1062012/1137/Α0012/1995
Τύπος: ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ-ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ-ΠΟΛ
Ποιόν γονέα θεωρείται ότι βαρύνουν τα τέκνα διαζευγμένων ή σε διάσταση ευρισκομένων συζύγων και φορολογικές ελαφρύνσεις των γονέων για τα τέκνα αυτά. (Συνημ.Αρ. Γνωμ.: 250/1994) ΠΟΛ.1219/1995
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΔΔΘΕΚΑ Γ 1110126 ΕΞ 2021
Διευκρινίσεις σε σχέση με την απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης πολύτεκνων γονέων και γονέων με τρία τέκνα. ΑΔΑ:6ΙΚ546ΜΠ3Ζ-6Ε1
80000/85840/774/2021
«Σχετικά με το δικαίωμα ασφάλισης για παροχές σε είδος από τον e-ΕΦΚΑ των ανασφάλιστων διαζευγμένων συζύγων (παρ.4 του άρθρου 22 του ν.4529/2018) ΑΔΑ: 6Ρ9Φ46ΜΤΛΚ-0ΤΦ
ΝΣΚ/92/2021
Απαλλαγή τρίτεκνων διαζευγμένων γονέων που έχουν την επιμέλεια προστατευόμενων ανηλίκων τέκνων δυνάμει έγγραφης συμβολαιογραφικής πράξης περί λύσης του γάμου ή δυνάμει πρακτικού διαμεσολάβησης σε εκκρεμή οικογενειακή διαφορά από τέλος ταξινόμησης κατά την αγορά Ι.Χ.Ε. αυτοκινήτου.(..)α) Το πρακτικό διαμεσολάβησης σε εκκρεμή οικογενειακή διαφορά, που συντάσσεται δυνάμει του άρθρου 8 του ν. 4640/2019, προς κατάθεση στη γραμματεία του αρμόδιου δικαστηρίου, με το οποίο καθορίζεται, μεταξύ άλλων, η επιμέλεια των ανηλίκων τέκνων, δεν αποτελεί και δεν συνιστά, κατά την έννοια της διάταξης της παραγράφου 2 του άρθρου 1 του ν. 3454/2006 «δικαστική απόφαση», όπως προϋποθέτει η ερμηνευόμενη διάταξη, ούτε δύναται, καθ’ οιονδήποτε τρόπο, να θεωρηθεί ερμηνευτικά ότι επέχει θέση δικαστικής απόφασης, καθώς και ότι δεν δύναται να θεωρηθεί η ανάθεση γονικής μέριμνας και επιμέλειας ανηλίκων τέκνων με πρακτικό διαμεσολάβησης, ως ανάθεση «με νόμο», β) δεν συνιστά η ανάθεση της γονικής μέριμνας και της επιμέλειας ανηλίκων τέκνων, σύμφωνα με το άρθρο 1441 του Αστικού Κώδικα, όπως ισχύει τροποποιηθέν με το άρθρο 22 του ν. 4509/2017, ανάθεση «με νόμο» και γ) δύναται να χορηγηθεί η φοροαπαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης κατά την αγορά Ι.Χ.Ε. αυτοκινήτου σε τρίτεκνο γονέα που του έχει ανατεθεί η επιμέλεια ανηλίκων τέκνων με πρακτικό διαμεσολάβησης, σύμφωνα με τον ν. 4640/2019 ή με συμβολαιογραφική πράξη, κατ’ άρθρο 1441 του Α.Κ., και ότι πληρούνται σε αυτές τις δύο περιπτώσεις οι προϋποθέσεις του ν. 3454/2006 (ομόφωνα).
ΝΣΚ/71/2019
Εάν κατά τη διαδικασία μίσθωσης ακινήτων για τη στέγαση δημοσίων υπηρεσιών, πρέπει να γίνονται δεκτοί προς μίσθωση χώροι ακινήτων, ως προς τους οποίους επιτρέπεται η μίσθωση σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 82 του ν. 4495/2017, ή επιβάλλεται σε κάθε περίπτωση οι προσφερόμενοι σε μίσθωση χώροι να καλύπτονται από οικοδομική άδεια σύμφωνα με το άρθρο 10 του ν.3130/2003. (...) Ισοψήφησαν δύο γνώμες. Σύμφωνα με την μία εξ αυτών, ανεξάρτητα από τη συνδρομή περιπτώσεως που προβλέπεται στην παρ. 2 του άρθρου 82 του ν.4495/2017 πρέπει, σε κάθε περίπτωση μισθωτικής διαδικασίας του Δημοσίου, να προσκομίζεται μαζί με την προσφορά αντίγραφο οικοδομικής άδειας για τη νόμιμη κατασκευή, σύμφωνα με την ειδική, κατισχύουσα διάταξη του άρθρου 10 του ν.3130/2003. Κατά την άλλη ισοψηφήσασα γνώμη, δεν υφίσταται διάσταση μεταξύ των διατάξεων των άρθρων 10 του ν.3130/2003 και 82 παρ. 2 του ν.4495/2017, από τις οποίες, σε συνδυασμό μεταξύ τους κατά την αληθή έννοιά τους, προκύπτει ότι αρκεί, για το παραδεκτό της προσφοράς, εκτός από την οικοδομική άδεια, και βεβαίωση της αρμόδιας αρχής ότι νομίμως υφίστανται οι προσφερόμενοι χώροι, η βεβαίωση δε αυτή μπορεί να εκδίδεται και με αναφορά μεταξύ άλλων στη συνδρομή μίας των περιπτώσεων της παρ.2 του άρθρου 82 του ν.4495/2017. Ενόψει της ισοψηφίας που ανέκυψε, το Τμήμα παραπέμπει ομόφωνα την υπόθεση στο σύνολό της στην Ολομέλεια του ΝΣΚ. Εκδόθηκε η υπ' αριθ. 177/2019 γνωμ. Α΄ Ολομέλειας Διακοπών ΝΣΚ.