2/87749/ΔΛΓΚ/2021
Τύπος: Αποφάσεις
Λογιστικές Πολιτικές για τις «Συμφωνίες Παραχώρησης του Δικαιώματος Παροχής Υπηρεσιών: Παραχωρητής», για τα «Γεγονότα μετά την Ημερομηνία Αναφοράς» και για τις «Λογιστικές Πολιτικές, Μεταβολές Λογιστικών Εκτιμήσεων και Λάθη».
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
2/40443/ΔΛΓΚ/2024
Λογιστικές Πολιτικές για τα «Μη - Κυκλοφορούντα Περιουσιακά Στοιχεία Διακρατούμενα προς Πώληση και Διακοπείσες Δραστηριότητες» και για τα «Αποθέματα».
2/10176/ΔΛΓΚ/2023
Λογιστικές Πολιτικές για τα «Ενσώματα Πάγια», τα «Άυλα Περιουσιακά Στοιχεία», την «Απομείωση Περιουσιακών Στοιχείων που δημιουργούν Χρηματοροές», την «Απομείωση Περιουσιακών Στοιχείων που δε δημιουργούν Χρηματοροές» και τις «Προβλέψεις, Ενδεχόμενες Υποχρεώσεις και Ενδεχόμενα Περιουσιακά Στοιχεία».
2/60376/ΔΛΓΚ/2024
Τροποποίηση του Παραρτήματος 1 «Ενσώματα Πάγια» της υπό στοιχεία 2/10176/ΔΛΓΚ/22.02.2023 υπουργικής απόφασης "Λογιστικές Πολιτικές για τα "Ενσώματα Πάγια"'; τα "Άυλα Περιουσιακά Στοιχεία'; την "Απομείωση Περιουσιακών Στοιχείων που δημιουργούν Χρηματοροές", την "Απομείωση Περιουσιακών Στοιχείων που δε δημιουργούν Χρηματοροές" και τις "Προβλέψεις, Ενδεχόμενες Υποχρεώσεις και Ενδεχόμενα Περιουσιακά Στοιχεία"» (Β' 1329).
Δ.ΤΕΦ Α' 1125932 ΕΞ 2013
ΘΕΜΑ: « Τέλη χαρτοσήμου επί παραχώρησης, με αντάλλαγμα, του δικαιώματος χρήσης αιγιαλού, παραλίας, κ.λ.π. από τους ΟΤΑ σε τρίτους, βάσει μισθωτικών συμβάσεων για τις οποίες δεν ισχύουν οι περί εμπορικών μισθώσεων διατάξεις»
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/80/2018
Υπηρεσιες Λογιστικής Υποστήριξης.Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν το Κλιμάκιο κρίνει ότι μη νομίμως ανατέθηκαν οι επίμαχες λογιστικές υπηρεσίες σε τρίτο εξωτερικό συνεργάτη, δοθέντος ότι, όπως κατ΄επανάληψη έχει ήδη κριθεί από το Κλιμάκιο τούτο με τις προαναφερόμενες πράξεις του επί ομοίου αντικειμένου υπηρεσίες, οι ανατεθείσες υπηρεσίες είναι συνήθεις λογιστικές εργασίες που εμπίπτουν στα καθήκοντα των υπαλλήλων του Τμήματος Οικονομικού του Νοσοκομείου, η σταδιακή εκπαίδευση των οποίων, προκειμένου να μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της κείμενης νομοθεσίας, όσον αφορά την εφαρμογή των προβλεπόμενων σε αυτήν συστημάτων οικονομικής και λογιστικής διαχείρισης, αποτελεί υποχρέωση τόσο του Νοσοκομείου όσο και του υπηρετούντος σε αυτό προσωπικού. ...Συναφώς, αν και η υποχρέωση εκτέλεσης των συγκεκριμένων υπηρεσιών λειτουργίας του διπλογραφικού συστήματος είναι πάγια για το Νοσοκομείο και όχι χρονικά πρόσφατη, αφού η εφαρμογή του έχει εκκινήσει προοδευτικά από το έτος 2003 (π.δ. 146/2003), ωστόσο δεν προκύπτει ότι έχουν γίνει ενέργειες εκ μέρους της Διοίκησης του Νοσοκομείου για την κάλυψη των προβλεπόμενων στον Οργανισμό θέσεων, που να καθιστά δικαιολογημένη την κρινόμενη ανάθεση λόγω αδυναμίας ή ανεπάρκειας του προσωπικού. (..)