Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

140659/2020

Τύπος: Εγκύκλιοι

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 2396/1953, 6400/2060/1984, 129/2534/2010, 2196/20936/2013

Περί της διακίνησης των αποφάσεων του Υπουργείου Εσωτερικών για τη χορήγηση, επιστροφή και μεταφορά συμβατικών πινακίδων σε υπηρεσιακά αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες κατ’ εφαρμογή του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.   ΑΔΑ:Ω7ΕΙ465ΧΘΞ-ΞΞ4


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

5122/2020

Τροποποίηση της κοινής υπουργικής απόφασης 129/2534/2010 (ΦΕΚ 108 Β΄) με θέμα «Καθορισμός δικαιούχων χρήσης και ανώτατου ορίου κυβισμού κρατικών αυτοκινήτων και άλλες ρυθμίσεις σχετικές με τα κρατικά αυτοκίνητα». 


ΕΣ/Τμ..7/165/2011

Εκμίσθωση ενός μηχανήματος περιστρεφόμενης τσάπας(...)Υπό τις περιστάσεις αυτές και σύμφωνα με τις παρατιθέμενες στη σκέψη ΙΙ διατάξεις, στο πρόσωπο του Δημοτικού Συμβούλου … συνέτρεχε κώλυμα συγγένειας, αφού είναι συγγενής εξ αίματος πρώτου βαθμού με τον ανάδοχο …. (...) Με τις διατάξεις αυτές ρυθμίστηκε από τον κοινό νομοθέτη, εντός του πλαισίου του ισχύοντος Συντάγματος (άρθρο 102 παρ. 2), στο σύνολό του το ζήτημα της διοικητικής εποπτείας επί των Ο.Τ.Α. και συνεπώς, οι προαναφερόμενες διατάξεις της 5100/1600/10.4/14.6.1984 απόφασης του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης, οι οποίες, για την οποιαδήποτε μίσθωση ιδιωτικών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης από νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, περιλαμβανομένων και των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού, απαιτούν την προηγούμενη εγκριτική απόφαση του κατά τις διατάξεις αυτές αρμόδιου οργάνου (Γενικό Γραμματέα της οικείας Περιφέρειας, σύμφωνα με τα άρθρα 1 παρ. 1 περ. Α εδ. 14 του ν. 2647/1998 - ΦΕΚ Α΄ 237) και 2 του π.δ/τος 373/1995 - ΦΕΚ Α΄ 201), πρέπει να θεωρούνται ως σιωπηρώς καταργηθείσες (βλ. Πρ. VII Τμ. Ελ. Συν. 39/2011). (...)   Ως εκ τούτου, η συμμετοχή του τόσο στην Επιτροπή Διαγωνισμού που αξιολόγησε τις υποβληθείσες προσφορές όσο στην Δημαρχιακή Επιτροπή που κατακύρωσε το αποτέλεσμα του διαγωνισμού στον υιό του, αντιβαίνει στις διατάξεις του άρθρου 99 του ν. 3463/2006, καθιστώντας τόσο το σχετικό Πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού όσο και την 31/2010 κατακυρωτική απόφαση της Δημαρχιακής Επιτροπής, μη νόμιμα λόγω κακής σύνθεσής των συλλογικών οργάνων που τα εξέδωσαν.(...)Επιπλέον, σε ό,τι αφορά τον δεύτερο λόγο διαφωνίας, αβασίμως προβάλλεται από τον αναπληρωτή Επίτροπο ότι η μη τήρηση της διαδικασίας που προβλέπουν οι διατάξεις της Υ.Α. 5100/1600/1984 για τη μίσθωση των αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης καθιστά την εντελλόμενη δαπάνη μη νόμιμη, δοθέντος ότι, σύμφωνα με τα εκτεθέντα ανωτέρω στη σκέψη ΙΙΙ, οι διατάξεις αυτές καταργήθηκαν σιωπηρά από εκείνες των άρθρων 148 και 149 του Κ.Δ.Κ., οι οποίες ρυθμίζουν στο σύνολό τους το ζήτημα της διοικητικής εποπτείας επί των Ο.Τ.Α. Α΄ βαθμού. 


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/207/2019

Βελτίωση πρόσβασης οδού....Ακολούθως, στο άρθρο 6, ορίζεται ότι τα πάσης φύσης έξοδα που αφορούν στη συνομολόγηση, εξυπηρέτηση και εξόφληση του δανείου ανέρχονται σε 3.000,00 ευρώ και θα καταβάλλονται από το Π.Δ.Ε., με μεταφορά του ποσού στον ειδικώς προς τούτο συσταθέντα στο .... λογαριασμό, στα δε άρθρα 7 και 8 επαναλαμβάνονται οι ρυθμίσεις του άρθρου 8 της Κ.Υ.Α. 13022/2018, σχετικά με την πληρωμή των δανειακών υποχρεώσεων προς το .... και τη διαδικασία εκταμίευσης του δανείου. Περαιτέρω, στο άρθρο 10, καθορίζονται, πλην άλλων, τα προς εξασφάλιση του δανείου εκχωρούμενα έσοδα του Δήμου, σε περίπτωση απένταξης από το Πρόγραμμα «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ Ι» και καταγγελίας της δανειακής σύμβασης, σύμφωνα με τις διατάξεις της ανωτέρω Κ.Υ.Α., καθώς και πρόσθετη ασφάλεια, συνιστάμενη στην εκχώρηση, από το Δήμο προς το ...., όλων των αξιώσεων από τη σύμβαση που θα συναφθεί με τον ανάδοχο του έργου και, ειδικότερα, της εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης του έργου, σε περίπτωση κήρυξης έκπτωτου του αναδόχου. Τέλος, στα άρθρα 11 έως 20, ορίζονται, πλην άλλων, ο χρόνος αποδέσμευσης του Δήμου από κάθε υποχρέωση αποπληρωμής του δανείου, οι υποχρεώσεις του σχετικά με την τήρηση του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου και των όρων της απόφασης ένταξης, καθώς και οι πρόσθετες υποχρεώσεις του που απορρέουν από την εκτέλεση του επίμαχου έργου.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, δεν συντρέχει λόγος που να κωλύει την υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου δανειακής σύμβασης μεταξύ του Δήμου ... – ... και του ...., δυνάμει των οικείων αποφάσεων προσφυγής στο δανεισμό και έγκρισης των σχετικών όρων από τα αρμόδια όργανα του Δήμου και του ....,αντίγραφο του οποίου τηρείται σε ηλεκτρονική μορφή στη Γραμματεία του παρόντος Κλιμακίου.


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/138/2019

Ολοκλήρωση αποχετευτικών έργων λυμάτων...Ακολούθως, στο άρθρο 6, ορίζεται ότι τα πάσης φύσης έξοδα που αφορούν στη συνομολόγηση, εξυπηρέτηση και εξόφληση του δανείου ανέρχονται σε 3.000,00 ευρώ και θα καταβάλλονται από το Π.Δ.Ε., με μεταφορά του ποσού στον ειδικώς προς τούτο συσταθέντα στο .... λογαριασμό, στα δε άρθρα 7 και 8 επαναλαμβάνονται οι ρυθμίσεις του άρθρου 8 της Κ.Υ.Α. 13022/2018, σχετικά με την πληρωμή των δανειακών υποχρεώσεων προς το .... και τη διαδικασία εκταμίευσης του δανείου. Περαιτέρω, στο άρθρο 10 καθορίζονται, πλην άλλων, τα προς εξασφάλιση του δανείου εκχωρούμενα έσοδα της Δ.Ε.Υ.Α.ΤΗ.Λ., σε περίπτωση απένταξης από το Πρόγραμμα «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ Ι» και καταγγελίας της δανειακής σύμβασης, σύμφωνα με τις διατάξεις της ανωτέρω Κ.Υ.Α. και το άρθρο 9 του σχεδίου, καθώς και πρόσθετη ασφάλεια, συνιστάμενη στην εκχώρηση, από την ως άνω επιχείρηση προς το ...., όλων των αξιώσεων από τη σύμβαση που θα συναφθεί με τον ανάδοχο του έργου και, ειδικότερα, της εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης του έργου, σε περίπτωση κήρυξης έκπτωτου του αναδόχου. Τέλος, στα άρθρα 11 έως 21 ορίζονται, πλην άλλων, ο χρόνος αποδέσμευσης της Δ.Ε.Υ.Α. ... από κάθε υποχρέωση αποπληρωμής του δανείου, οι υποχρεώσεις της σχετικά με την τήρηση του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου και των όρων της απόφασης ένταξης, καθώς και οι πρόσθετες υποχρεώσεις της που απορρέουν από την εκτέλεση του επίμαχου έργου.Κατ’ ακολουθίαν, δεν συντρέχει λόγος που να κωλύει την υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου δανειακής σύμβασης μεταξύ της Δ.Ε.Υ.Α. .... και του ...., δυνάμει των οικείων αποφάσεων προσφυγής στο δανεισμό και έγκρισης των σχετικών όρων από τα αρμόδια όργανα της εν λόγω Δ.Ε.Υ.Α. και του ...., αντίγραφο του οποίου τηρείται σε ηλεκτρονική μορφή στη Γραμματεία του παρόντος Κλιμακίου.


ΕΣ/ΤΜ.1/1212/2014

ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ: Ζητείται παραδεκτώς η  ακύρωση της 12573/27.9.2007 πράξης του Ειδικού Γραμματέα Προγραμματισμού και Εφαρμογών Γ΄ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης (Κ.Π.Σ.) (....) Ο προβαλλόμενος ισχυρισμός περί συνδρομής καλής πίστης στο πρόσωπο της εκκαλούσας είναι εξεταστέος μόνο υπό τις προϋποθέσεις της κοινοτικής αρχής της προστατευόμενης εμπιστοσύνης.  Τούτο δε διότι, στο πλαίσιο της συγχρηματοδότησης  από κοινοτικούς πόρους του ως άνω Μέτρου 3.1., ο επιβληθείς καταλογισμός διενεργήθηκε συνεπεία θεσπισθείσας διαδικασίας υποχρεωτικής ανάκτησης παρανόμως διατεθέντων κονδυλίων, κατ’ επιταγή του κοινοτικού δικαίου, του οποίου πρέπει να διασφαλίζεται η εφαρμογή και αποτελεσματικότητα (πρβλ ΔΕΚ απ. της 13.3.2008 στις συνεκδικαζόμενες υποθέσεις C-383/06 έως C-385/06). Περαιτέρω, δεν συντρέχουν εν προκειμένω οι προϋποθέσεις εφαρμογής  της  αρχής της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης  του ελεγχομένου,  στο πλαίσιο της οποίας ερευνάται και η καλή του πίστη, διότι δεν προκύπτει η ύπαρξη συγκεκριμένων και ανεπιφύλακτων διαβεβαιώσεων, αρμοδίως απευθυνθεισών προς  την εκκαλούσα, που να της δημιούργησαν οποιαδήποτε θεμιτή προσδοκία αντίθετη στο επιβληθέντα καταλογισμό, αλλά, αντίθετα, αυτή γνώριζε ότι  η χρηματοδότηση που έλαβε μπορούσε να ανακτηθεί, καθώς τελούσε σε συνάρτηση με την εκπλήρωση των ρητώς αναληφθεισών συμβατικών της δεσμεύσεων, προς τις οποίες δεν συμμορφώθηκε (πρβλ. απ. ΔΕΚ της 19.9.2002  στην υπόθεση C-336/00, απ. Γενικού Δικαστηρίου της 19.9.2012 στην υπόθεση Τ-265/08). Εξάλλου, ο ισχυρισμός περί οικονομικής αδυναμίας, πέραν του αναπόδεικτου χαρακτήρα του, λόγω της μη προσκόμισης επίκαιρων και πλήρων σχετικών στοιχείων (όπως πρόσφατων εκκαθαριστικών σημειωμάτων φόρου εισοδήματος), είναι απορριπτέος προεχόντως ως απαράδεκτος, διότι δεν συνιστά, σύμφωνα με τις εφαρμοστέες διατάξεις,  νόμιμο λόγο για την άρση ή τον περιορισμό της ευθύνης της εκκαλούσας προς επιστροφή των αχρεωστήτως  καταβληθεισών δαπανών (βλ. απ. Ε.Σ. 909/2012). Κατόπιν αυτών και μη υπάρχοντος άλλου λόγου έφεσης, το Τμήμα κρίνει ότι νομίμως καταλογίστηκε η εκκαλούσα με το ανωτέρω ποσό, καθόσον αυτή αθέτησε, χωρίς να αποδεικνύεται η συνδρομή λόγου ανωτέρας βίας, τις υποχρεώσεις που ανέλαβε με την ένταξή της στο ανωτέρω καθεστώς ενισχύσεων. Ειδικότερα, δεν υπέβαλε εμπρόθεσμα, δηλαδή μέχρι τις 24.9.2006 (μετά τη διετή παράταση της αρχικής προθεσμίας που έληγε στις 24.9.2004), φάκελο δικαιολογητικών για τη χορήγηση της δεύτερης δόσης της ενίσχυσης, στο πλαίσιο της πριμοδότησης της πρώτης εγκατάστασης αυτής ως νέας γεωργού, προς το σκοπό  της πιστοποίησης της τήρησης των συμβατικών της υποχρεώσεων, κατά τον κρίσιμο χρόνο ανάπτυξης της γεωργικής της εκμετάλλευσης, κατά παράβαση των διατάξεων της Κ.Υ.Α. 448/2001 και των συμβατικών υποχρεώσεων που ανέλαβε με την αποδοχή της απόφασης ένταξής της στο Μέτρο 3.1.Απορρίπτει την έφεση.


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/207/2019

Βελτίωση πρόσβασης οδού...Ειδικότερα, προβλέπεται ότι η ενδεικτική εξαμηνιαία τοκοχρεολυτική δόση διαμορφώνεται στο συνολικό ποσό των 36.864,74 ευρώ, εκ του οποίου ποσό 27.590,30 ευρώ θα προέλθει από πόρους της Ε.Τ.Επ. και ποσό 9.274,44 ευρώ από πόρους του .... (βλ. άρθρο 5.1), καθώς και ότι το ποσό της εξαμηνιαίας τοκοχρεολυτικής δόσης που αντιστοιχεί στο προερχόμενο από πόρους Ε.Τ.Επ. ποσό του δανείου, είναι ενδεικτικό και όχι δεσμευτικό για το ...., αφού ο ακριβής καθορισμός του εξαρτάται από το ακριβές ύψος του επιτοκίου, όπως θα προσδιορισθεί κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 4.1 του σχεδίου (βλ. άρθρο 5.2). Ακολούθως, στο άρθρο 6, ορίζεται ότι τα πάσης φύσης έξοδα που αφορούν στη συνομολόγηση, εξυπηρέτηση και εξόφληση του δανείου ανέρχονται σε 3.000,00 ευρώ και θα καταβάλλονται από το Π.Δ.Ε., με μεταφορά του ποσού στον ειδικώς προς τούτο συσταθέντα στο .... λογαριασμό, στα δε άρθρα 7 και 8 επαναλαμβάνονται οι ρυθμίσεις του άρθρου 8 της Κ.Υ.Α. 13022/2018, σχετικά με την πληρωμή των δανειακών υποχρεώσεων προς το .... και τη διαδικασία εκταμίευσης του δανείου. Περαιτέρω, στο άρθρο 10, καθορίζονται, πλην άλλων, τα προς εξασφάλιση του δανείου εκχωρούμενα έσοδα του Δήμου, σε περίπτωση απένταξης από το Πρόγραμμα «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ Ι» και καταγγελίας της δανειακής σύμβασης, σύμφωνα με τις διατάξεις της ανωτέρω Κ.Υ.Α., καθώς και πρόσθετη ασφάλεια, συνιστάμενη στην εκχώρηση, από το Δήμο προς το ...., όλων των αξιώσεων από τη σύμβαση που θα συναφθεί με τον ανάδοχο του έργου και, ειδικότερα, της εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης του έργου, σε περίπτωση κήρυξης έκπτωτου του αναδόχου. Τέλος, στα άρθρα 11 έως 20, ορίζονται, πλην άλλων, ο χρόνος αποδέσμευσης του Δήμου από κάθε υποχρέωση αποπληρωμής του δανείου, οι υποχρεώσεις του σχετικά με την τήρηση του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου και των όρων της απόφασης ένταξης, καθώς και οι πρόσθετες υποχρεώσεις του που απορρέουν από την εκτέλεση του επίμαχου έργου.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, δεν συντρέχει λόγος που να κωλύει την υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου δανειακής σύμβασης μεταξύ του Δήμου ... – ... και του ...., δυνάμει των οικείων αποφάσεων προσφυγής στο δανεισμό και έγκρισης των σχετικών όρων από τα αρμόδια όργανα του Δήμου και του ....,αντίγραφο του οποίου τηρείται σε ηλεκτρονική μορφή στη Γραμματεία του παρόντος Κλιμακίου.