165358/11665/4298/943/2016
Τύπος: Εγκύκλιοι
Ερμηνευτική εγκύκλιος του άρθρου 31, Ν.4373/2016, για τη χορήγηση αδείας μετ' αποδοχών στους εν ενεργεία αθλητές / αθλήτριες εθνικών και προεθνικών ομάδων καθώς και στους προπονητές / προπονήτριες αυτών.(ΑΔΑ:ΩΛΧΒ4653Π4-ΔΞ1)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΥΠΟΠΑΙΘ/200044/10931/5366/1649/2015
Ερμηνευτική εγκύκλιος της παρ. 3, άρθρου 11, Ν. 4326/2015, για τη χορήγηση αδείας μετ’ αποδοχών στους εν ενεργεία αθλητές/ αθλήτριες εθνικών και προ-εθνικών ομάδων καθώς και στους προπονητές/ προπονήτριες αυτών (ΑΔΑ:7ΜΥΑ465ΦΘ3-7ΙΗ)
ΝΣΚ/57/2017
Αν είναι δυνατή η εφαρμογή του άρθρου 47 του ν. 4373/2016 στη περίπτωση μετεγγραφής φοιτητή από Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.) με έδρα στις Σέρρες, στο Τμήμα Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού με έδρα τη Θεσσαλονίκη του ιδίου Α.Ε.Ι.(..)Ενόψει του σκοπού της ρύθμισης του άρθρου 47 του ν. 4373/2016, που είναι η προαγωγή του αθλητισμού στους νέους φοιτητές και φοιτήτριες σε αθλήματα που έχουν διακριθεί, είναι νόμιμη η αιτηθείσα μετεγγραφή, ακόμη και στην περίπτωση τμημάτων που ανήκουν στο ίδιο ΑΕΙ.
ΥΠΕΣ/19664/2011
Κοινή ερμηνευτική εγκύκλιος ΥΠΕΣ-Οικονομικών με ΘΕΜΑ : Εφαρμογή των διατάξεων του ΠΔ 113/2010 «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους Διατάκτες» (ΦΕΚ 194/Α) στους δήμους και στα δημοτικά ΝΠΔΔ. ΣΧΕΤ. : Εγκύκλιος Υπ. Οικον. 2/91118/0026/2010.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/67/2018
ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΠΟΔΟΧΩΝ:Με δεδομένα τα ανωτέρω και σύμφωνα με όσα έγιναν, κατά πλειοψηφία, δεκτά στη σκέψη που προηγήθηκε, εσφαλμένως υπολαμβάνει η Επίτροπος ότι η εντελλόμενη δαπάνη είναι στο σύνολό της μη νόμιμη, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 45 του ν. 4373/2016, που δημοσιεύθηκε την 1.4.2016. Και τούτο, διότι με τις διατάξεις του άρθρου 12 του ν. 4355/2015 το πρώτον ρυθμίστηκε το ζήτημα της καταβολής αποδοχών στο προσωπικό αυτό και ορίστηκε ότι καταβάλλονται και για διάστημα πριν από την ανάληψη υπηρεσίας στο φορέα υποδοχής. Εντούτοις, ως προεκτέθη, με το άρθρο 12 του ν. 4355/2015 ρητώς και ειδικώς ορίστηκε ότι οι αποδοχές καταβάλλονται στους δικαιούχους για το χρονικό διάστημα από τη δημοσίευση του νόμου, η οποία συντελέστηκε στις 18.12.2015, και ως εκ τούτου, η εντελλόμενη δαπάνη κατά το μέρος που αντιστοιχεί στο διάστημα από 9.12.2015 έως 18.12.2015 είναι μη νόμιμη. Κατά την μειοψηφούσα δε γνώμη της εισηγήτριας της υπόθεσης, παρά την αντίθεση των προπαραρατεθεισών διάταξεων στο Σύνταγμα, κατά τα αναλυτικώς εκτεθέντα στην σκέψη υπό ΙΙ της παρούσας, στον βαθμό που η παθολογία των σχετικών περί μετάταξης διατάξεων δεν είχε θιγεί κατά τον ασκηθέντα προληπτικό έλεγχο νομιμότητος της πρώτης μετά την ανάληψη καθηκόντων εκ μέρους των φερόμενων ως δικαιούχων μισθοδοσίας δεν δύναται, για λόγους ασφάλειας δικαίου και προστασίας της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης των εν λόγω υπαλλήλων να αποτελέσει λόγο διακωλυτικό της θεωρήσεως του νυν ελεγχομένου εντάλματος που αφορά σε οικονομική αξίωσή τους για την απόληψη αναδρομικών αποδοχών. Κατόπιν αυτών και υπό την εκδοχή ότι η διαφωνούσα Επίτροπος έχει εξετάσει αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής του τελευταίου εδαφίου του άρθρου 656 του Α.Κ., η εντελλόμενη δαπάνη είναι στο σύνολό της νόμιμη, καθόσον, ως προεκτέθη, η αναδρομική ισχύς των διατάξεων του άρθρου 12 του ν. 4325/2015 καταλαμβάνει και την καταβολή αποδοχών από 9.12.2015.