Ωστόσο, το Κλιμάκιο λαμβάνοντας υπόψη ότι η ελεγχόμενη δαπάνη αφορά σε καταβολή αμοιβής για παροχή λογιστικών υπηρεσιών, που ανατέθηκαν σε τρίτο, κατ’ εφαρμογή των προεκτεθεισών διατάξεων των άρθρων 11 του ν. 3697/2008 και 10 του ν. 3730/2008 και της 62008/ΕΓΔΕΚΟ/1992/2008 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών, Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, επιπλέον δε ότι η δαπάνη αυτή κρίθηκε μη νόμιμη με την αιτιολογία ότι δεν είναι δικαιολογημένη η ανάθεση των επίμαχων υπηρεσιών σε τρίτο, διότι συνιστούν συνήθεις λογιστικές εργασίες εμπίπτουσες στα καθήκοντα των υπαλλήλων και το Νοσοκομείο όφειλε να διεκπεραιώσει τις συγκεκριμένες εργασίες με ίδια μέσα, κρίνει ότι συντρέχει, κατά τα ανωτέρω εκτεθέντα (σκ. ΙV), εν προκειμένω, περίπτωση εφαρμογής της προαναφερθείσας νομιμοποιητικής διάταξης του άρθρου 38 του ν. 4461/2017 μόνο, όμως, κατά το μέρος της ελεγχόμενης δαπάνης που αφορά σε υπηρεσίες που παρασχέθηκαν κατά το χρονικό διάστημα από 22.12.2016 έως και 28.3.2017.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/120/2019
Παροχή λογιστικών υπηρεσιών:Με δεδομένα τα ανωτέρω, μη νομίμως ο Δήμος ...... ανέθεσε τις προαναφερόμενες υπηρεσίες στη δικαιούχο του ελεγχόμενου εντάλματος, καθόσον δεν είναι εξειδικευμένες αλλά εμπίπτουν στις αρμοδιότητες του Τμήματος Προϋπολογισμού - Λογιστηρίου και στα καθήκοντα των εκεί υπηρετούντων υπαλλήλων. Όπως δε προεκτέθηκε, στο Τμήμα υπηρετούν τρεις (3) υπάλληλοι που μπορούν να ασκήσουν τις λογιστικές υπηρεσίες που συνδέονται με την τήρηση του Διπλογραφικού Συστήματος, ενώ οι λοιπές εργασίες δύνανται να υλοποιηθούν από τους λοιπούς υπαλλήλους Οικονομικού ή Λογιστικού, οι οποίοι υπηρετούν στον Δήμο (22240/28.7.2016 πράξη κατάταξης). Τέλος, σύμφωνα με το άρθρο 38 του Οργανισμού, η κατανομή του προσωπικού στις επί μέρους οργανικές μονάδες γίνεται με απόφαση του Δημάρχου, λαμβάνοντας υπόψη τις λειτουργικές ανάγκες των μονάδων, τα προσόντα, την πείρα και τις ειδικές γνώσεις των υπαλλήλων και επομένως, ανάγεται στην ευθύνη του Δημάρχου η μη ορθολογική κατανομή του υπηρετούντος προσωπικού.
ΝΣΚ/136/2022
Ερωτάται: α) Πώς επηρεάζεται η καταχώρηση της επωνυμίας συγκεκριμένης κοινωνίας δικαιώματος εκμετάλλευσης ξενοδοχειακής επιχείρησης στο φορολογικό μητρώο από το δεδικασμένο που προκύπτει από τη με αριθμό 320/2014 απόφαση του Αρείου Πάγου, την έκδοση της με αριθμό 21/2021 απόφασης του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Ηρακλείου και τη σύνταξη μεταγενέστερης της πρώτης απόφασης συμβολαιογραφικής πράξης και β) εάν είναι δυνατή η μεταβίβαση του ποσοστού συμμετοχής σε κοινωνία δικαιώματος, χωρίς τη συναίνεση των λοιπών κοινωνών.(...)α) Λαμβάνοντας υπόψη τη με αριθμό 320/2014 απόφαση του Αρείου Πάγου, την με αριθμό 21/2021 απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Ηρακλείου και το συμβόλαιο με αριθμό …../29.07.2016 του Συμβολαιογράφου Αθηνών Αθανασίου Πετράκη η Φορολογική Διοίκηση καταχώρησε ορθά στο φορολογικό μητρώο τις μεταβολές που αφορούν συγκεκριμένη κοινωνία δικαιώματος εκμετάλλευσης ξενοδοχειακής επιχείρησης (ομόφωνα). β) Είναι δυνατή η μεταβίβαση του ποσοστού της μερίδας κοινωνού χωρίς τη συναίνεση των λοιπών κοινωνών (ομόφωνα).
