2/75264/0022/2010
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
2/75264/0022/2010
Εφημερίες ιατρών. (Τρόπος καταβολής της αποζημίωσης για τις ανωτέρω επιπλέον εφημερίες)
ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)/71/2014
ΕΦΗΜΕΡΙΕΣ ΙΑΤΡΩΝ:Με δεδομένα τα ανωτέρω και σε συνδυασμό με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη οι πρόσθετες εφημερίες που πραγματοποιήθηκαν στο «…»-«…» κατά τον Απρίλιο του έτους 2013 δεν είναι νόμιμες. Και τούτο προεχόντως διότι πριν από την πραγματοποίηση των επίμαχων εφημεριών δεν είχε τηρηθεί η προβλεπόμενη από το άρθρο 4 παρ. 1 Γ του ν. 3868/2010 διαδικασία και της κατ’ εξουσιοδότηση αυτού εκδοθείσας ΚΥΑ, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από την Επίτροπο, δηλαδή δεν είχε προηγηθεί η έγκριση των επιπλέον αυτών εφημεριών από τον Διοικητή της οικείας Υ.Π.Ε., μετά από εισήγηση του Διοικητικού Συμβουλίου και γνώμη του Επιστημονικού Συμβουλίου, με ειδική αιτιολογία ότι οι πρόσθετες αυτές εφημερίες καλύπτουν πραγματικά κενά του προγράμματος εφημεριών σύμφωνα με το άρθρο 4 του ως άνω νόμου, καθώς και ότι οι εφημερίες αυτές κατανέμονται στις ειδικότητες για τις οποίες υπάρχει αιτιολογημένως επιτακτική ανάγκη, με σαφή προσδιορισμό τους ανά ημέρα εφημερίας, ειδικότητα και αριθμό ιατρών
ΕΣ/Τ1/163/2007
Αποσπάσεις,-Αναδρομικότητα αποσπάσεων-Εφημερίες Αγροτικών ιατρών
Γ.Π.οικ.7760/2016
Εφημερίες Γενικών Ιατρών στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ). (ΑΔΑ:7ΝΤ1465ΦΥΟ-ΘΨΓ)
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/52/2019
Καταβολή αποζημίωσης πρόσθετων εφημεριών:..Με τα δεδομένα αυτά και σε συνδυασμό με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη οι πρόσθετες εφημερίες που πραγματοποιήθηκαν στο Γενικό Νοσοκομείο ... «...», οργανική μονάδα «...» κατά το μήνα Δεκέμβριο 2017 δεν είναι νόμιμες. Και τούτο διότι πριν από την πραγματοποίησή τους δεν τηρήθηκε η προβλεπόμενη από το άρθρο 4 παρ. 1 Γ του ν. 3868/2010, όπως ισχύει, διαδικασία και της κατ’ εξουσιοδότηση αυτού εκδοθείσας ΚΥΑ, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από την Επίτροπο. Συγκεκριμένα, οι εγκριτικές των προσθέτων εφημεριών αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου του Νοσοκομείου και του Διοικητή της οικείας Υ.ΠΕ. εκδόθηκαν σε χρόνο μεταγενέστερο (21.2.2018) του διαστήματος πραγματοποιήσεως των εφημεριών αυτών (Δεκέμβριος 2017). Λόγω δε ακριβώς της αυστηρότητας του συστήματος, που αποσκοπεί στον έγκαιρο προγραμματισμό της διαχείρισης του προσωπικού και στον έλεγχο και περιορισμό της σχετικής δημοσιονομικής δαπάνης, οι μεταγενέστερες αποφάσεις του Διοικητή της 3ης ΥΠΕ (.....2018), με τις οποίες εγκρίθηκαν εκ των υστέρων οι πραγματοποιηθείσες εφημερίες, δεν αναπτύσσουν αναδρομική ισχύ και, συνεπώς, δεν νομιμοποιούν τη σχετική δαπάνη. Εξάλλου, τα πρακτικά της 22ης/28.11.2017 τακτικής συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Νοσοκομείου, τα οποία επικαλείται το Νοσοκομείο στο έγγραφο επανυποβολής, χωρίς ωστόσο να προσκομίζονται, δεν θα μπορούσαν, σε κάθε περίπτωση, να καταστήσουν έγκυρη τη δαπάνη, εφόσον οι πρόσθετες εφημερίες εγκρίνονται, σύμφωνα με τις προεκτεθείσες διατάξεις, με απόφαση του Διοικητή της Υ.ΠΕ. Εξάλλου, και οι μεταγενέστερες εγκριτικές των πρόσθετων εφημεριών αποφάσεις του Διοικητή της Υ.ΠΕ. δεν θα μπορούσαν να προσδώσουν νόμιμο έρεισμα στην επίμαχη δαπάνη και για τον πρόσθετο λόγο ότι δεν έχουν την αναγκαία κατά νόμο ειδική αιτιολογία, αφού δεν προσδιορίζονται σε αυτές τα πραγματικά κενά του προγράμματος εφημεριών ανά ημέρες στις οποίες θα πραγματοποιηθούν, καθώς και ο αριθμός των ιατρών ανά ειδικότητα που θα τις πραγματοποιήσουν. Η έλλειψη αυτή δεν συμπληρώνεται από τα λοιπά στοιχεία του φακέλου, και, σε κάθε περίπτωση, δεν μπορεί να καλυφθεί από τη γνώμη του Επιστημονικού Συμβουλίου (11η/2.11.2017), στην οποία γίνεται μεν μια γενική αναφορά στις ώρες που κάθε Τμήμα του Νοσοκομείου πρέπει να καλύψει σε εφημερίες, δεν υπάρχει όμως, κατά την έννοια της ανωτέρω κοινής υπουργικής απόφασης, ειδική αιτιολόγηση της επιτακτικής ανάγκης για την πραγματοποίηση των πρόσθετων εφημεριών ανά ημέρα εφημερίας, ειδικότητα και αριθμό ιατρών (βλ. Κλιμ.Προλ.Ελ.Δαπ. στο Ι Τμ. 71/2014, 219/2013 κ.α.). Κατ’ ακολουθία αυτών, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη και, ως εκ τούτου, το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.
