπολογίζεται για την εκπλήρωση των προϋποθέσεων καταβολής και τον καθορισμό του ποσού της ως άνω αποζημίωσης (πρβλ. Ε.Σ. Ι Τμ. πράξη 177/2012, Κλ. Ι Τμ. πράξεις 247, 145, 143, 60/2013).

4668/2017

ΘΕΜΑ: Μετάταξη υπαλλήλου με σχέση εργασίας ΙΔΑΧ από τον Δήμο σας στον Δήμο …..


ΕλΣυν.Κλ.1/248/2015

ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ.Λόγω συνταξιοδότησης:Μη νόμιμη η δαπάνη Πανεπιστημίου για την καταβολή ποσού 15.000,00 ευρώ σε πρώην μόνιμη υπάλληλο αυτού, ως εφάπαξ αποζημίωσης, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 55 του π.δ. 410/1988 (Α' 191), καθόσον δεν δικαιούται την προβλεπόμενη από την ανωτέρω διάταξη αποζημίωση, αφού κατά την αποχώρησή της από την υπηρεσία είχε ήδη μονιμοποιηθεί, βάσει νόμου, σε θέση υπαλλήλου δημοσίου δικαίου του Πανεπιστημίου, δεδομένου ότι πληρούσε τις προϋποθέσεις των άρθρων 14 και 15 του ν. 2738/1999, με συνέπεια να μην τελεί πλέον, κατά τον κρίσιμο χρόνο, σε σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου και να έχει διακοπεί κάθε δεσμός της με το νομικό καθεστώς του π.δ. 410/1988.


ΝΣΚ/284/2017

Υπηρεσιακό καθεστώς απασχόλησης των συμβασιούχων με σχέση stage, έργου και εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (ΙΔΟΧ) που απασχολούνται μετά τη λήξη των συμβάσεών τους, δυνάμει απόφασης ασφαλιστικών μέτρων ή δυνάμει προσωρινά εκτελεστής διάταξης απόφασης. Υπαγωγή ή μη αυτών στις διατάξεις του π.δ. 410/1988, που ρυθμίζουν τα δικαιώματα, τις υποχρεώσεις και το πειθαρχικό δίκαιο των υπαλλήλων που κατέχουν οργανικές θέσεις με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου (ΙΔΑΧ).Συμβασιούχοι stage και έργου που απασχολούνται μετά τη λήξη της σύμβασής τους, δυνάμει απόφασης ασφαλιστικών μέτρων, τελούν, για το διάστημα ισχύος του ασφαλιστικού μέτρου, υπό το εργασιακό καθεστώς της προηγούμενης σύμβασης αυτών (stage ή έργου) και δεν υπάγονται στις διατάξεις του π.δ. 410/1988 περί υπαλλήλων εργασίας ΙΔΑΧ οργανικών θέσεων, εκτός αν η απόφαση ρητά επιβάλλει στο Δημόσιο την εξακολούθηση της αποδοχής των υπηρεσιών τους δυνάμει σύμβασης εξαρτημένης εργασίας (πλειοψ.). Το υπηρεσιακό συμβούλιο, που είναι αρμόδιο για τους μονίμους και τους υπαλλήλους ΙΔΑΧ που κατέχουν οργανικές θέσεις του π.δ. 410/1988 είναι αρμόδιο να εκφέρει σύμφωνη γνώμη προς το αρμόδιο όργανο για την έκδοση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου επ' αμοιβή, κατόπιν αιτή που υποβλήθηκε από συμβασιούχο με σχέση εργασίας ΙΔΟΧ, ο οποίος απασχολείται μετά τη λήξη της σύμβασής του, δυνάμει προσωρινά εκτελεστής διάταξης δικαστικής απόφασης (πλειοψ.). Η παραβατική συμπεριφορά συμβασιούχου stage που απασχολείται μετά τη λήξη της σύμβασής του δυνάμει προσωρινά εκτελεστής διάταξης δικαστικής απόφασης διέπεται από το πειθαρχικό δίκαιο του π.δ. 410/1988, εφαρμοζομένου κατά τα λοιπά και συμπληρωματικά του πειθαρχικού δικαίου του ν. 3528/2007 (πλειοψ.).


ΕλΣυν/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/3η/2015

Αίτηση για την ανάκληση της 57/2014 πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών του ως άνω Τμήματος των …… και ……, υπαλλήλων με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου του ….., στο οποίο μεταφέρθηκαν από την εταιρεία ….. - παραπέμπεται στην Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου το ζήτημα σχετικά με το εάν πρέπει να συνυπολογιστεί για την καταβολή στους ως άνω αιτούντες αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 55 του π.δ. 410/1988 (ΦΕΚ Α΄ 191), ο χρόνος υπηρεσίας τους στην εταιρεία (...)Από το συνδυασμό των ανωτέρω διατάξεων συνάγεται ότι οι με σχέση ΙΔΑΧ υπάλληλοι του Δημοσίου, που δεν έχουν υπαχθεί για τη χορήγηση σύνταξης στην ασφάλισή του και συγχρόνως τυγχάνουν επικουρικά ασφαλισμένοι, λαμβάνουν από το Δημόσιο, κατά την αποχώρησή τους λόγω συνταξιοδότησης, αποζημίωση μειωμένη κατά 60% του ποσού της αποζημίωσης που κατά νόμο δικαιούνται σε περίπτωση απόλυσης ή καταγγελίας της σύμβασης εργασίας τους. Η καταβολή της αποζημίωσης αυτής προϋποθέτει τουλάχιστον ενός έτους συνεχή υπηρεσία του οικείου υπαλλήλου με σχέση ΙΔΑΧ στο Δημόσιο και ο καθορισμός του ποσού της συναρτάται προς το χρόνο της συνεχούς αυτής υπηρεσίας. Περαιτέρω, στην περίπτωση που υπάλληλοι έχουν μεταφερθεί με την ίδια σχέση εργασίας και στην ίδια εκπαιδευτική βαθμίδα στο Δημόσιο από την …..ή τις θυγατρικές αυτής εταιρείες (…..) ή την εταιρεία ….. ως πλεονάζον τακτικό προσωπικό αυτών, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 15 και 16 του           ν. 3891/2010, η υπηρεσία που παρείχαν στις εταιρείες αυτές πριν από την κατά τα ανωτέρω μεταφορά τους στο Δημόσιο λαμβάνεται υπόψη, σύμφωνα με ρητή διάταξη του άρθρου 16 παρ. 9 εδ. β΄ του ν. 3891/2010, μόνο για τη βαθμολογική και μισθολογική κατάταξή τους στις αντίστοιχες με σχέση ΙΔΑΧ θέσεις του Δημοσίου στην οποία μεταφέρονται και δεν συνυπολογίζεται στην υπηρεσία που παρείχαν στο Δημόσιο μετά την ανωτέρω μεταφορά  για την καταβολή της αποζημίωσης του άρθρου 55 του π.δ. 410/1988.(...)Η Ολομέλεια, μετά από μακρά διαλογική συζήτηση, κατά πλειοψηφία, που αποτελέστηκε από είκοσι (20) μέλη, ήτοι τους Αντιπροέδρους Φλωρεντία Καλδή, Ανδρονίκη Θεοτοκάτου, Σωτηρία Ντούνη, Γαρυφαλλιά Καλαμπαλίκη, Χρυσούλα Καραμαδούκη και Μαρία Βλαχάκη  και τους Συμβούλους Μαρία Αθανασοπούλου, Ασημίνα Σαντοριναίου, Ελένη Λυκεσά, Ευαγγελία - Ελισάβετ Koυλουμπίνη, Σταμάτιο Πουλή, Δημήτριο Πέππα, Γεωργία Τζομάκα, Αργυρώ Λεβέντη, Στυλιανό Λεντιδάκη, Χριστίνα Ρασσιά, Θεολογία Γναρδέλλη, Κωνσταντίνο Εφεντάκη, Βασιλική Σοφιανού και Αγγελική Πανουτσακοπούλου, δεν αποδέχθηκε την ως άνω εισήγηση και διατύπωσε την ακόλουθη γνώμη, με την οποία συντάχθηκε και ο Γενικός Επίτροπος της Επικρατείας Μιχαήλ Ζυμής : Με τις διατάξεις του άρθρου 16 του ν. 3891/2010 ο νομοθέτης, στο πλαίσιο της επιδιωκόμενης αναδιάρθρωσης, εξυγίανσης και ανάπτυξης από δημοσιονομική και επιχειρηματική άποψη του ομίλου του ….και της εταιρείας ….Α.Ε., καθόρισε τους όρους και τις προϋποθέσεις της υποχρεωτικής μεταφοράς σε οργανισμούς και υπηρεσίες του Δημοσίου του προσωπικού των ανωτέρω υπό εξυγίανση επιχειρήσεων, που κρίθηκε ότι πλεονάζει, και μεταξύ αυτών τα απορρέοντα από τη διακοπτόμενη εργασιακή σχέση του δικαιώματα που διατηρούνται και μεταφέρονται στον εκάστοτε Φορέα Υποδοχής. Από το όλο σύστημα των ρυθμίσεων που εισάγουν οι εν λόγω διατάξεις ως προς το ως άνω μεταφερόμενο πλεονάζον προσωπικό συνάγεται ότι σκοπός του νομοθέτη ήταν το εν λόγω προσωπικό να μεταφερθεί με την ίδια σχέση εργασίας στο νέο εργοδότη και με πλήρη διασφάλιση των εργασιακών του σχέσεων και ασφαλιστικών-συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων του. Μεταξύ δε των ουσιωδών στοιχείων της με τον ανωτέρω τρόπο μεταφερόμενης εργασιακής σχέσης που διασφαλίζονται κατά την ως άνω μεταφορά του εν λόγω προσωπικού περιλαμβάνεται και η προϋπηρεσία του, δηλαδή το σύνολο του χρόνου εργασίας του στον ….. και στις άλλες επιχειρήσεις που αναφέρει το άρθρο 2 του νόμου αυτού, η οποία συνάπτεται με τη διαμόρφωση του ύψους των αποδοχών και με τη θεμελίωση των ασφαλιστικών και των συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων του. Επομένως κατά την έννοια των ως άνω διατάξεων, η εργασιακή σχέση του πλεονάζοντος προσωπικού του ……. και των άλλων επιχειρήσεων που αφορούν οι ρυθμίσεις του παραπάνω νόμου μεταφέρεται στον Φορέα Υποδοχής ως υφίσταται κατά το χρόνο της μεταφοράς και ο χρόνος υπηρεσίας του στις ανωτέρω επιχειρήσεις αποτελεί πραγματική υπηρεσία και λαμβάνεται υπόψη για όλες τις απορρέουσες απ’ αυτή συνέπειες μεταξύ των οποίων και για τον υπολογισμό της αποζημίωσης απόλυσης λόγω συνταξιοδότησης. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω για τη θεμελίωση του δικαιώματος αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης και τον προσδιορισμό του ύψους της, υπαλλήλων του Δημοσίου με σχέση εργασίας ΙΔΑΧ, που μεταφέρθηκαν σε αυτό από την …… δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 16 του ν. 3891/2010, θα ληφθεί υπόψη πέραν του χρόνου υπηρεσίας του στο Δημόσιο και ο χρόνος υπηρεσίας του στην ……