ΔΕΚ/Τ-195/2008
«Δημόσιες συμβάσεις – Κοινοτική διαδικασία προσκλήσεως υποβολής προσφορών – Κατασκευή αίθουσας παραγωγής υλικών αναφοράς – Απόρριψη προσφοράς υποψηφίου – Προσφυγή ακυρώσεως – Έννομο συμφέρον – Παραδεκτό – Ερμηνεία όρου προβλεπόμενου στη συγγραφή υποχρεώσεων – Συμφωνία της προσφοράς προς τους προβλεπόμενους στη συγγραφή υποχρεώσεων όρους – Άσκηση του δικαιώματος υποβολής αιτήσεως για την παροχή διευκρινίσεων σχετικά με τις προσφορές – Αγωγή αποζημιώσεως» Η επιτροπή αξιολόγησης έχει την ευχέρεια να ζητήσει την παροχή διευκρινήσεων για το περιεχόμενο της προσφοράς ,χωρίς αυτό να συνιστά παράνομη τροποποίηση του περιεχομένου της.
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/495/2022
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:απόκτηση δικαιώματος παραλαβής – διαχείρισης υγρών αποβλήτων και καταλοίπων πλοίων που καταπλέουν στην θαλάσσια περιοχή αρμοδιότητας της …. Α.Ε.(...)ο Οργανισμός δεν αποσκοπούσε, με την επίμαχη διαδικασία, στη διεξαγωγή διαγωνισμού ανάθεσης ή παραχώρησης υπηρεσίας σε έναν (μοναδικό) πάροχο αλλά στην παροχή σχετικού δικαιώματος δραστηριοποίησης σε όλους τους φορείς που πληρούν τις κατ’ εφαρμογήν των ρυθμίσεων του άρθρου 4 του Κανονισμού 2017/352 τεθείσες ελάχιστες απαιτήσεις. Η επίμαχη διαδικασία δεν εφαρμόζεται παράλληλα ή συνδυαστικά με τις διαδικασίες ανάθεσης του ν. 4412/2016 και του ν. 4413/2016, ανεξαρτήτως του ότι προσομοιάζει με την διαδικασία αξιολόγησης των κριτηρίων επιλογής, που απαντώνται στους νόμους αυτούς Εξάλλου, στην επίμαχη διαδικασία δεν έχουν καθορισθεί κριτήρια ανάθεσης, αφού οι ενδιαφερόμενοι πάροχοι δεν αξιολογούνται βάσει της προσφερόμενης εκ μέρους τους τιμής ή μετά από στάθμιση της σχέσης ποιότητας – τιμής των προσφορών τους.(...)Υπό τα ανωτέρω δεδομένα, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η επίμαχη σύμβαση συνάπτεται στο πλαίσιο ειδικής διαδικασίας αδειοδότησης των φορέων που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στην παροχή των ανωτέρω λιμενικών υπηρεσιών ... και δεν αποτελεί σύμβαση παραχώρησης δημόσιας υπηρεσίας, παρόλο που, εν προκειμένω, συντρέχουν στοιχεία που προσιδιάζουν σε τέτοια σύμβαση(...)Απαραδέκτως εισάγεται προς προσυμβατικό έλεγχο το σχέδιο σύμβασης
Ν.4338/2015
Κύρωση της Σύμβασης Παραχώρησης του αποκλειστικού δικαιώματος διοργάνωσης και διεξαγωγής αμοιβαίου στοιχήματος επί ιπποδρομιών στην Ελλάδα για περίοδο είκοσι ετών.
Δ.Σφάλματος ΦΕΚ-136/Α/3.11.2015:Στη σελίδα 1316, στην παράγραφο 4.2, υποπαράγραφο (iii) και μετά τις λέξεις «(...) η έναρξη ισχύος» προστίθεται, κείμενο ως εξής: «της Σύμβασης Παραχώρησης, δεν θα πρέπει να θεωρείται ως αναβλητική αίρεση της Σύμβασης Μίσθωσης Μαρκόπουλου για τους σκοπούς της παρούσας παραγράφου 4.2. 4.3 Το ΤΑΙΠΕΔ θα καταβάλει κάθε εύλογη προσπάθεια για να προκαλέσει την πλήρωση των Αναβλητικών Αιρέσεων που ορίζονται στο άρθρο 4.2 πριν από την Απώτατη Ημερομηνία. Ο Παραχωρησιούχος θα καταβάλλει κάθε εμπορικά εύλογη προσπάθεια για να προκαλέσει την πλήρωση της αίρεσης που ορίζεται στο άρθρο 4.1 πριν από την Απώτατη Ημερομηνία. 4.4 Εάν οποιαδήποτε από τις αιρέσεις των άρθρων 4.1 και 4.2 δεν πληρούται (ή υπάρξει παραίτηση από αυτή, κατά περίπτωση) κατά την ή πριν από την Απώτατη Ημερομηνία ή εάν η Παραχώρηση λήξει σύμφωνα με το άρθρο 4.1:»