ΥΠΕΣ/9089/2011
Προγραμματισμός προσλήψεων για τις άμεσες επείγουσες ανάγκες στους ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού ΣΧΕΤ.: Η Α.Π. ΔΙΠΠ/Φ.2.9/31/οικ.80/3-1-2011 εγκύκλιος της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διοίκησης & Ηλ. Διακυβέρνησης του ΥΠΕΣΑΗΔ
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/235/2015
Καταβολή αποζημίωσης για μη ληφθείσα άδεια::Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας Πράξεως, το Κλιμάκιο άγεται στην κρίση ότι: Α) Οι φερόμενοι ως δικαιούχοι του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος απασχολούνται με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, σε νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου, τη Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης ........, η οποία με τον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας της, παραπέμπει ευθέως στις διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας. Ως εκ τούτου, εφαρμογή έχουν οι διατάξεις της διεθνούς συμβάσεως «Περί κανονικών κατ’ έτος αδειών μετ’ αποδοχών», η οποία κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Ν. 2081 της 18/25 Απριλίου 1952, του Π.Δ/τος 88/1999 και του Α.Ν. 539/1945 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, οι οποίες προβλέπουν την υποχρέωση του εργοδότη να καταβάλει αποζημίωση σε περίπτωση μη χορήγησης στους εργαζομένους της κανονικής τους άδειας εντός του έτους στο οποίο αυτή αφορά και Β) Η καταβολή των αποδοχών (και όχι του επιδόματος αδείας) προσαυξάνεται σε ποσοστό 100%, εφόσον ο εργαζόμενος αιτήθηκε την άδεια και ο εργοδότης την αρνήθηκε, γεγονός που συντρέχει εν προκειμένω για το υπόλοιπο της αδείας όλων των δικαιούχων πλην του ....., ο οποίος, καίτοι υπέβαλε τέσσερις αιτήσεις, δεν εγκρίθηκε καμία και δεν έλαβε καθόλου άδεια εντός του έτους 2014, δικαιούμενος, κατόπιν αυτού, της ως άνω προσαύξησης για το σύνολο των αποδοχών αδείας.
Κ.Υ.Α.3021/19/6/1986
Περιορισμός πιστοποιητικών και άλλων δικαιολογητικών που απαιτούνται από τις κείμενες διατάξεις για τη διεκπεραίωση υποθέσεων πολιτών από υπηρεσίες του δημόσιου τομέα. (Δ.ΣΦ στο ΦΕΚ Β'/158/31 Μαρτ.1987)
69019 οικ. Φ.700.13/2021 ΦΕΚ: 5519/Β/29.11.2021 Άρθρο 16 Καταργούμενες Διατάξεις 1. Από την έναρξη ισχύος της παρούσας καταργούνται: .....1.2 Η παρ. 63 της υπ’ αρ. 3021/19/6/1986 κοινής υπουργικής απόφασης «Περιορισμός πιστοποιητικών και άλλων δικαιολογητικών που απαιτούνται από τις κείμενες διατάξεις για τη διεκπεραίωση υποθέσεων των πολιτών από υπηρεσίες του δημόσιου τομέα» (Β’ 847).
