Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

106858/Δ00 1067/1997

Τύπος: Αποφάσεις

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: ΠΥΣ 265/1996
ΦΕΚ: 835/Β/17.09.1997

Διαδικασία εγγραφής, εκταμίευσης και ελέγχου διάθεσης των κονδυλίων του Κρατικού Προϋπολογισμού που προορίζονται για παροχή Κρατικής Αναπτυξιακής Βοήθειας εκ μέρους της χώρας μας προς τις αποδέκτριες χώρες λαμβανομένων υπόψη και των Οδηγιών του Στατιστικού Συστήματος Αναφοράς Στοιχείων Αναπτυξιακής Βοήθειας της Επιτροπής Αναπτυξιακής Βοήθειας (Development Assistance Committee - DAC) του ΟΟΣΑ.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΠΥΣ 265/1996

Έγκριση αίτησης της Ελλάδος στην επιτροπή Αναπτυξιακής Βοήθειας (DAC) του ΟΟΣΑ, αύξησης της συνολικής Ελληνικής Κρατικής Διμερούς Αναπτυξιακής Βοήθειας και σύστασης Ειδικής Επιτροπής Αναπτυξιακής Συνεργασίας 


Ν.2731/1999

Ρύθμιση θεμάτων Διμερούς Κρατικής Αναπτυξιακής Συνεργασίας και Βοήθειας, ρύθμιση θεμάτων Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων και άλλες διατάξεις.

Ν 4781/2021- ΦΕΚ: 31/Α/28.2.2021 άρθρο 479: Από την έναρξη της ισχύος του παρόντος καταργούνται: η) ο ν. 2731/1999 «Ρύθμιση θεμάτων Διμερούς Κρατικής Αναπτυξιακής Συνεργασίας και Βοήθειας, ρύθμιση θεμάτων Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων και άλλες διατάξεις» (Α’ 138).,

Ν.4837/2021- ΦΕΚ: 178/Α/1.10.2021 άρθρο 49 παρ.2: 2. Αποφάσεις επί αιτήσεων επιχορήγησης που υποβλήθηκαν μετά από τη θέση σε ισχύ της περ. η΄ του άρθρου 479 του ν. 4781/2021 (Α΄ 31), με την οποία καταργήθηκε ο ν. 2731/1999 (Α΄ 138), θεωρείται ότι νομίμως επέχουν θέση ειδικής έγκρισης, εφόσον οι αιτήσεις πληρούσαν τις προϋποθέσεις της παρ. 3 του άρθρου 12 του ν. 2731/1999. Εκκρεμείς αιτήσεις, που υποβλήθηκαν σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο και η διεκπεραίωσή τους εκκρεμεί κατά τη δημοσίευση του παρόντος, θεωρείται ότι νομίμως υποβλήθηκαν και αξιολογούνται με κριτήριο την πλήρωση των προϋποθέσεων της παρ. 3 του άρθρου 12 του ν. 2731/1999, ανεξαρτήτως της κατά τα ανωτέρω κατάργησής της.»