2/906/0026/2005
Αποσπάσεις και εφημερίες ιατρών που προσλαμβάνονται βάσει της διάταξης της παρ.22 άρθρου 11 του Ν.2889/2001
2/17589/0022/2012
ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΘΕΜΑ: «Κοινοποίηση μισθολογικών διατάξεων».-(Αναφορικά με την επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθησών αποδοχών,τις εφημερίες ιατρών και τον καθορισμό αποδοχών προσωπικού Ι.Δ. ορισμ.χρόνου )
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/89/2018
Αποζημίωση πρόσθετων εφημεριών.Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει, κατά πλειοψηφία, ότι παρίσταται νόμω αβάσιμος ο προβληθείς λόγος διαφωνίας αναφορικώς με τη μη δυνατότητα καταβολής αποζημίωσης σε ιατρούς – μέλη Δ.Ε.Π. για την πραγματοποίηση πρόσθετων εφημεριών, υπό την αιτιολογία ότι δεν προβλέπεται σχετικώς από τις διατάξεις του άρθρου 45 παρ. 11 περίπτ. Γ΄ του ν. 3205/2003, όπως ισχύει. Και τούτο, διότι, όπως έγινε δεκτό στην υπό ΙΙΙ.Β νομική σκέψη, από την ιστορική διαδρομή της ανωτέρω διάταξης και τα αναφερόμενα στις αιτιολογικές εκθέσεις των κατά καιρούς τροποποιητικών αυτής ρυθμίσεων, δεν συνάγεται βούληση του νομοθέτη να αποκλείσει τη σχετική δυνατότητα για την επίμαχη κατηγορία ιατρών, και, συνεπώς, ο θεσπιζόμενος δι’ αυτής της διάταξης κανόνας δικαίου τυγχάνει αναλογικώς εφαρμοστέος και για τη συγκεκριμένη κατηγορία, εφόσον πληρούνται και οι λοιποί όροι του πραγματικού του.(..)Κατά τα λοιπά, ενόψει των προδιαληφθεισών στις σκέψεις ΙΙ.Β και IV.Β νομικών παραδοχών, το Κλιμάκιο κρίνει ομοφώνως ότι οι πραγματοποιηθείσες στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο ... – Φορέα Νοσοκομείου ... πρόσθετες εφημερίες, κατά το μήνα Ιανουάριο 2017, δεν είναι νόμιμες, καθόσον πριν από την πραγματοποίησή τους δεν είχε τηρηθεί η προβλεπόμενη, από το άρθρο 45 παρ. 11 περιπτ. Γ΄ και Δ΄ του ν. 3205/2003 και την κατ’ εξουσιοδότηση αυτού εκδοθείσα κ.υ.α., διαδικασία, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από την Αναπληρώτρια Επίτροπο. Ειδικότερα, δεν αιτιολογείται η ανάγκη πραγματοποίησής τους, δοθέντος ότι τόσον η Θ1/ΕΣ10/19.12.2016 γνωμοδότηση του οικείου Επιστημονικού Συμβουλίου, όσο και η 4ηΣυν/28.2.2017 απόφαση – εισήγηση του Διοικητικού Συμβουλίου του Νοσοκομείου, αλλά και η 15436/26.4.2017 απόφαση του Διοικητή της 4ης Υ.ΠΕ. Μακεδονίας και Θράκης, δεν περιέχουν οποιαδήποτε αιτιολογία από την οποία να προκύπτουν τα πραγματικά κενά του προγράμματος που θα καλύψουν οι πρόσθετες εφημερίες ανά ημέρα εφημερίας, ούτε και οι ειδικότητες και ο αριθμός των ιατρών που θα απασχοληθούν.(συγγνωστή πλάνη)
ΕΣ/Τμ.1/66/2014
Μη νόμιμες οι πρόσθετες εφημερίες που πραγματοποιήθηκαν σε Νοσοκομείο, διότι πριν από την πραγματοποίηση των επίμαχων εφημεριών δεν είχε τηρηθεί η προβλεπόμενη από το άρθρο 4 παρ. 1 Γ του ν. 3868/2010 και από την κατ’ εξουσιοδότηση αυτού εκδοθείσα ΚΥΑ διαδικασία (2/75264/0022/30.11.2010, ΦΕΚ 1883 Β΄).
Αριθμ. 18757/2011
Τρόπος, διαδικασία και καθορισμός κριτηρίων τοποθέ¬τησης αγροτικών ιατρών σε Κέντρα Υγείας και Πε¬ριφερειακά Ιατρεία.