Α.Π. 136860/1673/Φ15/2018- ΦΕΚ: 6210/B/2019 άρθρο 18: (...).Από την έναρξη ισχύος της παρούσας καταργούνται: β) Το εδ.(α) της παρ.63 της αριθμ. 3021/19/6/1986 κοινής υπουργικής απόφασης (Β΄ 847), καθώς και κάθε προγενέστερη γενική ή ειδική διάταξη ή ερμηνευτική εγκύκλιος που αντίκειται στην παρούσα.
ΕΣ/ΤΜ.6/1247/2019
Υπηρεσίες ναυαγοσωστικής κάλυψης...Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙ, το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι, όσον αφορά στην πρώτη αναδειχθείσα υπό του Κλιμακίου πλημμέλεια, νομίμως η τιμή μονάδας ανά ανθρωπομήνα για την υπηρεσία της ναυαγοσωστικής κάλυψης παραλίας υπολογίστηκε βάσει οκτάωρης ημερήσιας απασχόλησης, δεδομένου ότι το άρθρο 7 παρ. 1 του π.δ. 31/2018 ορίζει το ελάχιστα αναγκαίο χρονικό διάστημα ναυαγοσωστικής κάλυψης, ενώ δεν αποκλείει τη δυνατότητα προαιρετικής ναυαγοσωστικής κάλυψης των λουτρικών εγκαταστάσεων για μία (1) ώρα επιπλέον του τεθέντος με το π.δ. 31/2018 ωραρίου, δοθέντος ότι αυτό συμβάλλει στην καλύτερη προστασία των λουομένων, όπως βασίμως προβάλλεται με την κρινόμενη αίτηση, υπό τον όρο να συμπεριληφθεί στο υποβληθέν σχέδιο σύμβασης αναλυτική διάταξη περί του ωραρίου ναυαγοσωστικής κάλυψης των παραλιών. Ακολούθως, όσον αφορά στις δεύτερη και τρίτη αναδειχθείσες υπό του Κλιμακίου πλημμέλειες, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα με την κρινόμενη αίτηση, το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι α) από το σύνολο των προσκομισθέντων ενώπιόν Του στοιχείων τεκμηριώνεται αναλυτικώς ο αναφερόμενος στην οικεία Τεχνική Μελέτη, κατά τον προσδιορισμό του μηνιαίου κόστους ανάθεσης της ναυαγοσωστικής κάλυψης παραλίας, μικτός μισθός του ναυαγοσώστη-επόπτη, στον οποίο έχουν συμπεριληφθεί αναλογία δώρου Χριστουγέννων, επιδόματος αδείας, αποζημίωσης αδείας, προσαυξήσεις Κυριακών και αργιών, καθώς και εργοδοτικές εισφορές, λαμβανομένης υπόψη και της αυξημένης ευθύνης εποπτείας και συντονισμού που αυτός φέρει έναντι του ναυαγοσώστη βάθρου και β) ο υπολογισμός του ημερομισθίου του χειριστή του ναυαγοσωστικού σκάφους 5,5 μέτρων και του οδηγού του ναυαγοσωστικού αυτοκινήτου 4Χ4 βάσει του ημερομισθίου του ναυαγοσώστη αιτιολογείται επαρκώς, καθόσον για τη χορήγηση άδειας ναυαγοσώστη απαιτείται σύμφωνα με το άρθρο 5 του π.δ. 31/2018, μεταξύ άλλων, άδεια χειριστή ταχυπλόου εν ισχύ, ενώ για την οδήγηση οχήματος 4Χ4 δεν απαιτείται επαγγελματική άδεια οδήγησης και ως εκ τούτου είναι δυνατή η άσκηση των ως άνω καθηκόντων από τους έχοντες άδεια από την αρμόδια λιμενική αρχή ναυαγοσώστες, λαμβανομένου υπόψη και του γεγονότος ότι κατά τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται έτι περαιτέρω η δυνατότητα επέμβασης και η παροχή άμεσης βοήθειας στους λουόμενους και κατ’ επέκταση η προστασία της ανθρώπινης ζωής. Ομοίως, όσον αφορά στην τέταρτη αναδειχθείσα πλημμέλεια, το Τμήμα κρίνει ότι από το σύνολο των προσκομισθέντων ενώπιον Του στοιχείων τεκμηριώνεται επαρκώς το αναφερόμενο στην οικεία Τεχνική Μελέτη, κατά τον προσδιορισμό του κόστους ανάθεσης της