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1701/2021

Προγραμματική Σύμβαση Δήμου με Δίκτυο Δήμων για την παροχή διοικητικής υποστήριξης κατά την άσκηση αρμοδιοτήτων των Τεχνικών Υπηρεσιών και των Υπηρεσιών Δόμησης του Δήμου (άρθρο 4 ν.4674/2020). ​ Ζητείται η ανάκληση της ………… Πράξης της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην Υπηρεσία αυτού …( ...)Υπό τις συνθήκες αυτές και σύμφωνα με όσα έγινα δεκτά ανωτέρω στη σκέψη 11, το Δικαστήριο κρίνει ότι η εξεταζόμενη προγραμματική σύμβαση παροχής τεχνικής υποστήριξης έναντι αντιπαροχής - αμοιβής που δεν υπερβαίνει τα έξοδα που συνεπάγεται η εκτέλεση της παροχής, εμπίπτει στο πλαίσιο των θεσμικών σκοπών και δραστηριοτήτων δημοσίου συμφέροντος αμφοτέρων των αντισυμβαλλομένων, καθιστώντας δυνατή την αποτελεσματικότερη λειτουργία της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του ………... και τη διασφάλιση της εκπλήρωσης της αναπτυξιακής της αποστολής. Περαιτέρω, το αντικείμενο αυτής, ως ανταποκρινόμενο τόσο στο εγκριθέν από τον Δήμο, κατά το άρθρο 208 του Κ.Δ.Κ., ετήσιο Τεχνικό Πρόγραμμα αυτού για το έτος 2021 όσο και στα βασικά μεγέθη των σκοπούμενων για τα επόμενα δύο έτη εργασιών που αποτελούν εν πολλοίς, τη συνέχιση του Τεχνικού Προγράμματος του έτους 2021 στο πλαίσιο και του ευρύτερου επιχειρησιακού προγράμματος του Δήμου κατά το άρθρο 206 του Κ.Δ.Κ., είναι επαρκώς προσδιορισμένο και ο περί αοριστίας του προβαλλόμενος με την προσβαλλομένη λόγος είναι απορριπτέος. Εφόσον δε στη σύμβαση περιλαμβάνονται όλα τα αναγκαία τυπικά στοιχεία, η σύναψή της είναι σύμφωνη με τα άρθρα 100 και 44 του ν. 4412/2016, όπως αυτά διαμορφώθηκαν με τις προδιαληφθείσες πρόσφατες νομοθετικές ρυθμίσεις με σκοπό να συμβάλλουν στη διασφάλιση της τεχνικής και της συνυφασμένης με αυτή διαχειριστικής επάρκειας των Δήμων, που απαιτούνται για τη μέγιστη απορρόφηση των διαθέσιμων αναπτυξιακών κονδυλίων. Περαιτέρω, η σύναψη της σύμβασης είναι νόμιμη και υπό το πρίσμα του δικαίου της Ένωσης, ως μη αντιτιθέμενη στην αρχή του ελεύθερου ανταγωνισμού, εφόσον το μετέχον ΔΙΚΤΥΟ δεν μπορεί, λαμβανομένων υπόψη των θεσμικών και καταστατικών του σκοπών, να θεωρηθεί ως οικονομικός φορέας, ήτοι φορέας που προσφέρει υπηρεσίες στην ελεύθερη αγορά, δυνάμενος να περιέλθει σε προνομιακή θέση έναντι των ανταγωνιστών του. Κατ΄ ακολουθία των προεκτεθέντων, πρέπει να γίνει δεκτή η κρινόμενη προσφυγή και η υπέρ αυτής ασκηθείσα παρέμβαση,


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/474/2024

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Ζητείται η ανάκληση της 64/2024 Πράξης του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Επί των ζητημάτων που αναφύονται από την εξέταση των ως άνω δύο διακωλυτικών λόγων η Πάρεδρος Ευπραξία Δημολιού εξέφρασε την εξής αποκλίνουσα γνώμη: Κάθε έκτακτο και απρόβλεπτο γεγονός χρήζει εξατομικευμένης εκτίμησης, όπως και το κατεπείγον ή μη της ανάγκης αποκατάστασης των διάφορων τύπων ζημιών που αυτό προκαλεί. Η ειδική προϋπόθεση του κατεπείγοντος για την προσφυγή στη διαπραγμάτευση σε περίπτωση καταστροφικού σεισμού δεν εκλείπει εκ του γεγονότος ότι απαιτούνται αδειοδοτήσεις ή μελέτες, ή διασφάλιση υψηλού ύψους χρηματοδότησης για την ταχύτερη στατική και λειτουργική αποκατάσταση του σοβαρά πληγέντος από τον σεισμό κτιρίου που εν προκειμένω είναι Ιερός Ναός μεγάλης αρχιτεκτονικής αξίας και λατρευτικής τιμής. Και εφόσον αποδεικνύονται οι συνεχείς και συναπτές ενέργειες της Ιεράς Μητρόπολης Αχαρνών, του Δήμου Αχαρνών και της αναθέτουσας Αναπτυξιακής Αχαρνών τόσο για την προηγούμενη και άμεση εκπόνηση ενδελεχούς στατικής μελέτης διασφαλίζουσας την ποιοτική εκτέλεση των αποκαταστατικών εργασιών όσο και για την ολοκλήρωση της ανάθεσης των εργασιών αυτών δίχως χρονοτριβή οφειλόμενη σε υπαιτιότητά τους, η παρατηρούμενη χρονική απόσταση από τον χρόνο εκδήλωσης του σεισμού η οποία οφείλεται αποκλειστικά στη δυσμενή συγκυρία της υγειονομικής κρίσης του Covid-19, δεν αποκλείει την αποσόβηση των εξ αρχής αδήριτων, μη αμβλυνόμενων με την πάροδο του χρόνου αλλά, αντιθέτως, συνεχώς επιδεινούμενων αναγκών αποκατάστασης του φέροντος οργανισμού του Ιερού Ναού με προσφυγή στην πλέον κατάλληλη ως την πλέον ταχεία διαδικασία ανάθεσης, που είναι η διαπραγμάτευση. Επίσης, δοθέντος ότι η αποκατάσταση του φέροντος οργανισμού του Ιερού Ναού οδηγεί αναπόφευκτα και σε ταυτόχρονη αποξήλωση και επανατοποθέτηση πεπαλαιωμένων ηλεκτρομηχανολογικών  εγκαταστάσεων, η ολική ανακαίνιση των οποίων επιβάλλεται και εκ του λόγου ότι δεν συμφωνούν με τα διεθνή πρότυπα εσωτερικών ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων, είναι θεμιτή, για λόγους αλληλεξάρτησης των εργασιών και οικονομίας κονδυλίων, η γενόμενη συμπερίληψη του συνόλου αυτών στις ανατιθέμενες με την διαπραγμάτευση εργασίες αποκατάστασης, η οποία άλλωστε επιβαρύνει τον συνολικό προϋπολογισμό, σε μικρό ποσοστό, μη υπερβαίνον το 11,7% αυτού, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα με την προσφυγή και την παρέμβαση. Αντιθέτως, αναφορικά με τις εργασίες επανασχεδιασμού - ανακαίνισης της περιβάλλουσας τον Ιερό Ναό Πλατείας, είναι έκδηλο ότι δεν συνδέονται με επαρκή αιτιότητα με τις ζημίες που προκλήθηκαν από τον σεισμό. Κατά συνέπεια, και λαμβανομένων υπόψη i) ότι η χρηματοδότηση των εν λόγω διακριτών εργασιών επανασχεδιαμού- ανακαίνισης της πλατείας δεν καλύπτεται από το Πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ αλλά φέρεται ότι θα καλυφθεί από ίδιους πόρους του Δήμου Αχαρνών για τους οποίους δεν έχει προσκομιστεί απόφαση ανάληψης δαπάνης, ii) ότι η πολύ μικρή προσφερθείσα μέση έκπτωση του αναδόχου εκ ποσοστού 1,06%, σε ανάθεση που γίνεται αποκλειστικά βάσει τιμής, επιτρέπει την αφαίρεσή τους από τη σύμβαση χωρίς την αλλοίωση της προσφοράς του αναδόχου και του ελάχιστου ανταγωνισμού που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης, εκτιμάται ότι  είναι δυνατή, υπό τις συνθήκες αυτές, η υπογραφή της σύμβασης κατόπιν αποχωρισμού των εν λόγω εργασιών από το αντικείμενό της, όπως  αναγνωρίζεται επικουρικώς από την αναθέτουσα  στην ένδικη προσφυγή. Δεν ανακαλεί, κατά τα αναφερόμενα στο αιτιολογικό, την 64/2024 Πράξη προσυμβατικού ελέγχου του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου