2/90189/0026/2014
Τύπος: Έγγραφα
Παροχή απόψεων αναφορικά με την καταβολή μισθωμάτων και ασφάλιστρων ακινήτων που πωλήθηκαν από το ΤΑΙΠΕΔ και ταυτόχρονα μισθώθηκαν από αυτό για λογαριασμό του ελληνικού Δημοσίου προκειμένου να συνεχίσουν να στεγάζονται σε αυτά δημόσιες υπηρεσίες
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΥΠΟΙΚ/1110626/2013
ΘΕΜΑ: Πληρωμή μισθωμάτων για τη χρήση ακινήτων στα οποία στεγάζονται Δημόσιες Υπηρεσίες μετά τη λήξη της μίσθωσης.
2/77543/0026/2014
Παροχή απόψεων αναφορικα με την νομιμότητα έκδοσης απόφασης ανάληψης υποχρώσης, για την πληρωμή των μισθωμάτων κτιρίων όπου στεγάζονται υπηρεσίες της ελληνικής Ααστυνομίας
233851/2023
Ανάθεση στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε (ΤΑΙΠΕΔ) της διεξαγωγής για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου διαδικασιών ωρίμανσης και αξιοποίησης των περιουσιακών στοιχείων του άρθρου 26 του ν. 5025/2023 (Α’ 42).
ΔΤΥ/Ε/1153301/ΕΞ/2012
ΘΕΜΑ: Εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 2 του ν.4081/2012 (Α΄ 184) περί μείωσης των μισθωμάτων των ακινήτων που στεγάζουν Δημόσιες Υπηρεσίες.
ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/114545/10967/2020
Ανάθεση στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε (ΤΑΙΠΕΔ) της διεξαγωγής για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου του διαγωνισμού για την εκμίσθωση του δημόσιου μεταλλείου Λάρυμνας και του δημόσιου μεταλλείου Λουτσίου και ρύθμιση λοιπών θεμάτων δυνάμει της παρ. 11 του άρθρου 21 του ν. 4664/2020.
2/90224/0026/2014
Παροχή απόψεων: Σχετικα με την δυνατότητα πληρωμής δαπάνης μισθωμάτων, χωρίς να έχει κατατεθεί το μισθωτήριο για θεώρηση στην αρμόδια ΔΟΥ
1160235/3141/ 00ΤΥ/Ε΄/2011
ΘΕΜΑ: Εφαρμογή των διατάξεων (α) του άρθρου 21 του Ν.4002/2011 περί μείωσης των μισθωμάτων των ακινήτων που στεγάζουν Δημόσιες Υπηρεσίες και (β) του άρθρου 42 του Ν.4024/2011 περί τροποποίησης διατάξεων του Ν.3130/2003.
ΝΣΚ/108/2023
Ερωτάται εάν το Δημόσιο εμποδίζεται να ασκεί την προβλεπόμενη στην παρ. 7 του άρθρου 7 του ν. 4858/2021 διοίκηση και διαχείριση των ακινήτων της παρ. 4 του ίδιου άρθρου στις περιπτώσεις εκείνες, κατά τις οποίες ορισμένα από τα ακίνητα αυτά που ανήκαν στην κυριότητα του Ελληνικού Δημοσίου, μεταβιβάστηκαν καταρχάς, με την υπ’ αριθμ. 243/14-11-2013 απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής, Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων (Δ.Ε.Α.Α.) (Β΄ 2883), κατά πλήρη κυριότητα, νομή και κατοχή στο ΤΑΙΠΕΔ και αργότερα, με βάση τη διάταξη της παρ. 7 του άρθρου 196 του ν. 4389/2016, μεταβιβάστηκαν περαιτέρω “αυτοδικαίως” κατά κυριότητα και νομή από το ΤΑΙΠΕΔ στην ΕΤΑΔ.(...)Το Δημόσιο δεν κωλύεται να ασκεί τη διοίκηση και διαχείριση των ακινήτων του ερωτήματος, τα οποία περιήλθαν στην κυριότητά του με απευθείας εξαγορά ή αναγκαστική απαλλοτρίωση, για αρχαιολογικούς σκοπούς, και, ως εκ τούτου, είναι εκτός συναλλαγής και εξαιρούνται της αυτοδίκαιης μεταβίβασης προς την ΕΤΑΔ, που προβλέπεται στο άρθρο 196 παρ. 7 του ν. 4389/2016. Σε κάθε περίπτωση, η κυριότητα και η διαχείριση των ακινήτων τελεί υπό τους όρους και τις προϋποθέσεις της αρχαιολογικής νομοθεσίας (ομόφωνα).
ΝΣΚ/6/2019
Ποιος θεωρείται ο, εκ του νόμου και κατά τα σχετικά μισθωτήρια συμβόλαια, μισθωτής και δικαιούχος του συμφωνημένου δικαιώματος σε υποβολή πρώτης προσφοράς για την αγορά μίσθιων ακινήτων, τα οποία, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, μισθώθηκαν με τη διαδικασία πώλησης και ταυτόχρονης μίσθωσης (sale and lease back)...Το Ελληνικό Δημόσιο έχει, σε σχέση με τα ανωτέρω αναφερόμενα ακίνητα, απ' ευθείας εκ του νόμου και σύμφωνα με τη βούληση των συμβληθέντων στα σχετικά μισθωτήρια συμβόλαια, την ιδιότητα του μισθωτή και, κατ' επέκταση, το δικαίωμα πρώτης προτίμησης ή προσφοράς προς αγορά από τον εκάστοτε κύριο και εκμισθωτή των ακινήτων. Αναφορικά με την άσκηση του δικαιώματος πρώτης προτίμησης ή προσφοράς αρμοδιότητα, πλην τυχόν αντίθετης πρόβλεψης, έχει το Υπουργείο Οικονομικών, στη διοίκηση, διαχείριση και εποπτεία του οποίου επανυπάγεται με την ολοκλήρωση αγοράς τους από το Δημόσιο τα υπόψη ακίνητα. Η αρμόδια για την άσκηση του δικαιώματος υπηρεσία διαπιστώνεται, επί τη βάσει των οικείων διατάξεων του Οργανισμού του ως άνω Υπουργείου, οι οποίες ρυθμίζουν την αρμοδιότητά τους (ομόφ.).
ΠΟΛ 1088/2007
Κοινοποίηση της 515/2006 γνωμοδότησης του Ν.Σ.Κ., σχετικά με το εάν, βάσει μόνο Πρακτικού Ασφαλιστικών Μέτρων Πρωτοδικείου, μπορεί να υποβληθεί δήλωση διακοπής εργασιών από υιό ή σύζυγο φορολογουμένου για λογαριασμό του πατέρα ή συζύγου και ταυτόχρονα να υποβληθεί δήλωση έναρξης εργασιών με το ίδιο αντικείμενο και στον ίδιο χώρο στο όνομα του υιού.