υπηρεσίας οργάνωσης και διαχείρισης του προγράμματος Γαλάζιας Σημαίας ανά ακτή, μικτό εργατικό κόστος των τριών ατόμων (εργάτη, οδηγού και επόπτη) που θα απασχοληθούν για την παροχή της υπηρεσίας. Τέλος, όσον αφορά στην πέμπτη αναδειχθείσα πλημμέλεια, το Τμήμα κρίνει ότι τόσο η ποσότητα των 144 πύργων όσο και η ποσότητα των 84 Γαλάζιων Ακτών που ελήφθησαν υπόψη για τη διαμόρφωση του ενδεικτικού προϋπολογισμού της οικείας διακήρυξης για τρία έτη προκύπτει με βάση την πιθανολογούμενη από την αναθέτουσα αρχή αύξηση των πύργων και των Γαλάζιων Ακτών ανά έτος με γεωμετρική πρόοδο (10 πύργοι και 24 ακτές για το έτος 2019, 12 πύργοι και 28 ακτές για το έτος 2010, 14 πύργοι και 32 ακτές για το έτος 2021), όπως βασίμως προβάλλεται με την κρινόμενη αίτηση. Ειδικότερα, λαμβανομένου υπόψη ότι αφενός οι ως άνω ποσότητες είναι πιθανολογούμενες και ενδεικτικές, δοθέντος ότι και ο χαρακτηρισμός των λουτρικών εγκαταστάσεων ως πολυσύχναστων γίνεται από την ειδική επιτροπή του άρθρου 11 του π.δ. 31/2018 σε ετήσια βάση και αφετέρου ότι σύμφωνα με την οικεία Τεχνική Μελέτη, σε περίπτωση μείωσης των παραλιών ο ανάδοχος δεν θα παρέχει τις αντίστοιχες υπηρεσίες και ως εκ τούτου δεν θα πληρωθεί την αντίστοιχη αμοιβή, το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι η εν λόγω πλημμέλεια δεν ασκεί εν προκειμένω ουσιώδη επιρροή, υπό τον όρο να προστεθεί στο υποβληθέν σχέδιο σύμβασης ρητή διάταξη με το ως άνω περιεχόμενο για την περίπτωση μείωσης των πύργων - Γαλάζιων Ακτών. Σε κάθε περίπτωση η πληρωμή του αναδόχου διενεργείται απολογιστικά και σύμφωνα με την υπηρεσιακή βεβαίωση των αρμοδίων υπηρεσιών του Δήμου. (...)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η κρινόμενη αίτηση ανάκλησης πρέπει να γίνει δεκτή, να ανακληθεί η προσβαλλόμενη Πράξη και να κριθεί ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου σύμβασης, υπό τον όρο ότι θα προστεθούν διατάξεις για το οκτάωρο ωράριο ναυαγοσωστικής κάλυψης των παραλιών και για τη μη πληρωμή του αναδόχου σε περίπτωση μείωσης των πύργων - Γαλάζιων Ακτών.Ανακαλεί την 388/2019 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/119/2019
Αναδρομική καταβολή επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις που προηγήθηκαν, από την από 7.3.2018 βεβαίωση του Γενικού Δντη Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της Περιφέρειας ... για την πρώτη (...) και από την από 7.3.2018 ίδια της Αναπληρώτριας Προϊσταμένης του Τμήματος Περιβαλλοντικής Υγιεινής και Υγειονομικού Ελέγχου για τους λοιπούς, οι οποίες αρκούνται στην απλή αναφορά ότι στα καθήκοντα των φερόμενων ως δικαιούχων υπαλλήλων «περιλαμβάνονται οι αναφερόμενες στην παρ. 2 του άρθρου 98 του ν. 4483/17 (ΦΕΚ 107/τ.Α/31-8-2017) εργασίες (κατηγορία Α΄)», καθώς και από τα λοιπά στοιχεία του φακέλου, δεν αποδεικνύεται ότι κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα οι εν λόγω υπάλληλοι άσκησαν εν τοις πράγμασι, κατά πλήρη και αποκλειστική απασχόληση, υπό την έννοια που εκτέθηκε ανωτέρω, κάποια από τα καθήκοντα που αντιστοιχούν στις ειδικότητες που μνημονεύονται στο προαναφερθέν άρθρο, ώστε να δικαιολογείται η καταβολή σ’ αυτούς επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας. Τούτο δε, λαμβανομένου υπόψη του γεγονότος ότι, σύμφωνα με τον Ο.Ε.Υ. της Περιφέρειας ..., οι ανωτέρω υπάλληλοι απασχολούνται, κατά κύριο λόγο, με τη διενέργεια υγειονομικών ελέγχων, εργασία, η οποία, όπως έχει κριθεί (βλ. Ε.Σ. Κλιμ. Προλ. Ελ. Δαπ. στο Ι Τμ. 220/2018), δεν δικαιολογεί την καταβολή σε αυτούς του επίμαχου επιδόματος. Επίσης, δεν προκύπτει ότι η υπηρεσία τους παρασχέθηκε με πλήρη και αποκλειστική απασχόληση στους χώρους που δικαιολογούν την καταβολή του ανωτέρω επιδόματος. Σημειώνεται, ακόμα, ότι η καταβολή του επιδόματος δεν βρίσκει νόμιμο έρεισμα ούτε στο 3473/2.3.2018 έγγραφο του Υπουργού Εσωτερικών, καθόσον αυτό πέραν του ότι συνιστά εσωτερικό υπηρεσιακό έγγραφο, στερούμενο κανονιστικής ισχύος και εκτελεστότητας, δύναται να ληφθεί υπόψη μόνο ως ερμηνευτική εγκύκλιος των προαναφερόμενων διατάξεων, κατά το νόημα των οποίων οι Επόπτες Δημόσιας Υγείας, δικαιούνται να λαμβάνουν το επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας, εφόσον βεβαιώνεται από τον Προϊστάμενο της υπηρεσίας τους ότι ασκούν εν τοις πράγμασι καθήκοντα και εργασίες που εμπίπτουν σε κάποια από τις κατηγορίες του άρθρο 98 παρ.2 του ν. 4483/2017. Το γεγονός, τέλος, ότι μεταξύ των επαγγελματικών δικαιωμάτων των Εποπτών Δημόσιας Υγείας, όπως αυτά καθορίζονται στο άρθρο 4 παρ. 2 περίπτ. γ΄ του π.δ/τος 83/1989 (Α΄ 37), περιλαμβάνεται η οργάνωση, διεύθυνση και η εκτέλεση πάσης φύσεως απολυμάνσεων στο πλαίσιο άσκησης ελεύθερου επαγγέλματος, δεν δικαιολογεί εν προκειμένω την καταβολή σε αυτούς του επιδόματος, καθόσον για τη χορήγησή του, όπως ήδη εκτέθηκε στην ως άνω νομική σκέψη, εξετάζεται η πραγματική άσκηση των αναφερόμενων στις προμνησθείσες διατάξεις καθηκόντων μη αρκούσης της δυνητικής άσκησης αυτών στο πλαίσιο εν γένει ελευθέριου επαγγέλματος(βλ. Ε.Σ. Κλιμ. Προλ. Ελ. Δαπ. στο Ι Τμ. 220/2018).Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες είναι μη νόμιμες και, επομένως, αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/118/2019
Καταβολή επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας...Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, η εντελλόμενη δαπάνη παρίσταται μη νόμιμη, δοθέντος ότι οι φερόμενοι δικαιούχοι του χρηματικού εντάλματος είναι στο σύνολό τους διοικητικοί υπάλληλοι της Διεύθυνσης Προμηθειών και Αποθηκών του Δήμου ... Όπως δε ήδη αναφέρθηκε, το διοικητικό προσωπικό εξαιρείται ρητώς από τις επαγγελματικές ειδικότητες, που, σύμφωνα με την εφαρμοστέα διάταξη, έχουν δικαίωμα λήψης επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας. Τούτο δεν μεταβάλλεται από το γεγονός ότι οι ανωτέρω υπάλληλοι παρέχουν την εν λόγω εργασία τους σε χώρο που γειτνιάζει με τις εγκαταστάσεις της Διεύθυνσης Καθαριότητας - Ανακύκλωσης του Δήμου ... (εφόσον ήθελε θεωρηθεί ότι και οι εγκαταστάσεις του Τμήματος διαχείρισης καυσίμων και λιπαντικών, καθώς επίσης του Τμήματος αποθηκών υλικών, όπως και της Διεύθυνσης Μηχανολογικού, συστεγάζονται με εκείνες της Διεύθυνσης Καθαριότητας – Ανακύκλωσης), όπου πραγματοποιούνται καθημερινά λειτουργίες της Διεύθυνσης Καθαριότητας – Ανακύκλωσης, ήτοι μεταφόρτωση απορριμμάτων και ογκωδών αντικειμένων για τη μεταφορά τους στον ΧΥΤΑ ..., εκφόρτωση μηχανοκίνητων σαρώθρων και στάθμευση των απορριμματοφόρων. Τούτο διότι η εκτέλεση εργασιών διοικητικής φύσης δεν περιλαμβάνεται στις διάφορες ειδικότητες εργαζομένων που διεκπεραιώνουν τη συγκομιδή και αποκομιδή, μεταφορά, διαλογή, επιστασία, καταστροφή απορριμμάτων, καθώς επίσης την αποθήκευση, επεξεργασία, ανακύκλωση, αξιοποίηση και διάθεση των στερεών αποβλήτων, που, κατά τα γενόμενα δεκτά ανωτέρω, μόνο αυτές ήθελε ο νομοθέτης να συμπεριλάβει στους δικαιούχους του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας. Επιπροσθέτως, η εργασία σε χώρο που γειτνιάζει μεν, πλην όμως παραμένει ξεχωριστός από εκείνο των εγκαταστάσεων, όπου εκτελούνται οι εργασίες της Διεύθυνσης Καθαριότητας - Ανακύκλωσης, παρέχεται σε συνθήκες ουσιωδώς διάφορες από εκείνες των εργαζομένων που επιτελούν τις τελευταίες (πρβλ. Ε.Σ. ΚΠΕΔ Ι Τμ. 278/2018). Πέραν των ανωτέρω, δεν αρκεί για να καταστήσει τους υπαλλήλους αυτούς δικαιούχους του επίμαχου επιδόματος, ενόψει της στενής ερμηνείας των εν λόγω διατάξεων, το γεγονός ότι καθ’ όλο το ωράριο εργασίας τους υφίστανται εξ αντικειμένου τις επιβαρυντικές επιπτώσεις της επαφής με χώρους μεταφόρτωσης και συλλογής απορριμμάτων, ενώ το μεν 29929/2016 έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών προς τον Δήμο ..., όπου αναφέρονται τα αντίθετα, αποτελεί έγγραφο παροχής οδηγιών εσωτερικής φύσης, στερούμενο επομένως, ως εκ της φύσεώς του, δεσμευτικής ισχύος (πρβλ. Ε.Σ. Ι Τμ. Πράξη 23/2018), η δε 8402/16.3.2016 ερμηνευτική εγκύκλιος του Υπουργείου Εσωτερικών, που αφορά στην εφαρμογή των διατάξεων του ν. 4368/2016 σε θέματα προσωπικού των ΟΤΑ, σε σχέση με την καταβολή του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας, επαναλαμβάνει το κείμενο του νόμου. Τέλος, ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι, ενόψει της κρίσης περί μη νομότυπης καταβολής στους φερόμενους δικαιούχους του εντάλματος του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας, ο 2ος λόγος της Επιτρόπου παρίσταται αλυσιτελής, δοθέντος ότι το συγκεκριμένο επίδομα αποτελεί χρηματική παροχή, κατά την οποία προσαυξάνονται οι μηνιαίες αποδοχές των υπαλλήλων, στους οποίους καταβάλλεται, και δεν συμπεριλαμβάνεται μεταξύ των προβλεπόμενων στο άρθρο 27 του ν. 4354/2015 περιπτώσεων αύξησης αποδοχών, κατά το ποσό των οποίων – κατ’ εξαίρεση - δεν μειώνεται η προσωπική διαφορά (αλλαγή μισθολογικού κλιμακίου λόγω προωθημένης μισθολογικής εξέλιξης ή χορήγηση επιδόματος θέσης ευθύνης), το ποσό αυτού συνυπολογίζεται για τη μείωση της όποιας προσωπικής διαφοράς καταβάλλεται σε δημοτικούς υπαλλήλους.Κατ’ ακολουθίαν, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη και, ως εκ τούτου, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί.